Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17845
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 00:52

Ik ga begin mei 1 week met een vriendin naar Rhodos en in juni 2 weken Kos.

Diva_Jenny

Berichten: 861
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: TT city

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 09:11

Hier ook een Griekenland fan. Ga in april 4 dagen naar Athene met een vriendin en wil in september nog een weekje naar een Grieks eiland, welke weet ik nog niet. Heb inmiddels Kos, Rhodos en Kreta meerdere keren gezien dus het wordt tijd voor een ander eiland. :)

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 10:23

Wat een leuke plannen allemaal :D Ik ga in September met m'n vriend, nog even kijken of we een paar dagen Athene eraan vast willen plakken.

sophianemo

Berichten: 796
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 11:48

Leuk, een topic over Griekenland. Mijn broertje, zusje en ik zijn aan het kijken voor een vakantie. Het is de eerste keer dat we met z’n drieën op vakantie gaan. (19, 17 en 15 jaar) Griekenland lijkt me heel mooi en is niet zo ver voor de eerste keer. Wij twijfelen of we in de meivakantie (eind april/ begin mei) of in de zomervakantie gaan. Zon is zeker fijn, maar ik weet dat mijn broertje te warm niet lekker vindt. Ik zat te denken aan Zakynthos. We willen wel lekker op het strand kunnen liggen maar ook mooi kunnen wandelen, snorkelen en andere activiteiten. Weet iemand of Zakynthos een goede bestemming is? Of raden jullie liever een ander eiland aan? :o :D

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 12:04

Mensen nog aanraders (buiten het standaard) voor Kreta? We zitten in agia pelagia

Amado7

Berichten: 10732
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 16:38

Mensen nog tips voor Kos? :D Gaan eind mei!

Heb nog niet gegoogeld maar op dit moment staat op het lijstje:

Een bekend zandstrand
Scooters huren
Kos stad natuurlijk
Die heetwaterbron, weet even niet hoe die heet.

Electra63

Berichten: 17845
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:42

sophianemo schreef:
Leuk, een topic over Griekenland. Mijn broertje, zusje en ik zijn aan het kijken voor een vakantie. Het is de eerste keer dat we met z’n drieën op vakantie gaan. (19, 17 en 15 jaar) Griekenland lijkt me heel mooi en is niet zo ver voor de eerste keer. Wij twijfelen of we in de meivakantie (eind april/ begin mei) of in de zomervakantie gaan. Zon is zeker fijn, maar ik weet dat mijn broertje te warm niet lekker vindt. Ik zat te denken aan Zakynthos. We willen wel lekker op het strand kunnen liggen maar ook mooi kunnen wandelen, snorkelen en andere activiteiten. Weet iemand of Zakynthos een goede bestemming is? Of raden jullie liever een ander eiland aan? :o :D


Zakynthos vind ik wel een beetje onzeker met het weer eind april/begin mei. Al weet je het tegenwoordig niet echt meer.
Afgelopen weken heeft het heel veel geregend in Griekenland. Op de Cycladen 4 x zoveel als vorig jaar in dezelfde periode.

Ik ga begin mei daarom naar een meer zuidelijk eiland. Ook kies ik in het voorseizoen voor een wat drukkere plaats, zodat er wat meer te doen of te zien is. Maar dat is voor iedereen anders.

Electra63

Berichten: 17845
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:47

LadyMadonna schreef:
Mensen nog aanraders (buiten het standaard) voor Kreta? We zitten in agia pelagia


Waar houden jullie van? Wandelen? Dan kan je de Imbros-kloof lopen.
Auto huren en naar Rethymnon of Chania gaan?
Opgravingen bekijken? Dagje toeren over de Hoogvlakte? Er zijn ook een paar hele mooie stranden maar dat is wel een eind rijden.

sophianemo

Berichten: 796
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 11:21

[code][/code]
Electra63 schreef:
sophianemo schreef:
Leuk, een topic over Griekenland. Mijn broertje, zusje en ik zijn aan het kijken voor een vakantie. Het is de eerste keer dat we met z’n drieën op vakantie gaan. (19, 17 en 15 jaar) Griekenland lijkt me heel mooi en is niet zo ver voor de eerste keer. Wij twijfelen of we in de meivakantie (eind april/ begin mei) of in de zomervakantie gaan. Zon is zeker fijn, maar ik weet dat mijn broertje te warm niet lekker vindt. Ik zat te denken aan Zakynthos. We willen wel lekker op het strand kunnen liggen maar ook mooi kunnen wandelen, snorkelen en andere activiteiten. Weet iemand of Zakynthos een goede bestemming is? Of raden jullie liever een ander eiland aan? :o :D


Zakynthos vind ik wel een beetje onzeker met het weer eind april/begin mei. Al weet je het tegenwoordig niet echt meer.
Afgelopen weken heeft het heel veel geregend in Griekenland. Op de Cycladen 4 x zoveel als vorig jaar in dezelfde periode.

Ik ga begin mei daarom naar een meer zuidelijk eiland. Ook kies ik in het voorseizoen voor een wat drukkere plaats, zodat er wat meer te doen of te zien is. Maar dat is voor iedereen anders.


Dank voor het reageren! We kunnen dus beter kijken naar eilanden als Rhodes en Kreta als we wat warmer weer willen! Fijn om te weten, ik ga even kijken :)

Electra63

Berichten: 17845
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 16:06

sophianemo schreef:
[code][/code]

Dank voor het reageren! We kunnen dus beter kijken naar eilanden als Rhodes en Kreta als we wat warmer weer willen! Fijn om te weten, ik ga even kijken :)


Of Kos?
Kos en Rhodos zijn niet zo groot. Kreta is wel heel groot.
Op alle drie de eilanden heb je drukke, toeristische plaatsen en rustige plaatsen, dus voor iedereen wel een geschikt eiland. Er zijn echter wel veel toeristen.
Voor de 1e keer, zou ik een pakketreis boeken (vlucht, slapen en ontbijt). Aan de rand van een klein toeristisch plaatsje. Dan heb je wat vertier en vaak mogelijkheden tot excursies.
Sunweb is niet zo duur.
Rhodos en Kos lijken me heel geschikt voor de 1e keer Griekenland voor jonge mensen.
Omgeving van Kos-stad of Rhodos-stad. Zeker op Kos kan je bij ieder hotel fietsen huren en kan je lekker op de fiets naar Kos-stad om 's avonds uit te gaan.

sophianemo

Berichten: 796
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:51

Electra63 schreef:
sophianemo schreef:
[code][/code]

Dank voor het reageren! We kunnen dus beter kijken naar eilanden als Rhodes en Kreta als we wat warmer weer willen! Fijn om te weten, ik ga even kijken :)


Of Kos?
Kos en Rhodos zijn niet zo groot. Kreta is wel heel groot.
Op alle drie de eilanden heb je drukke, toeristische plaatsen en rustige plaatsen, dus voor iedereen wel een geschikt eiland. Er zijn echter wel veel toeristen.
Voor de 1e keer, zou ik een pakketreis boeken (vlucht, slapen en ontbijt). Aan de rand van een klein toeristisch plaatsje. Dan heb je wat vertier en vaak mogelijkheden tot excursies.
Sunweb is niet zo duur.
Rhodos en Kos lijken me heel geschikt voor de 1e keer Griekenland voor jonge mensen.
Omgeving van Kos-stad of Rhodos-stad. Zeker op Kos kan je bij ieder hotel fietsen huren en kan je lekker op de fiets naar Kos-stad om 's avonds uit te gaan.


Heeft u ervaring met Rhodes en Kos? Ik hoef niet persee uit te gaan, vooral mooie natuur vinden wij heel gaaf. Zakhontos leek me daarom heel gaaf met de rotsen, schildpadden en de mooie standen <3 Een hotel incl vlucht en ontbijt (of all inclusief) is sowieso het plan :) Fietsen of wandelen door mooie gebieden en lekker rustig op het strand liggen is het doel voor deze vakantie!

Wow even gekeken, Rhodos ziet er prachtig uit! Zal zeker geschikt zijn voor onze wensen!

Electra63

Berichten: 17845
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 00:11

Ze zijn allebei leuk voor een 1e keer Griekenland.
Rhodos-stad is erg leuk. In mei moet je de kant van Filaraki kiezen. Aan de andere kant is meer wind. Dat is weer fijn als je in juli of augustus gaat.
Je kan een dagtrip maken naar Turkije. Een dagje varen, met lunch onderweg is ook leuk. De boten stoppen een paar x en dan kan je zwemmen. Dagje rondtoeren met een huurauto. Of met de bus naar Lindos.
Is een oud wit dorpje met een opgraving (kasteel). Je kan dat ook met de Touroperator doen. Als jullie dat fijner vinden de 1e keer.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:27

Vorig jaar half september - 3de week geweest naar Kos.... Hebben fantastisch weer gehad en die storm was loos alarm voor ons paar minuten regen maar gehad...

Nu is mijn vraag iemand bekend met het weer in Griekenland half oktober.... Vertrek zo rond 16-17 oktober.... Kos, Rhodos, Kreta?

Zuslief zit vakanties te kijken en die zit te kijken voor Turkije, Egypte, Marokko, Lanzarote/Tenerife... Mij trekt alleen Griekenland meer... Maar heb je dan nog wel oké weer dat je kan zwemmen en wat kan zonnen... :o

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 09:32

Meerdere keren gedaan rond herfstvakantie. En altijd goed te doen. Heerlijke temperatuur om ook wat te ondernemen maar ook om te zwemmen. Ook wel tijdens deze vakanties regen gehad. Meestal flinke bui maar ook snel weer over.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:19

x_Jeanine_x schreef:
Vorig jaar half september - 3de week geweest naar Kos.... Hebben fantastisch weer gehad en die storm was loos alarm voor ons paar minuten regen maar gehad...

Nu is mijn vraag iemand bekend met het weer in Griekenland half oktober.... Vertrek zo rond 16-17 oktober.... Kos, Rhodos, Kreta?

Zuslief zit vakanties te kijken en die zit te kijken voor Turkije, Egypte, Marokko, Lanzarote/Tenerife... Mij trekt alleen Griekenland meer... Maar heb je dan nog wel oké weer dat je kan zwemmen en wat kan zonnen... :o



Ik ben half oktober 2017 geweest.
S avonds is het wat kouder maar overdag echt prima lekker weer gehad.
1 dag bewolking

Mijn moeder gaat al 5 of 6 jaar in Oktober naar Kos en altijd temperaturen rond 24 graden

Electra63

Berichten: 17845
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:00

Je kan ook naar Cyprus kijken in oktober. Iets zuidelijker en toch Grieks (als je voor het Griekse deel gaat) :D

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:10

Ik vond half/eind oktober al fris worden om te zwemmen aan het strand. Zwembad wat meer in de luwte was goed te doen. Dit was op Kreta aan de noordkant. Het weer begon bij ons met 30 graden (met najaarszon is dat dus een heerlijke temperatuur) en eindigde met 20 graden (net te koud om te zwemmen). Je kunt dan beter de zuidkant boeken, dat scheelt een paar graden.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:18

Zo dank voor de snelle antwoorden....!! Link heb ik naar haar doorgestuurd en wie weet reageert ze zelf nog :)

baudyh

Berichten: 4284
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:34

Ik zou niet gaan half okt. Het is een gokje met het weer maar echt warm is het niet meer en je hebt vaker een bui. Maar veel winkels en restaurants zijn dicht. Dat is gewoon niet leuk. Ben een keer de eerste week okt geweest op karpathos. Ik vind zo rond de 25 sept weg het maximale.

Electra63

Berichten: 17845
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:49

baudyh schreef:
Ik zou niet gaan half okt. Het is een gokje met het weer maar echt warm is het niet meer en je hebt vaker een bui. Maar veel winkels en restaurants zijn dicht. Dat is gewoon niet leuk. Ben een keer de eerste week okt geweest op karpathos. Ik vind zo rond de 25 sept weg het maximale.


Wij waren afgelopen jaar de laatste week van september op Kreta en een hoop cafés/strandtenten gaven aan, per 1 oktober te sluiten. Al zal het in de grotere plaatsen zoals Rethymnon en Chania wel meevallen.
De zee is nog wel heerlijk in oktober, warmer dan in mei ;)

Er is ontzettend slecht weer geweest in Griekenland en met name op Kreta. Er is meer dan €100 miljoen schade, vreselijk voor de bewoners. |(

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 22:44

Wij gaan in april naar Corfu! Erg vroeg in het jaar maar we gaan voor even lekker relaxen. Hebben jullie nog tips voor Corfu?

x_Elise

Berichten: 2000
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:38

Hoi allemaal,
mijn moeder en ik willen graag in mei op vakantie naar Griekenland.
Nu ben ik echt een noob op het gebied van vakanties boeken en vind ik het heel lastig om te bepalen wat een geschikte plaats voor ons zou kunnen zijn. Ik ben het topic al aan het doorspitten maar misschien hebben jullie nog tips?

We zijn op zoek naar een plaats die niet overspoeld wordt door Engelsen (Ibiza-trauma -O- ) maar het liefst wel met veel cultuur en uitjes die we kunnen doen.

Electra63

Berichten: 17845
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:12

x_Elise schreef:
Hoi allemaal,
mijn moeder en ik willen graag in mei op vakantie naar Griekenland.
Nu ben ik echt een noob op het gebied van vakanties boeken en vind ik het heel lastig om te bepalen wat een geschikte plaats voor ons zou kunnen zijn. Ik ben het topic al aan het doorspitten maar misschien hebben jullie nog tips?

We zijn op zoek naar een plaats die niet overspoeld wordt door Engelsen (Ibiza-trauma -O- ) maar het liefst wel met veel cultuur en uitjes die we kunnen doen.


Kreta en dan de omgeving van Rethymnon?
Of Rhodos? Maar dan niet Filaraki, maar bijv. de andere kant?
Op sommige websites (Ik dacht D-reizen) kan je de samenstelling van de gasten zien.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:24

We hebben geboekt voor juni naar Zakynthos. Het zal nog wel een rustige vakantie worden. Maar mijn longen knappen enorm op van de Griekse zeelucht, dus wie weet hoe fit ik er word.
Ik heb er weer zin in!

Electra63

Berichten: 17845
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:37

raket schreef:
We hebben geboekt voor juni naar Zakynthos. Het zal nog wel een rustige vakantie worden. Maar mijn longen knappen enorm op van de Griekse zeelucht, dus wie weet hoe fit ik er word.
Ik heb er weer zin in!


Leuk ! Ik ben afgelopen juni geweest.

Ik ben aan het onderhandelen met Tui. Ik ga begin mei naar Rhodos met een vriendin en die reis is nu 400 euro afgeprijsd. Ik kan nog om boeken, maar mijn vriendin wil dat niet.... dus ik probeer nog wat korting alsnog te krijgen :D