[VRAAG] Welke simpele, goede, goedkope camera?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

[VRAAG] Welke simpele, goede, goedkope camera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-23 23:54

Ik ben op zoek naar een camera. Dit zou mijn eerste 'echte' camera worden. Maar :oo Wat zijn er veel soorten. Ik zie hier, op bokt, elke dag zulke gave foto's langskomen dus ik dacht dat hier vast iemand tips zou hebben.

Ik wil dus graag een camera kopen. Gewoon om een beetje uit te proberen. Vooral voor buiten, dus geen portretten.
Er mogen op zich best wat knopjes opzitten want ik wil wel wat uit proberen. Maar dat er ook een klein beetje simpel mee te werken is zou best fijn zijn :))
Ik weet niet echt of dit echt iets is wat ik heel veel zal gebruiken, dus niet gelijk de allerduurste :D

Wie o wie heeft een idee? Want ik zie door de bomen het bos niet meer. Zoveel camera's. :=

Alvast bedankt voor het meedenken <3
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 02-03-23 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet.

Anoniem

Re: Welke simpele, goede, goedkope camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 00:00

De hamvraag: wat is je budget? :D En is dat alleen voor je body, of wil je daar je hele set voor kopen? (Dus body en eventuele extra lenzen buiten een kitlens om.)

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 00:18

Heb ik allemaal verschillende lenzen meteen nodig of ik kan ik beter eerst even zonder proberen? Wat denk jij dat handiger is. Ik heb er echt totaal geen verstand van.

Budget is liefst onder de 100 euro indien mogelijk :D
Iets meer is ook prima. Maar als ik voor dat geld niks fatsoenlijks kan krijgen zou nog iets duurder ook prima zijn dat als ik het niks vind, ik het nog via marktplaats kan verkopen. Ik weet namelijk echt niet of ik dit leuk ga vinden en kunnen. Foto's maken met telefoon vind ik heerlijk om te doen en wat met instellingen van die camera spelen. Vandaar dat dit me nu wel heel leuk leek uit te proberen.

Azmay

Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 01:16

Dandelion07 schreef:
Heb ik allemaal verschillende lenzen meteen nodig of ik kan ik beter eerst even zonder proberen? Wat denk jij dat handiger is. Ik heb er echt totaal geen verstand van.

Budget is liefst onder de 100 euro indien mogelijk :D
Iets meer is ook prima. Maar als ik voor dat geld niks fatsoenlijks kan krijgen zou nog iets duurder ook prima zijn dat als ik het niks vind, ik het nog via marktplaats kan verkopen. Ik weet namelijk echt niet of ik dit leuk ga vinden en kunnen. Foto's maken met telefoon vind ik heerlijk om te doen en wat met instellingen van die camera spelen. Vandaar dat dit me nu wel heel leuk leek uit te proberen.

Voor dat geld heb je misschien een ech oud tweedehands model, maar ik vrees dat de gemiddelde telefoon betere fotos maakt :o

Heb zelf een Canon 350d liggen volgens mij, is geen dure tweedehands als het je alleen om het handmatig instellen gaat.

Selina

Berichten: 14333
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [VRAAG] Welke simpele, goede, goedkope camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 07:55

Oef €100 is niet heel realistisch.
Ik ben begonnen met een goedkope camera, namelijk de Olympus Mark iii en met een basislens en dan zat je al op €700-€800 totaal.
Maar misschien dat je nog hele oude tweedehands camera’s kan vinden maar die maken niet echt betere foto’s dan de gemiddelde telefoon.

Sita_xx

Berichten: 1623
Geregistreerd: 27-02-06

Re: [VRAAG] Welke simpele, goede, goedkope camera?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:15

Je zou op marktplaats kunnen kijken naar een nikon d3300 of d5200. Die maken mooie fotos en zijn niet heel duur

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:26

Je moet soms geluk hebben met een 2ehands camera met niet al te veel clicks erop.
Maar €100 is niet realistisch.
Paar jaar geleden was ik ook op zoek. Was om te proberen en wilde ook geen hele dure.
Had toen het geluk met een Nikon D3300. 1 vakantie gebruikt door de verkoper en deed er verder niets meer mee. Incl lens, geheugenkaartjes, cameratas voor € 200 en net 1000 clicks erop.
Dat was echt al een super koopje

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 09:27

Oke. Ik zat eens op google te kijken en dan zie je er wel veel langskomen van rond de 100 euro. Maar dat zijn dan dus cameras waar je precies helemaal niks aan hebt :+

8nnemiek

Berichten: 43419
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 09:42

Ik zou eens naar een Sony a6000 kijken. Nieuw zijn ze al een tijdje overal uitverkocht, maar tweedehands wel nog te vinden voor leuke prijzen, en dat is echt een goede, moderne camera voor beginners en gevorderden. Maakt retescherpe foto's, en heel ver uit te breiden met allerlei lenzen.
https://www.kamera-express.nl/sony-a600 ... o-12441976
Bij deze actie heb je er ook nog een jaar garantie op.
Dit soort systeemcamera's zijn een stuk kleiner en lichter dan spiegelreflex zonder in te leveren op kwaliteit, wat ze ideaal maakt om mee te nemen op een lange wandeling of vakantie.

Selina

Berichten: 14333
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-23 10:11

Dandelion07 schreef:
Oke. Ik zat eens op google te kijken en dan zie je er wel veel langskomen van rond de 100 euro. Maar dat zijn dan dus cameras waar je precies helemaal niks aan hebt :+


Zijn dat dan wel spiegelreflex- of systeemcamera's?

Dandelion07

Berichten: 815
Geregistreerd: 28-06-21
Woonplaats: Ergens in het mooie Zeeland

Re: [VRAAG] Welke simpele, goede, goedkope camera?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-23 19:32

Ik ga eens kijken, 8nnemiek!

Geen idee Selina :+