Het beginnende (hobby) fotografen forum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:35

Amado7 schreef:
jornymarlou schreef:
Hallo allemaal! Is er plek voor een nieuwe hobby fotograaf in spe om zich te melden? :)

Ik kijk uit naar jullie foto's en om elkaar tips te geven!

Ik wil graag fotografie op gaan pakken met de camera die wij thuis al een tijdje hebben liggen, Nikon D3200 met 18 - 55 mm lens en een Sigma lens 18 - 200 mm. Ik wil morgen afhankelijk van het weer wat foto's gaan maken van ons veulentje Moos. Ik heb 'm vorige week er al eens bij gepakt, heb toen voor het eerst op manual geschoten en het was niet altijd een even groot succes - veel bezig geweest met het testen van de settings. Nu wat tutorials verder voel ik me er al wat zekerder in, ben benieuwd wat morgen brengt!

Hier wat foto's van vorige week. Ik heb ze alle drie een beetje bewerkt in Photoshop. Het is me bij de foto's van Moos al erg duidelijk dat ik met een te hoge ISO waarde heb geschoten, aangezien ze erg korrelig zijn.

[ [url=m/091IYe.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RoLAcF.png]Afbeelding[/url] ]

(Deze lucht bevalt me nog niet heel erg haha)
[ [url=m/TUe3zz.png]Afbeelding[/url] ]

Leuk! Welkom ook :D

Heb je weleens met je diafragma gespeeld? Daar worden je foto s gelijk al een stukje donkerder van.


Gianti ik zou jou de originele foto nog mailen :oo Helemaal niet aan gedacht. Heb mijn camera wederom niet bij de hand en bok altijd op mijn telefoon. En je wilde me nog wel liefst helpen :') Ik ben er inmiddels wel achter dat het aan mijn iets te enthousiaste diafragma ligt. Heb heb nu wat hoger gezet en nu worden ze wel scherp!

Weer eventjes een foto geschoten van mijn buurmeisje. Commentaar mag zeker , graag zelfs!

Zag later pas dat er een auto rechts stond, was me niet opgevallen helaas. Let niet op de officiële naam. _O- Ik ben nog helemaal niet officieel en zet niemand anders dan mijn buurmeisje en neefjes op de foto want ben nog verre van fatsoenlijke foto's. Maar die heb ik er even opgezet omdat ik hem naar iemand gestuurd had. :')

[ [url=m/1a3pCv.png]Afbeelding[/url] ]


Zeker geen verkeerde foto hoor! Ik had de foto persoonlijk wat meer van onderen genomen en wat lichter gemaakt, maar dat is denk ik meer in kwestie van smaak!

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:35

Ik mag binnenkort bevallen, zit nu op 35 week. Ik zou heeeeel graag zelf newborn foto's maken maar heb dit nog nooit gedaan. Heb al gekeken voor tips op internet maar nu de vraag, is mijn camera geschikt om echt leuke foto's te krijgen. Ik zou namelijk ook wel graag een foto willen vergroten.

Ik heb een Canon 1100D met Tamron, 18-200 mm / F 3.5-6.3

Ik ga de foto's maken achter in ons huis, daar hebben we een panorama dak met veel licht dus geen direct zonlicht.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:36

Afbeelding
Deze heb ik gemaakt van mijn buurjongetje en buurmeisje.
Ik fotografeer normaal nooooooit mensen. Was er al wel achter dat t op computer beter uitzag, dus heb me scherm maar even gekabi dinges.


Hoikimmy: heb je iets van een statief ofzo? Denk persoonlijk dat t wel moet kunnen :j. Wel goed op lichtinval letten.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:39

hoikimmmy schreef:
Ik mag binnenkort bevallen, zit nu op 35 week. Ik zou heeeeel graag zelf newborn foto's maken maar heb dit nog nooit gedaan. Heb al gekeken voor tips op internet maar nu de vraag, is mijn camera geschikt om echt leuke foto's te krijgen. Ik zou namelijk ook wel graag een foto willen vergroten.

Ik heb een Canon 1100D met Tamron, 18-200 mm / F 3.5-6.3

Ik ga de foto's maken achter in ons huis, daar hebben we een panorama dak met veel licht dus geen direct zonlicht.


Elke camera kan je tegenwoordig leuke foto’s mee maken, belangrijk is dat je weet hoe :D misschien wel een idee om erbij een 35mm of 50 mm 1.8 lensje te nemen. kost niet heel veel en geeft mooie resultaten en voor binnen is het fijn wat kleiner diafragma getal te kunnen:D

jornymarlou

Berichten: 1473
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: Tilburg / Oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:49

Gianti: Wauw super fijn! Thanks. Ik quote 'm hier eventjes voor het geval anderen het ook snel willen teruglezen:

Gianti schreef:
De belichting is hoe jij je camera instelt. Het bestaat uit iso, sluitertijd en diafragma. Door deze in te stellen kan je je foto lichter of donkerder maken.

ISO
ISO is de lichtgevoeligheid van de sensor. Afhankelijk van model van je camera gaat deze van ongeveer 100-6400. Hoe hoger het getal, hoe gevoeliger je camera voor licht wordt en je foto’s dus lichter worden. Het nadeel van een hogere ISO is dat je ruis kan zien in de foto, dit zijn een soort korrels over je foto heen. Het verschilt per camera vanaf wanneer je ruis krijgt en hoeveel ruis.
DUS: Wat gebeurt er wanneer je de diafragma en sluitertijd niet aanpast, en de ISO van 100 naar 800 zet?
Spoiler:
Je foto wordt lichter, en je krijgt meer korrels


SLUITERTIJD
De sluitertijd is de tijd waar je sluiter in open staat. Ik vind het dus fijn om het te vergelijken met een deur.
Stel je staat in een kamer met daarachter een drukke winkelstraat. Wanneer je de deur openzet en lang open laat staan, dan zie je allemaal mensen voorbijlopen. Dit gebeurt dus ook bij je camera bij een lange sluitertijd, hij ziet de gehele beweging en dat ziet eruit als een bewogen/onscherpe foto.
Wanneer je de deur snel open en dicht doet, zie je alleen maar een klein stukje, je ziet niet een man de straat door lopen, maar bijvoorbeeld alleen het moment dat hij zijn knie omhoog heeft. Je hebt dan de beweging bevroren = de beweging scherp.

Het gemene is dat het in breuken gaat, breuken van een hele seconde. ½ (van een seconde) duurt langer dan 1/200 (van een seconde). Wat sommige een handigere manier vinden om te onthouden is: hoe groter het getal onder de streep hoe sneller de sluitertijd.

Zoals ik erboven typten, sluitertijd heeft ook invloed op de hoeveelheid licht in je foto. Hoe langer je sluitertijd is, hoe langer er licht naar binnen kan komen en hoe lichter je foto dus wordt. (Het nadeel is daarvan dat je risico loopt op bewogen foto). Hoe sneller je sluitertijd, hoe donkerder je foto wordt, maar je wel eventuele beweging bevriest.

Dus:
Als ik diafragma en iso niet aanpas en ik mijn sluitertijd sneller maak, dan:
Spoiler:
wordt mijn foto donkerder, maar bevriest de beweging

Als ik een actiefoto wil maken van een paard, dan moet ik dus een
Spoiler:
snelle (groter getal onder de streep)
sluitertijd kiezen.

Belangrijk is om te beseffen, dat je zelf, als je uit de hand fotografeert, ook nooit je hand helemaal stil hebt. Bij een gemiddelde kitlens zeg ik altijd pas op met langer dan 1/50ste, dus als je richting de 1/30, 1/20/ 1/15 etc gaat. Hoe meer zoom je hebt (meer aantal mm, dus bijvoorbeeld de 55-200mm lens), hoe eerder je beweging ziet door je eigen hand.

Voor paarden in actie probeer ik altijd rond de 1/1000 te zitten, vaak maak je als je nog sneller gaat het onnodig donkerder (waardoor bijvoorbeeld je iso weer omhoog moet en je meer ruis krijgt). Merk je dat de benen niet helemaal scherp zijn, dan moet je dus wel sneller en van bijvoorbeeld 1/1000 naar 1/1200


Amado7: Goeie! Ben nog niet heel bewust bezig geweest met m'n diafragma inderdaad, dus zal me daar nog eens in verdiepen. Wat een leuke foto, ze kijken beide erg mooi. Ik vind het er al best wel professioneel uitzien! Dus daar hoef je je niet druk om te maken :) Auto is gelukkig wel gemakkelijk weg te photoshoppen denk ik, al valt hij inderdaad amper op haha.

Hoikimmmy: Dat klinkt als een prima camera en lens om foto's mee te maken! Ik heb zelf geen ervaring met baby fotografie, maar je kan het natuurlijk altijd zelf proberen en als je ontevreden bent een fotograaf vragen als je dat graag wil.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:41

1100D is zeker prima! Die heb ik momenteel. :D tot m'n vervanger binnen is 8-)

Deze zijn met de 1100D gemaakt en de 55 250 lens
Afbeelding

Afbeelding

(deze met de kitlens)
Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9812
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:31

Ik meld mij ook even bij het dit forum. Ik fotografeer nu hobbymatig denk ik 1,5 jaar. Camera heb ik niet dagelijks of wekelijks in mijn handen maar wel regelmatig. Mijn voorkeur gaat vooral uit naar dieren merk ook dat dat het beste lukt. Ik ben wel benieuwd naar tips! Ik krijg wel vaak van mensen te horen dat ze de foto's mooi vinden maar goed vaak is het familie of goede vrienden dus die zeggen altijd wel dat ze het mooi vinden.

Foto's van de opfok waar mijn twenter bij staat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Pandabeer uit Ouwehands Dierenpark

Afbeelding

Leeuw uit Dierenpark Amersfoort ( leeft inmiddels niet meer wel erg gaaf beest voor de lens echt een macho)

Afbeelding

Hyena uit dierenpark Amersfoort

Afbeelding

Stokstaartje uit Wildlands Emmen

Afbeelding

Kamelen uit Wildlands Emmen.

Afbeelding

Stockholm

Afbeelding


Afbeelding




Het kan zijn dat niet alles helemaal scherp is helemaal als je kijkt via laptop. Op de telefoon lijkt het op de een of andere manier scherper. Ik zit vooral vast in het bewerken. Wel zie ik bij sommigen dat de verlichting niet goed is. Ik heb dus nog niet lang geleden ontdekt hoe je de verlichting tijdens het fotograferen kunt aanpassen. Maar goed als dieren dan weer bewegen wordt het soms weer wat onscherp.

Amado7

Berichten: 10738
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:34

Mooie foto s al vind ik!
Vooral het stokstaartje!

Tip: kijk naar je afsnijding. Mij stoort het een beetje hoe de benen zijn afgesneden bij de paarden en de staart van het stokstaartje. Het paard had ik zelf of net wat hoger gepakt (boven de knieeen) of juist helemaal erop. En bijv het oortje van de pandabeer.

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:22

Dierentuin blijft leuk om foto’s te maken hè?!
Zo heb ik deze in Beeksebergen gemaakt.
Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9812
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:27

Amado7 schreef:
Mooie foto s al vind ik!
Vooral het stokstaartje!

Tip: kijk naar je afsnijding. Mij stoort het een beetje hoe de benen zijn afgesneden bij de paarden en de staart van het stokstaartje. Het paard had ik zelf of net wat hoger gepakt (boven de knieeen) of juist helemaal erop. En bijv het oortje van de pandabeer.


Dankjewel voor de tips! Hier heb ik zeker wat aan. Ik heb inderdaad vaak de neiging om niet het gehele dier te pakken maar ik denk dat ik dat zeker meer moet gaan doen!



Vealosz schreef:
Dierentuin blijft leuk om foto’s te maken hè?!
Zo heb ik deze in Beeksebergen gemaakt.
[ [url=m/0hyjqn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ohh wat een leuke Mangoest <3 Ik kan mij ook uren vermaken in een dierentuin!

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:30

Ik heb werkelijk geen idee welk dier t is. Wel moest ik aan de Lion king denken en waarom? :')

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:12

Die dierentuinfoto's zijn allemaal heel gaaf <3
Ik wil zelf ook heel graag naar een dierentuin om te fotograferen want lijkt me heel gaaf.
Maar ik ben zelf eigenlijk helemaal geen voorstander van dat soort dingen, iemand die mij hier wat meer over kan vertellen ?(in pb)

Zebrastreep

Berichten: 9812
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:14

freedomshet schreef:
Die dierentuinfoto's zijn allemaal heel gaaf <3
Ik wil zelf ook heel graag naar een dierentuin om te fotograferen want lijkt me heel gaaf.
Maar ik ben zelf eigenlijk helemaal geen voorstander van dat soort dingen, iemand die mij hier wat meer over kan vertellen ?(in pb)



Van fotografie met dierentuin of dierentuinen in het algemeen?

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:39

AnnexUdith schreef:
freedomshet schreef:
Die dierentuinfoto's zijn allemaal heel gaaf <3
Ik wil zelf ook heel graag naar een dierentuin om te fotograferen want lijkt me heel gaaf.
Maar ik ben zelf eigenlijk helemaal geen voorstander van dat soort dingen, iemand die mij hier wat meer over kan vertellen ?(in pb)



Van fotografie met dierentuin of dierentuinen in het algemeen?



over diernetuinen, of dit echt zo slecht is als word gezegd of dat het wel mee valt zegmaar.
beetje aparte vraag misschien

Zebrastreep

Berichten: 9812
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:29

freedomshet schreef:
[
freedomshet schreef:
Die dierentuinfoto's zijn allemaal heel gaaf <3
Ik wil zelf ook heel graag naar een dierentuin om te fotograferen want lijkt me heel gaaf.
Maar ik ben zelf eigenlijk helemaal geen voorstander van dat soort dingen, iemand die mij hier wat meer over kan vertellen ?(in pb)



Van fotografie met dierentuin of dierentuinen in het algemeen?



over diernetuinen, of dit echt zo slecht is als word gezegd of dat het wel mee valt zegmaar.
beetje aparte vraag misschien[/quote]

Natuurlijk zijn dieren in hokken en kooien niet echt zoals in het wilde leven. Maar vaak zijn het dieren die al geboren zijn in gevangenschap. Deze dieren zouden in het wild eigenlijk niet goed overleven tenzij ze getraind worden om zelf voedsel te zoeken.

Ik heb er principe niet zo heel veel op tegen. Echt kooien zoals vroeger zijn er niet veel meer. Verblijven worden steeds groter. In Wildlands zie je het eigenlijk al best veel dat dieren veel meer ruimte hebben ( bijv de Savanne daar omheen lopen is al een best stuk). Oudere dierentuinen zie je het nog wat minder. Maar als ik dat verblijf van de Pandaberen zie in Ouwehands Dierenpark die is echt enorm groot. En het in stand houden van sommige soorten is niet verkeerd. Ik zie vaak dat medewerkers erg gehecht zijn aan de dieren en ze liefdevol verzorgen. Natuurlijk is het in het wild het beste maar als ik zie wat mensen met dat soort gebieden doen is dat straks ook niet meer mogelijk

En het fotograferen gebeurd op afstand. Foto's lijken dicht bij door grotere lenzen waarbij het inzoomen heel ver mogelijk is. Ik fotografeer over het algemeen bij dieren zonder flits omdat ze kunnen schrikken ervan.

J0anieke

Berichten: 4915
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:34

Ik snap deze discussie heel goed. :) Denk er vaak ook aan, maar aan de andere kant helpen heel veel dierentuinen inderdaad aan het behouden van de soort, maar ook buiten de dierentuinen om. Ze halen bv ook geld op voor het behouden van natuurreservaten etc.

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 13:43

bedankt voor het uitleggen, ik weet indd dat het op afstand gebeur (heb zelf ook een 70-200 4.0) ging mij echt om de dieren in "kooien".

vind het nu duidelijk en wellicht binnenkort toch maar eens proberen (even kijken welke dierentuin het meest diervriendelijk).

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:22

Even een beetje teruggelezen! Hier een druk weekend gehad, heb een lens gehuurd die ik wil aanschaffen en even goed uitgetest. Helaas viel het weer wel tegen bij 2 van de 3 shoots. Maar ik ben wel nu helemaal zeker dat ik die lens wil <3
Ook ben ik mij aan voorbereiden om fotografiecursus online te gaan aanbieden, maar vind het toch wel spannend om die stap te gaan zetten.

AnnexUdith schreef:
Ik meld mij ook even bij het dit forum. Ik fotografeer nu hobbymatig denk ik 1,5 jaar. Camera heb ik niet dagelijks of wekelijks in mijn handen maar wel regelmatig. Mijn voorkeur gaat vooral uit naar dieren merk ook dat dat het beste lukt. Ik ben wel benieuwd naar tips! Ik krijg wel vaak van mensen te horen dat ze de foto's mooi vinden maar goed vaak is het familie of goede vrienden dus die zeggen altijd wel dat ze het mooi vinden.

Foto's van de opfok waar mijn twenter bij staat

[ [url=m/wmqmaa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EWzQ27.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xJZxUk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Pandabeer uit Ouwehands Dierenpark

[ [url=m/7Bc4yH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leeuw uit Dierenpark Amersfoort ( leeft inmiddels niet meer wel erg gaaf beest voor de lens echt een macho)

[ [url=m/NpI6jZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hyena uit dierenpark Amersfoort

[ [url=m/cxXGUB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stokstaartje uit Wildlands Emmen

[ [url=m/AyFw4r.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kamelen uit Wildlands Emmen.

[ [url=m/LzFTGI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stockholm

[ [url=m/3DWrQz.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/9ja6CB.jpg]Afbeelding[/url] ]




Het kan zijn dat niet alles helemaal scherp is helemaal als je kijkt via laptop. Op de telefoon lijkt het op de een of andere manier scherper. Ik zit vooral vast in het bewerken. Wel zie ik bij sommigen dat de verlichting niet goed is. Ik heb dus nog niet lang geleden ontdekt hoe je de verlichting tijdens het fotograferen kunt aanpassen. Maar goed als dieren dan weer bewegen wordt het soms weer wat onscherp.


Leuke foto's al! Lijkt alleen bij mij niet helemaal scherp, maar kan ook aan het uploaden liggen. Als je foto onscherp wordt als een dier meer beweegt, dan is vaak je sluitertijd te lang :)
Ik moest echt even zoeken, ben al zo lang niet meer in dierentuin geweest, maar blijft super om daar te fotograferen, al blijf ik vaak uiteindelijk bij de vlinders etc hangen :')

Melewel94 schreef:
1100D is zeker prima! Die heb ik momenteel. :D tot m'n vervanger binnen is 8-)

Deze zijn met de 1100D gemaakt en de 55 250 lens
[ [url=m/fIzROW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/QPwf8b.jpg]Afbeelding[/url] ]

(deze met de kitlens)
[ [url=m/yVNWc4.jpg]Afbeelding[/url] ]



mooie sfeer :D

Amado7 schreef:
jornymarlou schreef:
Hallo allemaal! Is er plek voor een nieuwe hobby fotograaf in spe om zich te melden? :)

Ik kijk uit naar jullie foto's en om elkaar tips te geven!

Ik wil graag fotografie op gaan pakken met de camera die wij thuis al een tijdje hebben liggen, Nikon D3200 met 18 - 55 mm lens en een Sigma lens 18 - 200 mm. Ik wil morgen afhankelijk van het weer wat foto's gaan maken van ons veulentje Moos. Ik heb 'm vorige week er al eens bij gepakt, heb toen voor het eerst op manual geschoten en het was niet altijd een even groot succes - veel bezig geweest met het testen van de settings. Nu wat tutorials verder voel ik me er al wat zekerder in, ben benieuwd wat morgen brengt!

Hier wat foto's van vorige week. Ik heb ze alle drie een beetje bewerkt in Photoshop. Het is me bij de foto's van Moos al erg duidelijk dat ik met een te hoge ISO waarde heb geschoten, aangezien ze erg korrelig zijn.

[ [url=m/091IYe.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RoLAcF.png]Afbeelding[/url] ]

(Deze lucht bevalt me nog niet heel erg haha)
[ [url=m/TUe3zz.png]Afbeelding[/url] ]

Leuk! Welkom ook :D

Heb je weleens met je diafragma gespeeld? Daar worden je foto s gelijk al een stukje donkerder van.


Gianti ik zou jou de originele foto nog mailen :oo Helemaal niet aan gedacht. Heb mijn camera wederom niet bij de hand en bok altijd op mijn telefoon. En je wilde me nog wel liefst helpen :') Ik ben er inmiddels wel achter dat het aan mijn iets te enthousiaste diafragma ligt. Heb heb nu wat hoger gezet en nu worden ze wel scherp!

Weer eventjes een foto geschoten van mijn buurmeisje. Commentaar mag zeker , graag zelfs!

Zag later pas dat er een auto rechts stond, was me niet opgevallen helaas. Let niet op de officiële naam. _O- Ik ben nog helemaal niet officieel en zet niemand anders dan mijn buurmeisje en neefjes op de foto want ben nog verre van fatsoenlijke foto's. Maar die heb ik er even opgezet omdat ik hem naar iemand gestuurd had. :')

[ [url=m/1a3pCv.png]Afbeelding[/url] ]


haha geen probleem! Fijn dat je het gevonden hebt :D Leuke foto!!

jornymarlou schreef:
Hallo allemaal! Is er plek voor een nieuwe hobby fotograaf in spe om zich te melden? :)

Ik kijk uit naar jullie foto's en om elkaar tips te geven!

Ik wil graag fotografie op gaan pakken met de camera die wij thuis al een tijdje hebben liggen, Nikon D3200 met 18 - 55 mm lens en een Sigma lens 18 - 200 mm. Ik wil morgen afhankelijk van het weer wat foto's gaan maken van ons veulentje Moos. Ik heb 'm vorige week er al eens bij gepakt, heb toen voor het eerst op manual geschoten en het was niet altijd een even groot succes - veel bezig geweest met het testen van de settings. Nu wat tutorials verder voel ik me er al wat zekerder in, ben benieuwd wat morgen brengt!

Hier wat foto's van vorige week. Ik heb ze alle drie een beetje bewerkt in Photoshop. Het is me bij de foto's van Moos al erg duidelijk dat ik met een te hoge ISO waarde heb geschoten, aangezien ze erg korrelig zijn.

[ [url=m/091IYe.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/RoLAcF.png]Afbeelding[/url] ]

(Deze lucht bevalt me nog niet heel erg haha)
[ [url=m/TUe3zz.png]Afbeelding[/url] ]



Lekker bezig en netjes voor de eerste keer manueel. Wat waren je instellingen :D Ik zou de eerste met een iets warmere witbalans doen, vind haar huid een beetje koel :D

Myponyhoward schreef:
Hey zoals ik gister al zei zou ik gister nieuwe foto's maken van 2 vriendinnen. hier een paar onbewerkte foto's want de bewerkten staan op mijn telefoon. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden (:
[ [url=m/nNEhdH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/f0lALE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vfFrP7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hele leuke foto's! Al netjes qua belichting en eerste lekker spontaan. Ik zou wel letten op je uitsnijding, bij de tweede foto gaat die recht door de pols en onderste foto mis je net de hoef :D

Amado7

Berichten: 10738
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:06

En nog 2!
Ben een beetje GIMP aan het uitproberen. Ik vind dat lichte altijd zo mooi, zo'n lichte dromerige waas er overheen. Alleen als ik enkel de belichting aanpas wordt ook mijn onderwerp echt gewoon licht dus dat gaat nog niet goed _O-
Ben toch maar begonnen overal even een logo op te plakken zodat niemand hem gaat jatten.


Afbeelding
Afbeelding

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:09

Ik ben gestopt met logo's, blijf het te afleidend vinden... :')

Amado7

Berichten: 10738
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:10

Ja? Ik vind het altijd wel professioneel staan.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 17:26

Zijn maar weinig watermerken die ik echt mooi en niet storend vind. Vind die van Nikki de Kerf wel mooi, vooral subtiel.

Maar tot nu toe tagt iedereen mij braaf in de foto's die online geplaatst worden, mocht dat veranderen dan zal ik zeker weer mijn watermerk gebruiken.

Dit was mijne ooit:
Afbeelding

Maar iedereen zijn eigen smaak en als jij er goed bij voelt, vooral doen :D

Diertjec

Berichten: 4628
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:10

Ik vind die van Nikki ook onwijs mooi, je ziet hem wel, maar je ziet hem ook niet
Afbeelding

Die van jou is ook super mooi Gianti! Simpel, aanwezig, maar niet té aanwezig. :)

Ik begin er niet aan _O- Logo die ik heb voor m'n bedrijf, ga ik niet op m'n foto's zetten, dan is de foto weg _O-

Granoek
Blogger

Berichten: 10482
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:13

Ik doe het wel als het foto's zijn voor mensen die ik niet echt goed ken.
Merries die hier op stal verblijven voor de bevalling daar maak ik al eens foto's van voor de eigenaars, die vinden dat super leuk en daar zet ik wel een logo bij.

Maar foto's van veulentjes hier, of paarden van vrienden, oid, daar zet ik ook geen logo bij.

paljaslaura

Berichten: 2745
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:42

Ooh dierentuin is zo leuk! Ik was van de winter in Stuttgart. Die hebben een hele grote zoo. Had daar ook echt een heel schattig vogeltje op de foto kunnen zetten.

Afbeelding

Pelikaan

Afbeelding

En deze vleermuizen vlogen los door een warm hok. Buiten was het super koud dus mijn lens besloeg maar vind m nog steeds wel leuk haha

Afbeelding


Wil zo graag een zoomlens erbij. Heb nu alleen de 85mm wat echt een top ding is maar kan nu alleen portret doen eigenlijk.. Als iemand nog zo een geldboom kent :+