Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 19:30

Ohh superleuk! Geen idee, in Engeland had ik wel een adapter mee maar ik ben nooit in Wales geweest.

Ik heb ook zin om te kamperen, maar het weer is er nog niet echt naar :=

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 19:52

Ach, kan best... :Y)

Afbeelding

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 19:54

black_kelpie schreef:
Ach, kan best... :Y)

[ [url=m/02fgEg.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D :D

Anoniem

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 19:58

Haha! :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 20:02

:')

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 20:26

Geniale foto :D

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 20:30

Geniale foto al ben ik erg blij dat we met dit weer nog niet op stonden.

Denk dat zelfs de tegels het water niet buiten hadden gehouden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 21:43

Wij hebben best vaak de voortent onder water gehad. Dat is niet grappig. Gelukkig houd je in de caravan vaak droge voeten.

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 21:46

Dat is precies waarom ik een tent wil met een opstaande binnentent rand, van het onderdoek. Niks zo vervelend als water in de tent.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 22:12

jeetje77 schreef:
Dat is precies waarom ik een tent wil met een opstaande binnentent rand, van het onderdoek. Niks zo vervelend als water in de tent.


Dat dus, door ervaring wijs geworden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 22:18

Zo'n rand heb je niet bij voortenten. Wij hadden een seizoensplek en hebben de voortent op pallets gezet. Dat hielp ook :j

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 22:40

Zo’n rand had onze eerste tent ook niet, daar hebben we wel een paar keer water in gehad. En je kan je spullen dus niet hoog zetten, dus dat wil je echt niet….

ikke

Berichten: 37548
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 00:17

Voor Wales: de meesten kennen gewoon de bekende, blauwe CEE-form stekers.
Voor de gewone stopcontacten heb je een verloopje nodig maar Wales is in dat opzicht gewoon Groot Brittannië.

Waar in Wales moet je zijn?
Het is intussen alweer een poos geleden dat we daar geweest zijn en dan meestal B&B.
Twintig jaar geleden wel door Wales getrokken met m'n tent en Land Rover.
Wil je een echte ruïne als buur? https://www.theabbeyfarm.co.uk/
Ik stond aan de zuidkant van de ruïne, naast die bomen :D

Maar uiteraard moe je dan ook even langs Hay on Wye en tussen al die boeken zoeken naar de originele draaiboeken van Dad's Army. Dat zijn er twee :j

Daarnaast hebben kennissen van me een leuke B&B in het zuiden. Vroeger kon je daar ook paard rijden maar daar zijn ze mee gestopt. http://www.fivesaints.com/

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 08:25

http://www.theshowground.com/

Hier moeten we naartoe, maar daar willen we rustig aan naartoe rijden en dan nog wat inderdaad in Wales rondrijden..
De bedoeling is toch ook zuid Engeland te doen.
Verder worden we dan in September weer gevraagd en doen we de rest van wat we nog willen zien..

Best een flinke planning omgooien dus..maar dat vind ik de charme van kamperen.

ikke

Berichten: 37548
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:15

Echwel schreef:
http://www.theshowground.com/

Hier moeten we naartoe, maar daar willen we rustig aan naartoe rijden en dan nog wat inderdaad in Wales rondrijden..
De bedoeling is toch ook zuid Engeland te doen.
Verder worden we dan in September weer gevraagd en doen we de rest van wat we nog willen zien..

Best een flinke planning omgooien dus..maar dat vind ik de charme van kamperen.

Dan zou ik ervoor kiezen om de ene keer Wales te doen en de andere keer zuid Engeland.
Voor dat plan zit je dan eigenlijk in het enige juiste hoekje van GB :D

Andere optie is bijvoorbeeld eerst naar zuid Engeland, dan de show en dan door Wales terug en de andere keer andersom of zo, waarbij je dan vooral kiest: deze keer gaan we naar die plekken en de volgende keer pakken die andere plekken. Dan splits je de boel op en blijft het overzichtelijk.

In zuid Engeland; ga in ieder geval naar het Eden project! https://www.edenproject.com/ en doe dat de eerste keer; dikke kans dat je de tweede keer nog een keer wil gaan :j

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:18

Wij neigen dit jaar naar Slovenië met de daktent. We hebben laatste week augustus en september. Met mogelijk tot paar dagen vooraf en achteraf, tot totaal 2,5 week.

Mensen hier ervaringen met Slovenië?

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:20

Net de planning
2 weken voor de show rondreizen
Daarna weer terug..

Dank je voor de info Ikke.
Zag dat park4night veel mooie plekjes aangeeft.

We nemen wel de honden mee trouwens, die zijn helemaal klaar wat betreft rabiës en alles...

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 13:21

PineApple schreef:
Wij neigen dit jaar naar Slovenië met de daktent. We hebben laatste week augustus en september. Met mogelijk tot paar dagen vooraf en achteraf, tot totaal 2,5 week.

Mensen hier ervaringen met Slovenië?

Er zijn op Facebook veel tips te vinden
Charmecampings bv

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 14:28

Omgeving Bled/Bohinj/Vintgar kloof, eigenlijk die hele noordwest hoek is het zeer druk op de campings, en als ze nog 3 m2 vrij zien zetten ze er nog gewoon wat tussen. Wij zijn in diezelfde periode een paar jaar geleden naar Kroatie gevlucht, om weer terug naar Slovenie te gaan toen de schoolvakanties van Duitsland voorbij waren.
Camping Plana & Bar 66 is een aanrader. Plaatsen zijn op een sintelbaan die vroeger voor de Ijslanders gebruikt werd. Alles is er behoorlijk nieuw en het eten is uitstekend.

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 15:33

Ja camp Plana is een fantastische camping! Daar hebben we met veel plezier gestaan. Lekker eten, en het sanitair is super nieuw. Vanuit daar is Ljubljana eventueel ook goed te doen met de trein voor een dagje. Dat is ons toen goed bevallen in elk geval.

Campings in andere regio's zijn druk(ker), maar wij zijn eigenlijk alleen op de camping om te slapen/eten.

Wij hebben ter plaatse toevallig nog een Nederlander gesproken die ook regelmatig op de vakantiebeurs aanbevelingen doet, en van hem echt een paar super tips gehad. Ik kan vanavond wel eens een lijstje maken, als je wilt ;)

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 16:02

Bnet schreef:
Ja camp Plana is een fantastische camping! Daar hebben we met veel plezier gestaan. Lekker eten, en het sanitair is super nieuw. Vanuit daar is Ljubljana eventueel ook goed te doen met de trein voor een dagje. Dat is ons toen goed bevallen in elk geval.

Campings in andere regio's zijn druk(ker), maar wij zijn eigenlijk alleen op de camping om te slapen/eten.

Wij hebben ter plaatse toevallig nog een Nederlander gesproken die ook regelmatig op de vakantiebeurs aanbevelingen doet, en van hem echt een paar super tips gehad. Ik kan vanavond wel eens een lijstje maken, als je wilt ;)



Oh dat zou super zijn!!

Sowieso bedankt voor de tips Echwel, Neonlight en Bnet! Kunnen we weer gerichter zoeken :D Weten jullie hoe het zit met op de bonnefooi aankomen rijden en kijken of er plek is? Moet je echt reserveren vooraf?

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 16:10

PineApple schreef:
Bnet schreef:
Ja camp Plana is een fantastische camping! Daar hebben we met veel plezier gestaan. Lekker eten, en het sanitair is super nieuw. Vanuit daar is Ljubljana eventueel ook goed te doen met de trein voor een dagje. Dat is ons toen goed bevallen in elk geval.

Campings in andere regio's zijn druk(ker), maar wij zijn eigenlijk alleen op de camping om te slapen/eten.

Wij hebben ter plaatse toevallig nog een Nederlander gesproken die ook regelmatig op de vakantiebeurs aanbevelingen doet, en van hem echt een paar super tips gehad. Ik kan vanavond wel eens een lijstje maken, als je wilt ;)



Oh dat zou super zijn!!

Sowieso bedankt voor de tips Echwel, Neonlight en Bnet! Kunnen we weer gerichter zoeken :D Weten jullie hoe het zit met op de bonnefooi aankomen rijden en kijken of er plek is? Moet je echt reserveren vooraf?


Bled en omgeving zijn een ramp! Tenminste zeker in de zomervakantie, er was zelfs nauwelijks nog plek voor een trekkerstentje in 2017.

Ik weet niet hoe het zit buiten de zomervakantie om, maar laatste week augustus valt vaak nog net in de zomervakantie.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 16:24

Leuk Bnet dat jullie daar ook zijn geweest. Wij hebben er nog een hele middag meegeholpen met hooien, kwam noodweer aan en het hooi moest van het land. :))
Spare-ribs zijn er erg lekker. :~ Wij zijn er meeste kans dit jaar weer een paar dagen, ergens begin september.

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 21:32

Maandenlang zit ik me er al op te verheugen, vandaag (eigenlijk morgen, maar early access) EINDELIJK tickets kopen voor de Fjällräven Classic in Duitsland. We waren er op tijd bij, maar een half uur na de start van de verkoop waren er al geen plekken meer beschikbaar. Ik baal hier zo ongelooflijk hard van ;(

Vorig jaar was de Classic in Zweden geen optie vanwege de data en ook omdat ik die veel te massaal vind, maar hebben we wel exact die route kunnen lopen op eigen houtje. Dat kan nu niet, wildkamperen is niet toegestaan op de route in de Allgäu. De organisatie van de Classic heeft een vergunning voor 2 aangewezen plekken, maar normaal kan dat niet.

En een volgend jaar, ja wie weet. Mijn hond is inmiddels 11 en zou nu nog prima mee kunnen komen, maar dat kan ook zomaar een keer klaar zijn. Haar thuis laten is geen optie.

En nu. Geen idee. Eerst nog maar een flink potje verder balen...

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:43

Citaat:
Maandenlang zit ik me er al op te verheugen, vandaag (eigenlijk morgen, maar early access) EINDELIJK tickets kopen voor de Fjällräven Classic in Duitsland. We waren er op tijd bij, maar een half uur na de start van de verkoop waren er al geen plekken meer beschikbaar. Ik baal hier zo ongelooflijk hard van ;(


Ik moest even Googlen want ik had er nog nooit van gehoord, maar wat ontzettend gaaf is dit!
Ik begrijp dat je ervan baalt :\