USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 11:27

SpikkelFire schreef:
We gaan wel alleen naar Isle, mn vriend is al in studios geweest helaas. Achtbanen vinden we leuk, had al filmpjes gezien van een paar leuke :D

Waarom niet combineren? Als jij er nog niet bent geweest zou ik de combi pakken voor het HP deel.
Superman en Mummy waren volgens mij deel van Studio's, dat vond ik gave attracties.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:29

Als je naar Savannah gaat dan kom je voorbij Cumberland Island. Zou dat zeker proberen mee te pakken! Zelf kon ik er helaas niet naartoe oktober 2017 omdat door een voorgaande orkaan de ferry buiten werking was. Op Cumberland Island leven nog wilde paarden en de natuur ziet er op foto's heel gaaf uit.

Savannah zelf vond ik eigenlijk tegenvallen, dan vond ik Charleston een leukere stad.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:50

Katja schreef:
Savannah vond ik prachtig maar de weg erheen.... Daar heb ik echt een trauma van we kwamen vanuit Atlanta en het was voor mijn gevoel gewoon 4 uur rechtuit rijden met hetzelfde uitzicht. Maar dat kan heel goed aan mij gelegen hebben, mijn man vond het allemaal wel meevallen.

Ik kwam vanuit St. Augustine en heb bij gebrek aan mogelijkheid voor Cumberland Island wel Driftwood beach gedaan bij sunrise.
De route is daar sowieso prachtig door al die (wintergroene) eiken met spanish moss.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:27

Het water loopt me in de mond bij de gedachte aan coconut shrimp en crabcakes! Jammie!
En vergeet niet bij de Outback Steakhouse een blooming onion te gaan eten! En keylime pie! Y)(^)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:16

Fitzroy schreef:
Ik ben meer van de Cheesecake factory :9
Daar ga ik in december zeker een keer naartoe. En Ford’s garage .. En waar ik ook veel goede verhalen over lees, maar zelf nog nooit geweest ben, is Cracker Barrel.

Cracker Barrel heeft een authentieke sfeer! Op z'n minst een warme choco gaan drinken.

Dankzij het allesamerika forum ben ik ook een keer bij Panda Express gaan eten: de orange chicken is zéér aan te raden.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:11

MoniqueT schreef:
Het vinden van goedkope business class tickets is ook zoiets, dat valt vaak niet mee en nu ik ze zelf gevonden heb, hoppa, meteen geboekt. En direct bij de luchtvaartmaatschappij, dat is de kortste lijn als ik wat wil veranderen. En voor de auto geldt eigenlijk hetzelfde, ook al geregeld.

Goedkope business class tickets? Over wat voor prijzen heb je 't dan?

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:01

MoniqueT schreef:
Nou ... goedkoop :-) Goedkoper. Ik had nu tickets voor 1990 euro, rechtstreeks. Die zijn normaal al snel 1000 euro duurder.

Deze waren in elk geval 1220 euro per stuk duurder als we niet op dinsdag of woensdag in februari zouden vliegen.

Nah, zolang ik de staatsloterij niet win hou ik het toch maar bij economytickets van 500-600 euro (but hey, a girl can dream :D )

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 08:37

Nadir schreef:
Wauw, wat een stoer plan Keet! Waarom heb je toch voor Florida gekozen ipv New York? Dat is nou juist zo leuk om wel met de kinderen te doen :D

Maar vast 'n stuk relaxter zónder! :D
Je kunt ook in de singleriders lanes als je alleen bent en waarschijnlijk ga je dan ook buiten de schoolvakanties dus nog rustiger.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:30

Outback Steakhouse voor de blooming onion en uiteraard gewoon een lekkere steak.
iHop voor de Philly Cheesesteak sandwich (lunch)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 10:33

Keet schreef:
elnienjo schreef:
Outback Steakhouse voor de blooming onion en uiteraard gewoon een lekkere steak.
iHop voor de Philly Cheesesteak sandwich (lunch)


ER zit er eentje vlakbij mijn hotel *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Lucky bastard! +:)+

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:01

Ohhh Walmart, ook al zo'n heerlijke guilty pleasure! :D

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 15:22

purny schreef:
MoniqueT schreef:
Wij gaan drie weken rondtoeren in Florida, alles dus mogelijk. Plus samen vier koffers terug als we willen. Ben benieuwd wat jullie nu op die lijstjes zetten


[ [url=m/rGLydS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de mijne

Pepperjack kaas
Sweet relish saus
koelkastmagneten
Vintage route 66-achtige Amerika spullen

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 20:52

Lays Mesquitte bbq chips! :9

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:18

_Lois_ schreef:
Ik zit nu al restaurants te bekijken voor kerstavond en kerstdag, schijnt dat je op tijd moet reserveren :')
Vind dat wel lastig kiezen in m'n eentje, in een restaurant vol gezinnen zitten benadrukt ook weer zo dat je daar alleen zit :=

Zou gewoon een pizza laten komen op je hotelkamer en dan lekker op bed gaan liggen netflixen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:14

Heeft geen eigen badkamer, dat zou 'm voor mij niet worden.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:09

MoniqueT schreef:
Ik ga ook alleen als ik luxe kan slapen. Minimaal een kingsize bed met zijn tweeën. En eigen badkamer is sowieso een voorwaarde. Als ik alleen reis (gebeurt niet vaak meer) wil ik gewoon ook een fijne kamer.

Idem. Op reis ben je een hele dag druk en 's avonds keikapot van alle indrukken, dan wil ik wel een fijne kamer. Hoeft voor mij niet superdeluxe te zijn, maar een eigen douche/toilet en fatsoenlijk bed en vooral geen gehorigheid zijn toch wel mijn minimale eisen.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:48

Ceetje_bokt schreef:
Tip voor alleen-eters in een restaurant: kies voor een plek aan de bar i.p.v. een tafeltje. Daar zitten meer mensen alleen en dus aanspraak.

Daar zit ik nooit op te wachten als ik ga eten. Vind het leuk een babbeltje onderweg als ik ergens sta te fotograferen en iemand spreekt me aan. Maar als ik zit te eten wil ik met rust gelaten worden, je kan dan immers niet uit het gesprek weg als je bord voor je neus staat.

Ontbijt hoeft er bij mij niet bij te zijn in Amerika. Je hebt overal zulke leuke ontbijttentjes. Bovendien ben ik 's ochtends vaak vroeg weg, 7 uur is geen uitzondering, en dan vind ik het wel fijn om na een paar uur ergens een hapje te eten ipv dat ik voor vertrek iets naar binnen prop. Soms neem ik wel even een banaan ofzo als dat er staat voor onderweg.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:18

Wil je moeder specifiek naar New York? Niet naar de beroemde natuurparken waar Amerika bekend om staat? Dan hoef je namelijk ook een stuk minder te lopen omdat je met je huurauto aan de mooiste uitzichtpunten kunt komen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 07:50

Ik wil gewoon vanuit mijn bed naar de wc kunnen gaan en dan niet een wc die door een vreemde is gebruikt en waar ik me eerst fatsoenlijk voor aan moet kleden om er naartoe te gaan.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:15

Ik ben autist, dus trek hostelachtige accommodatie sowieso niet. In Amerika zijn er echter prima budgetmotels te vinden die voorzien in wat ik zoek. Motels als Super8, DaysInn, EconoLodge, BW etc. Gewoon prima kamers en niet gebruikt door feestende lawaaimakers. Ik wissel af met sfeervolle cabins in natuurparken en af en toe een luxer hotel of lodge vanwege locatie. Heb bij mijn laatste Amerikareis overigens ook voor het eerst een AirBNB geprobeerd buiten Charleston en dat is ook goed bevallen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:17

Emmaa_ schreef:
In de VS ben ik idd dol op dat soort motels. Je bent helaas voor een groot deel wel afhankelijk van een huurauto, want ze liggen doorgaans niet in het centrum van een stad. In steden als NY kom je nog weg met openbaar vervoer maar dat komt echt niet vaak voor :=

Klopt, ik heb ook enkel nog maar roadtrips gedaan. Ben niet zo'n stadliefhebber. Ik raak al overprikkeld als ik NY alleen al in films of series zie :D

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 06:30

poes schreef:
Hoi

Ik ga eind oktober 3 weken naar Florida. We eindigen de reis met 3 dagen Disney parken en 2 dagen Universal parken. Daarvoor hebben we 12 dagen om rond te reizen. Op het lijstje heb ik alvast: space kennedy center, Miami, the Keys, everglades, Bush gardens?, Jacksonville.
nog tips of aanraders?

alles is welkom!!!
Must see
Eten
Slapen (we zijn met twee maar geen koppel, wel, flexibel dus dorm of in 1 bed kan)

Qua slapen hou ik de prijs graag laag, ben vrij makkelijk zolang het maar matig schoon is.

alvast bedankt!

Crystal River snorkelen met manatees. Zou gewoon Econolodges boeken, die zijn van de goedkope ketens erg netjes vond ik. En vaak net iets goedkoper dan de Super8 of Days Inn.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:56

Vumana89 schreef:
Volgend jaar gaan wij naar Amerika als huwelijksreis.
We willen starten in Los Angeles, en dan via een mooi rondje, met bezichtiging van National Parken weer terugkomen bij LA.
We hebben hier een maand voor uitgetrokken en willen vertrekken rond 24-10, Halloween vieren we dus ook daar! Supervet!

Dit brengt me op het volgende.
Bij Wallmart hebben ze enorm veel halloweensnoep/snacks.
Weet iemand of ik dit kan bestellen en naar NL kan laten verschepen?
Of lukt dat niet? Ik had zelf al gekeken maar ik kwam er niet uit.

De beheerder van deze facebooksite doet aan shipping vanuit de USA naar Nederland.
Stuur hem even een berichtje voor details of dat iets voor jou kan zijn:
https://www.facebook.com/groups/allesuitamerika/

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 14:13

Heb je nergens vrienden wonen in de USA die iets voor je kunnen opsturen tegen kostprijs?

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 15:14

Anthea schreef:
elnienjo schreef:
Heb je nergens vrienden wonen in de USA die iets voor je kunnen opsturen tegen kostprijs?


Ik woon in Amerika en $115 klinkt heel schappelijk, versturen is duur!

Dat het niet goedkoop is weet ik. Ik had een souvenir wat qua formaat niet in mijn koffer paste en dat was 70 dollar om naar huis te sturen. Maar ik dacht dat die prijs 'm vooral in het formaat zat want het weegt volgens mij nog geen kilo.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers