USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 19:28

Gewoon naar Walmart gaan voor een goedkoop modelletje met SIM-kaart.

Je kan een mooie simlockvrije iPhone halen bij de Apple Store, maar die ga je in de buurt van Johsua Tree NP niet vinden :-) Maar voor een paar tientjes koop je een noodtelefoontje met wat data.

Op laten sturen kan lang duren hoor.

Webshop - digital art: MoTekent


MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 06:36

Klopt, zolang je maar niet bij een provider koopt en direct voor een simlockvrije gaat. Heb het meegemaakt dat een kennis uit Amerika hier geen andere simkaart in zijn iPhone kon doen, was een speciale serie die gemaakt was voor Verizon, zonder simkaartslot.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:23

Ik meld me weer! Laatste keer USA was 2016. Gisterenavond tickets geboekt voor 3 weken Florida in februari-maart. Rondreis!

Voorlopige route:
18-2 MIA -Fort Lauderdale
19-2 Fort Lauderdale Shoppen
20-2 Fort Lauderdale Dagje Miami
21-2 Fort Lauderdale - Kissimee
22-2 Kissimee
23-2 Kissimee Disney Aminal Kingdom??
24-2 Kissimee - Daytona Beach Cape Canaveral/Kennedy Space Center
25-2 Daytona Beach Speedway/Strand/Nascar
26-2 Daytona Beach
27-2 Dayton Beach - Savannah Onderweg naar St. Augustine
28-2 Savannah Stadsbezoek
29-2 Savannah Omgeving-natuur
1-3 Savannah - Jacksonville?? (of andere route - tussenstop??)
2-3 Jacksonvill- Dunnellon (uitvalsbasis voor Homosassa-Crystal River-Ocala)
3-3 Dunnellon Homossassa Springs/Crystal River
4-3 Dunnellon Ocala Farm Tours
5-3 Dunnellon - Clearwater (Tampa?)
6-3 Clearwater - Fort Meyers/Naples Dolfijnen
7-3 Fort Meyers/Naples
8-3 Fort Meyers
9-3 Fort Meyer - Florida City Veel goedkoper dan airporthotels - late vlucht op 10-3
10-3 Florida City MIA

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:55

Niet jaloers zijn ... ik ben ook al vier jaar niet geweest tegen die tijd :-)

Savannah ligt eruit ... Albert vindt het ook te ver uit de richting. We zijn vandaag heel druk aan het plannen geweest en hebben alles annuleerbaar vastgelegd. Veel natuur, maar dat is dan ook echt ons ding :-) Shoppen ook, maar outlets is niet altijd alles voor mij, ik draag grote maten en die winkels vind je niet overal in de outlets. Maar maak je geen zorgen, ik vind ze wel :-) Ik neem alle tips mee!

@Katja: Strawberry Festival Plant City in het programma en volgens mij kunnen we meeten :-)

18-2 MIA Fort Lauderdale
19-2 Fort Lauderdale Shoppen
20-2 Fort Lauderdale Dagje Miami
21-2 Fort Lauderdale Kissimee
22-2 Kissimee
23-2 Kissimee Disney Aminal Kingdom??
24-2 Kissimee Daytona Beach VIA Kennedy Space C./Cape Canaveral
25-2 Daytona Beach Speedway/Boardwalk
26-2 Daytona Beach
27-2 Dayton Beach Jacksonville St. Augustine
28-2 Jacksonville Brewery
29-2 Jacksonville Walluka Lodge
1-3 Walluka Lodge Bij Tallahassee Veel natuur, boottocht
2-3 Walluka Lodge
3-3 Walluke Lodge Dunnelon
4-3 Dunnellon Ocala Farm Tours
5-3 Dunnelon Homossassa Springs/Crystal River
6-3 Dunnellon Tampa Via Plant City Strawberry Festival
7-3 Tampa Dolfijnen Clearwater Beach
8-3 Tampa Naples
9-3 Naples
10-3 Naples MIA

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:27

Mee eens, al is volgens de statistieken het water bij Miami Beach warmer in februari. Maar voor de witte stranden, tropische wuivende palmen en mooie zonsondergangen is de andere kant van Florida veel mooier. Fort Myers, Napels, Sanibel ... maar misschien een paar weken later.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:30

@Katja: o, ik zag ergens data voor 2020 in jouw documenten. Dacht dat dat definitief was. Ha, geeft niet, wij gaan sowieso.

Ja, ik ken die State Fairs van onze reizen in Californië. Alle kleinkinderen daar hebben hun varkens en koeien daar geshowd, helemaal leuk altijd. We zijn nu bezig met een hotel daar heel dichtbij.

En nee, ik hou van garnalen, maar niet van krab, Albert eet niks wat uit de zee komt :-)

Wij hebben trouwens ook half februari weleens prachtig weer gehad op de Keys, maar het is daar wel erg prijzig.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:37

Ik ben gek op Outback. Het brood, de baked patato soup, baby back ribs en de Margaritas. Maar
Blooming Onion niet.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 07:51

Cracker Barrel is fun! Vooral de winkeltjes zijn zó leuk. Echt terug in de tijd en altijd die schommelstoelen op de veranda. Love it!

Toetje bij Outback? Lukt vaak niet meer

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:06

knabbelgirl schreef:
MoniqueT schreef:
Wij hebben inmiddels geboekt, toch via Tioga. Die konden exact dezelfde reis toch goedkoper aanbieden dan als we het zelf deden met 1 aanpassing en dan hebben we toch liever de 'verzekeringen' van een reisbureau erbij


De ´verzekeringen´ van een reisbureau, hoe bedoel je? Vooropgesteld: ik vind Tioga erg goed hoor, wij hebben jaren bij hen de camper gehuurd, met hen samengewerkt op beurzen en ik heb zelfs nog een tijdje hun roadbooks geschreven. Maar hotels deed ik toen al graag zelfs, net als campings. En nog, ik kan zo nog wel drie keer mijn reis omgooien als ik wat leukers vind of andere plannen krijg. Alles annuleerbaar geboekt en ik maak elke week sowieso een rondje om te kijken of het goedkoper kan. Ik heb ook tijd teveel waarschijnlijk, maar ik vind dat een hobby.

Het vinden van goedkope business class tickets is ook zoiets, dat valt vaak niet mee en nu ik ze zelf gevonden heb, hoppa, meteen geboekt. En direct bij de luchtvaartmaatschappij, dat is de kortste lijn als ik wat wil veranderen. En voor de auto geldt eigenlijk hetzelfde, ook al geregeld.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 13:26

Nou ... goedkoop :-) Goedkoper. Ik had nu tickets voor 1990 euro, rechtstreeks. Die zijn normaal al snel 1000 euro duurder.

Deze waren in elk geval 1220 euro per stuk duurder als we niet op dinsdag of woensdag in februari zouden vliegen.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:10

Voor ons is de keus níet gaan of dit. Mijn man kan gewoon sowieso geen 10 uur in een economy-stoel zitten. Chronisch pijnpatiënt. Geloof me, ik zou ook liever elk jaar gaan en economy vliegen, nu gaan we voor het eerst in vier jaar weer omdat het zo duur is.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 15:05

Fijn dat die comfortseats er ook zijn Knabbelgirl! Tja, omdat we als er echt iets mis gaat, reken ik op mijn reisverzekering. Hotels annuleerbaar, auto bij Hertz (aardig gerenommeerd bedrijf, denk ik) en tickets bij Americain Airlines, in een grote alliantie. Ik maak me niet echt zorgen. Ik denk dat we misschien geen recht op ANVR of SGR hebben, omdat we in Spanje wonen.

Yasmine, wat heerlijk zal dat worden, die 20 uur in business class. Wij hebben destijds met Qatar gevlogen naar Australië. Dat was echt zo gaaf, luxe ten top. Die credit cards begrijp ik, maar je moet ook wel geld uitgeven om te sparen. We gebruiken ze zelden. Ons grote voordeel is dat we niet werken en dus op vakantie kunnen wanneer wij willen óf wanneer de tickets te vinden zijn :-)

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 21:59

Lekker Keet! Wanneer ga je?

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 07:11

Allemaal heerlijk aan de voorpret!

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 12:25

Wij gaan drie weken rondtoeren in Florida, alles dus mogelijk. Plus samen vier koffers terug als we willen. Ben benieuwd wat jullie nu op die lijstjes zetten

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 15:33

Ha, tot nu toe niet echt iets wat ook op mijn lijstje zou gaan :-) Behalve dan die vintage-spullen, die heb ik al zoveel meegenomen dat ik er maar eens mee gestopt ben.

Ik ga vooral voor jurken! Klinkt raar misschien, maar ik heb een flinke plus size en kan in Nederland heel goed kleding kopen. Maar ik woon dus in Spanje en draag van eind mei tot eind oktober bijna dagelijks jurken, liefst mouwloos. Lang en tot de knie, maakt me niet uit. Maar die vind je dus in mijn maat in Europa bijna niet, behalve bij Yours Clothing in de UK. Maar ik pas graag zelf en in Amerika kan ik altijd geweldig slagen. Ik had er drie jaar geleden 13 :-)

Nog beter waren ze in Australië, maar dat is voorlopig niet meer aan de orde.

Wij hebben vorige keer ook de koelbox mee terug genomen, vol met spullen gedaan, laten sealen en ingecheckt. Gebruiken we hier heel veel als we boodschappen doen.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 18:43

Keet schreef:
Heb je bepaalde merken waar je shopt Monique?
Ik maak mijn jurken tot nu toe zelf :) patronen gaan tot maat 70 :)


Niet echt merken, wel een winkel. Lane Bryant is prima! Ik draag maat 58. En ik wil deze keer ook bij Avenue gaan kijken, site ziet er goed uit.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:25

Uf, ik hoef gelukkig alleen nog maar tegen de lampen en de Sonos te kletsen. Macy’s ga ik zeker weer eens doen, lang geleden. Mijn kleindochter heet Macy trouwens :-)

Slaappillen gelukkig niet nodig, ik nam altijd wel Tylenol en Neosporin mee. Ik ontdekte nu een neuropathiecreme, die heb ik gisteren besteld bij Amazon.es. Als het werkt gaat er heel veel mee voor Albert, die smeer ik nu vaak in met Voltaren, maar dat is ook niet echt gezond. Maar als je pijn hebt, moet je wat. Zenuwpijnen zijn erg naar.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:30

Iemand ervaring met hooikoortsmedicatie daar? Ik gebruik Scutellariae, natuurlijk glidkruid. Ik kan absoluut niet tegen de standaard ceterezina of Reactine bijvoorbeeld. Ik word er duf en depri van. Ooit een keer Allergy-pills bij Walmart gehaald, ik lag meteen plat.

Dus ... kan ik daar wat vinden? Of neem ik mijn eigen potje mee?

Webshop - digital art: MoTekent


MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:06

Ik ga ook alleen als ik luxe kan slapen. Minimaal een kingsize bed met zijn tweeën. En eigen badkamer is sowieso een voorwaarde. Als ik alleen reis (gebeurt niet vaak meer) wil ik gewoon ook een fijne kamer.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:18

Ik ook, gewoon hop uit bed, op de WC. Erg op mijn privacy gesteld, maar ik ben dan ook geen 18 meer.

@Kimendana: wij reizen ook met beperkingen, mijn man is chronisch ziek en houdt het ook niet zo lang vol. Ten eerste: ga centraal zitten, zodat ze tussendoor ook kan rusten in het hotel. Alles rondom Times Square is dan geschikt. Dan kom je wel meteen bij hele hoge hotelprijzen uit, New York is gewoon duur. Als je zelf je hotel boekt, kan je kiezen voor een kamer met twee Queen-bedden, daar kan je met voer personen slapen. Op Booking.com bijvoorbeeld kan je heel goed zien hoeveel mensen op een kamer kunnen. Vraag eventueel hier om een kortingslink, ik heb er een aantal voor 10 procent korting, ik krijg daar trouwens zelf dan 10 euro voor

De Hop On Hop Off is al genoemd, ideaal. Twee verschillende routes en een avondtour in een ticket, meerdere dagen te gebruiken. Veel zien vanaf de bus, uitstappen waar je rustig rond wilt kijken. Een tochtje met de boot op Hudson River rond net Vrijheidsbeeld is ook gaaf. En uiteindelijk kost een taxi ook niet de kop als ze erg moe is.

Tot slot: misschien is met drie personen een appartement een optie, eten kan je overal.

Tickets zijn vaak ook goedkoper als je ze zelf boekt, hou alleen ook altijd rekening met vervoer van vliegveld naar stad en omgekeerd. Maar als jij data geeft, zijn hier vast mensen bereid om je met alles te helpen.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:30

purny schreef:
elnienjo schreef:
Ik wil gewoon vanuit mijn bed naar de wc kunnen gaan en dan niet een wc die door een vreemde is gebruikt en waar ik me eerst fatsoenlijk voor aan moet kleden om er naartoe te gaan.

Het maakt mij niks uit, ik ga gewoon in pyama naar de wc...


Die draag ik niet :D

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:56


Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:01


Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:11

Wij hebben de New York Pass nooit aangeschaft, maar ik hoor van veel mensen dat ze het wel doen. Ik weet niet wanneer jullie volgend jaar willen gaan, maar wel dat vroeg boeken over het algemeen wel geld oplevert :-)

Wij hebben zelf twee keer hartje New York gezeten. De eerste keer in het Hilton Garden Inn Hotel op 8th Avenue. Handig, tegenover het kantoor van de Big Bus Company van de tours :-) En de tweede keer in het charmante French Quarters Hotel: http://www.booking.com/Share-xTiIV8

Ah, die laatste was leuk! Midden op ´Restaurant Row´, waar heel veel mensen gaan eten voor ze naar de theaters op Broadway gaan.

Edit: pfff, ik kijk even naar de prijzen, bizar ... wij zijn voor het laatste in 2010 geweest. Voor een weekje French Quarters betaal je nu meer dan wat wij voor 3 weken hotels in Florida kwijt zijn.

Webshop - digital art: MoTekent


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janneke584 en 7 bezoekers