Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 10:52

moonsparkle schreef:
Een beetje westkant tot aan alesund ongeveer en dan via het binnenland terug. Als ik lees via Google klinkt het of het in september gauw kouder wordt :') je hebt natuurlijk sowieso geen garantie maar afgelopen kampeertrip was het soms in de nacht 4 graden en dat was echt afzien ondanks dikke mummy slaapzak en kruiken, als je dan overdag op kunt warmen is het nog best oke, maar als je dan een regenachtige koude dag treft :brr:



Ik zou voor juni gaan! Afgelopen september in Zweden geweest en vond het toen al erg fris. Ik gok zo dat Noorwegen nog wel iets kouder is?

Daarnaast blijft het in Juni veel langer licht maar dat is aan jezelf of je dat als voordeel of nadeel ervaart.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34647
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 11:56

Nou ik heb een mummy slaapzak die tot -20 gaat en een thermarest matje, en mooi dat ik het dan nog koud heb hoor. Zelfs met een extra fleece in de slaapzak. Ik ben gewoon een enorme koukleum. Dus koud hebben met goede spullen kan nog steeds.

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 12:06

Veel plezier aan de dames die nu op vakantie zijn, jullie hebben prachtig weer!

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 13:10

Ik heb het echt heel snel koud, slaap in de zomer ook in een dik gevoerde slaapzak, met 4 graden in m'n mummy extra dikke uitvoering slaapzak lag ik met 2 kruiken, thermo kleding, fleece trui en muts en nog kwam ik van de kou niet in slaap :')

Dus ik denk dat ik toch voor juni ga dan, dan wordt het wel pas over 2 jaar helaas, maar ja heb ik wat om naar uit te kijken, haha

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:04

SusanH schreef:
Nou ik heb een mummy slaapzak die tot -20 gaat en een thermarest matje, en mooi dat ik het dan nog koud heb hoor. Zelfs met een extra fleece in de slaapzak. Ik ben gewoon een enorme koukleum. Dus koud hebben met goede spullen kan nog steeds.


Wat is de r waarde van het thermarest matje? Want die heb je in verschillende soorten.
En is die -20 van de slaapzak de comfort, de limiet of de extreem temperatuur?

Ik ben ook een koude slaper. Ik heb een Rab slaapzak met -5/-12/-31 rating maar met mijn Sea to Summit matje met een r 3.2 én een thermo liner er in en heb ik het nog koud beneden het vriespunt. Gebruik ik een matje met een r waarde van 6 of meer is het wel warm genoeg. Zelfs voor rond de -5 tot ongeveer -7.
Let wel op met de r waarde van oudere matjes, de norm is laatst aangepast en strenger geworden. Dus van oudere matjes is hij vaak hoger dan een vergelijkbare nieuwe mat.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 14:08

moonsparkle schreef:
Ik heb het echt heel snel koud, slaap in de zomer ook in een dik gevoerde slaapzak, met 4 graden in m'n mummy extra dikke uitvoering slaapzak lag ik met 2 kruiken, thermo kleding, fleece trui en muts en nog kwam ik van de kou niet in slaap :')

Dus ik denk dat ik toch voor juni ga dan, dan wordt het wel pas over 2 jaar helaas, maar ja heb ik wat om naar uit te kijken, haha


Zorgen dat je warm je slaapzak in gaat is ook heel belangrijk, dus even een kleine workout van te voren (wel zonder dat je gaat zweten).
En kijk uit met te veel kleding, dat kan ook tegen je werken met warm houden. Gewoon een thermo set (liefst merinoswol), muts en sokken moet genoeg zijn.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 14:32

Van 31 naar 15 graden, enorme regen en onweer vanmorgen vroeg en nu motregent het. Inmiddels is het 18 graden maar nog steeds motregen.
Mijn man wilde gisteren de voortent er niet afhalen, nu zitten we weer een jaar met die tent in de garage dus, want dat droogt nooit meer helemaal op. Vanmiddag maar kruiswoordpuzzel doen en een dutje ofzo.
Morgen nog zo’n dag doorbijten want op zondag thuiskomen is kansloos met parkeren, dan staat de caravan weer 5 straten verderop. (En het geeft scheve ogen als je op zondag met al die zooi gaat lopen slepen: zondagsrust is nog een belangrijke zaak waar ik woon)

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:34

Waar zit je ergens Morrie? De voorspellingen voor morgen en de rest van de week zijn heerlijk kampeerweer! Het kriebelt erg maar voor ons gewoon school en werk en de jongens moeten komende weekenden tennissen helaas...

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:32

Ik zit op een mega camping in Appelscha, met als amusement kijken hoe nieuwe buren een gruwelijk ingewikkelde tent opzetten

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:36

Genieten dus, dat is het leukste van kamperen
En mooi fiets weer ook nog

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:45

Echwel schreef:
Genieten dus, dat is het leukste van kamperen
En mooi fiets weer ook nog

Het uitstapje van vandaag was een stukje autorijden in de regen. Met 15 graden was een terras me te koud en ik durf nog niet binnen te zitten in een restaurant.
Fietsen in de regen is niet mijn hobby.

Bo_Y

Berichten: 4561
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 18:57

Morrie schreef:
Echwel schreef:
Genieten dus, dat is het leukste van kamperen
En mooi fiets weer ook nog

Het uitstapje van vandaag was een stukje autorijden in de regen. Met 15 graden was een terras me te koud en ik durf nog niet binnen te zitten in een restaurant.
Fietsen in de regen is niet mijn hobby.


Ik woon vlakbij Appelscha en vanaf 9 uur geen regen en 18 graden bewolkt.
En vanaf morgen wordt het heerlijk weer om buiten dingen te doen....

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:26

Morrie schreef:
Van 31 naar 15 graden, enorme regen en onweer vanmorgen vroeg en nu motregent het. Inmiddels is het 18 graden maar nog steeds motregen.
Mijn man wilde gisteren de voortent er niet afhalen, nu zitten we weer een jaar met die tent in de garage dus, want dat droogt nooit meer helemaal op. Vanmiddag maar kruiswoordpuzzel doen en een dutje ofzo.
Morgen nog zo’n dag doorbijten want op zondag thuiskomen is kansloos met parkeren, dan staat de caravan weer 5 straten verderop. (En het geeft scheve ogen als je op zondag met al die zooi gaat lopen slepen: zondagsrust is nog een belangrijke zaak waar ik woon)


Morgen kijken of je de tent in het zonnetje kan zetten?

En hopelijk heb je een dagdeel zon op de tent als hij nog aan de caravan vast staat.

Wij zijn gisteren einde middag naar huis gegaan, geen zin in een dag regen.... alles droog in kunnen pakken en toen het begon te regenen in de auto gestapt en naar huis gereden.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:44

Wij zitten in Bergeijk. Dorpje is gister in het nieuws geweest omdat alles blank stond :+ . Onze buren hadden enkeldiep water tot halverwege de voortent. Wij hebben het nagenoeg droog gehouden gelukkig. Vandaag nog een grijze dag, maar einde van de middag knapte het flink op en morgen schijnt de zon weer.

Er was wel veel schade op de camping. Voortenten en luifels die ingestort waren onder het gewicht van het water, de winkel was ondergelopen (die zit onder het restaurant) en ze zijn met 3 pompwagens rond aan het rijden geweest om al het water weg te krijgen.
Afbeelding
Linksboven: Het water stond tot onze voortent
Rechtsboven: een van de luifels
Linksonder: wat wij in onze tent hadden
Rechtsonder: de grote zandvlakte was nu een strandvlakte :P

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 19:58

Morgen alles opruimen en vast het meeste inpakken. Maandag moet ik het privé sanitair schoonmaken met het door de camping aangeleverde schoonmaakspul. Ik heb vandaag gezien dat ze komen controleren en noteren wat niet schoon was, daar krijg je dan achteraf een rekening van thuis gestuurd. Ik heb het hier wel gezien, bossen en kanalen en heel veel gras.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:00

Pfff lekker zeg in Bergeijk, krijg flashbacks naar vroegere vakanties in Spanje en Italie

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:03

Morrie schreef:
Morgen alles opruimen en vast het meeste inpakken. Maandag moet ik het privé sanitair schoonmaken met het door de camping aangeleverde schoonmaakspul. Ik heb vandaag gezien dat ze komen controleren en noteren wat niet schoon was, daar krijg je dan achteraf een rekening van thuis gestuurd. Ik heb het hier wel gezien, bossen en kanalen en heel veel gras.



Chill...

Ik pak óók de dag voor vertrek al verschillende dingen in. Maar je moet niet vergeten te genieten van je laatste dagje vakantie.

Op maandag optijd bed uit, laatste spulletjes inpakken, voortent schoonmaken en inpakken en een doekje door het privé sanitair.

Dat zal echt niet tot op de laatste zandkorrel schoon hoeven, die controle is waarschijnlijk zodat het niet uber smerig wordt achtergelaten.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:16

Op tijd opstaan, is al niet aan ons besteed. Ik ben niet alleen hè, heb wel rekening te houden met mijn echtgenoot. Ik kan wel vroeg opstaan, maar dan moet ik wel zachtjes doen. We hebben nog niet 1 ochtend broodjes kunnen halen want dat kan maar tot 10 uur :')
Iedereen op dit veld slaapt zo lang, allemaal “grijze koppen”.
Meestal zijn we het zo zat dat we een dag eerder naar huis gaan, maar op zondag naar huis is kansloos met parkeren (kerkgangers en visites)

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:17

Appelscha is prachtig, Kale Duinen of het Drents Friese Wold bij Diever of Hoogersmilde. Verder weg, maar ook prachtig het Dwingelderveld of Kamp Westerbork.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:39

Morrie schreef:
Op tijd opstaan, is al niet aan ons besteed. Ik ben niet alleen hè, heb wel rekening te houden met mijn echtgenoot. Ik kan wel vroeg opstaan, maar dan moet ik wel zachtjes doen. We hebben nog niet 1 ochtend broodjes kunnen halen want dat kan maar tot 10 uur :')
Iedereen op dit veld slaapt zo lang, allemaal “grijze koppen”.
Meestal zijn we het zo zat dat we een dag eerder naar huis gaan, maar op zondag naar huis is kansloos met parkeren (kerkgangers en visites)


Het komt op mij over als: geen zin, kan niet, niet leuk.

Probeer het eens van de zonnige kant te zien: morgen schijnt het zonnetje weer, kan je lekker op een terrasje zitten, stukje fietsen..

En als je om 11 of 12 uur van je plekje moet zijn maandag, dan zal je òf echt optijd op moeten staan met zn 2en zodat je alles zo goed en zo schoon en droog mogelijk kan inpakken, òf je gaat uitslapen en probeert in 1 uurtje alles in de caravan/ auto te proppen en bent thuis nog een tijdje bezig met schoonmaken en opruimen.

Morgen is het goed weer, einde middag zal met een beetje mazzel jullie voortent wel weer droog zijn. Als je die er dan alvast afhaalt, hoef je dat op maandag morgen niet meer te doen..

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:44

Het valt me nog mee wat er aan schade is op de camping en jullie hebben helemaal geluk gehad. := Gelukkig zandgrond en uiteindelijk trekt het wel snel de grond in. Hier stond het water in de bijkeuken, ik had de wasmachine aanstaan en die kon het water niet afvoeren. Straat stond ook blank en water liep een eind de oprit op maar ons huis ligt gelukkig wat hoger. Zag wel dat ze op het Hof flink water binnen gehad hebben. Ze zijn het wel gewend, het is ieder jaar hier wel te doen dat alles blank staat. :=

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:46

mvdende schreef:
Morrie schreef:
Op tijd opstaan, is al niet aan ons besteed. Ik ben niet alleen hè, heb wel rekening te houden met mijn echtgenoot. Ik kan wel vroeg opstaan, maar dan moet ik wel zachtjes doen. We hebben nog niet 1 ochtend broodjes kunnen halen want dat kan maar tot 10 uur :')
Iedereen op dit veld slaapt zo lang, allemaal “grijze koppen”.
Meestal zijn we het zo zat dat we een dag eerder naar huis gaan, maar op zondag naar huis is kansloos met parkeren (kerkgangers en visites)


Het komt op mij over als: geen zin, kan niet, niet leuk.

Probeer het eens van de zonnige kant te zien: morgen schijnt het zonnetje weer, kan je lekker op een terrasje zitten, stukje fietsen..

En als je om 11 of 12 uur van je plekje moet zijn maandag, dan zal je òf echt optijd op moeten staan met zn 2en zodat je alles zo goed en zo schoon en droog mogelijk kan inpakken, òf je gaat uitslapen en probeert in 1 uurtje alles in de caravan/ auto te proppen en bent thuis nog een tijdje bezig met schoonmaken en opruimen.

Morgen is het goed weer, einde middag zal met een beetje mazzel jullie voortent wel weer droog zijn. Als je die er dan alvast afhaalt, hoef je dat op maandag morgen niet meer te doen..


Of iedereen viert lekker vakantie op zijn eigen manier en niet op jouw manier +:)+

Over inpakken gesproken; mijn man en ik doen niets van tevoren en kunnen zeer makkelijk ruim binnen een half uur de tent en alles inpakken en weg zijn.

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:04

De voortent gaat er sowieso morgen af en alles wordt zoveel mogelijk ingepakt. We hebben enige ervaring en weten dat we in anderhalf uur weg zijn. We moeten om 11 uur de camping af zijn maandag dus dat wordt de wekker zetten.
Thuis ben ik zeker nog een week zoet met wassen doen. Dinsdag eerst de poes ophalen en de caravan naar de stalling brengen. En dan bedenken of we nog gaan investeren in een luifel of dat we nu ècht te oud zijn om nog te kamperen.
Iedere keer zeggen we: we proberen het nog 1 x en dan constateren we dat het eigenlijk niet meer gaat. We hebben teveel lichamelijke mankementen en het wordt alleen maar erger.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:06

Morrie zou oud zijn jullie toch niet

En er zijn manieren.om.kamperen simpeler te.maken

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 21:21

Echwel schreef:
Morrie zou oud zijn jullie toch niet
ik ben 63 en mijn man is 79. Hij moet toch het “zware werk” doen en dat gaat niet meer zo vlot als 40 jaar geleden.

Citaat:
En er zijn manieren.om.kamperen simpeler te.maken

We hebben het al zo simpel: mover onder de caravan en we laten heel veel spullen in de caravan liggen.