Het beginnende (hobby) fotografen forum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 23:50

Ik schop deze even..

Heeft nog iemand dit bij LR? Ik kan een boel foto's importeren en als ik dan wil verwijderen kan dat een 10-15 foto's goed gaan en daarna blijft de foto in een zwarte schim staan zoals hier:
Afbeelding
Geen drama maar ik kan dus niet alle foto's die ik wil houden (en bewerkt heb) tegelijk selecteren om te exporteren want hij selecteert deze evengoed mee.
Het is net alsof hij het niet verwerkt krijgt maar ik kan het scherm een halve middag open laten staan zonder iets anders te doen (dus dat hij kan laden) maar het blijft alsnog.
Heeft hij overigens altijd gehad, ik werk op MacBook

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:27

Help
Ik ben op het Belgisch kampioenschap voor trekpaarden en mijn camera geeft deze foutmelding:

https://support.usa.canon.com/kb/index? ... =ART177657

Ik heb er nu een andere kaart in zitten maar de dag is bijna om en ik hooooooop echt niet dat alle foto’s op die andere kaart nu weg zijn. Iemand dit ooit gehad of wil ik het niet weten?

Senas

Berichten: 219
Geregistreerd: 09-08-14
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-23 13:42

Granoek schreef:
Help
Ik ben op het Belgisch kampioenschap voor trekpaarden en mijn camera geeft deze foutmelding:

https://support.usa.canon.com/kb/index? ... =ART177657

Ik heb er nu een andere kaart in zitten maar de dag is bijna om en ik hooooooop echt niet dat alle foto’s op die andere kaart nu weg zijn. Iemand dit ooit gehad of wil ik het niet weten?

Kan het zijn dat het SD-kaartje per ongeluk op 'slot' staat? Aan de zijkant zit vaak een schuifje met een icoon van een slotje er bij (aangezien je bericht twee dagen terug was kan het goed zijn dat het inmiddels opgelost is trouwens)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-23 21:40

Sorry ik ben vergeten te updaten, hij stond niet op slot daar had ik inderdaad naar gekeken. Ik weet tot op heden nog niet wat er mee scheelde maar thuis in de PC stonden de foto's er gelukkig nog wel op. Ik scheet al bijna 7 kleuren := Heb nog niet getest nu de kaart leeg is wat hij doet, dat moet ik nog wel even doen

Het gebeurde ook echt nadat ik al ruim over de 1000 foto's had genomen en van de ene foto op de andere kreeg ik foutmelding.

MimixDaina

Berichten: 208
Geregistreerd: 10-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:45

Ik ben weer terug van weg geweest! Inmiddels weer actiever bezig met fotografie, ook een sponsorruiter erbij.

Nu had ik de vraag of jullie nog tips en tops hadden op enkele van mijn fotos.

Afbeelding

Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding


Laatste even in een spoiler gedaan omdat het bericht anders zo langs werd

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 20:50

Normaal zou ik zeggen het model ofwel volledig in schaduw of volledig in zon zetten maar vind hem op de eerste foto eigenlijk net wel leuk vallen zo op zijn snoet.
Die onderste zou ik persoonlijk net wat meer bijsnijden maar dat is ook smaak denk ik, ik zie graag minder achtergrond als daar niet iets is wat ik per se op de foto er bij wil

Ik lig er even uit nadat mijn vader mijn RF70-200 2.8 heeft laten vallen en de lens nu gebarsten is en los zit aan de binnenkant. Heel fijn weer dit.

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 21:47

Ik wil hier graag wat meelezen, ben stilaan op zoek naar een nieuwe camera. Ik krijg op mijn +-15 jaar oude digitale spiegelreflex pixelfoutjes.

Mimixdaina, ik zou vooral eerst naar je compositie kijken. Bij de drie foto's heb je boven het onderwerp (ruiter en paard) heel wat ruimte, terwijl je onderaan hoog in het been of in de schouder stopt. Camera dus een stuk naar beneden kantelen om een beter evenwicht te krijgen. Beetje googlen op basisregels compositie zal je vast een beter idee geven. Succes ;-)

MimixDaina

Berichten: 208
Geregistreerd: 10-04-18

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 10:51

dankjewel beide! Nu jullie het zeggen zie ik het ook ja haha.

Balen zeg van beide cameras!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 21:56

Tieneke schreef:
Ik wil hier graag wat meelezen, ben stilaan op zoek naar een nieuwe camera. Ik krijg op mijn +-15 jaar oude digitale spiegelreflex pixelfoutjes.

Mimixdaina, ik zou vooral eerst naar je compositie kijken. Bij de drie foto's heb je boven het onderwerp (ruiter en paard) heel wat ruimte, terwijl je onderaan hoog in het been of in de schouder stopt. Camera dus een stuk naar beneden kantelen om een beter evenwicht te krijgen. Beetje googlen op basisregels compositie zal je vast een beter idee geven. Succes ;-)


Ik ga heel onsubtiel gelijk promo voeren voor de systeemcamera :o
Ik wil niet meer terug haha

Tieneke

Berichten: 21680
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 22:02

Granoek, kan je me daar meer over vertellen? Want ik wil alle opties overwegen :-)

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 23:22

Tieneke schreef:
Granoek, kan je me daar meer over vertellen? Want ik wil alle opties overwegen :-)

Pfoe ja maar denk dat je meer hebt aan de techs. Ik ben in het beginnende fotografentopic voor een reden haha

Vind gewoon super fijn werken zo! Hij is zoooo mega snel en veel beter met slechte belichting. Gemakkelijk in gebruik, je ziet op de display meteen als je instellingen wijzigt etc. En hij is gewoon echt snel :+

Ps. Ik heb een canon Eos R. Als ik opnieuw kon kiezen ging ik voor de R6 denk ik

daphiena

Berichten: 472
Geregistreerd: 06-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 16:44

Na zelf zoeken dacht ik misschien kan ik mijn vraag hier kwijt.
Ik heb zelf thuis de sony alpha 58 liggen, ik merk dat ik hem niet zo vaak meer pak en ik ben ondertussen ook de oplader kwijt :+
Ik zou graag weer wat meer willen fotograferen en ben dus aan het rondkijken voor een nieuwe camera.
Mijn huidige camera heeft dus de optie waarbij hij door de zoeker het beeld laat zien zoals hij is met de instellingen aangepast. Ik weet niet hoe ik dat duidelijk uitgelegd krijg haha. Toen ik met de camera van een vriendin ging schieten was alles over en onderbelicht omdat ik niet doorhad dat daar het beeld door de zoeker niet mee aanpaste met het veranderen van de instellingen..
Ik weet niet hoe deze optie heet en of er meer cameras zijn die dit hebben want ik kan het nergens vinden :\
Ook zou ik graag gaan voor een camera waarbij ik de foto's rechtstreeks via wifi op mijn mobiel kan zetten.
Mijn vraag is of iemand toevallig weet of er camera's te koop staan met beide van deze opties :o

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 16:55

daphiena schreef:
Na zelf zoeken dacht ik misschien kan ik mijn vraag hier kwijt.
Ik heb zelf thuis de sony alpha 58 liggen, ik merk dat ik hem niet zo vaak meer pak en ik ben ondertussen ook de oplader kwijt :+
Ik zou graag weer wat meer willen fotograferen en ben dus aan het rondkijken voor een nieuwe camera.
Mijn huidige camera heeft dus de optie waarbij hij door de zoeker het beeld laat zien zoals hij is met de instellingen aangepast. Ik weet niet hoe ik dat duidelijk uitgelegd krijg haha. Toen ik met de camera van een vriendin ging schieten was alles over en onderbelicht omdat ik niet doorhad dat daar het beeld door de zoeker niet mee aanpaste met het veranderen van de instellingen..
Ik weet niet hoe deze optie heet en of er meer cameras zijn die dit hebben want ik kan het nergens vinden :
Ook zou ik graag gaan voor een camera waarbij ik de foto's rechtstreeks via wifi op mijn mobiel kan zetten.
Mijn vraag is of iemand toevallig weet of er camera's te koop staan met beide van deze opties :o

Volgens mij hebben de meeste spiegelloze (systeem)cameras dat nu, de mijne toch in ieder geval.
Ik heb de canon R en die kan ook foto’s via WiFi naar telefoon sturen

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Het beginnende (hobby) fotografen forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 20:23

2 weken terug ben ik naar de dierentuin geweest en heb toch maar eens m’n camera uit de kast getrokken na 2 jaar.
Ik fotografeer met een canon 2000d

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

daphiena

Berichten: 472
Geregistreerd: 06-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 12:58

Granoek schreef:
daphiena schreef:
Na zelf zoeken dacht ik misschien kan ik mijn vraag hier kwijt.
Ik heb zelf thuis de sony alpha 58 liggen, ik merk dat ik hem niet zo vaak meer pak en ik ben ondertussen ook de oplader kwijt :+
Ik zou graag weer wat meer willen fotograferen en ben dus aan het rondkijken voor een nieuwe camera.
Mijn huidige camera heeft dus de optie waarbij hij door de zoeker het beeld laat zien zoals hij is met de instellingen aangepast. Ik weet niet hoe ik dat duidelijk uitgelegd krijg haha. Toen ik met de camera van een vriendin ging schieten was alles over en onderbelicht omdat ik niet doorhad dat daar het beeld door de zoeker niet mee aanpaste met het veranderen van de instellingen..
Ik weet niet hoe deze optie heet en of er meer cameras zijn die dit hebben want ik kan het nergens vinden :
Ook zou ik graag gaan voor een camera waarbij ik de foto's rechtstreeks via wifi op mijn mobiel kan zetten.
Mijn vraag is of iemand toevallig weet of er camera's te koop staan met beide van deze opties :o

Volgens mij hebben de meeste spiegelloze (systeem)cameras dat nu, de mijne toch in ieder geval.
Ik heb de canon R en die kan ook foto’s via WiFi naar telefoon sturen


Dankjewel voor je antwoord!