[FOTO] Mijn eerste foto topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

[FOTO] Mijn eerste foto topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 09:45

Stiekem toch wel spannend, zo'n foto topic openen. :7

Ik fotografeer sinds november 2016. Mijn focus heeft eigenlijk vooral veel op macro en natuurfotografie gelegen.
Sinds een paar maanden hou ik me ook bezig met paarden en hondenfotografie.
Hierbij oefen ik veel op mijn eigen hond natuurlijk, maar ook op de honden van de buren. :D

Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden. Feedback is meer dan welkom en hoor ik graag!


1. Corgi pup Pepper

Afbeelding


2. Corgi pup Pepper

Afbeelding


3. Mijn eigen Corgi Cupra

Afbeelding


4. Nog een keer Cupra

Afbeelding


5. Roos

Afbeelding

6. Dandelion

Afbeelding

7. Bij

Afbeelding

8. Bokeh

Afbeelding



De honden zijn geschoten met een 50mm lens. De macro's zijn geschoten met een 60mm macro lens of mijn 75-300mm lens. :)

The_Cat

Berichten: 7293
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [FOTO] Mijn eerste foto topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:04

Foto 5 en 6 vind ik ongeloof leuk, waarbij ik 6 misschien wil aanduiden als diegene die ik het leukste vind van de reeks.

3 stoort me eigenlijk langs de linkse kant, omdat de ruimte tussen fotorand en oor zo eng is. De haartjes vallen er af, daar had voor de 'mooi' iets meer ruimte mogen zijn naar mijn mening. Foto 7 van de bij vind ik te donker en op dit punt ook niet echt eruit springen, misschien had het leuker geweest hier toch iets dichter op de bij nog proberen te zitten of een andere hoek

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 10:12

Dankjewel!! _/-\o_
Je hebt gelijk over de uitsnede van 3 (en 4), dat was me eigenlijk nooit opgevallen tot aan nu :=

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:44

Ik vind vooral de roos echt prachtig! Sowieso vind ik je natuur foto's mooier dan de honden foto's. Kleuren zijn in alle foto's wel goed gekozen. Bij de hond kan houding (eerste foto) en omgeving (tak voor hoofd, ga meer op ooghoogte) nog net wat anders. Dus tip om vooral met compositie te gaan spelen. Maar dat zijn maar kleine dingen want ziet er al goed uit!

The_Cat

Berichten: 7293
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:52

PureSG schreef:
Dankjewel!! _/-\o_
Je hebt gelijk over de uitsnede van 3 (en 4), dat was me eigenlijk nooit opgevallen tot aan nu :=


Dat is altijd het leuke aan foto's ergens zetten :D Maar je foto's zijn wel ongelooflijk leuk (sorry als men vorige post wat droog overkwam want dat was niet de bedoeling haha)