[VRAAG] kleur verandering na opslaan foto's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Rianna_
Berichten: 323
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: almere stad

[VRAAG] kleur verandering na opslaan foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 17:04

Hallo ,
Ik heb een vraag en ik hoop dat hier iemand mij misschien kan helpen

Ik heb een nieuw Eizo monitor cs2420 gekocht voorheen werkte ik op de laptop en ik wilde graag een extra monitor ernaast.
deze monitor is gekalibreerd met de Color navigator 6 en de spyder 5.
hiervoor werden mijn foto's op alle programma's het zelfde getoond zoals ik ze zag in ps en lr .
Nu zie ik verschil na het opslaan.
Als ik de rode foto open in mijn ps zie ik gewoon weer de neutrale kleur foto.
Ik fotografeer in RAW en adobe rgb maar als ik in raw fotografeer maakt dat toch niet uit of het in srgb of adobe rgb staat ?

Kan er iets mis gaan met de color navigator of die ik iets anders fout?
want dit mag toch niet gebeuren dat er zo een groot verschil is ook ookal werk je al in srgb

Als ik een foto van mijn externe harde schijf open naar lr of ps en alles staat bij beide programma's op adobe rgb. ​
Dan zijn de foto's qua kleur identiek op beide programma's sla ik de foto op in jpeg via scripts afbeeldings processor omzetten in srgb dan is de foto meer verzadigd en komt de foto niet meer overeen met de foto die ik in ps en lr zie​. Voor zover ik weet is dat logisch omdat de kleur ruimte kleiner is )


maar zet ik alles om naar srgb Lr en Ps en sla ik de foto op via scrips in een jepg foto dan is de foto ook niet meer het zelfde zoals ik hem zie in photoshop ook meer verzadigd ​

hoe moet ik opslaan zonder de kleur verschil ? ​
wat ik niet begrijp als je een foto bewerkt heb in ps en of lr dat de foto er dan anders uit ziet na het opslaan welke werkruimte ik ook gebruik adobe rgb of srgb ​

de verzadigde foto's zie ik dan ook op fb ect mijn browser

Uitleg:
ik heb alles omgezet naar srgb bij camera raw converter en werkruimte in photoshop zelf om het mij zelf makkelijk te maken wil ik dan blijven werken in srgb

kleurruimte photoshop SRGB
Afbeelding

camera raw converter
Afbeelding


Vervolgens ga ik de foto opslaan via scripts afbeeldings processor of gewoon opslaan als
Afbeelding

Afbeelding

Bij het opslaan verandert de kleur niet in photoshop
maar ga ik de opgeslagen foto bekijken in mijn mapje jpg dan zie ik dat de foto meer verzadigd is van kleur

Afbeelding
Afbeelding

Alvast heel erg bedankt voor het lezen :D