[FB]My photo, your edit.

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:22

Ik heb lang geleden al gezegd dat ik mee ga doen, maar vannacht ga ik echt beginnen. Haha.

Tenno7

Berichten: 2285
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 20:47

ohhh super leuke foto weer!! heb heel veel foto's om te bewerken deze week, deze ergens ff tussendoor doen hopelijk haha!

Pommier
Berichten: 3380
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:25

Leuk weer een totaal andere foto. Wel heel moeilijk om hem "zacht" te krijgen, zonder veel kleur te verliezen.

Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:05

Totaal niet binnen mijn straatje, dus ik heb me er eigenlijk wat te snel vanaf gemaakt :+
Maar ik wilde toch íets inzenden haha
Afbeelding

Lipydo

Berichten: 4202
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:30

Vind het altijd zo knap hoe je het voor elkaar krijgt de baby's zo neer te zetten!
Ook absoluut niet mijn ding haha.

Zo op het eerste gezicht denk je, deze foto heeft op de arm wegwerken na weinig nodig! Maar, door de bruine kleuren oogt de huid al snel grauw/blauwig. Heb vooral in deze correctie veel in tijd zitten B-)

Ik zal proberen vandaag ook feedback te geven over de foto's van mij die jullie allen mooi bewerkt hebben! Leuk om te zien!

Afbeelding
foto_liselot_bewerking_wv_verkleind by Wendy Vonk, on Flickr

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16265
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:51

Mag ik vragen hoe jullie de arm/hand weggewerkt hebben?

Liselot

Berichten: 32210
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:56

Daarom heb je 2 foto’s, je kan een deel van de ene foto in de andere zetten

Selina

Berichten: 14353
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:09

Liselot schreef:
Daarom heb je 2 foto’s, je kan een deel van de ene foto in de andere zetten


Zo, dat kwartje valt nu pas :)*

Liselot

Berichten: 32210
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:01

:D

Joy_Mennings

Berichten: 2312
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 20:53

Liselot schreef:
Daarom heb je 2 foto’s, je kan een deel van de ene foto in de andere zetten


Daar kwam ik dus pas achter toen ik de foto al af had :')

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 20:57

Ik was te lui om Photoshop te openen, dus heb de arm gewoon in Lightroom weggewerkt :+ Niet heel netjes maar ach :+

Liselot

Berichten: 32210
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 21:41

Dat vind ik wel respect hoor!! Lightroom is echt niet de beste in storende elementen wegwerken

Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 12:58

Ik moet toch zeggen dat ik deze wel heel erg lastig vind. Maar ik ga niet opgeven :').

Vealosz

Berichten: 4557
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:34

Afbeelding

Heeft me wat tijd gekost. :')

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16205
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 00:15

Afbeelding

Afbeelding

Leuke foto om te bewerking!

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 09:37

Ik ga me er denk ik vandaag ook aan wagen

veertje99

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:03

Wat een mooie edits komen er voorbij!

Mij mag je jammer genoeg van de lijst halen. Heb weinig tot geen tijd om de foto's uit dit topic te bewerken en vind het dan niet eerlijk om alsnog straks een foto te sturen naar jullie als ik zelf niet meer mee kan doen :)

Lipydo

Berichten: 4202
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:07

We zijn alweer paar dagen onderweg met een nieuwe foto, maar wil jullie mijn bewerkingen en feedback niet onthouden! Voor degenen die meer willen doen met huid retoucheren, de manier die mij het meest aanspreekt is volgens de methode 'Frequency Separation' en met de burn- en dodge tool. Zijn diverse tutorials voor te vinden!

Afbeelding
beiden by Wendy Vonk, on Flickr

Afbeelding
IMG_2153_1400px by Wendy Vonk, on Flickr

Met deze foto ben ik zeker 4 uur bezig geweest. Voornamelijk huid retoucheren, storende haartjes in het gezicht weghalen etc. De rest een lekker moody sfeer gegeven!

Afbeelding
IMG_9624_1400px by Wendy Vonk, on Flickr

Deze foto moest zo naturel mogelijk blijven. Witbalans stond verkeerd, dus eerst dit gecorrigeerd. Max een half uur werk.

En dan over naar de feedback! Ik merk dat de eerste foto met uploaden snel achteruit gaat, dus kan daar niet echt op de details ingaan. Sowieso super om alle bewerkingen te zien! Overal geldt, ik kraak niemand af, maar probeer ook punten mee te geven. Vind ik persoonlijk altijd fijn om te krijgen :)

_Tarzan schreef:
Foto 1
Mooie warme sfeer! Op mijn beeldscherm iets te veel oranje tinten, waarbij het gezicht nu ook wat grauwer overkomt.
Foto 2
Deze toning is super mooi! Meer richting petrol, i like. Het contrast in de ogen had van mij iets minder gemogen.


valiantS schreef:
Foto 1
Heel netjes gedaan! Schaduwen in het gezicht goed opgelost. Leuk ook die lippenstift. Qua kleuren zit er misschien iets te veel groentinten in het haar.
Foto 2
Deze bewerking is bijna light key geworden, nice! Het lichte vignet is wellicht iets too much, waardoor het wat afleidt. De kleuren van de huid zitten op het randje van rood/roze, maar vind het in dit totaalbeeld en in combinatie met de koele ogen en het haar wat naar wit neigt wel mooi.


Binau schreef:
Foto 1
Nou, vind het voor de eerste keer echt niet slecht hoor! Alle kleine oneffenheden zijn mooi weggewerkt. De toning van de huid is wat te koel geworden, waardoor roze en paars de overhand krijgt. Wat tips voor jou: als je in je achterhoofd houdt dat een foto een weergave is van licht, dan werkt dit hetzelfde voor huidbewerking. Je ziet oplichtende delen en schaduwpartijen. Probeer dan met de dodgetool vooral de donkere/schaduw plekken op te lichten met héle kleine stapjes. Zo behoud je de huidstructuur, maar maakt de huid optisch egaler. Dit is vooral onder de ogen aan de hand, maar ook om de mond.
Foto 2
De groene kleuren vind ik wel wat hebben! Mooi contrast met het oranje. Wat minder groene gloed in het haar was mooier geweest. Ik zie wel dat je hebt lopen stoeien met de huid, dit was ook een moeilijke hoor! Nu oogt haar huid wat vlekkerig. Ook hier zou je dit kunnen corrigeren met de dogdetool. En hierbij geldt; liever deze manier gebruiken dan eindeloos proberen te klonen. Ik snap het idee van de toegevoegde zon, de flare in de linkerhoek is heel passend! Echter de zon zelf bovenin oogt wat nep, had niet gehoeven.


8nnemiek schreef:
Foto 1
Oeh, vintage! Leuk, weer een andere kijk op de foto. Qua gezicht en huid, mooi opgelicht.
Foto 2
Moest even drie keer kijken, en toen zag ik wat je gedaan had haha. Leuke poging om haar hoofd weer compleet te maken :D , maar jeetje wat heb jij het jezelf moeilijk gemaakt zeg! Hoewel je het al best netjes gekloond hebt, had ik misschien voor het realistische wat (lichtere) haren bij getekend. Haar huid heeft een mooie glow gekregen!


Tenno7 schreef:
Foto 1
Mensenportretten is zeker wat anders dan bijvoorbeeld honden, alles wat je daarmee passend en gewend bent om te doen, kan hierbij totaal niet werken. Vat het niet verkeerd op, maar ik denk dat je te veel wilde met deze foto. De huid is grauw (te weinig rode/oranje tinten) en vlekkerig geworden (klonen op te grote oppervlakken). Het spiegelen van het haar is een leuke vondst, maar let er op dat er dan geen rare knikken ontstaan. Ik zou bij jou dus zeggen, less is more! Ook in jouw mooie eigen stijl (qua kleuren etc) kan het een top foto worden.
Foto 2
Hier heb je de huid een stuk beter! Waar de eerste foto aan de koele kant is, heeft deze misschien weer iets te veel oranje. Ik zie (ook bij de eerste foto) dat je alle highlights wegwerkt. Pas hiermee op, een foto kan daardoor vlak worden en ‘het leven’ gaan missen.


Liselot schreef:
Foto 1
Jaa mooi! Aparte toning, maar het heeft wel wat!
Foto 2
Waar ik die toning in de eerste foto mooi vind passen, oogt hij hier minder. Ik denk dat al het oranje in de schaduwpartijen te veel afleidt. Heb je voor de huid en haar een (smart) blur gebruikt? Zo ja, zou dit niet zo snel pakken; het geheel oogt dan snel vlekkerig. Vind het contrast, kleur en scherpte van de ogen fantastisch!


aeckker03 schreef:
Foto 1
Mooi zo in zwart/wit en donkerder, haar gezicht knalt er nu uit! Iets meer contrast in het haar had hem perfect gemaakt denk ik.
Foto 2
Super toning, mooi in balans! Huidskleur is top. Gezicht ook mooi opgelicht.


Suzanne_k schreef:
Foto 1
Fijne kleuren combinatie! Mooi licht geworden, helemaal zomers. Mis misschien een ietsje pietsie contrast, maar kan ook door de upload komen.
Foto 2
Ik denk dat je hier iets te veel structuur hebt aangebracht (geheel wordt er wat hard van), maar vind hem desondanks wel goed gelukt! De oranje tinten is op het randje van overheersend.


Essie73 schreef:
Foto 1
Wat leuk dat je het leuk vond om te doen! :D Nog nooit gehoord van de neural filter, leer weer wat nieuws bij. Als ik je handmatige vergelijk met de neural filter, denk ik dat een combinatie van beide helemaal top is! De neural filter-versie is iets te smooth.
Foto 2
Hier kan ik de huidbewerking wat lastiger op bekijken, maar het geheel is mooi opgelicht! Ik mis wel een klein beetje warmte van de zon en wat meer contrast in het gezicht/haar.


MarliesR schreef:
Foto 1
Jaaa, helemaal top dit! Mooi naturel gehouden, zie in de huid nog genoeg structuur.
(Je hebt je Flickr account op privé staan, dus kon niet doorklikken)
[


Joy_Mennings schreef:
Foto 1
Mooie witbalans, misschien in de haren nog iets te warm. Huidbewerking ziet er heel goed uit!
Foto 2
Ook weer een fijne balans in de kleuren! Niets op aan de merken, gewoon een fijne bewerking haha!


Bellatrix schreef:
Foto 1
Het felle blauw vind ik gaaf! Ik denk dat je een overlay/ overloop hebt gebruikt, waardoor de bovenkant van het gezicht ook blauw uitslaat. Het contrast is iets te hevig, waardoor de schaduwen doorlopen en hierdoor details mist.
Foto 2
Vind deze qua kleuren heel fijn kijken! De toegevoegde structuur maakt het geheel wel iets rommelig en hard.


BoschA schreef:
Foto 1
Helemaal met je eens dat er veel mogelijkheden zijn qua kleur! Is ook te zien in alle inzendingen. Vind dat je een mooie kleurrijke balans hebt gevonden. Huid ziet er ook goed uit! De storende oneffenheden vallen niet zo op. De ogen wat groener past ook mooi met de kleuren in haar jurk.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:19

Doe niet aan foto's bewerken maar lees hier wel mee en ik wilde even tegen Lipydo zeggen dat ik die eerste foto zo waanzinnig mooi vind! Vooral door de uitstraling, een warrior woman, amazone, je verwacht dat ze een leren vechtpak draagt en zwaarden bij zich heeft. Hele bijzondere foto vond ik het

Lipydo

Berichten: 4202
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Den Bosch

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:26

Ah dat is lief luxx! Dankjewel!

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:27

Wat leuk, zo'n uitgebreide reacties, Lipydo!
Je nabewerkingen zijn érg gaaf!

Tenno7

Berichten: 2285
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 00:29

Dankjewel Lipydo!!
Ik hou het mooi bij paarden & honden _O-

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16205
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 01:13

Bedankt voor je fijne feedback Lipydo. Het neural filter bestaat ook pas hoor, is zelfs nog in de bèta versie. Ben er zelf nog niet uit of ik het prettig vind. Je kunt zelfs gezichtsuitdrukkingen er mee veranderen (word niet mooi, maar ook wel grappig om te testen)

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:32

Gezichtsuitdrukkingen kun je al vrij lang veranderen met de liquify tool, ik vind dat altijd zo grappig om mee te klooien :')

_Tarzan

Berichten: 11246
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:53

Lipydo, dankjewel voor je feedback!
De eerst foto was ikzelf ook niet zo tevreden over, ik kwam niet goed uit de grauwe kleuren dus helemaal met je eens! :D
En dankje, ik vond het gewoon leuk om eens met de ogen te spelen haha, ik hou wel van een beetje too much :')