Kampeertopic, tips en tricks! Waar zijn die kampeerders?

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 17:59

Bizar verhaal zeg. Tot nooit meer ziens idd.

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 07:40

Mooie plaatjes Morrie!

Wij zaten de laatste paar dagen in Odenwald. Kende die streek niet maar wat mooi. Veel vakwerkhuizen en (bijna) eindeloze bossen.

Wifi in het buitenland vinden wij heel wisselend. Op de camping in Oostenrijk was het super, daar kon onze dochter als het regende in de caravan youtube kijken, en hadden wij ook nog prima wifi op de andere apparaten. Maar in Duitsland geen 4G, en op de camping had je met de gratis wifi alleen bereik bij het gebouw waar de zender stond. Zodra ik bij de caravan ging zitten had ik 1 bolletje wat met de eerste windvlaag weg was. We zijn in NL gewoon verwend wat dat betreft. Al hebben we daar ook wel eens moeten betalen voor wifi wat gewoon niet werkte. Of dat je maar 1 apparaat tegelijk in kan loggen.

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 07:55

Prachtige plek!

Wij willen wel Wifi. Ik lees graag, maar mijn man vermaakt zich bij de caravan met het kijken van youtube filmpjes. En onze dochter vindt dat ook wel fijn als ze even geen speelkameraadje heeft, of het weer werkt even niet mee.

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 10:35

In principe was ik niet op vakantie, deze ene keer wel gedaan. Kostte maar 2,50 en de droger was gratis. Dus dat viel alles mee :j . Even goed nog 4 wassen vakantiewas, omdat het beddengoed van de caravan ook in de was moest. Maar als je alles snel er door jast is het ook wel fijn als het weer lekker fris is.

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 16:56

Wij hebben een caravan met verzwaarde as kunnen tot 1800 kilo mee. Dat halen we nooit. Maar dus wel altijd genoeg handdoeken onderbroeken ed mee.

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 06:51

Heel mooi!

Hangmat lijkt me niks. Ik moet er altijd minstens 1 keer uit om naar de wc te gaan. Als ik in een tent slaap vaker. En dat vind ik al niet handig om er uit en er weer in te gaan met mijn duffe hoofd. Heb wat dat betreft liever de caravan. Wc is gewoon naast mijn warme bedje. Buiten slapen onder de sterren vind ik dan wel weer heel gaaf. Maar dan moet het wel echt prachtig weer zijn. Een keer gehad dat het toch onverwacht ging regenen, en toen kregen ze me niet wakker. Was mijn slaapzak nat geregend :=

SusanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:59

Ja die stranden bezoeken, zoals Omaha Beach enz dat is wel echt indrukwekkend. En ik vond de Amerikaanse begraafplaats daar ook om stil van te worden. Campings zijn er genoeg daar. Heb ik niet echt een goede tip voor wij zijn gewoon een beetje rond gaan rijden destijds, en hebben er 1 uitgezocht waar we de omgeving mooi van vonden.