Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 10:22

Lotus83 schreef:
Fitzroy schreef:
Ik ben verleden jaar alleen geweest maar mij viel het niet mee. Overdag prima maar ik ben maar 1 x uit eten geweest en werd toen echt aangestaard en in eerste instantie niet eens geholpen. Dat gaf mij een naar gevoel.


Hm dat is niet zo leuk..

Nu komt dat eten wel goed, ik weet alleen niet of ik heel geschikt ben om echt een week alleen in een hotel te zitten en erop uit te gaan..
Kos is redelijk bekend terrein dus dat scheelt dan wel..


Wij zaten 2 jaar geleden in het vorige hotel van Mel op Zakynthos.
Dat was een klein hotel meT bijna allemaal Nederlanders. Je hebt daar veel aanspraak, dus als je daar behoefte aan hebt, kan je zo'n soort hotel kiezen.

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 08:56

Wij hebben een super week gehad op Kos.En vliegen vandaag weer terug. Alles fijn verlopen en veel gezien/gedaan. Mondkapje in supermarkt en andere openbare gebouwen vond ik geen probleem. Fijn dat het toerisme een beetje is. Al wel verhalen gehoord dat hen, ivm weinig inkomen, erg bang is voor zelfmoorden deze winter. Dus mocht je twijfelen, gewoon gaan. Je bent hier veel veiliger dan in Nederland.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:50

Ah fijn dat je een leuke vakantie had. Wij houden nog even het nieuws en de ontwikkelingen in de gaten.

Ik zit weer aan de prednison. Mijn longen trekken dit klimaat en smog en barbecue-ende buren niet.
Ik dacht om een uur of 4 vannacht, stik maar, ik ga naar Griekenland. Beter dan die pillen. Maar ben bang dat mijn baas daar wat van vindt....

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:24

Wij zijn inmiddels sinds donderdag op Kreta!
Vanaf Rotterdam, daar was het rustig en konden bij de gates ook even de mondkapjes af. De vlucht was heel prima. Het was in het vliegtuig lekker koel, dus dan merk je niet veel van je mondkapje. Toestel zo’n 3/4e vol. Wij hadden geluk met 3 rijen vrij om ons heen dus hebben met 3 man op 2 rijen kunnen zitten.
Op Kreta konden we rustig doorlopen, werden enkele eruit gehaald om te testen. Ik begreep dat vooral Engelsen eruit gehaald worden.

In ons dorp, Agia Galini, merken we echt niks van Corona. Bediening heeft wel een kapje bij zich, maar 9/10 niet op/alleen over de mond. Verder weinig maatregelingen, zelfs in de lokale supermarkt of winkels doen ze niet moeilijk over geen mondkapje bij je.

We waren vrijdags in Matala en daar was het erg druk, met geen plek meer op de strandbedjes.

Wij begrepen van onze buren, die ook in het noorden van Kreta hebben gezeten, dat ze daar wel wat strenger zijn. In Cherso hadden ze al wat clubs gesloten.

Tot nu toe dus héél blij dat we gegaan zijn. We hebben een super appartement met toffe auto, het weer is goed (veel wind) en we zijn nog geen onaardige of chagrijnige Griek tegen gekomen +:)+

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:31

Ah super! Dat zijn goede berichten :D Geniet nog van je vakantie daar!

Vandaag over een week vertrekken wij naar Zakynthos, kan echt níet wachten haha.

Westhof

Berichten: 2904
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 15:09

Goed om te horen! Wij gaan over 1,5 week naar het reisbureau :) Geniet van je vakantie!

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 16:20

Nog veel mensen last gehad van de enorme stortbui gisteren? Zag filmpjes en las dat er doden waren gevallen door de enorme modderstromen.

Westhof

Berichten: 2904
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:31

Afbeelding

Vind dit toch wel een tegenvaller. Niet vanwege het testen zelf, maar omdat het - als ik de reacties moet geloven - zo slecht geregeld is met de uitslag van de testen. Die krijg je via de telefoon, en als je het schriftelijk wil mag je €150 aftikken 8)7

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 18:35

Laux schreef:
Ah super! Dat zijn goede berichten :D Geniet nog van je vakantie daar!

Vandaag over een week vertrekken wij naar Zakynthos, kan echt níet wachten haha.



En dus een negatieve coronatest met je meenemen.

Ik ben blij dat ik geboekt en toch weer geannuleerd had.

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:39

Nieuwe maatregelen zijn wel echt sh.t :( :(
Wat betreft de testen en ook het sluiten van restaurants van 00:00 - 07:00.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:56

Voor mij zijn deze maatregelen nog geen reden om niet te gaan. Maar ga nu ook nog niet boeken.
Gaan ze alle maatregelen 23 augustus heroverwegen?

Voor de Grieken is dit waardeloos. Ik ben blij dat we welkom blijven, maar jammer dat zoveel mensen de regels aan hun laars lappen zodat er een avondklok moet komen.

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:33

Gadverdamme wat een poedersuiker zeg! Wij vliegen dinsdag om 05.30 uur. Hebben net snel een afspraak kunnen maken voor zaterdagmiddag. Het hele weekend zat al bijna vol :=

Kunnen we mooi naar Den Haag (andere kant van het land voor ons) kachelen en €145 neerleggen voor zo’n test. En dan nog maar hopen dat alles mee zit.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:36

Laux schreef:
Gadverdamme wat een poedersuiker zeg! Wij vliegen dinsdag om 05.30 uur. Hebben net snel een afspraak kunnen maken voor zaterdagmiddag. Het hele weekend zat al bijna vol :=

Kunnen we mooi naar Den Haag (andere kant van het land voor ons) kachelen en €145 neerleggen voor zo’n test. En dan nog maar hopen dat alles mee zit.


Bij pakketreizen gaan waarschijnlijk een aantal organisaties het vergoeden.

Nyaleti

Berichten: 6144
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:43

Goed dat ik dit topic tegen kom. Vakantie plannen gewijzigd. Van avontuurlijke roadtrip door Oostenrijk en Italië naar zonvakantie :D begint me toch te spannend te worden in die landen en ik wil eigenlijk ook gewoon echt vakantie vieren. Griekenland lijkt ons een van de beste opties voor (rustige) zee & zon maar als we 150 euro pp moeten bijleggen vind ik dat wel balen.. wilde juist lekker goedkoop weg.

Ik had het idee dat Griekenland redelijk stabiel was maar na wat rondzoeken vandaag twijfel ik toch. We zouden over 2,5 a 3 weken gaan dus er kan nog veel veranderen. Sowieos pas een week van te voren boeken.

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:36

Lees net TUI de kosten voor zich neemt. Ben benieuwd wat andere bedrijven gaan doen. Zou in oktober nog een x geen met 9 personen. Maar vind meer dan €100,- p.p. wel erg veel.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 20:47

Waar lees je dat?
Dat kan toch bijna niet uit voor zo’n organisatie? Op een reis van pak hem beet € 500,- ook nog eens een test van € 100,- vergoeden.

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:54

TUI COVID Care service

Met de COVID Care service gaat u met een gerust hart op vakantie. Als u in 2020 met TUI op pakketreis vertrekt, krijgt u daar automatisch de COVID Care service bij:

• 24/7 telefonisch medische assistentie bij COVID-besmetting
• Dekking van kosten COVID-test, eventuele medische kosten, langer verblijf en medisch noodzakelijke repatriëring bij een positieve COVID-test
• Geldig voor het hele reisgezelschap
Meer informatie over de TUI COVID Care service leest u hier: https://www.tui.be/nl/covid-care.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:56

Zal ik nog een Oostenrijk update doen of zijn er mensen die dat vervelend vinden worden?

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 21:14

Ik wil Haflingers :+ /3

Je zit trouwens in het Griekenlandtopic :)) Foto’s van Oostenrijk zijn niet helemaal ontopic.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:21

Verkeerde topic.... sorry |o :')

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:33

Westhof schreef:
[ [url=m/thuY4Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind dit toch wel een tegenvaller. Niet vanwege het testen zelf, maar omdat het - als ik de reacties moet geloven - zo slecht geregeld is met de uitslag van de testen. Die krijg je via de telefoon, en als je het schriftelijk wil mag je €150 aftikken 8)7


Nee de uitslag van de GGD krijg je via de Telefoon maar daar kan je alleen testen met klachten. Voor zo een verklaring voor in dit geval Griekenland moet je een schriftelijke verklaring hebben. Die moeten ergens anders getest worden en dat kost rond de 135-145 euro. Maar ik begrijp dat het via in mijn geval tui geregeld word. Die hebben een deal met zo een bedrijf en dan is het kosteloos.
Dus dat klinkt beter.

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:32

_Mel schreef:
Nieuwe maatregelen zijn wel echt sh.t :( :(
Wat betreft de testen en ook het sluiten van restaurants van 00:00 - 07:00.

Geldt dit ook voor Zakynthos? Ik lees dit:
“Ook moeten vanaf morgen horecazaken in sommige gebieden, zoals de eilanden Kreta, Rhodos en Kos, na middernacht de deuren sluiten.“

Ik kan over Zakynthos nog niet echt iets vinden.

Fitzroy

Berichten: 25107
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 22:52

Van het AD en ik had het ook al op een Griekse nieuwssite gelezen:

Ook moet vanaf nu de horeca op eilanden als Kreta, Kos, Mykonos, Santorini, Korfoe, Zakynthos, Rhodos vanaf middernacht dicht.

Dat zijn natuurlijk wel de grootste party-eilanden.

Laux

Berichten: 3476
Geregistreerd: 21-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 22:58


ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:09

De laatste weken stilletjes dit topic gevolgd omdat wij volgende week woensdag naar Kreta vliegen.
Wij hadden in december de reis al geboekt en de ontwikkelingen nauwgezet gevolgd.

Gisteren dan het besluit van Griekenland m.b.t. het overleggen van een negatieve COVID test.
Vandaag nog net een afspraak kunnen maken voor maandag 17e om 15.20u ik hoop echt dat de test binnen 48 uur bekend is want we vliegen 19e om 16.15u :=

Ik heb nu een afspraak gemaakt voor mijzelf en mijn man, maar niet voor onze kinderen omdat ik nergens kan vinden of zij ook getest moeten worden. Weet iemand van jullie dat toevallig? Ze zijn 6 en 9 jaar.