[FOTO] Picture of the Week deel X

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niobe

Berichten: 7992
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:18

Oh ik wist niet dat dit topic daar ook in kon komen :=

Quir

Berichten: 17371
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:23

Oh wat super tof! :D

Ik wist ook niet dat dat kon vanuit dit topic! Bedankt allemaal. <3

Denk dat ik deze foto ook groot ga laten afdrukken, alleen even uitzoeken hoe.

Pauley

Berichten: 690
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 17:32

Week 8


Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 19:03

Week 8

Met gsm gemaakt zojuist op de weide
Afbeelding

linoleum

Berichten: 6494
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 19:07

Week 8, tussen de weilanden bij Gramsbergen. De Vecht heeft last van hoogwater.

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6043
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 12:45

Eergisteren een gave shoot gehad, helaas wat issues met mijn camera waardoor een heel aantal foto's niet zo goed scherp zijn, of niet op de goede plek :( Vanmiddag daar eens van gaan bewerken voor mijn foto van week 8 :D

En nu eerst eventjes een rondje van mijn reactie op de foto's van week 7 :D

Tenno, Wat is jouw herder toch een geweldig fijn model! <3 <3 Deze foto mist voor mij net wel "iets" om echt dat wauw wauw wauw gevoel te hebben als bij de foto van vorige week. hij is nu ietsjes saai buiten dat het natuurlijk geweldig is dat de hond zo super mee werkt en de ballonnen vast houd. <3
Fellow, Wat een snoepjes <3 Ze hebben echt een mega puppy factor op de foto <3 Ik kan er eigenlijk verder helemaal geen aanmerkingen op zeggen al lijkt het rechter hondje net wat flets.
linoleum, Wat vervelend dat je niet fit bent nog, de foto geeft wel een goed beeld van die week inderdaad. Kwa compositie wat het misschien mooier geweest als de foto van iets lager gemaakt was, dan was de boom er misschien wat meer uit gesprongen.
MarijeR, Wauw, Wauw! <3 Dat lijkt net een schilderij
robinxfellow, Leuke foto, jammer dat het oog een zwarte plek is.
Bellatrix, leuke foto van een knappe poes <3 binnen is niet makkelijk en katten zijn ook niet makkelijk hihi, voor het echte perfecte vind ik het jammer dat er niet wat meer ruimte open is in de richting waar de kat naartoe kijkt maar ik kan begrijpen dat dat in huis ook lang niet altijd makkelijk of mooi is :)
magda_90, Mooie foto! Jammer dat net een klein stukje van het hengsel mist.
Megane, Mooie foto <3 jammer alleen dat je net wat weinig ruimte kon geven in de richting waar de hond heen kijkt.
Sharani, Een begrijpelijke foto met een zwaar randje! hopelijk gaat het ondertussen alweer een heel stuk beter met jouw dochter!
Fris, Wat een snoepje! <3 Jammer dat de foto wat veel ruis heeft (vermoed een hele hoge ISO?).
Pauley, Leuke foto wel! Het moment en de plek hebben veel potentieel alleen had ik persoonlijk geprobeerd de voorrand aan groen van de foto weg te halen/houden zodat je meer naar de achterlijn kijkt waar de mist zo mooi op het water hangt.
Calice, mooie scherpe foto! Jammer dat er wat weinig ruimte is aan de kant waar de hond heen kijkt.
Art_Ificious, Leuke foto! Jammer alleen dat het achter de hond net wat onrustig is in de achtergrond. het tuig heb je netjes weg gewerkt, alleen boven op de rug is de overgang iets onnatuurlijk nog.
Quir, Mooie foto! <3 hij lijkt alleen net op de neus in plaats van de ogen scherp te zijn of zie ik dat verkeerd?
Niobe, Mooie foto met hele mooie kleuren, ben er nog niet helemaal uit of ik het gras rechts zelf liever ook geblurd hard gezien zodat de aandacht meer naar de bloemetjes gaat of het juist zo erg leuk vind.
MariaMaaike, Gave foto <3 enigste opmerking wat ik kan geven is dat hij net niet in het midden van de foto staat.
Tigress, Deze compositie/hoek vind ik veel mooier als de vorige foto <3 , al had ik hem denk ik iets meer in het midden gezet zodat er nog wat ruimte is in de richting waar hij heen springt (naar boven). Ook lijkt hij wat korrelig/niet helemaal scherp maar dat kan goed aan de upload liggen.

Als het goed is heb ik iedereen weer gehad. Hoop dat jullie er wat aan hebben ook :D
Deze keer ook het week nummer erbij gezet waar ik mijn reacties op geef.

Niobe

Berichten: 7992
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:29

Thanks Liesjuh!! Ik ben een kwartier aan het croppen geweest omdat ik precies hetzelfde dilemma had als jij := en toen maar hier op uitgekomen, was naar mijn idee toch het beste hahaha

Quir

Berichten: 17371
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 13:40

Dankjewel Liesjuh! De scherpte ligt (bewust, omdat ik m bijzonder blijf vinden <3 ) op haar zeepaard blesje. :D

Maar door de Bokt upload wat lastiger te zien denk ik. Kwaliteit is in ieder niet helemaal meer zoals ie was.

Als ik terug ben van mijn praktijk week komende week, ga ik ook een rondje doen! Vind het altijd wel erg leuk en leerzaam om te zien wat mensen van bepaalde foto's vinden (niet alleen van mij, maar gewoon in het algemeen). Dus ga mee doen!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6043
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:26

Mijn week 8

Afbeelding


Erg druk geweest van de week waardoor ik nog niet toegekomen ben om de foto's van deze week te bewerken maar wel de shoot met de springer af gemaakt heb <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101952
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:32

Week 8.

Afbeelding
Chloe van bokker Maureen95

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 07:57

Week 8
Afbeelding

Niobe

Berichten: 7992
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 14:31


XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6043
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 15:26

Ohh wat een gave foto! <3

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 17:49

Bedankt voor de beterschap wensen. Nog steeds in het Ronald MCDonaldhuis, maar mijn man had mijn camera meegebracht dit weekend. Net even een uurtje wezen fotograferen, fijn om even mijn hoofd leeg te maken.
Week 8: juveniele Blauwe Reiger
Afbeelding

Fris

Berichten: 828
Geregistreerd: 06-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:29

Week 8

Afbeelding

Calice

Berichten: 9855
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Re: [FOTO] Picture of the Week deel X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:33

Week 8
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8946
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:31

Ennn we blijven vrolijk verder oefenen met actie _O- Ik heb gisteren ook wat geprobeerd, maar ik kom er niet lekker uit qua belichting. Dan maar een nieuwe poging gedaan vandaag <3
Week 8 :D
Afbeelding

Megane

Berichten: 740
Geregistreerd: 24-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 22:31

Wat fijn die feedback! ik zal er komende week ook eens voor proberen te zitten

Op de valreep mijn week 8
Foto is een poos terug gemaakt, maar wel pas kort geleden bewerkt
Afbeelding

Kashmino
BFB 2023 winnaar

Berichten: 968
Geregistreerd: 22-04-14
Woonplaats: Nijmegen/Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 22:38

Onverhoopt toch geen tijd voor feedback, dat doe ik volgende week wel. Maar hier mijn week 8:
Afbeelding

robinxfellow

Berichten: 812
Geregistreerd: 11-05-12
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 22:45

Helemaal vergeten deze week m'n camera te pakken dus voor deze week een telefoonfoto van m'n drie musketiers.

Week 8:
Afbeelding3 baby's - week 8

Tenno7

Berichten: 2265
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:39

Week 9

Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 14:11

Wauw Tenno ben echt weg van jouw foto's.

Week 9

Mijn eigen hondje weer.
1ste keer met zonsondergang en tegenlicht.
Afbeelding


Boktupload gebruikt.

linoleum

Berichten: 6494
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:03

Liesjuh, bedankt voor je feedback, ben het helemaal met je eens dat iets lager waarschijnlijk mooier was.

Hierbij mijn feedback op week 8 :D

Tenno7: jouw foto's blijven gewoon heerlijk. Voor mij persoonlijk had het vignet iets minder gemogen. Blijf trouwens gewoon op je reageren, je hebt misschien zelf geen tijd, maar het is ook voor mijzelf een goede leer :D
Dandy200: Vind het best netjes voor een binnenbak foto, kan je helaas geen tips geven qua fotografie. Jammer van die paal in beeld, maar is natuurlijk lastig om een een mooi plekje te vinden.
Quir, wat een prachtige foto! Ik vind het contrast tussen de witte sneeuw en het donkere paard echt heel mooi en de lichtstraal maakt het helemaal interessant.
Magda90: leuke foto! Wat houdt DOF en Helios in? Mijn gok is een stand van een lens, maar dat is een gok gebaseerd op niks.
MariaMaaike, ik vind het gele setje erg leuk op de foto, maakt het wel interessant. Denk dat een helemaal ingevlochten hengstenvlecht de nek mooier uit liet komen. Maar denk dat dit ook voorkeur van je model was?
Pauley, heerlijk landschap! Jammer dat puntje van de boom mist en is afgesneden aan de bovenkant.
Artificious, mooi die zonnestralen. Misschien wel even nog horizon recht zetten, maakt al groot verschil ook al is het maar een snelle foto met telefoon.
Liesjuh, leuke foto, heerlijk alerte blik! Vindt de achtergrond bij de hond wel wat onrustig en daardoor lopen hond en achtergrond beetje in elkaar over.
Bellatrix, leuk dat de poes naar boven kijkt, zo'n geconcentreerd koppie.
Fellow, Jammer dat de onderbenen er niet helemaal op staan. Vindt het wel een leuk standpunt, zo net schuin van voren.
Niobe, gaaf! Vind het ook echt leuk dat je zulke afwisselende foto's altijd plaatst.
Sharani, fijn dat je even je hoofd kon leegmaken. En met fantastisch resultaat! Nogmaals beterschap gewenst.
Fris, jammer van de scherpe lijn van zon/schaduw op zij van het paard. Wel lekker zoals het paard is in plaats van de opgepoetste versie.
Calice, ik word helemaal blij van de bloemetjesfoto's, lente!
Tigress, leuke foto weer, heel klein puntje, maar jammer dat er net geen lucht zit tussen de tak en de achterpootjes.
Megane, wat een fijne foto. De ietwat roze achtergrond kijkt fijn.
Kashmino, prachtige foto, die blik ook zo mooi gevangen.
Robinxfellow, wat een heerlijk stapeltje!

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:13

Dankjewel voor je feedback.
DOF is scherptediepte ofwel gaat samen met hoe je diafragma is opgebouwd in je lens en weke F waarde je kiest.
Helios is een leuke Russische lens waar ik mee fotografeer (https://helios-lens.com/?gclid=EAIaIQob ... gJ81vD_BwE). Deze lens heeft als extraatje ook een prachtige bokeh. Nu verschillen alleen de meningen of deze fout (wat het eigenlijk is van de lens) nu gewenst is of niet. Daar zijn leuke discussies over geschreven. :P

Megane

Berichten: 740
Geregistreerd: 24-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 15:37

@ Linoleum: thanks!!

Mijn week 9

Canon 7D MKII met canon 50mm 1.8
ISO400 F2.0 1/320s
Afbeelding