USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 13:22

Yasmine schreef:
Erger dan hier kan het iig niet zijn. Australiërs zijn als een malle aan het hoarden en je vindt al weken geen toiletpapier meer in de winkel :+


Yup, in USA ook. Zie al max 2 pakken papier/water/medicijnen/zeep/handgel langs komen, gevechten bij winkels ect.

Mijn man is ook aan het hoarden :+ hij gaat zijn gang maar :+

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:34

Hier in Florida lijkt overal nog volop voorraad te zijn.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:46

Ja er wordt wel flink bevoorraad. Wat ik zag was meer richting Utah, Washington state e.d.
Misschien dat Florida nog wat rustiger is momenteel

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:57

Washington state is ook wel flink aan de beurt dus ik kan mee voorstellen dat mensen daar wel iets meer stress hebben. Hier is het nog heel rustig vind ik op een enkele bejaarde na die voor 20 jaar hand sanitizer koopt.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:58

Die is hier in NL ook bijna nergens meer te krijgen. Of inieminie flesjes voor een woekerprijs :)
Koffer vol meenemen :P en hier verkopen :D goudmijntje

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:30

Handgel is inderdaad goede handel nu.
Zou erg zuur zijn Yasmine, je hebt je vakantie toch om dat festival heen gepland, ik hoop dat het door gaat.

Ik zit nu op Tenerife en hier merk je er niks van, behalve dat ook de handgel is uitverkocht. In het vliegtuig ook maar een paar lege stoelen.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:10

Ik heb nog flink wat handgel liggen. We kregen altijd van die flesjes in de tandartspraktijk ter promotie en die heb ik gehamsterd voor in de auto. Dan kan ik m’n handen ontsmetten tussen het behandelen van paarden door en als ik van stal na stal moet met lesklanten. Al probeer ik dan zo min mogelijk aan paarden te zitten.
Nu komen ze toch nog van pas al die flesjes :D

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 23:04

Nou ik neem m’n woorden terug :+ Wij gaan onze trip waarschijnlijk cancellen. Er zijn nu gevallen in Coachella Valley dus dat wordt hoogstwaarschijnlijk gecanceld. En momenteel mag je Australië alleen binnen wanneer je uit een risicoland komt als je citizen of permanent resident bent en dat zijn we beiden niet. We willen het niet riskeren dat de situatie drastisch verandert terwijl we in de US zijn en dan Australië niet meer binnen mogen en niet meer naar huis kunnen. Zeker met hoe slecht Amerika het momenteel aanpakt.

Gelukkig dekt onze reisverzekering het, en we gaan lekker hier een strandvakantie doen in de plaats. Balen maar het waren gelukkig geen plaatsen waar we nog niet geweest waren.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 23:16

Jammer Yasmine! Maar een strandvakantie in Australië is een heel goed alternatief :D

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 23:23

Klinkt heel verstandig. Niet meer terug kunnen is wel heel onhandig.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 23:51

Verstandig Yasmine en wat fijn dat de reisverzekering meedenkt, je hoort in Nederland wel anders. Wij vliegen morgen terug en ik vind het wel prima nu, ik zit ook niet te wachten om niet meer weg te kunnen. In Spanje breidt het zich stevig uit, net als in Nederland.

Ik hoop zo dat onze kinderen hun geplande Florida-reis in april kunnen maken, maar houd mijn hart vast.

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 00:09

Verstandig, maar wel erg jammer Yasmine.

We hebben vorige week getwijfeld over Tenerife, mede door reacties van anderen. Maar het heeft zich beperkt tot de bekende gevallen in het hotel en inmiddels thuis (Noord-Brabant) breidt het virus zich enorm uit.

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 09:22

MoniqueT schreef:
Verstandig Yasmine en wat fijn dat de reisverzekering meedenkt, je hoort in Nederland wel anders. Wij vliegen morgen terug en ik vind het wel prima nu, ik zit ook niet te wachten om niet meer weg te kunnen. In Spanje breidt het zich stevig uit, net als in Nederland.

Ik hoop zo dat onze kinderen hun geplande Florida-reis in april kunnen maken, maar houd mijn hart vast.


Mijn broer trouwt over 2 weken in Florida. Ik hou mijn hart ook vast

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 09:24

Yasmine: denk dat het verstandig is wat jullie hebben gedaan :j hopelijk kunnen jullie volgend jaar wel naar het festival, lijkt me super tof!

Zie ook in USA steeds meer rantsoenen. Eerst wc papier en water, maar nu ook zelfmedicatie en dingen als luiers, babydoekjes en babyvoeding.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:07

Lau_ schreef:
Mijn broer trouwt over 2 weken in Florida. Ik hou mijn hart ook vast


Oef! Fingers crossed!

Lau_

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 21:42

Merken jullie er op dit moment veel van?

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 22:48

Nee, maar wij zijn net terug!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 02:38

Ik merk er in Florida nog helemaal niets van.
Nou ja wat kleine dingen zoals dat je geen reusable spullen bij de Starbucks mag inleveren en dat de spelletjes van tafel zijn bij de Cracker Barrel. Maar verder merk ik er nog helemaal niets van.

We zijn nu in Georgia en grapten al dat we niet hopen dat de staat straks op slot gaat en we niet meer terug kunnen.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 03:41

Nou dat wordt dus geen trouwerij...

Trump heeft zojuist aangekondigd dat vanaf vrijdag voor 30 dagen alle vluchten van en naar Europa geschrapt worden.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 03:52

Zoals het hier op het nieuws komt is het alleen vanuit Europa. Maar de vraag is of onze terugvluchten nog zullen gaan. Zou wel eens een hele lange vakantie kunnen worden.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 03:56

Ja ik zag ergens al genoemd worden 2 kanten op.

Anders krijg je natuurlijk allemaal lege vliegtuigen die kant op vliegen, is economisch ook niet verantwoord denk ik.

Ik zag dat ook vrachtverkeer geschrapt wordt tussen amerika en europa... dat gaat echt nog wat worden..

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 04:04

We gaan morgen denk ik meer horen. Best kans dat er nog wel vluchten zullen komen om mensen naar huis te krijgen maar het zal een flink gedoe worden. Vluchten vanuit Verenigd Koninkrijk mogen nu nog wel dus wie weet is dat nog een uitweg.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 04:07

Ja inderdaad, via een andere route wellicht.

Wanneer staat jullie vertrek gepland?

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 04:39

Pfff Lau dat is echt poedersuiker. Woont je broer in de VS zodat je er echt niet bij kan zijn, of was het een destination wedding die nu helemaal niet doorgaat?

Ik vertrek hopelijk volgende week naar Costa Rica, maar de ontwikkelingen gaan nu zo snel dat ik niet weet of dat tegen die tijd nog kan/mag.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 04:49

Is dit serieus??? Mijn boktvriendinneke zou volgende week woensdag naar hier komen voor 3 weken ;(