[FOTO] Zwart-witjes in de avondzon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

[FOTO] Zwart-witjes in de avondzon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-19 21:34

Deze foto's heb ik al een tijdje terug gemaakt als verrassing voor een stalgenoot en nu ze de foto's eindelijk zelf heeft durf ik ze online te zetten :P

Het is voor mij de eerste keer dat ik aan de slag kon met Lightroom (en beetje Photoshop) en vond het heerlijk :D Was even flink wennen en opletten niet door te slaan in Instagram achtige filters, maar ik ben bijzonder tevreden.
Merkte dat ik wel wat scherpte issues heb gehad, dus een volgende keer mag ik nog iets meer spelen met sluitersnelheid en isowaarden, maar in elk geval voor herhaling vatbaar :D

Tips en advies zijn meer dan welkom! Ik heb een Canon Eos 700D en vrijwel alle foto's gemaakt met de plastic fantasic 50mm 1.8 :)
Composities zijn niet allemaal even spannend, voornaamste doel was leuke foto's voor stalgenoot maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:18

Nog geen reacties -O- ? En ze zijn zo goed!
Ik vind het leuk om te zien dat je (lijkt het in elk geval, haha) echt gekeken hebt naar het licht, zoals bij foto 1 of foto 3. De eerste en laatste close-up van het oog vind ik ook erg mooi, en de manenfoto met de lichte beweging (lijkt wel) bij de onderkant van de manen, net door de wind misschien.. die is qua beeld/compositie zeker wel spannend en meer dan 'alleen een leuke foto', mooi!