[FOTO] Picture of the Week deel XI

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 15:31

Oh nee, dat kleine vlekjes is gewoon een vlekje in m'n achtergrond die ik was vergeten weg te poetsen. M'n doek heeft al heel wat te verduren gehad _O- Maar ik zie wat je bedoeld. Ik zal er eens naar kijken, thanks!
Ik zal ook eens kijken of ik m'n scherm weer eens moet doen. Die liet alles qua zwart keurig egaal zien op foto's waar ik dat zo bedoeld had, waar ik op de telefoon een feest aan vlekken zag.

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 22:20

Sorry ben ik te laat?
Was even een drukke week
Afbeelding

Jespri

Berichten: 9646
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 23:17

Feedback week 2

laura22 - De foto had voor mij wat spannender gemogen. Een schuinere hoek had de foto misschien wat interessanter gemaakt. Verder een leuke foto.
Lotusje555 - Mooie foto! Ik heb geen opmerkingen.
Lyona - Leuk moment van de spelende paarden. De achtergrond is wat storend, maar daar heb je natuurlijk niet altijd invloed op. Verder geen opmerkingen.
Serenta - Leuk idee, goed bedacht van je dochter! Geen opmerkingen.
robinxfellow - De foto voelt voor mij een beetje krap gekaderd. Ik vind het licht en de scherpte op het oog wel erg mooi. Verder geen opmerkingen.
Tigress - Wat een heerlijke foto! Zou zo kunnen worden gebruikt in een reclame. Misschien dat hij bij de nek/schouder iets lichter had gemogen. Verder geen opmerkingen.
Fris - Leuk dat je gekozen hebt voor een onscherpe achtergrond, dat maakt de foto in dit geval erg interessant om naar te kijken. Verder geen opmerkingen.
Mkango - Wat een sfeer, heerlijk! De foto staat voor mijn gevoel (verticaal gezien) niet helemaal recht. Verder geen opmerkingen.
Sharani- Ik had graag aan de onderkant wat meer ruimte gezien, verder een fijne compositie.
Calice - Leuk hondje! Kan het zijn dat je scherpte punt net voor het onderwerp ligt? De lucht is voor mij persoonlijk iets te veel aanwezig, verder geen opmerkingen.
LadyDaily - Er gebeurt voor mij net even teveel in de foto. Ik zie heel veel, maar mis een beetje een duidelijk onderwerp. De sfeer in de foto is wel erg mooi, verder geen opmerkingen.

xYaartje Ik zie dat er al reactie gegeven was op je vraag. Hopelijk heb je wat aan de tips van Lotusje555.
Lotusje555 Leuk dat je de feedback leerzaam vond en zelf ook feedback bent gaan geven! Bedankt voor je feedback aan mij, was inderdaad ook een interessante optie geweest. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 23:32

Thanks voor de feedback, Lotusje555 en Jespri!
@Jespri: ik heb hem inmiddels iets rechter gedraaid en dat ziet er inderdaad beter uit. :j Door de verschillende lijnen zag ik het op een gegeven moment echt niet meer, dus dan is een nieuw paar ogen heel fijn, dank je!

laura22 schreef:
Dank je wel voor je feedback, en de tips.

Ik zou zelf wel feedback willen geven maar ik heb er totaal geen verstand van dus ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik dat niet doe, en het hou bij foto's posten.
Wat mij betreft is feedback van iedereen welkom hoor, ongeacht je ervaring of niveau. :) Jij kunt er een hoop van leren (door te kijken naar wat je wel en niet aanspreekt of mooi vindt in foto's), en het kan zomaar zijn dat je er iets uitpikt wat de fotograaf zelf gemist heeft, want soms staar je je gewoon blind op je eigen foto's.

Ik zal ook in de toekomst proberen wat feedback te geven hier en daar, maar heb daar momenteel niet alle tijd voor. :o

xYaartje
Berichten: 1474
Geregistreerd: 25-05-10

Re: [FOTO] Picture of the Week deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 13:48

Heel even om jullie op de hoogte te houden wat betreft de onscherpte van mijn foto's. Zoals het er nu naar uit ziet komt het voor 90% door mijn ogen. Na een oogmeting van vanmorgen blijk ik (helaas) dubbel te kijken. Lichte vorm nog. Gelukkig. Echter zijn mijn ogen zich daardoor wel continue aan het corrigeren waardoor het met foto's maken ook moeilijk in te schatten is wanneer een foto moment scherp gesteld staat.

De camera neem ik over 1 week mee naar mijn ouders en dan gaat de camera en beide lenzen die ik heb sowieso ook weggebracht worden naar een camera winkel voor onderhoud, maar houd er (helaas) nog maar even rekening mee dat mijn foto's deze week en volgende week onscherp zullen zijn.
Kans is in ieder geval heel groot dus dat het probleem bij mij ligt en niet zozeer bij de camera zelf. Baal wel als een stekker natuurlijk. Fotograferen is mijn hobby/passie en dan gooien mijn ogen op dit moment roet in het eten.
Er komt nog een prisma meting voor mijn ogen overigens. Die afspraak hoop ik vandaag te kunnen maken en dan van daaruit weten we welke sterkte etc mijn bril glazen nodig hebben. En dan hoop ik dat ik straks met een nieuwe bril en een goed nagekeken camera weer mooie scherpe foto's kan maken!
Bij deze. Aan de onscherpte van de foto van deze en volgende week kan ik dus (helaas) op het moment weinig aan veranderen tot ik dus een nieuwe bril heb en de camera is nagekeken. Dit is puur onmacht.

Maar dan zijn jullie ieder geval op de hoogte!

robinxfellow

Berichten: 812
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:38


laura22

Berichten: 1147
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 11:53

Week 3
Afbeelding

Lyona

Berichten: 2013
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 12:47

Dank jullie wel voor de feedback! Ik ga er mee aan de slag.


Week 3:
Afbeelding

serenta

Berichten: 2278
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 15:45

Week 3
Afbeelding

Jespri

Berichten: 9646
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 17:41

Week 3

Afbeelding

Mkango Leuk! Wil je de opnieuw bewerkte ook delen (mag per pb)? Ben benieuwd hoe hij er nu uitziet. Leuk om te horen dat je wat aan de feedback hebt gehad. :)
Laura22 Ben het eens met Mkango. Als jij het leuk vind en de tijd hebt om feedback te geven is dat altijd leuk en leerzaam, ongeacht de ervaring en het niveau. :j
xYaartje Succes met de verdere onderzoeken, hopelijk kan je de wereld binnenkort weer mooi scherp zien. :D

Feedback week 3
Robinxfellow Mooie foto, fijne sfeer! Geen opmerkingen.
Laura22 De foto had van mij wat zachter gemogen in contrast, verder een leuke foto van een leuke poes.
Lyona Foto had van mij iets ruimer gemogen en hij oogt een beetje ''geel''. Verder een erg lief moment van een leuke pony.
serenta Contrast had van mij iets hoger gemogen, verder een mooie foto met een mooi lijnenspel.

Pauley

Berichten: 690
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 18:17

Week 3


Afbeelding

xYaartje
Berichten: 1474
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-23 19:14

Jespri: Dank je wel! Dat hoop ik ook. Is met fotograferen toch wel erg handig om scherp te kunnen zien en goed te kunnen kijken wanneer de foto scherp is.
Vanmorgen de prisma meting gehad en aan 1 kant heb ik een prisma glas nodig. Andere kant komt een gewoon glas (als ik het goed heb begrepen). In ieder geval. De nieuwe glazen zijn besteld.

Week 3
Zoals eerder laten weten is de onscherpte van mijn foto's voor 90% waarschijnlijk door mijn eigen ogen en 10% door de camera. Nog een weekje wachten en dan neem ik de camera mee naar mijn ouders en brengt mijn moeder hem naar een foto winkel bij hun in de buurt. Ben benieuwd of daar nog iets uitkomt uiteindelijk.
Van een lieve bokker kreeg ik privé nog een tip over de dioptrie. Daar heb ik vanmiddag een beetje mee geoefend. Nog net niet helemaal scherp, maar geen idee of er verschil te zien is nu de dioptrie is aangepast.
Asfaloth had alleen het geduld niet echt. Meneer wilde liever trainen dan model staan :') . Moest vooral even opschieten van hem met foto's maken :') . Asfaloth is overigens officieel wit van kleur, maar meneer verkiest bruin boven wit _O- .

Afbeelding

Fris

Berichten: 828
Geregistreerd: 06-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 17:54

Week 3

Afbeelding

Calice

Berichten: 9854
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: [FOTO] Picture of the Week deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:09

Week 3
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:43

Week 3
Afbeelding

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:12

Net onverwacht laat thuis gekomen en geen energie meer om foto’s te bewerken, dus helaas weer een telefoon foto. De lijst komt ook morgenochtend, want na een weekendje kamperen in de kou kruip ik vroeg in bed.
week 3:
Afbeelding

Lotusje555

Berichten: 240
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:46

Ivm opendagen op werk en een ergggg drukke week,deze keer een telefoon foto

Week 3

Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO] Picture of the Week deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 22:48

Week 3
Afbeelding

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:44


Lotusje555

Berichten: 240
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 16:27

Om de slechte ondoordachte foto van vorige week te compenseren, wilde ik me deze week wat uitdagen. Ik doe normaal nooit portretten, en al helemaal geen zelfportretten, dus ik heb wat geëxperimenteerd met een beetje een grimy, grunchy, fashion look.

De kat vond het oneerlijk dat zij deze week niet op de foto mocht, dus die is er gezellig bijgekropen <3 :=

En toen kon ik niet kiezen, dus het zijn er twee geworden. O:)


Week vier

Afbeelding


Afbeelding

serenta

Berichten: 2278
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 18:56

Week 4 :
Afbeelding

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 22:45

Heb een week overgeslagen sorry
Afbeelding

Anoniem

Re: [FOTO] Picture of the Week deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 01:51

Week 4
Afbeelding

Lyona

Berichten: 2013
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: [FOTO] Picture of the Week deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 22:28

Week 4:

Afbeelding

iiSunshine

Berichten: 1262
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO] Picture of the Week deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 13:45

Ik kom er ook gezellig bij :D sinds deze week een nieuwe telefoon dus wil daar graag mee gaan experimenteren. In 2015 ook al eens meegedaan, welgeteld 4 keer een foto in gestuurd, haha. Ik wil ook proberen om feedback te gaan geven, ik heb verder niet per sé verstand van fotografie dus neem dat mee als je mijn feedback leest.

Feedback week 3:
Robinxfellow: Mooie foto! Hij is zowel rustgevend als vrolijk en de kleuren komen goed naar voren. Ik heb er niks op aan te merken.
Laura22: Leuk, een lapjes Hoe heet hij/zij? (lapjes zijn meestal een zij maarja je weet het maar nooit!) Ik zie dat het rechteroog wat donker lijkt/wegvalt. Vind dat zelf ook lastig met een zwart witte kat en foto’s maken. Maar misschien zoals Jespri al zegt helpt het om met het contrast te spelen.
Lyona: Ah, wat kijkt de pony lief <3. Ook leuk dat je wat hebt gespeeld qua scherpte met de sneeuw. Niks op aan te merken!
Serenta: Die bomen zijn gaaf zo, ook typisch Nederlands (denk ik dan, haha!) met de fiets strepen er door heen. Die boom rechts had ik er misschien afgesneden omdat hij er half op staat, maar dat is een kleinigheidje.
Jespri: Niks op aan te merken, knap gedaan! :D
Pauley: Ik zie een mooie glinstering die je goed hebt vastgelegd.
xYaartje: Wat een schattig bolletje wol! Ik vind de foto alleen een beetje donker, misschien dat je daar nog wat mee kunt spelen.
Fris: Wauw, prachtige foto! Niks op aan te merken. Hoe heet hij/zij?
Calice: Stoer maar ook rustgevend plaatje. Ik had misschien wat meer uitgezoomd.
Tigress: Ach, ook weer zo’n lief plaatje met dat ene oortje zo half scheef <3 Geen opmerkingen!
Sharani: Mooie foto. Ik had misschien dat stukje bomen (?) nog weg bewerkt, maar zo te lezen had je daar geen energie meer voor, dus daarom heb ik er niks op aan te merken.
Lotusje555: Mooie kleuren zo op het strand, ik zie alleen da de staart van de hond wat lijkt weg te vallen.
Mkango: Ook weer een lief bolletje wol. Geen opmerkingen!

Ik zal even kijken of ik een foto van vorige week met mijn vorige telefoon zal insturen of dat ik nog tijd heb om met deze telefoon eentje te maken.