Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:08

Wij hebben servies van de action, geselecteerd op dat het microgolfoven bestendig is.
Niet duur, dus moest er eens iets sneuvelen is dat geen ramp, behalve dat we onze serviesbak op maat hebben gemaakt en ze denk ik niet meer verkrijgbaar zijn :')

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:25

uggy schreef:
Hebben jullie misschien nog advies voor camping servies?
Ik ben opzoek naar een servies voor twee personen maar het meeste servies is gewoon twee keer zo duur als ons normale servies :')
Kijk ik verkeerd? Of moet ik me niet zo aanstellen? :+
We willen graag servies dat tot 100 graden kan...


Ik neem gewoon iets dat niet kapot kan. Dus gewoon bestek, maar een stalen of plastic bord. Op de graden heb ik nooit zo gelet, is altijd goed gegaan :P

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:28

Zo dat is gaaf, Echwel!! Ziet er idd indrukwekkend uit!!

@Uggy: Wij hebben emaille / geëmailleerd servies. Geen idee hoe warm het kan worden, maar we hebben er ook pannen en een soort water ketel van. Die zetten we gewoon op het kampvuur. Gok dat dat met de bekers en borden ook wel kan dan.
Ik vond dit niet duur, maar we hebben het hier gekocht, dus geen idee wat zoiets in NL kost.

Wij zijn vandaag even bij de kampeer winkel geweest. Gingen voor nieuwe slaapzakken omdat we het de laatste trip wat koud hadden gehad. Toen gingen we eens nadenken over de leeftijd van onze slaapzakken en kwamen tot de conclusie dat die van mij 25 jaar oud is en die van mijn man al 30 _O- Tijd voor nieuwe.
Op de een of andere manier kwamen we ook hiermee thuis O:)
Afbeelding
Het oorspronkelijke plan was een douchetent aan het roofrack van de auto te hangen. Bij nader inzien vonden we dit makkelijker. En goedkoper :+ Duurt wel iets langer om op te zetten, maar goed.

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:37

Wij hebben servies van Bo Camp, Mepal vond ik te duur en ook niet zo mooi eigenlijk. We zijn voor losse onderdelen gegaan want van een volledige set zouden we een deel niet gebruiken, dat vonden we zonde.

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:45

Ik kwam een keer 2 knal oranje Mepal borden tegen bij der kringloop voor 0,50 per stuk. Die gaan al jaren mee met kamperen. Beker is dubbelwandig RVS, om mijn thee warm te houden. Bestek ook mega goedkoop bij de kringloop.

En als ik met de scouting ga kamperen heb ik een piraten kinderbord. En bestek met van die ouderwetse gedraaide houten handvatten. Ze weten allemaal dat het van mij is.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 13:53

Zo heerlijk met een De Waard tent, dát vind ik écht kamperen! Een dakkoffer of aanhanger is dan wel handig inderdaad. Met een dakkoffer kun je gewoon doorrijden, dus dat zou ik doen.

Naja. Ik kampeer met een caravan en luifeltje want geen zin in een halve dag opbouwen/afbreken in mijn eentje.

Bij mijn caravan zat zo’n plastic campingservies. Op mijn wishlist staat het emaille servies van Dille & Kamille.

Het is gek om deze weken niet te gaan kamperen. Maar we hebben pups tot aan de zomervakantie. Ook heel leuk!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 14:03

Wat voor pups Chubby?

Ik heb servies van de action en bestek van de blokker. Maar wij wassen met de hand af dus geen idee of het servies tegen de vaatwasser kan :Y)

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 14:32

Het grootste nadeel van emaille vond ik, is dat je je aan alle kanten brand, want het wordt zo warm. En als er een stukje uit is, heb je dus wel kans op glas in je eten (emaille laag is glas bij mijn weten).

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 15:01

Wij hebben Mepal, ook los gekocht want bijvoorbeeld ontbijtborden gebruiken we niet.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 15:48

ClauH schreef:
Wat voor pups Chubby?

Ik heb servies van de action en bestek van de blokker. Maar wij wassen met de hand af dus geen idee of het servies tegen de vaatwasser kan :Y)


Bij mij gaat het servies alleen thuis eens in de vaatwasser voor of na de vakantie.

Finse lappenhonden <3

Afbeelding

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:03

Wij hebben borden van mepal en borden van de action
Afbeelding
Die zijn lekker goedkoop. We wassen ze na de reis altijd in de afwasmachine af, voor de rest met de hand. Als ze verkleuren/kapot gaan halen we wel weer nieuwe.

Bekers hebben we van emaille. Voorheen hadden we melaline(?), maar die knapten bij het vullen met gekookt water (deze waren dat: https://www.obelink.nl/flamefield-campe ... YVEALw_wcB)

Wij zijn vorig weekend naar mini camperplaats bielieje geweest. In de buurt van maaseik. Heel dichtbij, maar daar was niets van te merken.

Afbeelding

En deze week waren we in duotsland bij schleiden gemünd. Een van de ergst getroffen gebieden van het hoogwater in duitsland vorig jaar. De camperplaats lag gelukkig net buiten het gebied en had geen schade.
We hebben lekker gefietst. Wel eerder naar huis gegaan, maar dat lag aan mij -O-

Afbeelding
Dit is een uitzichtpunt op ongeveer 7.5 km fietsen. Je kijkt uit op het natuurgebied en op vogelsang. Een school van hitler voor de jeugd. Heel leuk om eens heem te gaan. (Dit keer niet gedaan).

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:31


ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 17:07

Citaat:
Finse lappenhonden <3

Lief!!

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 18:24

arabella2000 schreef:
Wij hebben borden van mepal en borden van de action
[ [url=m/2wQSGg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die zijn lekker goedkoop. We wassen ze na de reis altijd in de afwasmachine af, voor de rest met de hand. Als ze verkleuren/kapot gaan halen we wel weer nieuwe.

Bekers hebben we van emaille. Voorheen hadden we melaline(?), maar die knapten bij het vullen met gekookt water (deze waren dat: https://www.obelink.nl/flamefield-campe ... YVEALw_wcB)

Wij zijn vorig weekend naar mini camperplaats bielieje geweest. In de buurt van maaseik. Heel dichtbij, maar daar was niets van te merken.

[ [url=m/WDGn0v.jpg]Afbeelding[/url] ]

En deze week waren we in duotsland bij schleiden gemünd. Een van de ergst getroffen gebieden van het hoogwater in duitsland vorig jaar. De camperplaats lag gelukkig net buiten het gebied en had geen schade.
We hebben lekker gefietst. Wel eerder naar huis gegaan, maar dat lag aan mij -O-

[ [url=m/O3ismJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is een uitzichtpunt op ongeveer 7.5 km fietsen. Je kijkt uit op het natuurgebied en op vogelsang. Een school van hitler voor de jeugd. Heel leuk om eens heem te gaan. (Dit keer niet gedaan).


Grappig we hebben ook een knaus camper,ik sla de locatie even op,lijkt mooi daar.
Wat betreft servies we hebben borden van bocamp,mokken van diverse merken allemaal kapot met koffie of thee er in.
Die van de action gaan al 2 jaar mee.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 18:30

Wij waren afgelopen week 2 nachtjes in Rotselaar België.
Ontzettend leuk wandelen en fietsen direct vanaf de camperplaats,eigenlijk een plek bij een camperaar dus maar 2 plekken.

Afbeelding

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 22:01

Hier een deel Mepal en een deel van de action.


Ziet er goed uit arabella en lukka.

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 23:06

Douwe Egberts koffie kopjes, thee glazen. Gewone borden. Echte glazen en een paar kunststof glazen. Ik heb n hekel aan plastic servies. Ik heb het jaren gehad, maar nu, in de camper het echte spul.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 05:58

Ja wij ook. En het melamine/bamboe en nog wat schijnt ook niet heel gezond te zijn met hete producten er in/op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 08:07

Wij hebben van alles en nog wat. Kopjes voor de koffie en thee wel van steen en glas want ik vind plastic echt niet fijn om uit te drinken.

ir_2021
Berichten: 78
Geregistreerd: 27-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 08:37

uggy schreef:
Hebben jullie misschien nog advies voor camping servies?
Ik ben opzoek naar een servies voor twee personen maar het meeste servies is gewoon twee keer zo duur als ons normale servies :')
Kijk ik verkeerd? Of moet ik me niet zo aanstellen? :+
We willen graag servies dat tot 100 graden kan...


Ik ben gek op dat van de Xenos. Helemaal vrolijk en goede kwaliteit. Weet alleen niet of het tot 100 graden kan, wij doen gewoon met de hand afwassen op vakantie.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:13

Afbeelding

Afbeelding
Kamperen in engeland is wel anders dan Frankrijk en Duitsland, minder campings en wel stuk duurder.
Zaterdag naast de Salisbury racebaan gestaan en dat meemaken was echt heel bijzonder

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:14

Wij hebben al 30 jaar hetzelfde mepal servies :') +:)+ onverwoestbaar!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 13:21

Citaat:
Zaterdag naast de Salisbury racebaan gestaan en dat meemaken was echt heel bijzonder

Dat is wel heel tof Echwel !

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 19:47

Echwel schreef:
[ [url=m/x2umIk.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wxYcwA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kamperen in engeland is wel anders dan Frankrijk en Duitsland, minder campings en wel stuk duurder.
Zaterdag naast de Salisbury racebaan gestaan en dat meemaken was echt heel bijzonder


Wouhh gaaf!
Mag je in Engeland ook vrij staan?

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 20:08

Iemand tips voor een camping rond Lyon, Dijon (of max dergelijke afstand en 25+ graden), geschikt voor kleine kinderen (denk aan peuterbadje ed) met caravan?