[VRAAG] Welke "beginnerscamera" en lenzen voor landschap en macro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

[VRAAG] Welke "beginnerscamera" en lenzen voor landschap en macro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-22 12:37

Zoals de titel al aangeeft ..

Welke camera is niet al te onwijs duur (budget rond de 700euro met standaardkit/lens).
En uiteindelijk geschikt voor oa. Landschapsfotografie en macrofotografie, na het aankopen van de juiste lenzen dan uiteraard.

En wat voor lenzen zijn dat dan?
Er is zo ontiechelijk veel info te vinden online maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben slechts een amateur. Maar ik HOU van plaatjes schieten en wil dit in betere kwaliteit gaan doen, voor mezelf gewoon.
Het hoeft dus geen poes pas professioneler camera te zijn.
Maar wel gewoon om degelijke plaatjes te schieten die ook enigzins uitvergroot nog mooi blijven en dan voor vnl bovenstaande doelen.
Landschap en macro spreken mij het meest aan.

Bedankt voor de hulp alvast :D
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 20-10-22 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke "beginnerscamera" en lenzen voor landschap en macro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:05

De Sony a6000 is een perfecte beginnerscamera, waar je ook heel mooie professionele foto's mee kan maken met betere lenzen.
Ruim binnen je budget ook: *LINK*

Voor landschap en macro heb je twee verschillende lenzen nodig als je echt goede, specifieke lenzen wil.
Zelf heb ik de 16-70mm f4 Zeiss lens, daar ben ik enorm blij mee, die is ideaal voor landschap en ook nog prima voor portretten/huisdieren.
Als macrolens wordt meestal een prime lens gebruikt van zo'n 70 tot 100mm, dat zijn over het algemeen vrij dure lenzen. Daar ben ik zelf ook nog voor aan het sparen.