Het beginnende (hobby) fotografen forum

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bullebeest
Berichten: 3243
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:33

Piuni schreef:
Laatst heb ik nieuwe foto's gemaakt voor mijn portfolio (met behulp van de pony van een lieve bokker) en om een nieuwe manier van nabewerken te oefenen. Ik moet zeggen dat ik op zich wel tevreden ben.


[ [url=m/chhd8q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wPoOIe.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/S9KoDO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Let op met zon toevoegen dat dat niet aan de schaduwkant komt (laatste foto).

Piuni

Berichten: 982
Geregistreerd: 20-06-11

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 17:41

Bedankt voor jullie tips!
Ik heb nog nooit meegedaan met een meeloop dag maar mij lijken de meeloopdagen van ryanne heel leuk!

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:51

Piuni schreef:
Laatst heb ik nieuwe foto's gemaakt voor mijn portfolio (met behulp van de pony van een lieve bokker) en om een nieuwe manier van nabewerken te oefenen. Ik moet zeggen dat ik op zich wel tevreden ben.


[url]m/chhd8q.jpg[/url]

[url]m/wPoOIe.jpg[/url]

[url]m/S9KoDO.jpg[/url]


Mooi sfeertje! Ik ga mee met Martine haar opmerking over de zon.
Die eerste foto had ik anders uitgesneden. Als het paard naar links kijkt, laat ik links veel meer ruimte open en zorg ik dat er rechts van het paard weinig 'foto' is. Nu staat het onderwerp centraal en dat vind ik zelf niet zo mooi.


Om terug te komen op de vraag van de meeloopdag.
Ik ben zelf van België en ben al 2x meegeweest met Ellen Sonck.
2 jaar geleden een keertje op de kalmthoutse heide, dat was een workshopweekend. Dan kregen we eerst een technische uitleg over ons toestel om daarna naar de heide 3 modellen te fotograferen. De tweede dag hebben we alle foto's bewerkt volgens Ellen haar werkwijze, heel interessant!

Ook nog een meeloopavond met haar gedaan aan het strand en dat was ook heel leerrijk!

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: België - Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:56

Ik heb sinds kort mijn 70-200mm f2.8 lens en ben heel wat gaan testen met deze lens.

Heel benieuwd wat jullie al van mijn laatste resultaten vinden. Ik heb sinds kort ook de cursus van Eliane van Schaik gekocht om na te bewerken in photoshop, dus ik ben wat aan het experimenteren met datgene dat ik al bijgeleerd heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pff helaas véél kwaliteitsverlies door de bokt-upload.

kimwilliam

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:34

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:46

Leuke foto 's! Wel vind ik je logo erg storend! En de 2e zit veel ruis in en is de verzadiging heel hoog gezet ? (Denk ik, zoveel verstand heb ik er nog niet van )

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:47

Afbeelding
Afbeelding


Nog 2 die ik geschoten heb! Tips zijn zeker welkom!

kimwilliam

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:58

Amado7 schreef:
Leuke foto 's! Wel vind ik je logo erg storend! En de 2e zit veel ruis in en is de verzadiging heel hoog gezet ? (Denk ik, zoveel verstand heb ik er nog niet van )



excuses voor mijn logo waren de foto's voor op facebook. aangezien al een paar keer mijn naam eruit hebben gesneden weet ik geen andere optie dan dit.

foto 2 was ook een twijfelaar met bewerken aangezien de foto al niet heel top was

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:59

Aha vandaar!

Zeker je eerste foto vind ik goed gelukt!

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:02

Valerie_91 schreef:
Ik heb sinds kort mijn 70-200mm f2.8 lens en ben heel wat gaan testen met deze lens.

Heel benieuwd wat jullie al van mijn laatste resultaten vinden. Ik heb sinds kort ook de cursus van Eliane van Schaik gekocht om na te bewerken in photoshop, dus ik ben wat aan het experimenteren met datgene dat ik al bijgeleerd heb.

[ [url=m/2YJMjD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YwNKHR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/31E7HO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pff helaas véél kwaliteitsverlies door de bokt-upload.

Laat ik ook nog even op die 2hierboven reageren. Heel tof deze zeg. Netjes nabewerkt ook! Ik wil jouw lens :D

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:40

Amando: ik zou een fractie kleiner diafragma genomen hebben zodat het struikje zelf helemaal scherp is maar de achtergrond zo blijft.

KW: voorzichtig met je kleurbalans. Die middelste is erg verzadigd maar dat gaat nog maar die paarse gloed op de eerste en laatste foto is net storend. Iets minder is waarschijnlijk al genoeg om wel de zweem maar niet het beeld te verliezen.

kimwilliam

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:53

ikke schreef:
Amando: ik zou een fractie kleiner diafragma genomen hebben zodat het struikje zelf helemaal scherp is maar de achtergrond zo blijft.

KW: voorzichtig met je kleurbalans. Die middelste is erg verzadigd maar dat gaat nog maar die paarse gloed op de eerste en laatste foto is net storend. Iets minder is waarschijnlijk al genoeg om wel de zweem maar niet het beeld te verliezen.


Bedankt voor de feedback!

het leek op de laptop ook minder erg dan nu op de computer(werk). ga ze vanavond nog een keer aanpassen.

kimwilliam

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:58

hierbij nog een paar die ik al naar mijn mobiel had gestuurd.

ben erg benieuwd hoe deze weer tonen op de computer en wat jullie ervan vinden.
( weer excuses voor mijn watermerk, is voor facebook )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:38

Amado: Die eerste foto van KW zie je dus wat een iets kleiner diafragma doet. Hoofd scherp en voorzijde zadel scherp. Dat de staart niet meer scherp is, is niet relevant in dit geval.

KW: Die foto van dat bospad heeft ook die zweem.

De man met hond heeft een mooie scherpte-diepte. Onderwerp scherp, stukje pad ervoor en erachter, mooi.

Die bloem vind ik lastig. Lijkt perfect scherp maar op de ene of de andere manier springt het er niet uit zoals je bij zoiets zou verwachten.
Dat kan natuurlijk aan de upload liggen.

kimwilliam

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:48

ikke schreef:
Amado: Die eerste foto van KW zie je dus wat een iets kleiner diafragma doet. Hoofd scherp en voorzijde zadel scherp. Dat de staart niet meer scherp is, is niet relevant in dit geval.

KW: Die foto van dat bospad heeft ook die zweem.

De man met hond heeft een mooie scherpte-diepte. Onderwerp scherp, stukje pad ervoor en erachter, mooi.

Die bloem vind ik lastig. Lijkt perfect scherp maar op de ene of de andere manier springt het er niet uit zoals je bij zoiets zou verwachten.
Dat kan natuurlijk aan de upload liggen.


ik denk dat het aan de upload ligt want op de laptop en telefoon springt hij er wel echt uit.

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:53

Dat is een dingetje bij het beoordelen van foto's op Bokt. Je levert kwaliteit in en dat kan een sprankelende foto tot een simpel kiekje maken.

Als die zweem er op jouw laptop ook in zit, zou ik eens kritisch kijken wat je camera met de witbalans doet.

kimwilliam

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:58

ikke schreef:
Dat is een dingetje bij het beoordelen van foto's op Bokt. Je levert kwaliteit in en dat kan een sprankelende foto tot een simpel kiekje maken.

Als die zweem er op jouw laptop ook in zit, zou ik eens kritisch kijken wat je camera met de witbalans doet.


op de laptop leken de foto's met de zweem wel weer mooi. ik ga als ik thuis ben vanavond mijn instellingen van mijn scherm bekijken. ik vermoed dat het komt doordat ik blauw licht filter aan heb staan dat daardoor de foto's zo worden omdat de belichting op mijn laptop dan normaal lijkt maar in het echt te blauw en een waas worden.

welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:56

Kan ook aan het beeld van je laptop liggen. Ik moet met een extern scherm werken om te bewerken. Doe ik dat alleen op mijn laptop, lijkt hij daar heel mooi, maar als ik hem dan op mijn telefoon, vaste computer of telefoon van mijn vriend zie, dan is het echt niet mooi.

Die eerste foto die je plaatste van de herder vind ik mooi, maar inderdaad de paarse gloed is storend. De foto van de man en de mechelaar vind ik zeker goed gelukt.

Valerie, ik ben jaloers op je lens :o
Vind je foto's leuk, alleen wat aan de donkere kant. Had ze iets opgelicht.

Martine, fijne sfeer in je foto's, maar let er op dat het zonnetje toevoegen niet nep gaat lijken. Dat doet het al vrij snel vind ik persoonlijk.

Always, wat een schatjes zeg. Leuk gelukt!

Ik ga morgen een paar puppy's op de foto zetten. Erg veel zin in. Iemand nog tis?

kimwilliam

Berichten: 1187
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:01

welmoed__ schreef:
Kan ook aan het beeld van je laptop liggen. Ik moet met een extern scherm werken om te bewerken. Doe ik dat alleen op mijn laptop, lijkt hij daar heel mooi, maar als ik hem dan op mijn telefoon, vaste computer of telefoon van mijn vriend zie, dan is het echt niet mooi.

Die eerste foto die je plaatste van de herder vind ik mooi, maar inderdaad de paarse gloed is storend. De foto van de man en de mechelaar vind ik zeker goed gelukt.

Valerie, ik ben jaloers op je lens :o
Vind je foto's leuk, alleen wat aan de donkere kant. Had ze iets opgelicht.

Martine, fijne sfeer in je foto's, maar let er op dat het zonnetje toevoegen niet nep gaat lijken. Dat doet het al vrij snel vind ik persoonlijk.

Always, wat een schatjes zeg. Leuk gelukt!

Ik ga morgen een paar puppy's op de foto zetten. Erg veel zin in. Iemand nog tis?



@welmoed bedankt, Ik ga de foto's vanavond weer bewerken die zo'n waas hebben en
hahah het is dezelfde hond en het is een Duitse Herder :D :D

jij hebt toch ook een Duitse Herder?

welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:05

Huh jeetje, natuurlijk is dat een Duitser, hoe kan ik dat nou een Mechelaar noemen. Ik was tegelijkertijd iets aan het lezen over een Mechelaar, misschien dat het daardoor komt.
Ik heb inderdaad ook een Duitser. :j

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:19

Bedoel je die bloem over mijn foto, ikke?

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:24

Amado7 schreef:
Bedoel je die bloem over mijn foto, ikke?

Die vraag begrijp ik niet helemaal.

Amado7

Berichten: 10739
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:24

Je reageerde over dat de bloem niet helemaal er uitspringt en scherp lijkt. Ging dat over mijn foto ? :D

ikke

Berichten: 37648
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 18:27

Amado7 schreef:
Je reageerde over dat de bloem niet helemaal er uitspringt en scherp lijkt. Ging dat over mijn foto ? :D

Nope, dat ging over die andere bloem, van KW.

Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 08:09

Mag ik hier ook meeposten/lezen? :D

Ik heb jaren gefotografeerd toen ik wat jonger was maar de camera is meegegaan toen het uitging met mijn ex waardoor ik geen camera meer had. Nu heb ik enkele dagen geleden weer een lens gekocht en gisteren ben ik weer aan de slag gegaan! Het lijkt mij leuk om weer iets meer in de fotografie te gaan doen.

Gisteren heb ik mijn eerste foto's gemaakt met mijn nieuwe lens:

Afbeelding

Afbeelding