[FOTO] Middeleeuwse shoot -> The Results!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_V_1994

Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

[FOTO] Middeleeuwse shoot -> The Results!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 16:06

Hey allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden (lees: maart :') ) dat ik bij mijn eerste fotomeeting aanwezig was!
Samen met @Dayanara organiseerde ik een sprookjes / fantasy meeting in Breda.
Zelf fotografeer ik al een aardig tijdje, niet op mega hoog niveau, but we're getting there.
Voor mij was het super gaaf dat ik nu een keer mee kon doen aan een fotomeeting, zeker omdat er 4 super leuke modellen waren!

Mijn eigen stijl omschrijf ik graag als puur en natuurlijk. Ik maak weinig gebruik van hulpmiddelen en nabewerkingen doe ik ook zo min mogelijk. Persoonlijk vind ik dat ook het mooiste.
Ik fotografeer tegenwoordig met een Canon EOS 5D Mark II en de EOS zoomlens. En verder dus eigenlijk geen hulpmiddelen. Puur natuur, hihi.
Omdat ik zelf zo enorm enthousiast ben over de foto's wil ik mijn werk graag eens delen met jullie :) :)

We begonnen de dag met portretfoto's!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding



Daarna zijn de modellen ook nog te paard gegaan voor gave actiefoto's!

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

Ik heb zeker nog veel te leren, maar vond het een enorme leuke dag! Thnx modellen en medefotografen voor de geweldige experience!

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [FOTO] Middeleeuwse shoot -> The Results!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:13

Odje en Rogan! <3
Mooie foto’s. Die actiefotos vind ik ook gaaf. :j

Lynn2014

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-02-18
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: [FOTO] Middeleeuwse shoot -> The Results!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:30

Gaaf hoor!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Middeleeuwse shoot -> The Results!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 19:15

Persoonlijk hou ik totaal niet van al die scheve foto's. :o

Bij de eerste vind ik de hele foto te druk.
En ik mis bij allemaal scherpte.

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: [FOTO] Middeleeuwse shoot -> The Results!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:55

Leuke foto's! Vooral die met de bellen is erg geslaagd! :D

Ben het wel met Bellatrix eens wat betreft de scheve foto's. Ik zou dit toch meenemen bij het fotograveren en de nabewerking.

M_V_1994

Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 14:48

Bellatrix schreef:
Bij de eerste vind ik de hele foto te druk.
En ik mis bij allemaal scherpte.


Ik heb idd beetje ruzie altijd met scherpte. Op de een of andere manier komen ze door opslaan ofzo sowieso al een stuk minder scherp eruit. Want als ik ze van de camera af haal, dan zijn ze eigenlijk wel oké qua scherpte, maar als ik er dan een logo opzet komen ze altijd wat vaagjes uit de bus...
Terwijl eigenlijk mijn apparatuur toch wel goede scherpstelling zou moeten hebben... Kan het door het opslaan komen?


J0anieke schreef:
Leuke foto's! Vooral die met de bellen is erg geslaagd! :D

Ben het wel met Bellatrix eens wat betreft de scheve foto's. Ik zou dit toch meenemen bij het fotograveren en de nabewerking.


De bellen is ook wel een van mijn favo's!


Wat betreft die scheve foto's... was is het precies daaraan wat jullie niet goed vinden? Persoonlijk vind ik dat namelijk wel een fijne/leuke afwisseling bij alle andere foto's, maar wat is het wat jullie er minder in vinden?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101749
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO] Middeleeuwse shoot -> The Results!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:07

Ik vind ze gewoon veel te scheef. Maar dat is persoonlijke smaak hoor. Ik hou van een rechte horizon.

Waar doe je ze uploaden?

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:31

Goh, ... ik heb een poos getwijfeld of ik zou reageren maar mss heb je er ook niks aan dat je enkel leuke reacties krijgt terwijl niet iedereen -waaronder ik dus- laaiend enthousiast zijn.
Positief dat je afwisseling in je foto’s zoekt, dat zeker wel, maar ik mis “hét”, een sfeer, een spelen met licht ... . Ik vind de foto’s leuk maar niet bijzonder.

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:49

Als je ruzie hebt met de scherpte kan het ook zijn dat je je objectief op de camera moet laten kalibreren. Bij Chipclean zijn ze daar érg goed in en kun je ook meteen je sensor schoon laten maken. Dat doen ze bij de meeste fotozaken ook wel, maar ik heb het verschil in 'schoon' gezien tussen wat een fotozaak en wat chipclean doet en ik kan je zeggen dat ik van mijn stoel afviel.
Ik heb diverse lenzen op mijn camera laten kalibreren en bij één ervan zat er een verschil van 6 in. Dan krijg je dus never nooit je onderwerp scherp.
V.w.b. overig commentaar ben ik het eens met de scheefheid. Bij water vind ik het al helemaal niet kunnen, dat is altijd horizontaal

piffgek

Berichten: 425
Geregistreerd: 20-07-06

Re: [FOTO] Middeleeuwse shoot -> The Results!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:27

Ik vind het fijn foto's die niet te perfect zijn. Met al dat bewerken is het echte er voor mij af dus ik vind je foto's leuk! Wel zou ik inderdaad iets meer letten op de horizon. Hoeft niet altijd maar dan is een scheve echt iets speciaals.

M_V_1994

Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 20:52

Mabotje schreef:
Als je ruzie hebt met de scherpte kan het ook zijn dat je je objectief op de camera moet laten kalibreren. Bij Chipclean zijn ze daar érg goed in en kun je ook meteen je sensor schoon laten maken. Dat doen ze bij de meeste fotozaken ook wel, maar ik heb het verschil in 'schoon' gezien tussen wat een fotozaak en wat chipclean doet en ik kan je zeggen dat ik van mijn stoel afviel.
Ik heb diverse lenzen op mijn camera laten kalibreren en bij één ervan zat er een verschil van 6 in. Dan krijg je dus never nooit je onderwerp scherp.
V.w.b. overig commentaar ben ik het eens met de scheefheid. Bij water vind ik het al helemaal niet kunnen, dat is altijd horizontaal


Ah dat kalibreren ga ik zeker eens naar kijken! Thnx voor de tip ^^

M_V_1994

Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 20:54

piffgek schreef:
Ik vind het fijn foto's die niet te perfect zijn. Met al dat bewerken is het echte er voor mij af dus ik vind je foto's leuk! Wel zou ik inderdaad iets meer letten op de horizon. Hoeft niet altijd maar dan is een scheve echt iets speciaals.


Goed punt wel. Ik ga zeker wat kritischer kijken naar een rechtere horizon, hihi.

Kimmie25501

Berichten: 7564
Geregistreerd: 19-01-14

Re: [FOTO] Middeleeuwse shoot -> The Results!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:16

Mooie foto's!