Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 15:59

In de avond heb ik het koud en in de nacht warm :+

Er komt komende winter een airco in de camper.... een luxe, maar ik heb het thuis vaak al heel warm in de nacht (mijn vriend is net een kachel in bed).

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 16:11

Mijn man heeft het altijd steenkoud. Hij loopt nu nog met 2 truien en een dik jack aan en bibbert nog. Hij slaapt nog onder 2 winterdekbedden.
Ik zit al met blote benen op het balkon en ben zelfs alweer binnen omdat het me te warm was buiten.

We gaan ook nooit hoogzomer weg, ten eerste omdat ik niet in de schoolvakanties wil en ten tweede omdat me dat veel te heet is in die caravan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 16:55

Oh heerlijk, jullie vakantiefoto's en -verhalen! Het is ook wel erg mooi weer nu!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 17:02

Het was heerlijk op de camping :j hond deed het ook super. Pas 6 maanden en dan al zo braaf op de camping.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 19:56

Heerlijk Sheran, zo rustig!
Ik zou wel griezelen van de spinnen :Y)

Fijn dat het goed ging Susan, wat is het voor hond?

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 20:39

Hier het plan om terug naar Zweden te gaan met onze camperbus.
We willen wel heel graag Hamburg, de route 7, vermijden.

Heeft er toevallig iemand ervaring met de veerboot van Wischhafen-Gluckstadt?
Qua prijs lijkt dat mee te vallen, iets van een 20 Euro. Maar er staat niet echt veel info over wachttijden of zo.

moonsparkle
Berichten: 21720
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 20:43

Ik zit te denken aan Spanje, maar jeetje wat is de tol voor Frankrijk duur -O- maar ik heb 2 weken en wil wel echt wat van noord Spanje zien dus niet de tolwegen kiezen is denk ik ook niet echt een optie. Ik las meer dan 100 euro en dat is het dan ook terug, met de benzine erbij is vliegen misschien net zo duur, maar ik wil graag kamperen. Zo kun je dus voor daar niet echt zeggen dat kamperen een goedkope vakantie is
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 08-05-22 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 20:45

Tol in Frankrijk is idd duur :\ Jammer is dat he

jeetje77

Berichten: 3462
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 20:48

Wirobelgje schreef:
Hier het plan om terug naar Zweden te gaan met onze camperbus.
We willen wel heel graag Hamburg, de route 7, vermijden.

Heeft er toevallig iemand ervaring met de veerboot van Wischhafen-Gluckstadt?
Qua prijs lijkt dat mee te vallen, iets van een 20 Euro. Maar er staat niet echt veel info over wachttijden of zo.



Met een beetje pech sta je daar gezellig te wachten op de veerpont met allemaal vrachtwagens met slachtvee. Ik vond de route bovenlangs met de veerpont leuk, maar het deel bij/met de pont niet. Maar is ook alweer jaren geleden.

Andere optie is onder Hamburg door een dan via Puttgarden naar Rødby over. Dan heb je duidelijk minder last van de drukte bij Hamburg.

Afgelopen weekend heerlijk zeilend rondgetrokken met mijn scouting leidingteam. En gekampeerd. Nieuwe slaapzakken uitgetest, ze zijn goedgekeurd. Ik heb het geen moment koud gehad.


Afbeelding
Wyldemerk, bij Rijs/Balk

Afbeelding
Aan Slotermeer bij Balk

Afbeelding
Idem
Laatst bijgewerkt door jeetje77 op 08-05-22 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 20:54

moonsparkle schreef:
Ik zit te denken aan Spanje, maar jeetje wat is de tol voor Frankrijk duur -O- maar ik heb 2 weken en wil wel echt wat van noord Spanje zien dus niet de tolwegen kiezen is denk ik ook niet echt een optie. Ik las meer dan 100 euro en dat is het dan ook terug, met de benzine erbij is vliegen misschien net zo duur, maar ik wil graag kamperen. Zo kun je dus voor daar niet echt zeggen dat kamperen een goedkope vakantie is

Voor benzine even van de tolweg af en bij supermarkt tanken
Kan veel schelen

mvdende

Berichten: 5697
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 21:43

moonsparkle schreef:
Ik zit te denken aan Spanje, maar jeetje wat is de tol voor Frankrijk duur -O- maar ik heb 2 weken en wil wel echt wat van noord Spanje zien dus niet de tolwegen kiezen is denk ik ook niet echt een optie. Ik las meer dan 100 euro en dat is het dan ook terug, met de benzine erbij is vliegen misschien net zo duur, maar ik wil graag kamperen. Zo kun je dus voor daar niet echt zeggen dat kamperen een goedkope vakantie is


Is vliegen en ter plekke een auto huren geen optie?

Tent enzo mag allemaal gewoon mee in het vliegtuig, alleen gasblikjes niet.

moonsparkle
Berichten: 21720
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 21:54

mvdende schreef:
moonsparkle schreef:
Ik zit te denken aan Spanje, maar jeetje wat is de tol voor Frankrijk duur -O- maar ik heb 2 weken en wil wel echt wat van noord Spanje zien dus niet de tolwegen kiezen is denk ik ook niet echt een optie. Ik las meer dan 100 euro en dat is het dan ook terug, met de benzine erbij is vliegen misschien net zo duur, maar ik wil graag kamperen. Zo kun je dus voor daar niet echt zeggen dat kamperen een goedkope vakantie is


Is vliegen en ter plekke een auto huren geen optie?

Tent enzo mag allemaal gewoon mee in het vliegtuig, alleen gasblikjes niet.



Mja ik bedenk me eigenlijk pas net dat je dan ook weer voor autohuur betaald, dus dan is tol betalen misschien toch wel een stukje goedkoper. Ik ga het eens vergelijken. Zouden dan ook best wat extra baggage bij moeten boeken.

Bedankt voor het meedenken

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:05

Het is duur maar het is wat het is... En niet vliegen is wel beter voor het milieu natuurlijk :j. Hoeveel langer ben je bezig als je de duurste stukken ontwijkt?

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 05:02

Mooie plekjes Jeetje! Nemen jullie dan alles mee in de boot of hoe moet ik dat zien?

Geen tips qua tol etc. Hier is brandstof de grootste kostenpost. Toen we deze trip begrootten, hadden we gerekend met $1,60-$1,90 per liter. We hebben betaald: $1,75-$2,35. Iets duurder uitgevallen dus :+

Dit was onze campsite voor een dag of 8.
Afbeelding

Verder veel onderweg geweest en dus gekampeerd daar waar we stopten. Laatste nacht een cabin gehuurd want het ging ineens regenen. Geen zin om alles nog ff zeiknat te hebben.
In totaal bijna 7.000 km afgelegd, nu bijna weer thuis. Ondanks de vele overstromingen, hebben we gelukkig weinig vertraging gehad.

jeetje77

Berichten: 3462
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 05:44

Ja hadden alles mee in de boot. Zie net dat ik daar eigenlijk geen duidelijke foto van heb. Alleen met alle reisgezelschap en bier. Die vind ik niet geschikt voor online _O-

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:46

Stille meelezer komt weer even binnenvallen! Péage is idd duur. Er zijn wel trucjes om een beetje te besparen, maar daar moet je zin in hebben :) Een van de manieren is om af en toe een afrit te nemen en direct de snelweg weer op te gaan. Daarmee schijn je zo'n 20% te kunnen besparen, zonder dat het je heel veel extra tijd kost. Er is zelfs een (Franse) website voor waarmee je kunt berekenen wat voor jou slim is: https://www.autoroute-eco.fr/

En richting Spanje kun je ook overwegen om middendoor te rijden en de A75 te nemen vanaf Clermond-Ferrand, die is gratis tot aan Béziers.

Wij gaan over 2,5 week richting Noord-Spanje, maar we hebben een ingerichte tent gehuurd, want ik zou niet weten hoe ik een De Waard Albatros + alle attributen + twee jonge kinderen + hun attributen mee moet krijgen :') Dus ik tel niet mee in dit topic. Hopelijk in de loop van de zomer nog weekje kamperen in eigen land. Met twee auto's ;)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 09:49

Busje kopen :+

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:39

IMJ schreef:
Busje kopen :+


Zo deden mijn ouders het vroeger wel ja. Misschien kan ik er eentje op de zaak zetten, al vraag ik me af of de boekhouder dat goed vindt. Ik ben tekstschrijver :D

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 10:46

Moet je reizen voor je werk?

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 11:09

rien10 schreef:
Moet je reizen voor je werk?


Bijna nooit, mijn kantoor is 5 minuten fietsen. Dus dat krijg ik niet verkocht, haha.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 11:20

Nee, dat wordt 'm niet inderdaad.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:17

je moet de natuur in.. voor inspiratie!
En.. een campertje is goedkoper..even kijken of daar een mogelijheid zit?

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:33

Kikka schreef:
Wij gaan over 2,5 week richting Noord-Spanje, maar we hebben een ingerichte tent gehuurd, want ik zou niet weten hoe ik een De Waard Albatros + alle attributen + twee jonge kinderen + hun attributen mee moet krijgen :') Dus ik tel niet mee in dit topic. Hopelijk in de loop van de zomer nog weekje kamperen in eigen land. Met twee auto's ;)

Wij hadden daarvoor vroeger een kleine aanhanger. Toen gingen we ook met de albatros en 2 kinderen en nog een hondje. Maar dat rijdt wel minder lekker.

ikke

Berichten: 37569
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 23:20

Kikka schreef:
Stille meelezer komt weer even binnenvallen! Péage is idd duur. Er zijn wel trucjes om een beetje te besparen, maar daar moet je zin in hebben :) Een van de manieren is om af en toe een afrit te nemen en direct de snelweg weer op te gaan. Daarmee schijn je zo'n 20% te kunnen besparen, zonder dat het je heel veel extra tijd kost. Er is zelfs een (Franse) website voor waarmee je kunt berekenen wat voor jou slim is: https://www.autoroute-eco.fr/

En richting Spanje kun je ook overwegen om middendoor te rijden en de A75 te nemen vanaf Clermond-Ferrand, die is gratis tot aan Béziers.

Wij gaan over 2,5 week richting Noord-Spanje, maar we hebben een ingerichte tent gehuurd, want ik zou niet weten hoe ik een De Waard Albatros + alle attributen + twee jonge kinderen + hun attributen mee moet krijgen :') Dus ik tel niet mee in dit topic. Hopelijk in de loop van de zomer nog weekje kamperen in eigen land. Met twee auto's ;)

Dan is je auto te klein :)* dat kun je vrij simpel oplossen: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/for ... iving-uniq

En als het dan nog niet past: https://www.trucks.nl/scania-p410-xt-4x ... 6865776-vd
}:)

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 23:28

Zondag vertrekken wij, we zijn nog aan het puzzelen waarheen, waarschijnlijk Frankrijk. Iemand ervaringen met een leuke (kleine) camping op Ile de Re?