[FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:46

Dank je wel Gerdjee, het is wederzijds :) . Ben heel benieuwd naar wat er gaat gebeuren met het zwart-wit.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 21:33

Gerdjee schreef:
zal ik maar aftrappen met de feedback?

LoveUggs: Gaaf beeld! Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?! En jij natuurlijk ook de beste wensen :D


Dank je! Ik heb mijn moeder heel veel 2'tjes en 0'en laten draaien met een sterretje van een meter lang :+ (branden 5 minuten!) Hele lage sluitertijd, statief en proberen maar. Daar heb ik de best gelukte uitgekozen en in 1 afbeelding geplakt. Omdat de sluitertijd zo laag was en ISO gewoon 100 met een groot f getal viel mijn moeder al bijna weg op de foto's. Ik had ook nog wat geprobeerd met het vuurtje op de foto zetten. Aangezien ik erachter kwam dat ik een zwart beeld met alleen 2020 wat saai vond, heb ik die foto van het vuur enigszinds matchend gemaakt en die erachter geplakt en dat is de foto :+ op het tekstje na natuurlijk, dat is gewoon tekst haha

Ohja, mijn enige enigszins gelukte vuurwerkfoto heb ik er ook maar bij geplakt :+

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:16

Bedankt voor de feedback *\o/*
Ga ik ook vaker proberen te doen, vind het wel stimulerend werken :D

Rennie89
Berichten: 37270
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 02:26

Week 2, foto van paar weken geleden omdat ik deze week niet aan fotograferen kom.

Afbeelding

Athelas

Berichten: 1980
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 08:23

Ik lees mee de eerste 13 weken! Ik zit in nieuw Zeeland, dus kan niet wekelijks foto's uploaden maar ik doe vanaf april weer mee.
Ondertussen geniet ik van al jullie mooie foto's! :)

Fem

Berichten: 12514
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:12

Dankjewel Gerdjee!
Ik ga mijn best doen om dit jaar ook meer feedback te geven.
Ik ga dit jaar hopelijk afstuderen, dus hoop veel nieuw werk hier te kunnen laten zien en ook nog tijd te hebben om jullie van feedback te voorzien.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 15:07

Mijn week 2

Afbeelding

Nog wel van vorig jaar maar mijn knapste vriendinnetje stond in de laatste week van het jaar pas voor mijn lens en daarvoor had ik al een foto ingeleverd :+ en mijn week 1 moesten natuurlijk mijn sterretjes worden :+ Eigenlijk zouden we al eerder wat foto's gaan maken maar door een onverwachte overnachting op de kliniek kwam dit er niet van..

Thats_Me

Berichten: 10948
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:41

Bedankt voor de feedback. Erg leuk om reactie te krijgen dus ik heb mij voorgenomen ook reactie op alle mooie foto´s te geven en ben gelijk maar begonnen. Laat ik voorop stellen dat ik de foto's stuk voor stuk top vind. Erg gaaf om te zien waar iedereen mee bezig is. Lekker allemaal verder oefenen en plezier hebben, want we hebben een super leuke hobby.


Bellatrix
Mooi dat je deze in zwart/wit hebt gemaakt. Dat geeft toch wel extra sfeer mee.

Caitlin_K
Vuurwerk! Altijd moeilijk om op de foto te krijgen. Ik vind dat het een zeer geslaagde foto is geworden. Leuk begin van 2020.

Calice
Deze foto is zo schattig! Nu is de wens van een eigen pony nog weer een streepje gestegen [en die staat al op nummer 1 haha]. Ik mis alleen een stukje aan de linkerkant. De foto is voor mij te krap uitgesneden waardoor ik toch net wat mis.

Dandy200
Portretten vind ik zelf erg moeilijk te beoordelen. Deze is zeer sprekend omdat het kindje mooi in de camera kijkt.

DrawnHorse
Mooi poezenbeest. Als je rechts de krabpaal en boven wellicht wat ruimte weghaalt zodat je wel het formaat van de foto behoud gaat je kat naar mijn idee nog meer spreken. Let ook op je achtergrond. De blauwe bak op de achtergrond trekt ook aandacht en dat wil je natuurlijk liever niet.

Fem verzamelt hier
Ik hou hier wel van! Door de houding van dit mooie meisje had ik haar wellicht wat meer in het midden van het berceau gezet en de foto ook echt van het midden genomen [dus niet naar achter zetten maar net wat meer naar links zodat ze echt in het midden zou staan en jij ook. Verder top.

Fris
Gaaf paard en mooie foto. De houding van de ruiter vind ik iets minder gelukkig gekozen vanwege het sta-moment. De foto zelf is echter gewoon erg mooi qua licht en scherpte.

Gerdjee
Lekker anders, simpel en fijn zwart-wit. Ik hou wel van dit soort foto's. Spannend ook dat de deur zo open is.

Gianti
Portreten van mensen vind ik erg moeilijk om te beoordelen. Hier vind ik de kleuren erg mooi uitkomen. Fijn zacht en warm.

Hamsterfan
Wat een schatje! Ook weer zo mooi zwart-wit. Leuk ook dat de manen zo speels waaien.

Isa
De liefde spat van de foto af! Super vet ook dat het paard net zijn ogen dicht doet. Wellicht dat als je nog wat met de uitsnede speelt de foto nog intiemer wordt.

JewEmm verzamelt hier
Ook weer zo'n mooie vuurwerkfoto. Knap hoor! Blijft lastig om op de foto te krijgen. De lantaarnpaal is wel een beetje storend maar die kun je natuurlijk niet even weghalen.

joeluna
Prachtige hond. Kan het zijn dat de foto net iets scheef is? De hond lijkt net wat naar links weg te zakken. Verder erg mooie kleuren en een mooie scherpte-diepte.

lifaya
Hammie!! Wat een heerlijk klein wolletje is het toch. Mooi scherp ook.

Loiz
Wow, wat een verschijning. Erg gaaf ook om zo'n dier met zulke mooie kleuren midden in het bos te fotograferen. Het lijkt net alsof hij er echt in thuis hoort en er zo in kan verdwijnen. Wellicht dat je nog wat kan spelen met scherpte-diepte om de hond er nog net wat meer uit te laten springen.

LoveUggs verzamelt hier
Zeer creatief! Erg leuk dat het gelukt is. Gewoon top en creatief en erg leuk bedacht.

magda_90 verzamelt hier
Leuk! Lekker vrolijk en blij en mooie kleuren. Wellicht tot en met de paal wegcroppen? Nu trekt het paaltje ook wat aandacht en dat is eigenlijk zonde.

maj0
Portretten vind ik lastig om te beoordelen. Erg gaaf dat je de uitdaging aan bent gegaan om een zelfportret te maken. Heel mooi gebruik van techniek, zover ik kan zien. Ik zeg lekker verder oefenen dit is een mooi begin.

MarijeR
Heerlijke hond met die mooie pluizige vacht. Erg mooie foto. Zou net wat spannender zijn als hij in de camera zou kijken. Ik vind de achtergrond in deze ook zeer geslaagd.

Muronia
Wat een leukerd. Ook echt een foto zoals het dier ook gewoon echt is. De zwarte flair eromheen vind ik te aanwezig. In deze zou het natuurlijk ook leuker [wel moeilijker] zijn om het paard recht in de camera te laten kijken. De oren staan wel al mooi naar voren.

Nayomie
Konik's. Erg leuk. Het lijkt wel of ze allebei staan te slapen. Persoonlijk had ik graag de paardjes in hun geheel zien staan. Vooral van het paard op de voorgrond mis ik eigenlijk wat been voor het geheel. Kleuren zijn wel heel tof. Lekker winters.

NESCAFE
Wow, heel tof gedaan! Deze foto zet je aan tot nadenken. Het lijkt net de hond van roodkapje die in het bos zit en zijn baasje om hulp hoort roepen [of wat voor fantasie anderen er dan ook aan koppelen]. Kortom voor mij een topfoto waarbij mijn fantasie getriggerd wordt.

Niobe
Oeh, prairiehondjes. Mooi scherp, je ziet echt alle haartjes zitten. De houding van het beestje vind ik iets minder spannend.

PureSG
Wat een rust en eenvoud en toch weer letterlijk ingewikkeld. Dat zo'n klein onderwerp zoveel kan vertellen. Erg mooi en je had zo te zien ook fijn licht om mee te werken.

quintenvo
Jaaa een Welsh corgi. Me like! Ik mis altijd een supermancape bij deze hondjes haha. De foto is erg schattig en mooie scherpte-diepte. Ik mis net iets oogcontact met de camera maar echt storend vind ik dat in deze niet.

rosslover
Weer zo'n prachtige foto. Wat een geweldige combinatie dat mooie witte paard met het meisje in het groen. Het gebruik van licht is echt top. De riem van het meisje vind ik zelf iets minder al blijft dat natuurlijk een persoonlijke keuze.

Sharani
Prachtige weerspiegeling van een winters landschap. De mist is in deze net iets té aanwezig of juist net té weinig aanwezig om van mooi naar een topplaat te gaan. Daar heb je allen zelf weinig over te zeggen.

Suuszels
Lekker! Mag ik bij jou komen ontbijten? Ik vind het lastig om hier feedback op te geen. Het is een leuke foto maar lijkt meer een kiekje.

Thats_Me
-

xMayo
Wat een prachtig dier. Heel mooi ook met de bokeh in de achtergrond. Prachtig kleurgebruik en gewoon heel mooi en mysterieus. In deze vind ik het ook echt totaal niet storend dat de hond niet in de camera kijkt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101871
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:46

Bedankt voor de feedback! :D

Nayomie
Berichten: 32785
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:47

Bedankt voor de feedback! Ik vind full body’s (in het algemeen) sowieso lastig, dus ik probeer ze te vermijden. Maar als iemand daarvoor voor heeft, hoor ik dat graag. :D

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:00

Thats_Me, Bedankt voor je compliment! :D

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:03

Wat leuk dat er weer feedback gegeven wordr! Ik ga er zelf ook weer eens voor zitten, maar nog niet deze week.
Dit jaar had ik helaas geen statief mee en geen mooi vuurwerkshow om met lange sluitertijd te werken. Dus had ik het idee om maar wat meer "sfeer" van de nederlandse manier van oudjaar vieren erop te zetten. Dus, vuurwerk in de straten. Ik snap dat de lamp daardoor wel wat storend is, maar uit principe werk ik geen dingen weg op mijn foto's. (Alleen bij shoots van paarden).
Dit waren mijn andere twee opties:
https://flic.kr/p/2iaxD18
https://flic.kr/p/2iayL88

Voor degenen die via flickr hun foto's onscherp vonden: op het moment dat je de foto url (BBCode) gaat kopieren, deel je dan het originele formaat, of een gereduceerd formaat? Bijna ideree deelt het medium formaat dat bokt qua grootte toestaat. Kan namelijk zijn dat dat dus ook een verschil maakt in scherpte.

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 19:10

Dank je wel That’s me :) , ik kijk er nu ook met andere ogen naar. Het is bij een oorlogsbunker en mijn aandacht was in eerste instantie vooral getrokken door de vormen van de wortels. Ik wilde het mysterieuze sfeertje vangen.

Caitlin_K
Berichten: 3767
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:03

Mijn foto van: Week 2.
Een foto met emotionele waarde, ik was gister op de plek waar mijn moeder is uitgestrooid en heb deze foto gemaakt. Vanwege de emotionele waarde, heb ik hem zwart wit gemaakt. Deze bloemetjes bloeide precies op de plek. <3
Afbeelding

Bizar trouwens dat we in Januari al groeiende bloemetjes hebben. :oo

Bedankt voor alle feedback! Ik vind het persoonlijk heel moeilijk om te geven, maar waardeer zeker iemands kijk op mijn hobby-kiekjes :D

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 21:43

Ik heb mijn best gedaan voor week 1. Ik probeer bij iedereen wat op te merken. Er zijn er volgens mij maar 2 of 3 waar ik niks kon vinden := Don't shoot me, ik vind feedback leerzaam en wanneer iemand toch wat probeert op te merken vind ik dat alleen maar fijn en leerzaam omdat ik daar ook weer van kan leren. Soms zijn het kleine dingetjes :) Soms is het smaak of weer heel wat anders :p (Ik zie dat het een beetje een zooitje is geworden dus je moet je naam maar even zoeken := Ik heb in word gewerkt dus zal de volgende keer een extra regel tussen de namen zetten :=)

Bellatrix – Lieve foto. Fototechnisch niet zo bijzonder, om hem nog wat te verbeteren had ik geprobeerd het onderste plukje manen mee te fotograferen en een lager standpunt ingenomen.
Caitlin_K – Ik weet niet zo goed hoe ik de foto moet zien, maar wat is die witte balk bovenin de foto? Wat heb je precies met de foto gedaan? Hij kijkt een beetje gek hier.
Calice – Super schattig <3 Ik weet niet of het een blackphoto moest zijn maar hij is hier nog erg groen, de achtergrond. Verder vind ik het jammer dat de oortjes wegvallen en vind ik hem aan de linker kant bij het neusje wat krap gekaderd.
Dandy200 – Schattig ventje, maar de foto is bij mij niet scherp.
DrawnHorse – Leuke kat!  Verder kan ik er helaas niet veel over zeggen. Ik ga er even van uit dat het een telefoon foto is?
Fem – Mooi licht had je, gewoon mooi zacht. Dat maakt dat ik het jammer vind dat net haar hand zo in de zon zit en overbelicht is.
Fris – Nette foto, fototechnisch niks op aan te merken. Het is net niet het juiste moment in de galop maar we gaan niet over al die kleine dingetjes vallen natuurlijk. (maarja ik moet wel wat zeggen vind ik :+, niks op aan te merken is ook zo saai)
Gerdjee – Ik weet niet zo goed wat ik van deze foto moet zeggen. Ik begrijp dat het ter voorbereiding is van een opdracht (dit heb ik onthouden haha). Ik vind de foto wat rommelig, de rommel in de hoek en op de grond, de bedrading/ touwtje bij het raam, scheef stopcontact, veel lijnen, veel schaduwen, voor een foto waar eigenlijk niks in gebeurd is hij wel erg druk :+ Daarnaast denk ik dat de lijnen in de foto niet helemaal recht lopen. De verticale lijnen zijn allemaal net iets scheef. Voor iemand die niet weet wat ze van een foto moet zeggen heb ik toch best veel gezegd, maar ik heb totaal geen idee wat je opdracht is en waarvoor je juist deze foto hebt gekozen 
Gianti – Mooie foto, mooie meid. Lekker neutraal, hou ik wel van. Ik hoop wel dat het meisje ervan op de hoogte is dat zij zo op een forum als bokt staat 
Hamsterfan – Ik vind de foto wat flets. Daarnaast vind ik de foto bij de oren erg krap gekaderd. Bij mij zit er ook een streep naast het paard. Voor de volgende keer zou ik het paard anders neerzetten. Ik snap de bedoeling met de foto, maar dit komt het paard niet ten goede en vertekend het beeld heel erg. Plaats de volgende keer het paard iets meer schuin, dan is het beeld al heel anders. :j
Isa – Mooi beeld. Het meisje staat er een beetje nadelig op. Daarna valt mij meteen de telefoon in haar zak op. Ontzettend zonde! Voor mij leid dit heel erg af.
JewEmm – Leuke overzichtsfoto. Ik had gewild dat ik het vuurwerk zo op de plaat had gekregen. Jammer dat de omgeving lekker bewogen is :+ Maargoed, zonder statief had je al gezegd. :+
Joeluna – Knap hondje! Mooie scherpte diepte. Wat ik jammer vind is dat er of een veeg bij de schouder omhoog de lucht in gaat, of er heeft ergens in de verte een boom gestaan die door de scherpte diepte zo wazig is dat het op een veeg lijkt. Zonde! Voor mij ben je iets te ver gegaan met het contrast.
Lifaya – Cute. Wat me opvalt is het kleurverschil in de vloer en achtergrond. Wat was je opstelling etc? Ik denk dat je op de goede weg bent 
Loiz – Ik hou ervan <3 Hij oogt bij mij iet wat scheef, maar ik moet deze foto eigenlijk even op een ander scherm bekijken, dus dit kan ook aan mijn scherm liggen.
Magda_90 – Leuke foto! Eigenlijk niets op aan te merken! Ik denk heel hard om wat op te merken omdat ik iedereen wat nuttigs wil zeggen maar kan zo snel niets vinden.
Maj0 – Leuk geprobeerd! Voor een low-key vind ik dat je licht net wat verkeerd valt. Ik had graag iets meer van het rechter oog gezien. Had het hoofd iets meer naar het licht toegedraaid.
MarijeR – Prachtige plaat. Voor mij had hij echt fantastisch geweest als de DOF naast het hondje, die gele/witte vlekken, of meer aan de rechter kant hadden gezeten of er helemaal niet gezeten hadden :+ Maar ik hou van dit sfeertje!
Muronia – Leuk paard zeg! Mooie scherpte diepte. Ik begrijp dat het paard hier los stond en je niet zo veel aan de positie va het paard zelf kan doen. Zelf was ik gaan kijken of ik zelf in een andere positie had kunnen gaan zitten. Daarnaast had ik het halster af gedaan.
Nayomi – Schattige foto. Ik had alleen een groter diafragma gekozen. Het linker paard is totaal niet scherp meer en lijkt bewogen. Voor mij persoonlijk kijkt dat vervelend.
Nescafe – Daar is ze weer met haar altijd aparte en mooie plaatjes! Ik hou van apart, dus ga vooral zo door :D
Niobe – Heel mooi beeld. Alleen de vlek achter je logo valt mij wel op. Wellicht toeval, wellicht expres, maar ik had, indien dit een steen was, een klein stapje naar links gedaan. (of juist wat meer ervan in beeld zodat je met lagen kan werken)
PureSG – Prachtige kleuren! Leuk zo’n vierkant kader. Simpel en toch mooi!
Quintenvo – Mooi! Mooie scherpte diepte en lekker laag genomen. Hele sterke foto. :j
Rosslover – Prachtig <3 Kan er niks anders van zeggen!
Sharani – Ik vind de weerspiegeling goed gelukt. Verder denk ik dat je hier meer uit had kunnen halen. Met welke camera fotografeer je en wat waren je instellingen?
Suuzels – Leuk, weer eens wat anders! Mij valt meteen het haartje op, links naast het bord. Die had ik zelf nog even weg gepoetst.
Thats_Me – Pfhoe, drukke plaat. De lijnen brengen wat rust in je foto. Persoonlijk had ik hem aan de onderkant een stuk gekropt om wat meer rust in de foto te brengen. Daarnaast denk ik wel dat de foto zwartwit maken de foto heeft gemaakt. :j
xMayo – Super schattig, mooie dof, prachtige plaat!

DrawnHorse

Berichten: 1572
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:18

Bedankt voor de feedback, was inderdaad met mijn iPhone 11 aan het prutsen. Geen tijd gehad om mijn camera te pakken.
Die blauwe bak is een blauwe balk die door mijn kamer loopt, dus die kan ik helaas niet even weghalen..
Voor deze week heb ik wel weer een poezel foto maar dan wel met mijn camera gemaakt.

Caitlin_K
Berichten: 3767
Geregistreerd: 04-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:29

LoveUggs schreef:
Caitlin_K – Ik weet niet zo goed hoe ik de foto moet zien, maar wat is die witte balk bovenin de foto? Wat heb je precies met de foto gedaan? Hij kijkt een beetje gek hier.

Edit:
Oh ja ik zie het nu. ik heb hem van instagram afgevist (screenshot gemaakt) en de foto niet goed gecropt. Had mijn camera alweer geleegd namelijk op de pc, maar was die dagen even niet in staat de pc te gebruiken om de foto daarvan af te halen en wilde wel graag meedoen :')
Laatst bijgewerkt door Caitlin_K op 08-01-20 22:53, in het totaal 6 keer bewerkt

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:30

Bedankt voor de feedback ladies!

@Loveuggs; Ik heb er expres voor gekozen deze foto wat 'mat' te houden in plaats van volledig zwart met veel contrast. Er zit wel veel contrast/curves/etc in. Vooral de achtergrond is grijs. De kadering had ik wat beter kunnen doen inderdaad met aan de bovenkant meer ruimte. Iets schuiner neerzetten doe ik vrijwel altijd (precies van voren doe ik zelden) maar zal je inderdaad net zien haha, zal er weer wat beter opletten! Ik zie geen streep, zou je die kunnen laten zien aan me? Dan kan ik daar nog even naar kijken/aanpassen

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:19

hamsterfan schreef:
Bedankt voor de feedback ladies!

@Loveuggs; Ik heb er expres voor gekozen deze foto wat 'mat' te houden in plaats van volledig zwart met veel contrast. Er zit wel veel contrast/curves/etc in. Vooral de achtergrond is grijs. De kadering had ik wat beter kunnen doen inderdaad met aan de bovenkant meer ruimte. Iets schuiner neerzetten doe ik vrijwel altijd (precies van voren doe ik zelden) maar zal je inderdaad net zien haha, zal er weer wat beter opletten! Ik zie geen streep, zou je die kunnen laten zien aan me? Dan kan ik daar nog even naar kijken/aanpassen


Even op mobiel een printscreen gemaakt hoor := in het cirkeltje :) Even in spoiler

Spoiler:
Afbeelding

rosslover

Berichten: 1133
Geregistreerd: 11-05-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:20

Super leuk dat er feedback word gegeven!! Ik las bij iemand dat mijn foto te ‘plat’ was nog/minder contrast. Dit is echt mijn stijl :) ik zal van de week eens kijken of ik ook wat feedback kan geven van week 1

maj0

Berichten: 6601
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:36

LoveUggs schreef:
Maj0 – Leuk geprobeerd! Voor een low-key vind ik dat je licht net wat verkeerd valt. Ik had graag iets meer van het rechter oog gezien. Had het hoofd iets meer naar het licht toegedraaid.


Ga ik eens proberen bedankt voor de feedback!

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:43

Loveuggs Thanks voor de feedback! Dit was een foto die niet relevant was voor de opdracht, maar die ik wel tijdens het locatie onderzoek zomaar heb geschoten. De scene is inderdaad rommelig dit is namelijk een leegstaand ziekenhuis die de afgelopen jaren is gebruikt als studentenhuis.

Ik zal verder nog even kijken naar de verticale lijnen die je scheef vind lopem

Rennie89
Berichten: 37270
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 00:11

@loveuggs, wat bedoel je met kleurverschil? Ik heb een extreem simpel aliexpres studiodoosje voor die foto gebruikt, een doosje met een achtergrond en een led strip aan de bovenkant :+ is niet een volwaardige studio waar je echt veel met achtergrond oplichten etc kan spelen haha :)) Maar eerlijk, voor aliexpres een gruwelijk handig dingetje zeker met hamsters!

Edit; sorry lees het nu wat beter, je bedoeld dus vloer en achtergrond, nou zie uitleg boven haha, je kan niet met het licht spelen, de led strip zit vast en omdat het vanaf boven schijnt heb je dus dat de ondergrond meer licht krijgt dan de achtergrond

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 00:18

lifaya schreef:
@loveuggs, wat bedoel je met kleurverschil? Ik heb een extreem simpel aliexpres studiodoosje voor die foto gebruikt, een doosje met een achtergrond en een led strip aan de bovenkant :+ is niet een volwaardige studio waar je echt veel met achtergrond oplichten etc kan spelen haha :)) Maar eerlijk, voor aliexpres een gruwelijk handig dingetje zeker met hamsters!

Edit; sorry lees het nu wat beter, je bedoeld dus vloer en achtergrond, nou zie uitleg boven haha, je kan niet met het licht spelen, de led strip zit vast en omdat het vanaf boven schijnt heb je dus dat de ondergrond meer licht krijgt dan de achtergrond


Haha die heb ik ook! Nooit gebruikt :+ Maar mijn katten passen daar ook niet in haha. Maar dat verklaard idd wel het 'kleurverschil'. Je snapt me nu wel :+

Gerdjee schreef:
Loveuggs Thanks voor de feedback! Dit was een foto die niet relevant was voor de opdracht, maar die ik wel tijdens het locatie onderzoek zomaar heb geschoten. De scene is inderdaad rommelig dit is namelijk een leegstaand ziekenhuis die de afgelopen jaren is gebruikt als studentenhuis.

Ik zal verder nog even kijken naar de verticale lijnen die je scheef vind lopem

:= Ik schrijf ook maar wat ik voor me zie haha. De lijnen langs de deurpost oogden bijvoorbeeld net een tikkie scheef, maar ik weet ook niet op welke lijn je je foto eventueel recht gezet hebt. Ik pak zelf altijd een lijn waarvan ik zeker weet dat die recht moet zijn. Soms is dat een horizontale lijn, soms is het een verticale lijn van een paaltje oid :+ soms, zoals in mijn week 2, gewoon geen lijn, dan is het gokken :+

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 12:41

LoveUggs schreef:
hamsterfan schreef:
Bedankt voor de feedback ladies!

@Loveuggs; Ik heb er expres voor gekozen deze foto wat 'mat' te houden in plaats van volledig zwart met veel contrast. Er zit wel veel contrast/curves/etc in. Vooral de achtergrond is grijs. De kadering had ik wat beter kunnen doen inderdaad met aan de bovenkant meer ruimte. Iets schuiner neerzetten doe ik vrijwel altijd (precies van voren doe ik zelden) maar zal je inderdaad net zien haha, zal er weer wat beter opletten! Ik zie geen streep, zou je die kunnen laten zien aan me? Dan kan ik daar nog even naar kijken/aanpassen


Even op mobiel een printscreen gemaakt hoor := in het cirkeltje :) Even in spoiler

Spoiler:
[ [url=m/pmqYsX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dankjewel! Ik heb het aangepast