[FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:45

Thanks voor je feedback LoveUggs. Moet ook eerlijk bekennen, ik heb niet naar de diafragma gekeken. Zie ook net dat ik hem met 4.0 geschoten had, had beter omhoog gekund. Niet enorm op gelet, meer ook omdat sowieso deze lens-body combinatie niet scherp werkt dus ik er minder tijd aan besteed. :))

quatta
Berichten: 146
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:23

Wat ontzettend leuk om dit topic tegen te komen, al jaren een stille meelezer op bokt, maar zelden iets geplaatst. Sinds een jaar begonnen met fotograferen en ik vind het geweldig.
Ik zou het leuk vinden om hier mee te mogen doen. Hoe je het beste foto's kunt plaatsen weet ik nog niet, maar deze dan maar via de bokt upload gedaan.

Mijn eerste foto, week 2.

Afbeelding

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:34

Bedankt voor de feedback zeg! Ik zal de komende weken ook proberen feedback te gaan geven, ik vind het altijd erg fijn om te krijgen namelijk dus kan me voorstellen dat anderen dat ook vinden :D

Mijn week 2 komt er nog aan.

quintenvo
Berichten: 706
Geregistreerd: 25-03-15

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:42

Bedankt voor de feedback! Altijd interessant om te horen wat anderen er van vinden!

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:24

Bedankt allemaal voor de feedback!

@LoveUggs: Het plaatje was heel apart zo met die ene boom voor die andere maar ik vond het een moeilijke situatie om een foto te maken dus sta zeker open voor tips. Dit waren de instellingen:
Afbeelding

Thats_Me

Berichten: 10948
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 21:07

Even voortbordurend op week 1 heb ik vandaag weer een foto in dezelfde sfeer gemaakt. Zeker met dit weer en van donker tot bijna donker werken maakt het niet makkelijk om foto's te maken. Ik ben namelijk echt een buitenmens.

Mijn inzending voor week 2
Afbeelding

Olympus omd10 mark iii
Fisheye 9mm

Isa
Berichten: 2305
Geregistreerd: 09-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:34

Heel erg bedankt voor de feedback allemaal, kan ik zeker wat mee! :) Binnenkort wil ik hier zelf ook wel even voor gaan zitten.

Bij deze ook gelijk een nieuwe foto. Eerste keer in een binnenbak en dit vind ik toch wel even lastig :)
Week 2
Afbeelding

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:51

Oooh wat leuk! Ik zie het topic nu pas, maar ga vanaf nu gewoon meedoen. Wil dit jaar wat meer gaan doen met fotografie en dit is een leuke stok achter de deur.

Nicje87

Berichten: 9850
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:39

Hoi,

Ik wil heel graag mee doen. Ik ben een beginner, maar ik wil nog een hoop leren.
Helaas de eerste week gemist doordat ik naar Zweden ben.
Helaas is het nu echt prut weer en zal ik beginnen met een foto van 2 maanden geleden.

Afbeelding
Week 2

Ik mag zeker niet alsnog een week 1 foto insturen om aan de 52 weken te komen? :D

rosslover

Berichten: 1133
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 15:42

mijn feedback van week 1, als ik je heb overgeslagen vind ik je foto top of weet ik niet goed wat ik er voor feedback op zou kunnen geven (vuurwerkfoto's bijvoorbeeld :) ) Ik ben zelf écht heel erg bezig met dierenfotografie en vind het moeilijk om feedback te geven op mensen etc.

Bellatrix, lieve foto! ik had hem misschien iets anders uitgesneden zodat er linksboven minder open ruimte zou zijn.

Calice, aah Poow is zo schattig! Misschien kan je de achtergrond nog helemaal zwart maken zodat het een 'echte' blackphoto zou zijn?

Dandy200, hij lijkt bij mij niet helemaal scherp, ik weet niet of dat door het uploaden komt..? Ik zou hem zelf iets uitgezoomd hebben.

DrawnHorse, leuke foto! Misschien dat als je zelf nog wat achteruit gaat en meer met je camera inzoomt dat je een wazigere achtergrond krijgt?

Fris, gaaf licht, heel mooi gedaan! wat was je sluitertijd? het lijkt of de benen nog iets bewogen zijn. Als ik jou was had ik de foto gemaakt als het paard in de linkergalop zat en linksom gebogen was, hij galoppeert nu echt van je weg en dat maakt de foto minder interessant.

Gianti, ik had de kleuren iets minder warm gemaakt & iets uitgezoomd. hij is nu heel krap bij haar schouders.

Hamsterfan, heel mooi, tof bewerkt! Ik had het paard misschien nog wat scheef gezet, door de positie lijkt het paard nu 'dik' omdat de buik uit steekt.

Isa, aah deze foto is super lief! ik zou hem iets lager hebben afgesneden boven de hoofden.

JewEmm, dit is een vuurwerkfoto die ik wel echt heel gaaf vind! niet die standaard foto die je vaak ziet zo met die huizen ervoor.

joeluna, leuke hond! Heb je het licht warmer gemaakt? De hond is nu meer bruin dan zwart. De ogen zijn heel erg rood, klopt dat?

lifaya, wat ontzettend lief! niets op te zeggen verder.

Loiz, toffe foto! Vind het licht heel leuk en weer eens wat anders dan de 'standaard' portret foto's van honden.

magda_90, was de foto overbelicht? het lijkt alsof je de hooglichten en witte delen heel erg omlaag hebt gehaald en alsof het persoon vlekken in het gezicht krijgt daardoor.. leuke compositie! ik had misschien toch iets minder ruimte over gehouden rechtsboven.

MarijeR, mooie foto! Ik stoor me toch iets aan de lichte vlek achter het hoofd omdat de hond zelf ook heel erg licht is.

Muronia, wat een lieve uitstraling van het paard! misschien dat als je volgende keer zelf iets achteruit gaat en eventueel inzoomt dat de compositie iets beter klopt, het hoofd lijkt nu erg groot.

Nayomie, wat schattig zo met de oogjes dicht! heb er verder niet veel over te zeggen.

NESCAFE, waauuw, heel erg gaaf gedaan! <3

Niobe, mooie foto! niets op te zeggen verder.

quintenvo, aaawh zo schattig! Ik had misschien de heel erg uitstekende takjes op de grond nog weggewerkt.

Sharani, misschien nog wat meer contrast erbij? Hij lijkt nu wat 'plat'

Suuszels, mooi! ik had wel het randje van de schaal links niet afgesneden en de haar linksonder weggewerkt.

Thats_Me, heel mooi!

xMayo, die bokeh <3 wat een toffe foto! ik had de lichtpuntjes in de ogen nog net wat meer laten oplichten, zodat die net wat meer er uit zouden springen.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 20:52

week 2

Afbeelding

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 21:20

Dank je wel Rosslover :)

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 21:29

Wat lief dat jullie feedback geven <3 ! Ik schaam mij wel een beetje dat het dan maar een saaie telefoonfoto is, deze week beter haha.

Fris

Berichten: 828
Geregistreerd: 06-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:00

Bedankt voor de feedback allemaal! <3
@rosslover mijn sluitertijd was inderdaad te lang! De zon was al onder dus het was even puzzelen om er nog het beste van te maken :o

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:15

Bedankt voor de feedback!

Hierbij mijn week 2. Gedeeltelijke maansverduistering deze avond

Afbeelding

merijn06

Berichten: 183
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:18

JewEmm schreef:
Bedankt voor de feedback!

Hierbij mijn week 2. Gedeeltelijke maansverduistering deze avond

[ Afbeelding ]

Ik ben verder alleen stille meelezer, maar wauw JewEmm zo gaaf! :o
Hoe krijg je het voor elkaar om de maan zo gedetailleerd op foto te krijgen?

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:20

Flinke zoom en dan nog bijsnijden. En flink wat tijd besteden aan het exact scherpstellen via live view.

merijn06

Berichten: 183
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:26

Ah helder, bedankt.

germie

Berichten: 26002
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:36

De maan heb ik ook gefotografeerd vandaag, ook wat gecropped, maar ik zit op een 14 inch laptop te werken, dus moet het later maar goed doen. Was mijn eerste poging in het donker:
Afbeelding

De foto is gemaakt met een Olympus OMD EM5 MK2. Met hierop een 75-150mm lens. Vanmorgen vond ik toevallig een TCON-17 teleconverter voor een compact ultrazoom camera uit 2007 terug en waarempel, dat ding hoef ik niet op marktplaats te kieperen, maar met een adapterring van Ali express die ik al had voor wat Gopro experimenten past die op de camera. Alles wordt wel erg zwaar, maar ik kan nog uit de losse hand met de 255mm (dus 510 full frame) foto's maken overdag.
Voor de maan heb ik een grijze container gepakt en een ali express statiefje. Dus oppassen voor glijden.
Iso 1000, sluitertijd 1/2000, F/10.

Ben er wel tevreden mee omdat ik helemaal geen fotograaf ben voor dit soort dingen, sterker nog, dit is mijn eerste poging. Nu had het een doel zeg maar. Dit was ook gewoon in mijn achtertuintje. Dus met strooilicht.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 00:13

Waarom de keuze voor een sluitertijd van 1/2000 en een iso van 1000?

germie

Berichten: 26002
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 08:13

LoveUggs schreef:
Waarom de keuze voor een sluitertijd van 1/2000 en een iso van 1000?

Eerste poging. Iso had omlaag gekund, en dan sluitertijd langer. Diafragma had ik kunnen veranderen. Alles geeft dan dezelfde mate van belichting. Ik had gewoon zoiets van laat ik eens het proberen. En ik werk liever en sneller met een andere sluitertijd en diafragma dan iso. Nu heb ik die wel op diverse waardes gehad nu, maar ik vond 1000 voor mij het handigste werken.

germie

Berichten: 26002
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:13

Scherpstellen heb ik gewoon met AF laten doen. Ik heb MF geprobeerd, maar gaf niet het gewenste resultaat. AF+MF ging nog wel, daar had ik ook wel goede resultaten mee. En natuurlijk ook mislukte resultaten.
Maar ben wel blij dat mijn gefröbel met niet passende teleconverter toch gewoon een scherp beeld geeft. Ik denk niet dat een officiële lens het beter gedaan had.

Mijn mooiste foto (niet die hierboven, ik had toen even geen directe beschikking over een groot beeldscherm) is gemaakt met iso 800, f6.3 en 1/1600 sluitertijd.

maj0

Berichten: 6601
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:36

Week 2
Afbeelding

Wel iets oudere foto hele week al slecht te pas

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:48

Week 2
Afbeelding

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:12

Misschien wel leuk om mijn specs ook te geven. Ik zat op iso 100, f/10 en 1/200 sec met 400mm op full frame.