Het stedentrip topic

Moderators: MirandaT, Duhelo, Essie73, Muiz, Ods, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 11:47

Foaly schreef:
Sorry voor de dubbelpost, maar weet iemand toevallig nog een leuke stad in Engeland die een beetje op de route Londen-Edinburgh ligt? O:)

Via welke route ga je? M40/M6 of M1?

Als je via de M40/M6 gaat kan je zeker stoppen in Oxford, Manchester of Liverpool.
Rij je via de M1 dan is zeker York en Newcastle opun tyne aan te raden.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 00:00

[qute="ikke"]
Foaly schreef:
Sorry voor de dubbelpost, maar weet iemand toevallig nog een leuke stad in Engeland die een beetje op de route Londen-Edinburgh ligt? O:)

York! Ligt aan een van de drie hoofdroutes naar Schotland, zowel auto als trein.
Hoe ga je naar het noorden?

York is een mooie en compacte stad. Bijna alle interessante dingen zijn op loopafstand van elkaar. Alleen het spoorwegmuseum ligt echt buiten de stad.

dieseltje09 schreef:
Foaly schreef:

Via welke route ga je? M40/M6 of M1?

Als je via de M40/M6 gaat kan je zeker stoppen in Oxford, Manchester of Liverpool.
Rij je via de M1 dan is zeker York en Newcastle opun tyne aan te raden.

Jij rijdt voor je lol om Birmingham heen?
Tenzij je de kans gekregen hebt om Jaguar of Land Rover te bezoeken of per se naar het motormuseum in Gaydon wil maar anders is het een route om te mijden.

M1 is echt stukken relaxter rijden dan dat gejammer rondom de grote steden in het westen.[/quote]

haha nee mijn vookeur is het zeker niet om de M6 op te gaan(ik heb de vorige keer echt het de hele rit M6 file gereden toen ik in Liverpool moest zijn :') ), maar als dat al besloten was dan had ik zelf gestopt in Oxford. Maar als je de keuze hebt ga inderdaad de andere kant op!

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:36

ik boek ook altijd mijn hotel en vervoer los van elkaar. Beetje afhankelijk wat ik wil doen en hoe lang ik ergens ben hoe ik er naar toe ga. Afgelopen trip Berlijn paar weken geleden bv met de trein gegaan. Parijs met de nachtbus maar ook vaak genoeg met de auto gereden.
Engeland eigenlijk altijd met de auto ivm veel meer bagageruimte :D

Als het langer dan 6 uur is met de auto/trein/bus dan pak ik pas het vliegtuig. Anders is het gewoon bijna net zo lang incl. reis naar vliegveld/boarding/off boarding/transfer van vliegveld naar de stad als je met vliegtuig gaat :j En dan wegen de gemakken van semi eigen vervoer(meer bagage meenemen in trein/bus of eigen auto, ruimere aankomst/vertrektijden) en geld niet op tegen de voordelen :))
Als ik vlieg dan inderdaad skyscanner in de gaten houden, flycheap/cheaptickets en dergelijke sites en ik hou ook goed de sites van de maatschappijen zelf in de gaten, sommige aanbiedingen komen namelijk niet bij de vergelijking websites terecht!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie