Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:21

Ik begin ook een beetje verliefd te worden hier... <3

Wel bizar dat het in Nederland zo'n slecht weer is zo te zien in het nieuws, wij zitten hier in het zonnetje! Had juist verwacht dat het hier het hardst zou waaien maar valt reuze mee tot nu toe. Alleen vanochtend veel regen.

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:53

Jij blij dat je er 2 weken geleden niet was haha. Toen haddne wij hier de hardste wind

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:18

Wij gaan volgend weekend onverwachts ook weer eens een paar dagen naar Texel. Ik zou eigenlijk 5 dagen naar Venetie gaan, maar helaas kan dat niet doorgaan. Toch wilde ik er even uit. En dan lekker naar Texel. Zin in.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 13:47

brudoe schreef:
Hallo Texel kenners hebben jullie tips voor een betaalbare b&b,logeren bij boer of een hotel op Texel? Waar ook iets te doen is voor een kind van 2,5 jaar?



Camping Zijm


Netjes , schoon en kind vriendelijk terrein met boerderij dieren.
Op het ronde veldje veel jonge gezinnen in hoogseizoen.
En Lia is een echte gastvrouw.

brudoe

Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 14:59

camping zijm ziet er leuk uit. Vooral de boerderijdieren zal mijn zoontje leuk vinden. En fijn dat ze een caravan verhuren, we hebben zelf geen caravan of tent.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:45

Texel was weer heerlijk, lekkere paar dagen gehad. Jammer dat gisteren zo plotseling alle horeca dicht moest. Maar daar kon niemand iets aan doen natuurlijk. Het was vandaag ook erg rustig,

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:47

Er gaan genoeg mensen weg vandaag idd. Maar er stond net bij de boot in Den Helder weer een flinke rij, of 4 rijen eigenlijk. Wat komen die mensen hier doen joh?!

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:27

Ik ga woensdag ook proberen om nog terug te keren naar Texel, al mijn spul ligt daar, dus ik heb een paar shirtjes en wat broeken hier en that's it. Ik zit nu bij mijn ouders wegens een sterfgeval in mijn vriend zijn familie. Ik hoop dat ik dan nog terug mag.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:35

Was best druk terug naar Den Helder. Ik had het idee dat er gisteravond al veel mensen naar huis zijn gegaan.
De hotels blijven nog open en mogen de gasten van eten voorzien. Zo lang dat zo is, blijven mensen komen denk ik.

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:38

Zou me niks verbazen als t eiland helemaal op slot gaat binnen ern paar dagen. Zijn al verschillende hotels en campings die dicht zijn,musea zijn ook dicht en cafe's en restaurants ook natuurlijk. Dus wat je er als toerist nog te zoeken hebt is mij een raadsel

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 17:01

Vonden wij ook en het zou mij ook niet verbazen als het eiland op slot gaat.
Wij zouden vandaag al naar huis gaan. Tot gister hadden we het idee om er nog een dag aan vast re plakken, maar na gisteravond besloten om gewoon naar huis te gaan.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:03

Ik heb de schaapjes gevondeb. De graaf ib Oudeschild was zo lief om ze op te sturen! :D

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 18:27

Top Banyu. Maar is De Graaf in Cocksdorp denk ik ;)

Lees net dat Terschelling dus wel op slot gaat, alleen nog bewoners en bevoorading mogen vanaf morgen op de boot. Hoop dat Teso dat ook doet. Hier komen mensen zelfs nog met caravans en campers naar t eiland, en nee dat zijn geen Tesselaars

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:35

Als we vandaag naar Texel hadden moeten gaan, dan waren we thuis gebleven.
Op fb zag ik dat het hotel waar wij zaten minimaal bezet is en dat alleen roomservice gedaan wordt.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:33

Siersma schreef:
Top Banyu. Maar is De Graaf in Cocksdorp denk ik ;)

Lees net dat Terschelling dus wel op slot gaat, alleen nog bewoners en bevoorading mogen vanaf morgen op de boot. Hoop dat Teso dat ook doet. Hier komen mensen zelfs nog met caravans en campers naar t eiland, en nee dat zijn geen Tesselaars


Je hebt hélemaal gelijk, excuses! :D

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:27

Voor de laatste berichten over Texel kijk op www.texelsecourant.nl

De burgemeester en de huisartsen verzoeken om NIET naar Texel te komen.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:49

hoe is het hier?

Eind september weekje geboekt!

En deze puzzel voor mn mama besteld :D


Afbeelding

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:02

Ohhh die puzzel wil ik ook!!!

Wij gaan in juli weer een weekje. Dan met onze kleine die nog geboren moet worden. Zouden eigenlijk vorig weekend ook maar vanwege corona maar thuisgebleven... Zomers vermaken we ons ook wel in de tuin en rond het huisje maar met minder weer, ben ik dan toch liever thuis...

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:14

Jaaaa ik wil ook die puzzel :D

Wij hebben voor september nog Texel staan. Mijn ouders zitten er een hele week en mijn man en ik zouden een weekend bij hun verblijven omdat ik mee zou doen aan SGW Texel, maar helaas gaat die ook niet door.
Ik weet dus ook niet wat we gaan doen. Als de horeca tegen die tijd ook nog niet open mag, dan hoeven we er eigenlijk ook niet heen.
Vooral mijn ouders genieten altijd van de gezelligheid in De Koog en Den Burg. Ze zitten graag op een terras en gaan de hele week uit eten.
Dus we houden die regels maar in de gaten en nemen dan een besluit.

Mijn man was er overigens afgelopen week voor werk en die vond het nu ook zo stil op Texel.
Maar 2 rijen auto's op de boot, op het eiland bijna geen fietsers, auto's of wandelaars onderweg gezien.
En de persoon waar hij moest zijn zei ook al dat het heel stil is op het eiland. Aan de ene kant vond ze het lekker even geen drukte van toerisme, maar toch hoeft het voor haar geen maanden meer te duren.

Nou ja, denk voor niemand niet toch :P

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:24

Het was heel stil maar afgelooen week toch al drukker geworden. En nu schijnt t ook flink drukker te zijn, maar weet ik niet want ik ben zelf een weekendje in mn stacaravan in Drenthe.

Mag ook nu wel drukker worden, financieel word t lastig voor iedereen. Vooral horeca hoor ik dat die t lastig beginnen te krijgen, duurt te lang zonder inkomsten. Meeste winkels die dicht waren gegaan zijn nu wel weer open, maar wel minder uren. Het was ook heel raar, zo stil met de paas. Echt onwerkelijk

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 21:09

Komt rond 30 juni of juli. Maar is alvast wel te pre orderen! :D

Siers83

Berichten: 7350
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:04

Puzzel komt op 30/6 uit, toevallig van de week opgezocht

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 22:22

Hij is besteld!
Kan me voorstellen dat 't nu erg zwaar wordt voor de mensen op 't Eiland. Reden dat we niet gingen was idd dat toch alles dicht is.
Als alles weer wat meer open is, trekt dat hopelijk weer een beetje aan. Als de afstand maar bewaart kan worden...
Ik hoop dat 't snel allemaal wat vrijer wordt weer. Uiteraard alleen als dat veilig kan.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 23:36

Ik hoop van harte dat de ijssalon in de koog dan weer open is! Die "softijs" choco banaan is goddelijk, haha!

Na bijna 15 jaar hebben we nu een ander huisje gevonden, waar we begin vht jaar voor het eerst waren.

Waar we eerst altijd zaten is in oktober overleden, haar kinderen heeft het over genomen. Maar die prijzen zijn nu belachelijk, en kaal ook voor die prijs!
En daar vreesde ze toen der tijd al voor. :=

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 09:59

Eerder nu blijkbaar. Was ook met een puzzel die 1 mei uit zou komen, kwamn ook al half aprik binnen.


Afbeelding