[FOTO] Waarom iedereen volgend jaar naar Corsica wil...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: [FOTO] Waarom iedereen volgend jaar naar Corsica wil...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 08:15

Ziet er erg gaaf uit!

Zijn er ook goedkope B&B's, kleinschalige hotels te vinden? Ik had altijd het idee dat het een duur eiland was (ben geen kampeerder)


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 08:19

maaikemuis schreef:
Fitzroy schreef:
Maar als je nou niet van Fransen houdt ;) ?

Wel prachtige foto’s, maar ik ga toch liever naar Griekenland :P


Corsicanen houden ook niet zo van Fransen _O-

Bijna ieder verkeersbord heeft de Franse benaming van de plaats doorgestreept, ze houden meer van de Genuese spelling. Of ze beschieten ze gewoon. Dat vind ik zo leuk aan Corsica, het heeft een heel eigen identiteit! Zeker in de bergen, aan de kust zijn ze iets Franser.... >;)

Thanks voor de leuke reacties!

Spreken ze er goed Engels?

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 10:44

maaikemuis schreef:
Wow, wat een reacties opeens!!!

Er spreken maar weinig mensen Engels op het eiland, dat blijft ook bij de jongere generatie een dingetje. Maar op de een of andere manier heb je wel hele leuke momenten met mijn gebrekkige Frans, hard wapperen met je armen en Google Translate. Zeker bovenop de berg werd het uiteindelijk heel gezellig!

Qua accomodatie kun je best veel verschillende kanten op. Wij houden van boerencampings of gemeentelijke campings met weinig voorzieningen. Maar je hebt ook luxere campings. In de bergen heb je veel gites, berghutten met slaapzalen. Zeker op de GR20 zijn deze heel populair en moet je van te voren boeken. Ik zal er alleen nooit slapen omdat er een aantal gites d’etappes op de gr20 berucht zijn om de bedwantsen. Ik zet mijn tent in de tuin neer daar. In veel dorpjes heb je ook gites staan, helaas hebben de meesten het internet nog niet uitgevonden. In de grotere plaatsen heb je wel luxere hotels staan. Maar het blijft allemaal vrij kleinschalig.

Wildkamperen is echt uit den boze. Wel hebben wij op onze nachtelijke tochten om de zonsopkomst te fotograferen wat mensen wakker gemaakt die de gite d’etappe niet hadden gehaald en maar in het veld waren gaan slapen :')

En normale motels/hotels/B&B's? Ik ben wel erg van de comfort namelijk. En ook niet van gedeelde badkamers.

Kun je het eiland vanuit één vaste standplaats goed verkennen? In vergelijk heb ik afgelopen voorjaar op Mallorca ca 1200 km gereden op 6 dagen tijd vanuit één hotel.

Wel raar dat zelfs de jongeren geen Engels spreken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers