USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:44

Miami Beach moet je even goed uitkijken wanneer het Spring Break is maar dat geldt eigenlijk wel voor alle strandplaatsen in Florida. Voor echt een strandvakantie zou ik in februari niet naar Florida gaan. De kans dat het een week lang onder de 20 graden blijft is gewoon te groot.


MoniqueT schreef:
@Katja: Strawberry Festival Plant City in het programma en volgens mij kunnen we meeten
Dat festival vonden we echt geniaal. Enorm groot, de meest bizarre dingen om te eten, heel veel veekeuringen en mensen kijken tot je erbij neer valt.
Wij hebben nog geen data voor volgend jaar. Weet wel bijna zeker dat we gaan en zou zomaar begin maart kunnen zijn dat we in Inverness zitten.

Houden jullie van krab en garnalen?


Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:15

Ik heb voor komend jaar nog niets gemaakt. De meest recente was van afgelopen jaar maar daar heb ik vast een typfout in gemaakt.

Dan hebben jullie niets aan het leukste seafood tentje dat ik ken :')

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:51

Voor kerst zou ik kijken of je niet ergens terecht kunt met Eat With of een soortgelijke website. Dat lijkt me leuker dan alleen ergens gaan zitten.

Leuk om te lezen wat iedereen allemaal mee terug sleept.
Hier is het altijd een flinke trip door de Sephora.
M&M's Peanutbutter en Mint
Muggencreme met lidocaine
Spuitbussen zonnebrand
Veel schoenen en kleding
En vaak vul ik de ruimte die nog over is op met eten zoals cakemixen, maistortilla's en mijn guilty pleasure Hamburger Helper

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:15

Keet schreef:
Muggencreme met lidocaine klinkt interessant. Heb je daar een merk van?
Mijn man heeft nooit het geduld rustig te struinen in de supermarkt dus ga mijn kans grijpen

Bij Walmart hebben ze er meestal genoeg liggen van allerlei verschillende merken.


Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:17

Ik vind alleen eten in Amerika ook echt geen probleem omdat je aan de bar eigenlijk altijd wel aanspraak hebt. Als het niet van andere gasten is dan wel van de barman die gezellig doet.

Qua hotels is het heel persoonlijk denk ik. Normaal geef ik niet super veel geld uit aan overnachtingen maar doe ik tussendoor wel een keer echt lekker luxe of iets heel bijzonders boeken.
We gaan binnenkort naar Duitsland op vakantie en ik heb deze keer wel echt geïnvesteerd in goede hotels. Ik heb heel veel klachten na een hersenschudding en wil zeker weten dat ik echt rust op mijn kamer heb en bij voorkeur ook een hotel waar ik roomservice kan bestellen als ik het niet meer zie zitten om de deur uit te gaan.

Ik ben gek op een heel uitgebreid ontbijtbuffet maar boek het er vaak niet bij als we langere tijd om één plek zitten dan wil ik tussendoor ook wel op andere plaatsen kunnen eten en ga dan gewoon één of twee keer in het hotel eten als dat uitkomt.

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:24

Ik doe altijd heel veel vooraf uitzoeken voor stedentrip. Als ik naar een stad ga waar ik nog niet eerder geweest ben dan maak ik per wijk/gebied een lijst met wat daar te doen is. Die zet ik een beetje in volgorde van wat ik echt wil bezoeken, misschien wil zien en wat er eventueel nog even snel te zien is. En daarnaast nog dingen die ik kan doen met slecht weer en wat verschillende restaurants.
Op die manier kan ik ter plaatse bekijken wat ik wel en niet wil doen en hoeveel tijd ik per wijk wil besteden.

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:05

Wij struinen ook gewoon lekker rond en als we iets leuks zien dan ga ik dat ook gewoon doen. En we doen ook nooit alles wat op de lijst staat.

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 06:40

Ik vind de etalages voor kerst altijd super gaaf in NY dus ik zou in ieder geval op tijd aankomen om die nog te kunnen bekijken. De 24e gaat alles denk ik alweer om.

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 05:01

Gewoon Google Maps?

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 07:44

Yasmine schreef:
Wij zijn ruwweg bijna een hele dag kwijt geraakt in Kennedy Space Center. Wij hadden GA en een tour over het terrein (heel vet!) en een tour langs de Space Shuttles. Vooral die Space Shuttles vond ik heel vet, dan loop je door een ruimte waar er eentje hangt.
Dat zit toch gewoon bij je GA inbegrepen?

Wij hadden toen de dine with an astronaut erbij geboekt. Ik vond dat een super leuke ervaring je kon zoveel vragen stellen als je wilde en hij vertelde heel leuk. Daarbij kun je lekker even bijkomen en uitgebreid lunchen.
Kosten vond ik enorm meevallen als we in het park geluncht hadden met een snack later en wat drankjes waren we bijna net zoveel kwijt geweest.

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 08:15

Bush Gardens lijkt me heel zonde voor een uurtje. De entree is behoorlijk aan de prijs.

Ik zou denk ik naar International plaza & Bay Street gaan. Dat is een enorm winkelgebied en die zit in dezelfde hoek als het vliegveld.
https://www.shopinternationalplaza.com/ ... mpaign=GMB

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 08:31

NYC zou ik zeker vastleggen vooraf en verder is niets vastleggen wel verstandig omdat je rond die tijd van het jaar toch afhankelijk bent van het weer.

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:14

Zolang hij maar geldig is als je richting de VS afreist. Het is een inreistoestemming en niets meer dan dat.

Net met mijn vader overlegd. Ik moet de komende maanden toch rustig aan doen en daarom bedacht dat ik in plaats van een dag of 10 naar Florida beter langer kan gaan. Als ik toch niet zoveel mag kan ik dat beter met lekker weer doen dus van de week maar eens even zoeken naar tickets en dan ga ik gewoon lekker een maandje.

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:24

Ja heerlijk als dat kan. Ik kan daar gewoon in huis dus qua kosten scheelt het niet eens zoveel met korter gaan alleen de huurauto moet ik dan langer hebben.
Eens even kijken hoe we dat het makkelijkste kunnen doen want mijn man komt dan denk ik aan het eind een dag of tien en dan is het wel handig als hij er ook in kan rijden.

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:08

Prachtig Monique. Mooi te lezen hoe verdriet en verlies ook weer tot iets moois samen kunnen komen.

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 11:42

Ik houd minimaal 2 uur aan om over te stappen op een Amerikaanse luchthaven bij aankomst en dan zorg ik wel echt dat ik uit het vliegtuig gelijk een sprint naar immigration neem.
Heb net mijn vlucht naar Florida geboekt en heb 2,5 uur op Dulles en daar heb ik wel een goed gevoel bij. Daarbij heb ik vrienden in DC dus als ik strand kan ik daar vast wel een nachtje slapen.
Wel heel blij met mijn ticket. €390 inclusief ruimbagage.

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:04

In welke periode gaan jullie Sannens?

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:57

Combineren is echt heel erg duur ik zou toch kiezen voor of Universal of Disney. Disney heeft echt zat leuks voor een 14 jarige en ook waterparken.

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:26

Qua prijs maakt het natuurlijk wel echt veel uit of je de parken combineert of niet. Ik ben een enorme fan van Universal maar ik zou het wel echt bij één van de twee houden als ik met een familie op pad zou gaan.
Even een snelle vergelijking als je Disney voor 3 dagen doet met 1 park per dag in het hoogseizoen ben je $367 kwijt.
Drie dagen Universal met parkhopper inclusief waterpark is $360.
Maar als je ze combineert en Disney voor 2 dagen zou doen (eentje waterpark) dan ben je daarvoor $267 kwijt en dan nog een dag parkhopper bij Universal voor $170 dan kom je in het totaal op $437 dat scheelt gewoon heel veel. Zeker als je met wat meer mensen bent.

Je kunt via anders sites soms betere deals krijgen Monique ik heb de laatste keer Undercover Tourist gebruikt en dat scheelde best wel wat. Bij Marvelous Mouse krijg je niet zozeer korting maar wel interessante extra's zoals eerdere toegang tot de parken.

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:44

Moet hoeveel personen zijn ze in het totaal Monique?

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:21

MoniqueT schreef:
Met zijn vieren, Marijke. Papa, mama, zoon 14, dochter 6 jaar. Opsplitsen is sowieso geen optie, het is echt een bijzondere gezinsvakantie voor hen.
Dan zou ik voor Disney gaan denk ik. En dan als compromis Magic Kingdom overslaan (dat is wel echt het meest meisjesachtig) en dan Animal Kingdom toen en Hollywood Studio's. Het nieuwe stuk in de laatste met Galaxy's Edge schijnt heel gaaf te zijn. En dan één van de twee waterparken.

MoniqueT schreef:
Daarnaast: een goede vriendin van me, man, kinderen 22, 19, 16 zitten er in dezelfde periode en zitten een beetje met dezelfde vraag. Zij hebben Universal Studios in LA twee jaar geleden gedaan.
Weet niet hoe lang ze willen gaan maar eventueel is Bush Gardens in Tampa ook een aanrader. Die hebben een paar hele gave achtbanen.

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:50

Sannens schreef:
Katja schreef:
In welke periode gaan jullie Sannens?


We gaan in Augustus, dus helaas wel hoogseizoen. Maar mijn schoonzusje zit in het onderwijs dus er zijn weinig andere opties.

@Keet Ik ga alleen met mijn vriend door naar Orlando en Miami, is een villa dan ook een slim plan of betaal je je dan helemaal scheel?
Vergeet je helemaal te antwoorden.
In die periode zou ik vooral heel goed kijken wat je wilt gaan doen en zorgen dat je relatief dichtbij de dingen die je wilt doen zit. Het kan echt heel heet zijn en heel vochtig en dan is het lekker als je tussendoor gewoon naar je huis/kamer/appartement kunt om een beetje bij te komen. Als je naar de parken gaat kun je dan bijvoorbeeld vroeg gaan en dan in de avond weer en tussendoor een beetje chillen. Orlando is echt wel heel uitgestrekt en het verkeer kan behoorlijk druk zijn en dan is het fijn als je niet steeds lang in de auto hoeft te zitten.

De combinatie met Miami is prima te doen maar je kunt ook naar de westkust gaan die ik persoonlijk veel mooier vind. Of ervoor kiezen om vanuit DC met de auto naar Orlando te rijden dan kom je door een super mooi gebied. Hebben we een aantal jaar geleden gedaan en ik vond het een dikke aanrader.

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 21:48

Iemand nog een goede tip voor autohuur? Mijn vertrouwde sites laten me een beetje in de steek. Heb nu voor de tweede helft van de reis wel een auto maar moet voor de eerste 15 dagen nog iets huren en die prijzen vallen me nogal tegen.

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:11

Ik hoef geen grote auto voor die twee weken omdat ik dan toch alleen ben en niet veel op pad ga. Heb voor de tweede twee weken een prima prijs met tweede bestuurder maar op de één of andere manier wil dit nog niet zo lukken.

Ga AutoEurope eens proberen.

Katja
Blogger
Berichten: 42164
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:15

Klopt Monique, ik hoef niet luxe maar wil vooral goedkoop. Ik heb de auto dan alleen om even ergens in de buurt heen te gaan of boodschappen te doen. Echte uitjes met de familie gaan we met hun auto en ik heb geen plannen om echt ver weg te gaan.

poes schreef:
Van wanneer tot wanneer en vanaf welke locaties? :)
Van 18 februari tot 4 maart vanaf de luchthaven van Tampa.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: venga, YandexBot en 12 bezoekers