Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:06

Ik denk dat door corona veel campings toch (zijn) gaan kijken naar het plaatsen of bijplaatsen van privé sanitair.
Ik vind het ideaal. Dat ik liever geen gebruik maak van een gedeeld sanitairgebouw heeft niets te maken met corona, maar ik vind het gewoon veel fijner om het voor jezelf en lekker dichtbij te hebben.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 13:56

Morrie lidmaatschap svr kost een tientje per jaar
En dan krijg je vaak.kortingen op de campings

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 16:24

Echt, ik heb daar nog nooit eerder van gehoord, privé sanitair. Laat staan dat ik daar gebruik van zou maken/extra voor zou willen betalen.

Maar goed, ik ga ook prima wild kamperen met überhaupt geen sanitair.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 16:40

Mooi toch dat iedereen kan kamperen zoals ze zelf willen...

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 19:56

Precies. Het was ook meer verbazing.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 20:28

Svr heb ik dit jaar ook een lidmaatschap van genomen omdat we in april in Nederland gaan toeren. Ik was verbaasd dat er ook best nog wat campings in het buitenland zijn.
Enige wat ik mis is een duidelijke lijst/overzicht van campings, we gaan altijd op de bonnefooi en plannen niets.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 20:46

hier komt zo af en toe een krantje van SVR in de bus, geadresseerd aan de eer-eer-eervorige bewoner van mijn appartement, ik gooide het altijd weg, mar als het weer komt, zal ik het eens doorkijken.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:03

Website kun je inloggen en dan alles filteren wat je wel of niet wilt..

Ik heb hem standaart op telefoon en zoek ook onderweg er wel.op

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 21:44

Ja, klopt, maar vind het toch niet zo overzichtelijk. ANWB overigens ook niet. Fijnste vind ik wel de ACSI app, zie je ook waar je zelf zit en welke campings je tegen komt.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 08:27

Vayo schreef:
Ik denk dat door corona veel campings toch (zijn) gaan kijken naar het plaatsen of bijplaatsen van privé sanitair.
Ik vind het ideaal. Dat ik liever geen gebruik maak van een gedeeld sanitairgebouw heeft niets te maken met corona, maar ik vind het gewoon veel fijner om het voor jezelf en lekker dichtbij te hebben.

Ik vind het ook ideaal! Zeker met kleine kinderen.
Die zeker als ze klein zijn, echt direct moeten als ze aangeven dat ze moeten.
Je ze ook gewoon kunt laten spelen terwijl jij even naar toilet gaat.

Je kan je spullen er in kwijt..

Het is altijd schoon.

Oh en de hond wordt niet onrustig omdat ik wegloop en de rest ook elders op de camping is. Wat mij betreft alleen maar voordelen!

Ik kan me ook voorstellen dat mensen het niet vinden passen bij het echte campinggevoel hoor! Maar wij vinden het heerlijk!

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 08:41

Kan ik me ook wel voorstellen, hoor. Ik vind groepssanitair nooit een probleem, tot ik voor nummer 2 moet :+ Maar ik vind kamperen het leukst als het een beetje basic is en er geen gebouwen om me heen staan, dus dan toch maar gedeeld sanitair :P

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:19

culaccino schreef:
Kan ik me ook wel voorstellen, hoor. Ik vind groepssanitair nooit een probleem, tot ik voor nummer 2 moet :+ Maar ik vind kamperen het leukst als het een beetje basic is en er geen gebouwen om me heen staan, dus dan toch maar gedeeld sanitair :P

Ik weet van een camping waar ze Ifor Williams trailers gebruiken voor het privé sanitair bij safari-tenten :D
http://www.breehees.nl/

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:17

Ik hoorde (nou ja, las op de app) van de buren van een camping waar ze bij Boels units hadden gehuurd als privé sanitair :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:59

ikke schreef:
culaccino schreef:
Kan ik me ook wel voorstellen, hoor. Ik vind groepssanitair nooit een probleem, tot ik voor nummer 2 moet :+ Maar ik vind kamperen het leukst als het een beetje basic is en er geen gebouwen om me heen staan, dus dan toch maar gedeeld sanitair :P

Ik weet van een camping waar ze Ifor Williams trailers gebruiken voor het privé sanitair bij safari-tenten :D
http://www.breehees.nl/


Wat een leuke camping. Kun je ook je eigen paarden meenemen en er kamperen? Dat kan ik niet echt terug vinden.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:18

Zo, de eerste voorbereiding gedaan voor de vakantie van over bijna 3 weken. Had afgelopen najaar fatsoenlijke hoeslakens gekocht, mijn gewone zijn te groot en er zitten nog van die smallere tussen kussens in het bed. De lakens vandaag maar even uitgewassen. :))

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:36

Neon ga je weer met camper
Welke streek
Heb nog wat juweeltjes voor je zeker met honden

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:43

Zijn er hier ook mensen met een caravan met 2 losse bedden en echt veel laadvermogen? Dan bedoel ik minimaal 400 kilo? Zo ja, zouden jullie willen vertellen welk model jullie hebben :D Wij zijn toch weer aan het oriënteren, ik vind onze caravan prachtig maar het gebrek aan laadvermogen blijft een probleem. Het blijkt echter nog niet mee te vallen om iets te vinden wat we mooi vinden, wat aan de laadvermogen eis voldoet en wat we ook nog kunnen betalen. := Daarbij zie ik bij veel caravans dat er geen raam aan het hoofd van het bed is en dat vind ik eigenlijk maar niks.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:47

Wij gaan rondje Nederland doen. Nog niets echt vast liggen, als altijd. :)) Enige zekere is dat we naar Leek gaan, even bij schoonouders langs, we willen naar Keukenhof en naar een dierentuin (Amersfoort of Rhenen, daar mogen in ieder geval honden binnen :)) ). Bij Amersfoort/Leusden ligt ook nog een mooi geocache rondje.
En inderdaad weer met de camper. :j

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:50

Alwiene schreef:
Zijn er hier ook mensen met een caravan met 2 losse bedden en echt veel laadvermogen? Dan bedoel ik minimaal 400 kilo? Zo ja, zouden jullie willen vertellen welk model jullie hebben :D Wij zijn toch weer aan het oriënteren, ik vind onze caravan prachtig maar het gebrek aan laadvermogen blijft een probleem. Het blijkt echter nog niet mee te vallen om iets te vinden wat we mooi vinden, wat aan de laadvermogen eis voldoet en wat we ook nog kunnen betalen. := Daarbij zie ik bij veel caravans dat er geen raam aan het hoofd van het bed is en dat vind ik eigenlijk maar niks.


Ik, ik weet alleen het laadvermogen niet. Dat raam aan het hoofd van de bedden mis ik niet, daar zitten nl heel veel opbergkastjes.
Ik heb een TEC TravelKing 470 van 2010

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:54

Morrie schreef:
Alwiene schreef:
Zijn er hier ook mensen met een caravan met 2 losse bedden en echt veel laadvermogen? Dan bedoel ik minimaal 400 kilo? Zo ja, zouden jullie willen vertellen welk model jullie hebben :D Wij zijn toch weer aan het oriënteren, ik vind onze caravan prachtig maar het gebrek aan laadvermogen blijft een probleem. Het blijkt echter nog niet mee te vallen om iets te vinden wat we mooi vinden, wat aan de laadvermogen eis voldoet en wat we ook nog kunnen betalen. := Daarbij zie ik bij veel caravans dat er geen raam aan het hoofd van het bed is en dat vind ik eigenlijk maar niks.


Ik, ik weet alleen het laadvermogen niet. Dat raam aan het hoofd van de bedden mis ik niet, daar zitten nl heel veel opbergkastjes.
Ik heb een TEC TravelKing 470 van 2010


Tnx maar de versie die ik daar zo snel van zie heeft maar 280 kilo laadvermogen.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:19

Wij hadden een tabbert da Vinci
Volgens mij behoorlijk laadvermogen.

Mag ik ook vragen waarom
Wij deden nl het meeste in de bus

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:26

Knaus Südwind uit ‘97 maar die mag ‘maar’ 325 kg laden. En dat is uiteraard incl mover, reserveband, koelkast, gasfles etc. Als je dat soort gadgets er uit laat, dan vraag ik me af of je 325 kg aan kleding mee wil nemen <<)

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 20:55

Echwel schreef:
Wij hadden een tabbert da Vinci
Volgens mij behoorlijk laadvermogen.

Mag ik ook vragen waarom
Wij deden nl het meeste in de bus


Omdat ik dat heen en weer gesjouw tussen de auto en de caravan uiterst irritant vind, zeker als we wel willen gaan trekken. Er staan 2 electrische fietsen voorop die zonder accu al goed zijn voor 50 kilo. Ook zit ik met ingewikkelde combi van intoleranties waardoor ik zeker in het buitenland niet vanzelfsprekend overal eten kan kopen, ik wil dus een flinke eigen voorraad kunnen meenemen.

@Chubby, dat soort 'gadgets' zijn natuurlijk gewoon je baissuitrusting die je er niet uitlaat. Wij hebben 2 gasflessen want 1 vind ik onhandig. Mijn hondenvoer koop ik ook niet op de hoek dus neem ik voor 4 weken plus reserve mee. Het gewicht zit hem zeker niet alleen in kleding, servies, bestek, koelkastvulling, hondenspullen, dslr camera, metaaldetector, hobbyspullen, tafel en stoelen, medicatie en zelfzorgmedicatie, ik ben er sinds we deze caravan hebben achter gekomen hoe hard alle kleine dingen optellen. Maar vooral wat ik hierboven zeg voor het buitenland wil ik perse eigen voedselvoorraad mee kunnen nemen.

We hebben nu een papieren laadvermogen van 260 kilo wat in werkelijkheid eerder de helft is met mover en gasfles maar verder nietsssss erin. Met 130 kilo kunnen we gewoon echt niet uit de voeten. En als ik mijn geliefde caravan dan toch inruil wil ik er eentje voor terug waarbij ik "nooit" meer hoef na te denken over wat ik er in stop.

Uiteraard is zoiets heel persoonlijk, als je inderdaad een bus hebt en die volgooien en weer leeghalen geen probleem vindt, of je overal wel kan redden en met 3 shirtjes en een reservebroek klaar bent ja dan zal je duidelijk minder laadvermogen nodig hebben :D

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 23:20

Neonlight schreef:
Wij gaan rondje Nederland doen. Nog niets echt vast liggen, als altijd. :)) Enige zekere is dat we naar Leek gaan, even bij schoonouders langs, we willen naar Keukenhof en naar een dierentuin (Amersfoort of Rhenen, daar mogen in ieder geval honden binnen :)) ). Bij Amersfoort/Leusden ligt ook nog een mooi geocache rondje.
En inderdaad weer met de camper. :j


Tip - de Orchideeënhoeve in Luttelgeest (Noordoostpolder)

ikke

Berichten: 37554
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 23:40

SusanH schreef:
ikke schreef:
Ik weet van een camping waar ze Ifor Williams trailers gebruiken voor het privé sanitair bij safari-tenten :D
http://www.breehees.nl/


Wat een leuke camping. Kun je ook je eigen paarden meenemen en er kamperen? Dat kan ik niet echt terug vinden.

Toen wel; ik ben er geweest met m'n instructrice, op trektocht door Brabant.
Dat was in 2018 of zo.