[VRAAG] ON1, Luminar NEO of toch Adobe LR+PS

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oji

Berichten: 4251
Geregistreerd: 29-07-09

[VRAAG] ON1, Luminar NEO of toch Adobe LR+PS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 18:00

Hi,

Ik ben op zoek naar een fijn foto nabewerkings programma voor RAW foto's. Op dit moment gebruik ik Luminar AI, die ik 2 jaar geleden aangeschaft heb (permanente licentie, geen jaarcontract).

Daarvoor had ik Adobe PS+LR maar gebruikte ik maar weinig omdat ik het wel erg complex vond en geen tijd had mij er voldoende in te verdiepen. Dus toen mij Luminar AI getipt werd om zijn gebruiksvriendelijkheid klonk dat als muziek in de oren.

En idd is Luminar AI heel gebruiksvriendelijk, je kunt er relatief eenvoudig snel leuke dingen mee doen, maar ik vind het wel beperkt nu ik me er toch wat meer in wil verdiepen. Gisteren me groen en geel geƫrgerd omdat ik de local mask functie toch wel heel erg slecht vind. Daarnaast vind ik het echt mega mega traag (ik heb een I7 processor laptop dus zou voldoende moeten zijn en had met LR/PS geen klachte over de performance).

Dus toch op zoek naar andere software. Van wat ik op YouTube vergelijkingsfilmpjes heb gezien lijkt mijn voorkeur uit te gaan naar ON1 photo Raw, maar ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, met ON1, of is Luminar NEO echt een mega verbetering tov Luminar AI? Of zeggen jullie, aan de kant met al die nieuwe AI achtige software, LR/PS blijft superieur?
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 29-11-22 11:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet.