USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:39

Yasmine schreef:
Heb je geen reisverzekering Annash? Die compenseren zulke dingen vaak.


Jawel, moet ik even induiken. Ik zag dat ik £20 krijg vanaf 12 uur vertraging voor iedere 12 uur die volgt, maar zag zo snel niks over gevolgen van vertraging. Deze week maar even induiken... Als ik wat geslapen heb. :') Ben nog onderweg naar huis met de trein.


Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:39

Nabster schreef:
Ik vertrek zo naar Schiphol. Morgen heel vroeg naar New York!!!! *\o/* *\o/* *\o/*


Veel plezier!

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 01:10

Michelleex schreef:
Wij betaalden 2 weken terug 2.80/3$ per gallon .


Zoiets betaalde ik volgens mij ook in Texas.

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 10:06

Dat is zeker niet gek! Ik heb £346 betaald voor mijn (directe) vlucht London - Austin, was ik ook blij mee. En als het goed is krijg ik €600 terug vanwege de annulering op de terugweg. Claim is ingediend.

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 16:51

Fitzroy schreef:
Hoe zou dat zometeen gaan als GB niet meer in de EU zit? Dan komt die verordening ook te vervallen denk ik?


Geen idee... mogelijk inderdaad.
Kan me voorstellen dat het geheel afhankelijk is van deal/geen deal etc.


Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:34

Emmaa_ schreef:
Ik heb sowieso een zieke fascinatie voor apotheken/drogisterijen in het buitenland en de VS slaat echt alles. De zooi die je daar kan krijgen zonder recept := := :=



Bizar hè.
Ik had ook anti-jeuk crème gehaald nadat ik allergische reacties had op mijn muggenbulten. Wat daarin zit kan je hier in Engeland ook niet zomaar krijgen blijkbaar.

Helaas hielp het niet veel, maar zonder allergische reactie vast wel. :')

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:13

Ik zit eraan te denken om volgend jaar eindelijk eens naar Orlando te gaan (Disney/Harry Potter). Nou keek ik net eens op de kaart -- uiteraard kan ik een roadtrip Florida doen... of wellicht omhoog naar de Carolinas - Tennessee en dan via Georgia terug naar Orlando. Maar wellicht is dat een beetje ambitieus. :')

Ik ga er eens rustig over nadenken.

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 22:19

Katja schreef:
Hoe lang wil je gaan?


Ha, hoeveel geld heb ik, is eerder de vraag. ;) Normaal gesproken niet langer dan twee weken (ivm werk).

Nou is een auto huren niet zo duur, en de benzine ook niet. AirBnB dan kan ik het redelijk goedkoop houden. Ik heb er ook niet zoveel moeite mee om een aantal plekken uit te zoeken (bv grote steden / natuurpark) en als ik daar heel mooie dingen zie, later nog eens terug te gaan voor meer detail.

In 2015 kwam ik met storm chasen in Texas, en dit jaar ben ik terug gegaan en heb ik meer gezien: Austin, San Antonio, Corpus Christi, Galveston, omdat me dat wel aanstond, en dat is goed bevallen.

Ik heb daarnaast in Orlando en NC wel vrienden zitten waar ik even kan crashen.

Afweging is dus... redelijke 'vogelvlucht' en lekker touren (ik ben echt gék op road trips, ik rij rustig rond, heerlijk vind ik dat) met de optie later terug te gaan als ik ergens meer wil zien, of meer beperken en maar één gebied/staat zien. Dat kan nog wel eens lastig worden.

Edit: oeps, dit jaar is nu afgelopen jaar. :') Mei 2019.

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 22:58

nenahdm schreef:
Kom deze kant op *\o/* :')


Pas op met zulke uitspraken hoor, ik doe het. :D Sowieso heb ik een vriend in Alabama wonen die ik op een zeker moment graag wil opzoeken. (Vinemont, ten noorden van Cullman.)

Nadir schreef:
Leuke plannen Annash! Ik zou eens rustig uitpluizen wat je in de buurt van Orlando wil doen en dan kom je vanzelf tot een mooie route.


Disney Magic Kindom & Harry Potter. Simpel, daar ben ik al uit. Eventueel ook Animal Kingdom, maar ik heb er geen moeite mee om me te beperken tot deze twee en later nog eens terug te gaan. :)

Katja schreef:
Orlando is vooral shoppen en parken.


Ja, daarom verwacht ik daar verder ook niet zo lang te zijn... :D

Een optie is natuurlijk om een aantal plekken in Florida op te zoeken, zoals the Keys en de Everglades. Beide trekken me wel. Maar het is ook zo verleidelijk om via de kust omhoog te rijden... als ik tot aan NC kom, dan heb ik een groot gedeelte van de oostkust gehad, want ik ben in PA/DE/MD/VA geweest (+ Washington DC maar geen staat).

Ach. Tijd zat. :D In Orlando heb ik in ieder geval een vriendin waar ik bij kan verblijven, dus dat scheelt alweer.

@Nabster: Dallas is dan de enige grote stad in TX waar ik nog níet geweest ben... :') Schijnt goed te zijn voor het winkelen heb ik me laten vertellen! Ik was dit jaar (errr vorig jaar) ook bijna naar New Orleans gereden (vanaf Houston), maar heb toen uiteindelijk voor San Antonio en Corpus Christi gekozen omdat ik niet meer dan vier dagen had, en New Orleans was een stukkie verder rijden (SA en CC ben ik uiteindelijk vanaf Austin heen gereden, dat stelde echt niks voor.)

Over BBQ gesproken... dat heb ik in Southside gehad, tussen Austin en Houston. Man, wat was dát lekker. :Y)

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 00:15

nenahdm schreef:
@Annash, welke periode van het jaar zou je willen gaan? en ben je wel al eens in New Orleans geweest?
Wij hebben trouwens een airbnb haha!


Mijn vriendin in Orlando adviseerde maart/april of september/oktober. Najaar natuurlijk wel orkaanseizoen. Maarja april is tornadoseizoen, dus ach. :') hoewel het dan meer bij de plains ligt qua risico dan Florida, maar toch.

Ik ben er nog niet over uit.

Nee, New Orleans ben ik nog niet geweest, maar staat zeker ook op mijn lijst.
Laatst bijgewerkt door Annash op 09-01-20 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 00:17

Emmaa_ schreef:
Ik zag iets voorbij komen over New Orleans aandoen: ik heb twee jaar terug een rondje Miami-New Orleans-Nashville-Tampa-Keys gedaan :) Was wel veel in de auto en uiteindelijk zou ik Nashville overgeslagen hebben, maar New Orleans is echt een fiets leuke stad en ik kan het iedereen echt zooooooo aanraden.


Leuk rondje! Hoe lang heb je daarvoor uitgetrokken toen?

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 00:19

MoniqueT schreef:
Vanuit DC zijn Shenandoah NP en Great Falls SP erg mooi.


Great Falls vond ik echt prachtig!


Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:43

Ondertussen probeer ook ik als expat naar huis te komen vanuit Engeland... ik zit op onbetaald verlof, en dat durf ik niet aan gezien de hoge rekeningen die ik heb/niemand weet hoe lang het gaat duren. Dus ik kom in ieder geval tijdelijk naar huis. Zes jaar in Engeland gewoond, geleefd, gewerkt, carriere opgebouwd... en nu door puur overmacht naar huis. Al het meubilair verkocht, en ben op dit moment bezig om in te pakken. Woensdagavond komen mijn moeder en broertje hier aan, en donderdagavond stappen we op de nachtboot terug.

Ben er helemaal kapot van.

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:01

Katja schreef:
Wat enorm verdrietig...
Hopelijk kun je later de draad daar weer oppakken of wordt dat lastig door de Brexit?


Ik heb een settled status, dus binnen vijf jaar kan ik zonder problemen weer terug als ik dat wil. Maar ik ga deze crisis eerst maar even bij mijn ouders uitzitten. %) Niemand weet hoe lang het duurt natuurlijk, en hier in Engeland zijn al veel banen verloren gegaan, dus de banenmarkt gaat straks ook nog eens heel pittig zijn. Weet niet hoe het er in NL voorstaat?

Ja, ik ben er echt kapot van hoor. Denk dat ik de eerste 24 uur bijna alleen maar gehuild heb. Woensdagavond zelf HR moeten bellen om uit te vinden (laten we het maar niet hebben over hoe het bedrijf gecommuniceerd heeft...) en toen was het mis. De volgende dag tegen de middag besloten naar huis te gaan. Twee dagen later komt de overheid met de mogelijkheid 80% van je salaris te krijgen... maarja, toen waren de meeste meubels al gekocht en de boot net geboekt. Misschien ook beter zo, om in ieder geval voor nu naar huis te gaan. Maar zwaar is het wel.

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:54

MoniqueT schreef:
Wat erg ... zeker dat je dan na twee dagen hoort dat het niet nodig was. Misschien toch wel fijn om bij je familie te zijn?


Nouja, niet nodig... ons bedrijf heeft nog niet aangegeven of ze gebruik gaan maken van deze optie die de overheid heeft aangeboden. Dus op dit moment zit ik sowieso op onbetaald verlof nog.

Inderdaad ook wel fijn om de familie dichtbij te hebben in een situatie zoals deze, hoewel het wel enorm wennen wordt. Ik heb zes jaar op mezelf gewoond en hou wel van mijn rust en stilte. :') Maar mijn ouders zijn natuurlijk wel geweldig dat ze gelijk zeiden, "je bent hier welkom!"

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:00

MoniqueT schreef:
Mijn dochter is ook thuis na drie jaar in de UK, niet door corona maar door een verbroken relatie. Ze is in december gekomen en wilde juist haar leven in Nederland (wij zitten in Spanje) weer op gaan pakken. Het is best wennen hoor, na zoveel jaar (ze woonde daarvoor ook al vier jaar zelfstandig), maar het heeft ook iets gezelligs. Zeker nu, we zitten er samen in.


Nou, het gaat zeker wennen zijn. Ben blij dat het bij jullie wel bevalt. :)
Ik heb echt schatten van ouders (en de rest van mijn familie), en daar ben ik (altijd, maar vooral nu) heel blij mee.

Eerst maar thuis zin te komen, voorlopig zit ik nog te stressen dat de grenzen dichtgaan ofzo. :o

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:09

nenahdm schreef:
oliebol zeg...

Mijn moeder blijft nu thuis van t werk maar werkt voor het stad op het strand en zou in principe niet zonder werk vallen. Haar vrouw is muzikant dus die kan niets doen, is 2 keer live gegaan op facebook om te spelen voor tips. Echt heel veel mensen die haar gesteund hebben via venmo en paypal. Zo fijn


Dat is echt super!! :)

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 14:29

Yasmine schreef:
Oh jeetje Shanna wat verdrietig. Wij zijn 2 jaar geleden naar Australië verhuisd en ik zit in hetzelfde bootje. Sinds gisteren op onbetaald verlof gestuurd - ik werk op het hoofdkantoor van een bioscoop. Gelukkig kan mijn man blijven verder werken, en hij werkt voor een bedrijf dat klinische studies doet dus we hopen dat dat kan doorgaan. Hier heeft de overheid helemaal niks van steun voor mensen als ik - geen salaris uitbetaald en werkloosheidsuitkering kom ik niet voor in aanmerking omdat ik geen citizen ben. Soms mis ik Europa in dat opzicht, want al mijn vrienden zitten lekker thuis met een 70% loon in België. -O-

Wij kunnen wel een paar maanden onbetaald overleven, en ons visum is zo moeilijk te krijgen dat we ook niet terug willen. Maar soms lig ik wel wakker van wat als...


Ja ik ken dat, in de UK is het ook niet denderend geregeld. Overheid heeft 80% aangeboden, maar ik heb van het bedrijf nog niet eens gehoord of ze deze regeling gaan aannemen.

Gisteren in lockdown gegaan. Mijn mam is vanochtend in de auto gesprongen en zit nu op de boot naar Engeland. Morgen terug. Duimen, duimen, duimen, dat de grenzen open blijven. Ik ben mentaal echt wel even stuk nu.

Heel veel sterkte ook voor jullie, Yasmine.

@ Cat: <3
Laatst bijgewerkt door Annash op 24-03-20 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt


Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:46

Ik ga dit jaar ook nog niet. Ben wel bezig een huis te kopen. :o

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:18

purny schreef:
Annash schreef:
Ik ga dit jaar ook nog niet. Ben wel bezig een huis te kopen. :o

Hier of daar?

Ik zou in december gaan. Maar toen kreeg ik een huis aangeboden dus het geld van mijn ticket is in de verhuizing gegaan.
Wel heb ik nog een voucher van de organisatie liggen...


Hier, haha.

Annash
Blogger
Berichten: 26413
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 10:02

Bah wat een rotnieuws, sterkte!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Muga en 9 bezoekers