[VRAAG]Ervaringen Canon EOS R6

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: Ervaringen Canon EOS R6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:22

De accu’s zijn zelfs duurder :+ de officiele accu’s zijn 109€. Ik had ook neppe (die van de R6 zijn ‘hetzelfde’ als van de 6D2) maar ik merk dat de nepperds het toch minder goed doen. Dus heb inmiddels 3 setjes officiele. De R6 maakt ook een ander klikgeluid op de neppe accu en dat zorgt voor een error in mijn hoofd hahaha

Met 1 setje doe ik wel net aan de hele dag (lees: van 07:00 tot 18:00 ongeveer). Ik klap het schermpje helemaal dicht. Je kan de fotos nml ook door de zoeker bekijken als je dat wilt. Ik kijk tijdens de proeven eigenlijk nooit naar m’n foto’s dus ik mis dat ook niet zo.

Ik zou inderdaad de 6D2 overslaan en gewoon voor de R6 gaan. ;)

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Ervaringen Canon EOS R6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 18:28

Ik heb 1 nieuw setje accu's en twee setjes oude accu's. Ik hou het schermpje eigenlijk ook gewoon dicht. Ik bekijk de foto's gewoon via de zoeker. Heb je geen last van invallend zonlicht en denkt je model dat je gewoon aan het fotograferen beetje. +:)+

Dagmar80

Berichten: 1851
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:02

@Sicayes: Pfff, wat een prijs voor een accu... En ik heb er toch echt wel twee nodig vrees ik... En de batterygrip is ook aardig aan de prijs zie ik... Die 6D2 is wél een stuk vriendelijker geprijsd :')
@Richard: Ok, door de zoeker bekijken, klinkt wel handig inderdaad wat betreft geen last van zonlicht dan :)

Vandaag weer accu's aan het laden. De twee neppers erin nu en straks nog de originele Canon, daar ga ik ook mee beginnen zaterdag op mijn shoot. Hoop dat het nog wel een stukje drukker wordt dan hoe het er nu uitziet := Maar komt vast goed, meestal komen er spontaan nog wel wat mensen bij.