Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:49

Afbeelding

Ik hou d’r van {:} <3

Wat balen Morrie, en bijzonder van jullie stalling!

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:50

Lieve foto. Dit is echt lekker kamperen en rommelen met water.
Kijk je wel uit, Chubby, met wat voor foto's je op een openbaar forum zet? (Nee, ik ben niet paranoia. Er zijn heel veel rare mensen.)

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:53

Morrie schreef:
hier hanteren ze de 24 uur blijkbaar, ik heb niet zo'n zin in alle buren tegen me in het harnas jagen, dus heb gewoon omgeboekt en ga als de caravan eenmaal staat met voortentje goede verkoopfoto's maken. We zijn echt te oud voor dit soort dingen.



En dan achter de geraniums ??
Is de caravan op een vaste plek niet iets voor jullie, heb je maar 1 keer per seizoen opzetten.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 15:27

ik achter de geraniums, vind ik niet erg, is de enige plek waar ik me veilig voel. Mijn man heeft nog wilde plannen, maar hij heeft z'n leeftijd niet mee....
Een vaste seizoensplek zou ik prima vinden, maar mijn man wil kerken en architectuur zien in andere landen, hij vindt dat gekampeer in Nederland, wat we al 2 jaar noodgedwongen doen, helemaal 3 x niks.

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 16:15

Balen zeg dat soort buren.
Hier is het ook 3 dagen en te weinig parkeerplaatsen dus kan me voorstellen dat mensen het vervelend vinden als er een aantal dagen een caravan een paar parkeerplaatsen in beslag neemt maar zolang je in een woonwijk woont en niet in een hutje op de hei heb je rekening met elkaar te houden en is het geven en nemen.
Maar hopelijk kun je snel alsnog lekker met de caravan weg.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 19:11

Zijn er nog binnenkort plannen? Het blijft nog even mooi weer en het wordt warmer

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 08:57

Ja, ik ga, samen met ml, komende weekend 2 nachten op trektocht met een stel vrienden met een zeilboot van onze scouting vereniging. Wij zijn samen een leidingteam en noemen dit een teambuildingsactiviteit, of weekendkamp _O-
De voorspellingen zijn wel goed, ook zeiltechnisch geloof ik. Nemen 1 of 2 lelivletten mee eens eigen tentjes. En gaan een rondje zeilen in Zuidwest Friesland.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 12:48

Morrie schreef:
ik ontdek net dat we de caravan niet op kunnen halen voor onze gereserveerde vakantie omdat de stalling 2e Pinksterdag en op dinsdag dicht is. Nu moet ik alles omboeken: de vakantie, het kattenpension. De lol is er al wel goed af nu.
We kunnen hier de caravan onmogelijk van zaterdag t/m dinsdag aan de weg zetten, hij mag er 24 uur staan en de mensen bellen direct de politie als hij er langer staat (woon in een appartementencomplex).
Ik ga meteen op zoek naar andere stalling, want deze is peperduur en nu dus beperkt open (zaterdag, zondag en dinsdag gesloten).

Jeetje wat belachelijk en is er geen mogelijkheid om hem bij vrienden of kennisse. Te zetten voor een paar dagen. Dit is namelijk erg zuur

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:07

o0eefje0o schreef:
Morrie schreef:
ik ontdek net dat we de caravan niet op kunnen halen voor onze gereserveerde vakantie omdat de stalling 2e Pinksterdag en op dinsdag dicht is. Nu moet ik alles omboeken: de vakantie, het kattenpension. De lol is er al wel goed af nu.
We kunnen hier de caravan onmogelijk van zaterdag t/m dinsdag aan de weg zetten, hij mag er 24 uur staan en de mensen bellen direct de politie als hij er langer staat (woon in een appartementencomplex).
Ik ga meteen op zoek naar andere stalling, want deze is peperduur en nu dus beperkt open (zaterdag, zondag en dinsdag gesloten).

Jeetje wat belachelijk en is er geen mogelijkheid om hem bij vrienden of kennisse. Te zetten voor een paar dagen. Dit is namelijk erg zuur

wij leven nogal teruggetrokken en kennen geen mensen met een eigen oprit hier in de buurt, de enige die ik het zou kunnen vragen, woont 100 km verderop, dat schiet dus niet op.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:47

Balen van de situatie en de stress Morrie, is het nog gelukt met het kattenpension?

Wij staan sinds vandaag in Bantega, op camping het Roversnest, tot dinsdag want dan gaan we door naar Texel dat staat al langere tijd geboekt, maar leek ons leuk om voor die tijd nog paar daagjes Friesland te pakken.

Afbeelding

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 21:55

Alwiene schreef:
Balen van de situatie en de stress Morrie, is het nog gelukt met het kattenpension?

Wij staan sinds vandaag in Bantega, op camping het Roversnest, tot dinsdag want dan gaan we door naar Texel dat staat al langere tijd geboekt, maar leek ons leuk om voor die tijd nog paar daagjes Friesland te pakken.

[ [url=m/QzrAxs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie stek zo te zien en mooi weer.
Nichtje zit aan het gardameer daar komt de regen met bakken vol naar beneden.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 00:45

Wat waren de afgelopen dagen een cadeautje om te mogen kamperen hé! Kids heerlijk gezwommen in natuurwater al! Op na nog veel meer mooie dagen

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 07:46

o0eefje0o schreef:
Wat waren de afgelopen dagen een cadeautje om te mogen kamperen hé! Kids heerlijk gezwommen in natuurwater al! Op na nog veel meer mooie dagen


Mwa, gisteren enkele uren in de auto zitten schuilen voor de regen.

Maar was precies alleen maar hier, rest van Nederland hield het aardig droog.

Verder inderdaad prima weer om te kampen.

Morgen helaas weer naar huis, maar vandaag nog even genieten.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 12:38

Wij hebben vorige maand na een weekje centerparcs een vamper gekocht. Dit weekend het eerste weekend ermee weg geweest.
Wat een genot zeg. We waren wat laat ip de locatie waardoor we de eerste nacht op een soort natuurcamping gestaan hebben. De 2e nacht zijn we naar een camperplaats bij nijkerk gegaan en die was echt geweldig. Jammer genoeg nu weer pp weg naar huis.

Afbeelding
Eerste locatie: landgoed energy up in zeewolde. Heerlijk in het groen met een vogelkoor op de achtergrond.


Afbeelding
Afbeelding
2e locatie: camperpark nijkerk aan zee.
Een plaatsje direct aan het water. De honden hebben heerlijk gezwommen. En een geweldig zicht op alle watervogels.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 13:03

Wat een mooi plekje Arabella, die hou ik in gedachten!

Wij gaan met Hemelvaart naar de Loodrechte plassen. Nooit eerder in die omgeving geweest. Ben benieuwd.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 14:07

Dat ziet er tof uit!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 14:30

Ziet er heel mooi uit!

Wij zijn weer terug van 2 weken Bretagne. Het was echt heerlijk. In de avond koud, maar ik had een elektrische deken. Verder heerlijk hoor, weer kamperen! Had nog veel langer weg willen blijven! Drie prachtige campings gehad en één waardeloze - de reviews waren goed maar ze waren er overduidelijk nog niet klaar voor, zo vroeg in het seizoen... Sanitair moest speciaal voer ons open worden gemaakt (hallo legionella?) en was nog niet schoon gemaakt sinds vorig jaar en het gebeurde ook niet ter plekke... Moest bij de heren naar het toilet en de spinnen kropen uit de afvoer.
Wel mooie ruime plekken :j
Het was echt nog vroeg in het seizoen, dus op iedere camping was het super rustig :)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 15:21


Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 15:24

Exact die had ik!!! :))

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 15:28

Even een egopost :o
Gisteren de plannen gemaakt
We gaan via Stonehenge naar wales en via Cardigan de West en daarna de zuidkust van Wales langs op weg naar

https://www.cricklands.com/driving

En hopen dat we september daar weer naartoe mogen
Dan doen we route Frankrijk...

Edit tikfoutje
Laatst bijgewerkt door Echwel op 08-05-22 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 15:28

Sheran schreef:
Exact die had ik!!! :))

Wat een uitvinding he :D :D

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 15:34

Die elektrische dekens zijn geweldig. Ik had hem nu niet mee, maar de volgende keer gaat er een verlengkabel mee en dan gaat hij gewoon mee. Ik heb een roze *\o/*
https://www.bol.com/nl/p/carmen-ceb1801 ... androidapp

Balen van het sanitair sheran, gelukkig dat het voor de rest wel lekker was.

Wow echwel, dat zijn wel mooie plannen. Lijkt me ook wel erg gaaf een keer.

Wij gaan met hemelvaart wrs naar frankrijk toe. En over 2 weken weer een weekendje nederland. Dan gaat mijn moeder mee zodat zij kan oefenen. Ze wil in de toekomst alleen op vakantie met de camper.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 15:36

Echwel schreef:
Sheran schreef:
Exact die had ik!!! :))

Wat een uitvinding he :D :D

die heb ik in het klein: voor m'n voeten. Hoe erg de opvliegers ook zijn, ik heb altijd koude voeten. Zo kom ik de winter door!

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 15:41

Citaat:
Die elektrische dekens zijn geweldig. Ik had hem nu niet mee, maar de volgende keer gaat er een verlengkabel mee en dan gaat hij gewoon mee

Werkt ook op zonnepaneel :+


Citaat:
die heb ik in het klein: voor m'n voeten. Hoe erg de opvliegers ook zijn, ik heb altijd koude voeten. Zo kom ik de winter door


Ik heb het echt altijd koud....
S nachts pleur ik een Jack bij mijn voeten
Heb ook altijd sokken aan in bed :o

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 15:45

Wij nemen meestal een plek zonder stroom, ik kook dan water en vul 2 kruiken voor in de slaapzak en slaap met een muts op