Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 20:53

Afbeelding
Ook in Saas-Fee is het prachtig en heerlijk rustig. Morgen weer naar huis!

WillemYntJee
Berichten: 6302
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 20:59

Hoe is saas fee voor kleine kids? We zijn uiteraard al aan t brainstormen voor volgend jaar en dan gaat ons kleintje van dan net een jaar ook mee.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 21:16

Wij zijn weer thuis na een prachtige week! 5 dagen zon zon zon en 1 dag mist en sneeuw en regen. We hebben genoten!

WillemYntje, volgens mij maakt t niet zo veel uit waar je heen gaat met een 1 jaar oud kindje. Wel handig om dan in de buurt vd piste te zitten zodat je makkelijk kunt afwisselen wie er oppast.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 21:30

En een beetje in de buurt van het centrum van je dorpje. Je wilt ook niet een belachelijk eind moeten sjouwen als je eventjes van huis wilt.

Vorig jaar in Les Gets hadden we wat dat betreft een super appartement, 1 weggetje tussen ons en de piste, en de straat achter ons was het centrum. En ons appartement was heerlijk met bijgeleverd speelgoed ed :)

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:34

Het ongeval met de lawine in Reutte was 19km bij ons vandaan, super sneu weer..
Inmiddels zijn we weer veilig thuis, iedereen veel plezier die nog gaat!
Saas Fee heeft voordelige seizoenspassen las ik.
Lijkt me ook wel eens leuk, ben er in de zomer wel geweest.
Gister in het Fellhorngebied bij Oberstdorf, een gebied v 37km piste

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

colinneke

Berichten: 922
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Noord - Brabant

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:02

Gister op de radio dat het meisje waarschijnlijk niet bekneld zat maar out is gegaan door zuurstofgebrek.

Kan er verder niks over vinden.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 23:55

Wij zijn gisteren aangekomen in Oostenrijk, met een vertraging van 3u. Voornamelijk door wegwerkzaamheden in DE, maar dat is zomers nog langer op dezelfde route, dus we waren enigsinds voorbereid.

Gisteren de skipassen, lessen en materiaal geboekt voor 3 dagen les, geen idee nog of de kinderen het leuk zouden vinden.

Vandaag hadden ze een semi-privé les van 2u omdat er geen beginnersles was en als dat goed ging konden ze morgen in een andere les erbij. Na 2u wilde ze nog skiën, volgens de instructrice mochten ze op het trainingsveld blijven oefenen zolang ze wilde.

Mijn man en ik zouden morgen pas gaan skiën omdat onze kinderen vandaag maar 2u les hadden. Maar bij het zien van alle sneeuw en pistes besloten toch meteen skies te huren na afloop van de kinderles.

De gondel naar beneden duurt 15min en eenmaal materiaal gehuurd belt de oudste, de lesbaan vonden ze saai, ze waren nu ook op de andere pistes geweest, Ik schrok me kapot. Eenmaal weer terug bij de kinderen bleken ze echt behoorlijke afdalingen te nemen.

Morgen maar even melden bij de instructeur dat ze nog 4u hebben gekied,en niet alleen de eerste berg naar beneden maar ook die daarna nog komt.

Eens kijken of ze in een groepje kinnen die ook routes gaan doen en niet alleen de bergen af, want dan kunnen ze nu wel,haha, de lefgasten!

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 23:58

Volgend jaar willen we ergens aan de piste zitten, nu is het 15km (25min) rijden en moeten we ook nog 15min met een gondelbaan naar het skigebied. Voor het echte wintersportgevoel is dat denk ik wel veel leuker. We hebben de dure snowboots en de slee niet voor niks mee.

En het is hier echt heerlijk zonnig. We zitten bij skigebied. Goldeck am Spittal Drau

bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 07:59

De eerste keer dat wij naar Saas- Fee gingen was onze jongste 14 maand inmiddels is hij 11 zijn een paar keer niet geweest. Maar wij vinden het super daar met kleine kids en ook nu ze groter zijn. Zitten dichtbij piste klein vriendelijk dorp. Afgelopen vakantie is mijn man heel ziek geworden 2x bij dokter beland en werden super geholpen ook door de omgeving. Wij vinden het er altijd geweldig.
En voor volgend jaar alweer geboekt van 14 febr tot 23 febr ;)

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:11

Mama3, zo gaat dat met kinderen(!) Prachtig om dat enthousiasme te ‘zien’.
Na een hele dag les vlogen ze, toen ze nog klein waren, gelijk door naar de liften om nog een uurtje vrij te skiën of snowboarden. En balen als de liften dicht gaan!
Afgelopen week gingen ze ook op een avond nog 2 uurtjes.Afbeelding
in Nesselwang kun je zelfs élke avond skiën.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:52

Lange reis Mama3! Hoorde van vrienden die in Keulen wonen dat ze er 11 uur over hadden gedaan ipv 6 uur, dus dan valt jullie vertraging nog mee.
Leuk dat de kinderen zo enthousiast zijn! Veel plezier deze week.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:56

Ah wat zien die sneeuwfotos er leuk uit.
Pittig hoor dat kinderen zo snel vooruit gaan, verbaasd me altijd.

Had van kindje ook gelezen, hopelijk knapt ze snel op zonder enige nawee ervan.

Zin in Finland, geen idee hoe vaak we kunnen gaan skieen. Excursies zijn ook leuk. Schoenen en helm gaan mee. Skies kunnen we huren daar. :j

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:00

Mooi vooruitzicht Karuna, dat lijkt me ook wel heel gaaf om een keer te doen!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:01

Mij ook. Kan niet wachten. Heb smaak goed te pakken wat skieen betreft :j over twee weken zijn we er al. *\o/*

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:14

Wat leuk dat je kunt avondskien, amalarab, dat ziet er tof uit. En Finland Kruna wat tof zeg!
Zo Miccamaaike, dan hebben wij zeker geluk gehad.

Vandaag een persoonlijk drama. Er stond heel veel wind, dus ik vond het spannender dan gisteren en wilde het simpele baantje nog oefenen, mijn vriend vond het onzin en wilde de moeijlijke afdalingen doen. Ik liet me overhalen en het ging verder prima. Na 2x afgedaaald wilde hij een tochtje maken, dat zag ik echt niet zitten. Wederom liet ik mij overhalen.

Het begin ging prima, leuke afdelingen, heel gezelllig, tot we op een groot breed stuk terecht kwamen wat zo naar beneden ging dat je vanaf boven het einde niet zag. Ik vond het doodeng, maar terug was volgens mijn vriend geen optie en zo zag het er ook uit. Na een kwartier kijken hoe iedereen het deed, mezelf moed ingepraat en daar ging ik.

Ik ging te hard, kreeg het niet onder controle en viel. Opstaan lukte niet, ski uitgedaan, maar terug gaaan ging niet, ik gleed weer weg, net nog mijn ski te pakken, rolde ik weer door, skis aangekregen, wilde verder gaan, weer gevallen, toen ik daarna weer viel raakte ik in paniek. Ik durfde niet eens meer op te staan. Beide ski's uit en probeerde stapvoets naar een wat minder stijl stuk te komen. Daar stond een paal. Ik hield me vast, deed skies aan en hup daar ging ik weer, geen enkele controle over de val, gleed steeds weg. Ik durfde echt niet meer en was pas halwerwege.

Met de gedachte dat ik een halve berg afmoest, stoeltjeslift omhoog, dan weer een halve berg tot een zijpad sloeg de paniek helemaal toe. Ik deed opnieuw mijn skies uit en bleef staan. Practiserend over hhoe nu verder, de goedbedoelde aanmoediging van mijn vriend werkte averecht en nog meer paniek. Er kwam iemand aangeskied van het skigebied, maar ik was zo ver heen dat ik de kerel niet begreep, mijn vriend ook niet. Ik kon alleen nog maar huilen.

Voor ik het wist was er een resque banaan en die bracht me naar het beginpunt. Gegevens uitgewisseld, dat gaat echt een flinke rekening worden ben ik bang.

Op het beginpunt aangekomen was mijn vriend er na 2 minuten met mijn skies. Ik snap dus niet waarom hij niet eerst ging zodat ik kon afkijken of we wat konden overleggen.

Ondertussen waren de kinderen klaar met les en zijn weggegaan, ik was er helemaal klaar mee. Voor morgen een privé les van 2u geboekt bij een leraar die mensen met angst gewend is. Hij had met mij te doen, stond nog half te janken bij het boeken van les.

De kinderen hadden het ook pittig gehad. De jongste zit in een groep van 4. We kwamen hem in het begin tegen, maar hij had het niet leuk. Toen hij dat zei brak mijn hart, later zei hij dat daardoor de kinderen hoorde dat hij uit nl kwam en bleken er 3 van de 4 uit nl te komen. De andere 2 kwamen in een groep van 7, waarvan een aantal al 7 jaar op skiles zaten. Mijn dochter is 2x huilend de hoogste berg afgegaan. 2x met haar billen naar beneden maar verder was het wel leuk , maar vond ze het vooral eng. Morgen dus even vragen of ze bij de jongste mee mag.

Woensdag maar een dagje uitslapen en iets anders doen. Dan is de oudste ook jarig en wil hij graag uitslapen

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:13

Jeetje Mama3, heftig! de banaan valt vast onder je verzekering?
wel sneu ook voor de kids..
stapje terug dus maar!

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 00:05

Mama3 wat een naar verhaal. Kan me voorstellen dat je even in een vakantiedipje zit.

Mijn tip is priveles voor je kinderen als groepje niet werkt. Heeft mij en mijn broertje zoveel goed gedaan vroeger. Wij bungelden ook een beetje achteraan in het groepje. Zorgde ervoor dat het plezier helemaal weg was. En de privélessen gaven ons heel veel zelfvertrouwen.
Plus dat het leren ook sneller ging.
Na een paar uurtjes, verdeeld over een dag of 2/3, konden we met onze ouders de bergen af. En met plezier. Maar ik snap dat je eerst de groepjes wilt proberen natuurlijk!

Mijn vader is vorig jaar met een sneeuwscooter opgehaald vanwege angst, ook overgehaald door mijn veel dappere moeder. Laat je niet meer omlullen. En veel succes met je les morgen. Goed dat je weer even een stapje terugdoet, de docent helpt je er vast doorheen.

Als je goed verzekerd bent heb je misschien wel geen kosten voor de banaan, ik duim voor je.

En geniet van jullie dagje bijtanken!

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 00:20

Oei!! Dat is geen leuke dag geweest. Gewoon heel goed naar je eigen gevoel blijven luisteren hoor!

Liever vertrouwd en langzaam opbouwen dan je angst aan te wakkeren door dingen te doen die je eigenlijk niet ziet zitten.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:18

Wat naar mama3... Ik kan me heel goed voorstellen dat je na zo vaak vallen en gewoon niet meer overeind kunnen blijven staan, het niet meer ziet zitten..

Heeft iemand hier nog tips voor een gebied in Frankrijk? We zitten eraan te denken om ook eens naar Frankrijk te kijken voor volgend jaar.
Wat ben je ongeveer kwijt aan tol? Wat doen de benzineprijzen daar vergeleken met Nederland?
Hoe is het skiën daar vergeleken met Oostenrijk, de breedte van de pistes enzo? En eten op de berg, is dat vergelijkbaar als in het aantal berghutten, en qua prijzen?

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:02

Wat een vervelende ervaring mama3! Hopelijk vandaag wel weer een fijne dag.

Judith, Frankrijk is echt heerlijk. Veel grote gebieden met ski-in/ski-out appartementen. Wel wat minder "knus" dan Oostenrijk. De pistes zijn vaak erg breed. Eten is prima maar imo iets minder lekker dan in Oostenrijk en ik denk iets duurder maar dat komt ook omdat we regelmatig in hutten aten die vrij moeilijk bereikbaar zijn dus het lijkt me logisch dat het dan wat duurder wordt.
Met stip op 1: le trois vallees (val thorens), 2: portes du soleil (avoriaz), 3: paradiski (les arcs, la plagne). Les deux alpes vond ik niet gezellig. Tignes schijnt ook leuk te zijn maar minder geschikt voor snowboarders.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 10:29

Ach Mama3, wat naar :(:) Wel heel goed van je dat je direct les hebt gepland! Hopelijk vind je het plezier vandaag weer terug.

Judith, al die gebieden die Dee_Es noemt ben ik ook geweest en vond ik ook erg tof :) Val Thorens waren wij in januari en toen was het wel heel erg koud...
Alpe d'Huez vind ik ook een leuk gebied, met de prachtige lange Sarenne afdaling.

Voordeel van Frankrijk vind ik idd dat je dicht aan de piste kan zitten, ook met grotere groepen. De vergelijkbare huisjes (aantal slaapkamers, badkamers, afstand tot de piste en prijs) heb ik Oostenrijk nooit gevonden. Echt vergelijken kan ik daarom ook niet :) Dit jaar voor het eerst weer naar Oostenrijk na jaren in Frankrijk.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:04

Frankrijk klinkt goed, zou er graag eens naar toe gaan. De afstand houdt me tegen(!)
Nu rijden we 900km en doen daar 9/10 uren over zonder tol.
Maar ik zou graag tochten maken en meer blauwe pistes.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:18

Ah ja, vanaf Friesland is het inderdaad nog weer een stukje verder... Ik kan je wel een fijn overnachtingsadres aanraden in Duitsland, vlak voor de Zwitserse grens ;)

Wij hebben de laatste twee jaar overnacht, in verband met ons zoontje. Daarvoor altijd in 1 keer gereden maar met meerdere chauffeurs, dus iedereen had tijd om onderweg een tijdje te slapen :)

WillemYntJee
Berichten: 6302
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:23

Ik vind Frankrijk ook wel tof, ben al in geen jaren in Oostenrijk geweest maar ik vind t wel anders dan Zwitserland. Tol is ongeveer 40€ volgens mij. Benzine is net zo duur als hier, wij tanken altijd in Luxemburg en dan ergens rond dijon/Lyon nog een keer. Eten is wisselend, maar niet zo goed als in Zwitserland vind ik.
Val thorens is natuurlijk enorm, maar qua dorp niet zo gezellig. Tignes is wel leuk!

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 11:33

Ik ben wel op zoek naar gezelligheid inderdaad. Ik vond Saalbach niks (Hinterglemm was beter) en Lech ook totaal niet. Het juppengehalte is me daar te hoog. Ik ben meer van het 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'.
Het is alleen heel erg lastig een gebied vinden als je ergens nog nooit geweest bent :P
Ik zit ook wel te kijken naar treinreizen, dat is misschien wel net zo lekker.