Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 06:08

lukka63 schreef:
zonnebloem18 schreef:
Wij staan, morgen de luifel nog even er voor, maar we waren het beddengoed van onze dochter vergeten. Mijn man moest dus nog heen en weer om dat op te halen. Het valt me nog mee hoe koud het is, al begint het wel af te koelen. Wel een leuke camping, veel te doen en dochter heeft meteen alweer vriendinnetjes.
[ [url=m/8pXcTE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hebben jullie wel kacheltje?
Het wordt koud vannacht.

Twee Jack Russels in bed doet wonderen :D :D
Ik vind als je bed maar warm is goede ondergrond enz het slapen in de kou niet erg, maar het opstaan :(

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 06:43

Ja.. wij moesten ook echt even de kou eruit stoken in de ochtend. Blies wolkjes. Ook in de caravan! Daarna was het prima! Zelfs 4 dagen even de korte broek aan gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 07:26

Sharani schreef:
Wij hebben met wildkamperen helaas een slechte ervaring gehad deze keer. We zouden kamperen in een natuurgebied boven Oslo. Maar dat is wel goed bereikbaar met het OV, en maar een relatief klein stuk lopen. Wij waren al wat verder het gebied ingelopen (een 3 km of zo). Mooi plekje voor de tent gevonden, en alles opgezet. Toen gingen we even de omgeving verkennen en zag ik iemand bij onze tent. Wij dus terug en de persoon liep in eerste instantie door. Maar bleef steeds op een afstandje in de buurt rondhangen en ons in de gaten houden. Op dat moment liepen er nog af en toe mensen in de buurt maar het werd steeds stiller. Hij had inmiddels ook gezien dat ik daar alleen met mijn dochter was. Het voelde niet meer goed om te blijven, dus spul ingepakt en naar een camping gegaan.

Wildkamperen doe ik alleen nog echt in de wildernis en niet in de buurt van een stad. Er zijn ook best veel zwervers die overnachten in de natuurgebieden bij de steden.

Oh bah wat een engerd. Goed dat jullie zijn weggegaan; klinkt inderdaad niet fijn. Hopelijk verder wel lekker kunnen genieten!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 08:20

Lijkt mij ook doodeng!

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 08:27

We staan op de Bronzen Emmer, gelukkig maar een half uurtje vanaaf ons huis, dus even heen en weer kan makkelijk.

Kacheltje hebben we mee en we hebben het vannacht niet koud gehad. Voortent is wel wat fris, maar die warmt vrij snel op.

@Sharani, dat klinkt niet fijn, ik snap dat je de boel heb ingepakt.

IMJ klopt hoor, wij zijn snel tevreden als onze dochter het naar haar zin heeft.

Leuke activiteiten zijn er ook te doen. Vanmiddag puzzelwandeltocht, morgen kinderbingo enz. We staan op een groot veld met rondom iets van 10 caravans/tenten overal speeltuintjes en een speelbos om de hoek.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 09:39

Wij zijn geïnstalleerd en wat genieten weer. Heerlijk! Ook de hond vindt het heerlijk hier.

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 09:55

Wauw, wat een engerd Sharani!! Kan me goed voorstellen dat jullie weggegaan zijn!!

Wij hebben er weer een flinke dag opzitten en zijn en waren nog met daglicht op de plaats van bestemming.
Vlug opgezet en de laatste 10 minuten van het happy hour in de pub meegepakt.
Afgezien van een straffe wind die over de hoogvlakte komt, is het prachtig weer: 31 graden en zon! (Sorry iedereen die in de kou aan het kamperen is)

Afbeelding

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:20

Wat eng Sharani! Ik was ook snel weggeweest...

En prachtige plek barramundi! En gave auto :P

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 11:37

Heeft er hier nog iemand tips voor een leuke, niet te grote camping het Harzgebergte? Wij willen rond Hemelvaart nog een paar dagen met onze tent weg.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 11:51


Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 12:39

ik ontdek net dat we de caravan niet op kunnen halen voor onze gereserveerde vakantie omdat de stalling 2e Pinksterdag en op dinsdag dicht is. Nu moet ik alles omboeken: de vakantie, het kattenpension. De lol is er al wel goed af nu.
We kunnen hier de caravan onmogelijk van zaterdag t/m dinsdag aan de weg zetten, hij mag er 24 uur staan en de mensen bellen direct de politie als hij er langer staat (woon in een appartementencomplex).
Ik ga meteen op zoek naar andere stalling, want deze is peperduur en nu dus beperkt open (zaterdag, zondag en dinsdag gesloten).

rien10
Berichten: 14680
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 12:55

Echt? Dat zuigt. Nou, sterkte ermee. Balen hoor.

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 12:58

Morrie schreef:
ik ontdek net dat we de caravan niet op kunnen halen voor onze gereserveerde vakantie omdat de stalling 2e Pinksterdag en op dinsdag dicht is. Nu moet ik alles omboeken: de vakantie, het kattenpension. De lol is er al wel goed af nu.
We kunnen hier de caravan onmogelijk van zaterdag t/m dinsdag aan de weg zetten, hij mag er 24 uur staan en de mensen bellen direct de politie als hij er langer staat (woon in een appartementencomplex).
Ik ga meteen op zoek naar andere stalling, want deze is peperduur en nu dus beperkt open (zaterdag, zondag en dinsdag gesloten).


Is er geen boerderij in de buurt of bedrijf waar je kan vragen of dat caravan daar 2 dagen mag staan als je situatie uitlegt mooie bos bloemen of lekkere taart ,ik zou zeggen zet maar neer.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:06

Ja idd of bij vrienden even op de oprit

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:09

we hebben geen vrienden met oprit en bij een boer wil mijn man absoluut niet. Eigenlijk is hij al helemaal klaar met dat kamperen, dus dit zal de laatste keer wel zijn. Dan gaat de hele zooi weg.
Ik ben er vanwege de angst voor corona ook wel klaar mee eigenlijk, kan nergens heen, overal is het te druk en moet ik zo'n ffp2 masker op, kan alleen naar campings met privé sanitair, geen lol meer aan.
Bovendien is de poes zeker een maand van slag als ze uit het kattenpension komt en als ze daar zit, verstopt ze zich zo goed, dat ze haar een week lang niet zien.

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:12

Misschien niet onverstandig om tzt te stoppen met kamperen. Als ik lees hoe jouw man er in staat, ook in oudere berichten.

Hier voor juni een weekje kamperen in zeeland op programma. Naar Scharendijke

lukka63
Berichten: 1408
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:22

Avelienvd schreef:
Misschien niet onverstandig om tzt te stoppen met kamperen. Als ik lees hoe jouw man er in staat, ook in oudere berichten.

Hier voor juni een weekje kamperen in zeeland op programma. Naar Scharendijke


Zo leuk Zeeland,wij zijn vorige week in Vrouwenpolder geweest.
Ik heb juist door corona ontdekt wat een afwisselend en mooi land we hebben.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:27

Morrie is blokhut ofzo op een camping dan geen idee..

En je hoeft niet meer zo bang te zijn toch

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 13:34

Echwel schreef:
Morrie is blokhut ofzo op een camping dan geen idee..

En je hoeft niet meer zo bang te zijn toch

Ik moet er niet aan denken, ik heb best wel smetvrees en in een bed liggen waar weet-ik-veel wie in gelegen heeft, zal ik echt niet kunnen.

Ik heb diverse kwalen, waar ik hier niet over gaat uitwijden, als ik corona oploop, is het niet ondenkbaar dat het erg slecht af gaat lopen met me, ik moet koste wat kost voorkomen dat ik het krijg.

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:21

Balen zeg Morrie. Bellen ze echt al zo snel de politie?
Hier staat de caravan van de buurman wel eens een dag of 4 op de parkeerplaats zodat hij kan inpakken. Geen haar op mijn hoofd die daarvoor de politie zou bellen.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:25

Normaal mag een caravan 3 dagen op 1 plek staan! Dus ik zou het toch proberen!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:29

Zonnebloem92 schreef:
Balen zeg Morrie. Bellen ze echt al zo snel de politie?
Hier staat de caravan van de buurman wel eens een dag of 4 op de parkeerplaats zodat hij kan inpakken. Geen haar op mijn hoofd die daarvoor de politie zou bellen.

we nemen 3 parkeervakken in beslag en er zijn normaal al veel te weinig parkeervakken voor alle bewoners. Vroeger konden we hem dan even bij de kerk verderop parkeren, want dat is een enorme parkeerplaats waar door de week niemand staat, maar die wordt gerenoveerd en daar stat een hoop bouwmateriaal en een hek eromheen.
Mijn bovenbuurvrouw had vroeger een klein campertje, 1 parkeervak, ze had hem gehaald en haar man kreeg een hersenbloeding, na 24 uur zat er een waarschuwing op en streepjes op de banden (zodat ze kunnen zien dat je hem verplaatst), zij kon er niet mee rijden en had wel wat anders aan haar hoofd. Uiteindelijk is de camper weggesleept omdat er zoveel mensen geklaagd hadden. (was voordat ik hier woonde) Een gewaarschuwd mens......ik weet dus dat ze gaan bellen.
De eerste keer dat we de caravan hier neerzetten, kwam er meteen iemand naar buiten gerend, die begon meteen van leer te trekken dat zijn uitzicht verziekt werd en dat dit ten koste van zijn woongenot ging. In zo'n dorp woon ik dus. -O- :x

@IMJ hier in dit dorp 24 uur, ik heb vroeger ook al gelazer met een trailer gehad

Maar de vakantie is omgeboekt, er was nog pek genoeg met privé sanitair bij Terspegelt. Nu het kattenpension nog, maar die kan ik om half 5 pas bellen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:32

IMJ schreef:
Normaal mag een caravan 3 dagen op 1 plek staan! Dus ik zou het toch proberen!


Is niet waar, is per gemeente verschillend. :)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:34

Morrie schreef:
Zonnebloem92 schreef:
Balen zeg Morrie. Bellen ze echt al zo snel de politie?
Hier staat de caravan van de buurman wel eens een dag of 4 op de parkeerplaats zodat hij kan inpakken. Geen haar op mijn hoofd die daarvoor de politie zou bellen.

we nemen 3 parkeervakken in beslag en er zijn normaal al veel te weinig parkeervakken voor alle bewoners. Vroeger konden we hem dan even bij de kerk verderop parkeren, want dat is een enorme parkeerplaats waar door de week niemand staat, maar die wordt gerenoveerd en daar stat een hoop bouwmateriaal en een hek eromheen.
Mijn bovenbuurvrouw had vroeger een klein campertje, 1 parkeervak, ze had hem gehaald en haar man kreeg een hersenbloeding, na 24 uur zat er een waarschuwing op en streepjes op de banden (zodat ze kunnen zien dat je hem verplaatst), zij kon er niet mee rijden en had wel wat anders aan haar hoofd. Uiteindelijk is de camper weggesleept omdat er zoveel mensen geklaagd hadden. (was voordat ik hier woonde) Een gewaarschuwd mens......ik weet dus dat ze gaan bellen.
De eerste keer dat we de caravan hier neerzetten, kwam er meteen iemand naar buiten gerend, die begon meteen van leer te trekken dat zijn uitzicht verziekt werd en dat dit ten koste van zijn woongenot ging. In zo'n dorp woon ik dus. -O- :x

@IMJ hier in dit dorp 24 uur, ik heb vroeger ook al gelazer met een trailer gehad

Maar de vakantie is omgeboekt, er was nog pek genoeg met privé sanitair bij Terspegelt. Nu het kattenpension nog, maar die kan ik om half 5 pas bellen.

Gelukkig! Ik hoop dat het lukt met de kat!

Ik ken de gemeente @neonlight.. woon er tegenaan :D .

Afbeelding

Ook hier is 3 dagen de regel

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 14:43

hier hanteren ze de 24 uur blijkbaar, ik heb niet zo'n zin in alle buren tegen me in het harnas jagen, dus heb gewoon omgeboekt en ga als de caravan eenmaal staat met voortentje goede verkoopfoto's maken. We zijn echt te oud voor dit soort dingen.