[FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101759
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:15

Commentaar week 1.

JewEmm: perfect foto. :j Geen commentaar. :P
Iselda: goed gelukte foto hoor! Ik had alleen het zwarte nog net wat zwarter gemaakt.
LoveUggs: ik vind hem niet scherp genoeg en ik vind het jammer dat je nog veel voorgrond ziet, ik zie liever een pikzwarte foto met vuurwerk.
Biebz: deze zou bij mij de prullenbak in gaan. :o Niet scherp genoeg. Tevens spatten de kleuren niet van het scherm en dat vind ik wel mooi bij vuurwerk.
8nnemiek: deze vind ik erg gaaf! Mooie kleuren en goede scherpte.
Fris: netjes. Ik had alleen nog wat meer gamma correctie erop gezet, het zwarte moet net wat zwarter.
Bnet: deze was bij mij ook de prullenbak in gegaan. Niet scherp en de kleuren zijn niet fel genoeg, Bewerk je na? Dan kan je met de kleuren iig al wat meer bereiken.
anke_e: je foto is scheef (horizon is niet recht), achtergrond is storend, hij is wat flets ook. Je bewerkt niet na zo te zien? Dan kan je al veel meer uit een foto halen. Maar ga op ooghoogte zitten, hou je camera recht en parkeer je model voor een neutrale achtergrond. (bosje/struik etc)
Murosch: ik mis wat scherpte en ook jou horizon is scheef. Maar ik begrijp helemaal waarom je deze gekozen hebt hoor. Sterkte! :(:)
magda_90: horizon lijkt scheef maar dat kan ook aan mij liggen. :+ Ik snap dat je niet in het water gaat staan maar ik zie bijna niets van de mensen die het water inrennen. Alles is van de zijkant. Ik wil juist de gezichten zien van de mensen die het ijskoude water inrennen. En sorry maar dit analoge is gewoon echt niet mijn ding. :') Vind hem technisch ook niet goed, scherpte en het feit dat je dus niet nabewerkt. Tenminste, dat gok ik. Ik ben blij dat jij het helemaal geweldig vindt maar wat ik tot nu toe gezien heb vind ik niet mooi. Sorry. :o
Danuah: horizon is scheef maar verder prima foto. Scherpte is goed, contrast mijn smaak. Misschien alleen het witte iets minder wit maken maar dat is gezemel. :P
Fem: leuk drieluik! Alleen jammer van de graffiti op de de boom op foto 3. Maar belichting, kleuren en scherpte zijn goed.
bentefoto: ik vind de lichte delen eigenlijk iets te licht. Compositie is goed, alleen had ik het hondje iets meer naar beneden laten kijken, dan had je beide ogen beter gezien.
CubaLibre: zonde van de boom die ervoor staat, of was dat de bedoeling? :+ Vind de foto ook niet donker genoeg, mis iets scherpte en kleur.
Tigress: je compositie is briljant. :D En erg knap dat je hem dan ook nog scherp krijgt. Al vind ik je vorige foto's scherper.
Niobe: ik zie ruis? Is dat bewust? Compositie vind ik erg mooi. Scherpte is goed. Alleen vind ik het witte wat té wit.
Deniseee96: de bladeren links vind ik niets. Je compositie overigens ook niet, ik wil het plafond niet zien. Ik had er recht voor gestaan en het gordijn goed dicht gedaan, ik erger mij aan dat stukje wat open staat. :+ Ik snap je idee wel denk ik maar je uitvoering vind ik minder.
Calice: schattige foto en op zich prima technisch maar ik vind het meer een kiekje. :o Een mooie aanvulling op je fotobestand. :j
xMayo: super mooie foto! Mooie DOF, fijne belichting, kleuren en scherpte. En wat een schatje! <3
MariaMaaike: Zo te zien was het nog vrij licht bij het afsteken van dit vuurwerk? Op zich kan ik het hier wel waarderen. Ik had alleen die takjes links weggewerkt en ik had hem liever wat scherper gezien.
MarijeR: ik hoopte op een mooie vogel foto maar helaas. :P Deze is fototechnisch goed maar hij trekt mij gewoon niet. DOF is mooi en scherpte is ook goed. Maar het onderwerp pakt mij gewoon niet.
Drico: mooie compositie! Belichting is ook fijn, de lichtinval is mooi! Had alleen het oog iets scherper willen zien. Maar goed begin van je fotoreeks! :D
Athelas: ik vind die staven links storend. Die had ik weggewerkt. Ik mis ook scherpte en vind hem wat donker.
millyH: leuk gedaan zo met die takjes alleen die ene onscherpe vind ik storend. En die ene die voor het andere oog zit. Ik had graag beide ogen willen zien. En ik mis scherpte op de ogen.
Suuzels: foto met veel sfeer! Mooie zachte belichting, romantische compositie en fijne zachte kleuren.
Sharani: mooie DOF ook! Fototechnisch is hij prima. Schattig diertje ook! <3
crazy_horses: mooie foto! Compositie is gaaf zo! Alleen jammer dat ik geen ogen zie. :=
Dandy200: ook hier mis ik scherpte. Stond je camera op statief? Belichting is wel mooi warm zo. Het onderwerp zelf vind ik niet zo interessant.
DrawnHorse: ik zie linksonder wat ruis? Maar de kat zelf is netjes scherp en de belichting is ook erg fijn. Heb je een studio thuis? Knap koppie heeft ze. <3
Gerdjee: DOF is goed, achtergrond prima. Had het liever gehad dat de hond richting de lens keek, vind de foto zo niet zo fijn wegkijken.

Sorry als het commentaar hard/bot overkomt, ik bedoel het niet verkeerd, doe met mijn mening wat je wil. Het is de mening van 1 persoon en zoveel mensen, zoveel meningen. :)

Maaaarije

Berichten: 1762
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:17

Ik ga in elk geval mee volgen. Een aantal jaar terug ook meegedaan. Wie weet dat ik vanaf volgende week mee ga doen.
Zie al erg mooie plaatjes voorbij komen! :D

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:22

Week 1 ;)
En iedereen nog de beste wensen ! :D
Afbeelding

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:26

Bedankt voor je feedback Marlies!
Is idd niet de beste foto. Had helaas alleen weinig keus. Er werd hier amper siervuurwerk afgestoken en de enige kleur die ik in de lucht zag was goud/geel. Zat echt hele avond klaar en er kwam maar niks alleen maar rotknalvuurwerk. Dit was de best gelukte :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101759
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:33

Biebz schreef:
Bedankt voor je feedback Marlies!
Is idd niet de beste foto. Had helaas alleen weinig keus. Er werd hier amper siervuurwerk afgestoken en de enige kleur die ik in de lucht zag was goud/geel. Zat echt hele avond klaar en er kwam maar niks alleen maar rotknalvuurwerk. Dit was de best gelukte :')


Snap ik hoor, het zit niet altijd mee. Maar ik bewerk de kleuren ook wel eens, dan verander ik de kleur gewoon in Lightroom. :=

Paint_Lover

Berichten: 3699
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Daar waar de zon altijd schijnt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:36

@Bellatrix: Boom was de bedoeling en kwa kleur was er alleen goud en zilver dus kon ik niet veel aan doen ;)

Kleurbewerking doe ik nagenoeg niet, mss daar toch eens mee spelen :D

Hij had van mij ook nog wat donkerder gemogen maar met flink wat vuurwerk/lantaarns enz in de directe omgeving ben ik met deze toch wel tevreden :)

Biebz

Berichten: 5505
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:43

Ik doe ook eigenlijk geen kleur bewerken. Werk ook nooit met lightroom :P Idd iets om eens mee te gaan spelen.

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 21:45

Waarom zou ik de foto moeten nabewerken Bellatrix... En waarom denk je dat ik dat wel/niet digitaal/in de doka heb gedaan?

Van de voorkant was inderdaad mooi geweest, dito als in het water. Via beide paden ben ik door de kustwacht verhinderd en al het publiek werd op één hoop gezet, jammer maar weinig keuze daarin. :)

Scherpte heb je een punt, achteraf had ik een andere lens mee moeten nemen deze is te modern voor mijn analoogje, kwam ik helaas later pas achter.

De horizon is recht overigens.

Tja, verder natuurlijk een smaakkwestie. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:02

Lang getwijfeld maar ik ga toch mee doen, zo op de valreep.


Afbeelding
Week 1.

Edit: Zien jullie de foto scherp of rete onscherp? Ik zie namelijk geen scherpte meer.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:22

Bellatrix, de vogeltjes komen zeker nog! :D
Twijfelde nog over een vogelfoto maar die was van een week geleden en wilde het jaar beginnen met een verse 2019 foto. Helaas weinig tijd gehad deze week om de camera verder dan de tuin uit te laten...

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:23

Bedankt voor je feedback Bellatrix.
Ik heb wel nabewerkt, maar niet veel in de kleuren. Ik ben in nabewerking nog heel erg zoekende, dus 'durf' vaak nog niet zo extreem te gaan.
Voor een eerste keer vuurwerk was ik zelf best tevreden, het is ook niet iets wat je veel kunt oefenen natuurlijk ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101759
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:27

Klopt hoor! En zie alles wat ik zeg niet als kritiek maar als de mening van 1 persoon. Doe ermee wat je wilt. En je hoeft niet te reageren op mijn commentaar, mag wel maar hoeft niet.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:36

Bedankt Marlies. Ik ben het geheel met je eens hoor :+ ik ben ook echt niet tevreden met de foto, maar wilde wel wat nieuws inleveren en had de rest nog niet bekeken (nogsteeds niet trouwens :+) Volgend jaar houd ik het weer bij vuurwerk dat wat dichterbij is :')

DrawnHorse

Berichten: 1572
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:38

Bellatrix, bedankt voor je feedback. Klopt er zit wat ruis in de foto. De foto is mijn eerste gemaakte foto met mijn nieuwe lens de 50mm 1.4. Dit is in de huiskamer van de eigenaresse op een tv meubel. Helaas geen studio.

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:38

Ik waardeer in elk geval alle feedback, zowel de positieve als negatieve. Ik ben echt nog een beginner (net twee jaartjes POTW meegedaan en heb nu pas het gevoel dat de camera en ik vriendjes worden) en vind het dus heel leerzaam om andermans meningen te horen.
Nabewerking net zo, ik ben een totale noob met Photoshop en Lightroom, dus ik hoor het graag als het meer mag of juist te veel is ;)

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:41

Dankjewel voor de feedback Marlies!! Ruis kan kloppen, vind ik zelf nooit zo storend, dus doe niet altijd perse mijn best om dat te voorkomen of weg te werken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101759
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:49

Ruis is ook niet altijd storend hoor!

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:54

Bellatrix schreef:
Klopt hoor! En zie alles wat ik zeg niet als kritiek maar als de mening van 1 persoon. Doe ermee wat je wilt. En je hoeft niet te reageren op mijn commentaar, mag wel maar hoeft niet.


Kun je mijn vraag nog beantwoorden? :)

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:02

Laatst bijgewerkt door JewEmm op 06-01-19 23:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101759
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:05

magda_90 schreef:
Waarom zou ik de foto moeten nabewerken Bellatrix... En waarom denk je dat ik dat wel/niet digitaal/in de doka heb gedaan?

Van de voorkant was inderdaad mooi geweest, dito als in het water. Via beide paden ben ik door de kustwacht verhinderd en al het publiek werd op één hoop gezet, jammer maar weinig keuze daarin. :)

Scherpte heb je een punt, achteraf had ik een andere lens mee moeten nemen deze is te modern voor mijn analoogje, kwam ik helaas later pas achter.

De horizon is recht overigens.

Tja, verder natuurlijk een smaakkwestie. ;)


Je moet niets nabewerken als je dat niet wilt maar tegenwoordig kom je daar bijna niet onderuit. De foto ziet er niet bewerkt uit maar dat komt misschien omdat hij analoog is, daar heb ik geen verstand van. Van het zelf ontwikkelen en eventueel bewerken in de doka heb ik ook totaal geen verstand. Sorry als ik je beledigd heb of wat, dat is niet mijn bedoeling. Laat ik het zo zeggen, de foto ziet er imo niet uit als een fototechnisch hoogstandje, de foto pakt mij niet, vind hem te plat zeg maar. Maar nogmaals, dat is mijn mening, die hoef jij niet te delen.

DrawnHorse

Berichten: 1572
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Grens tussen Groningen en Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:06

JewEmm schreef:


Mijn album toegevoegd en mijn gebruikersnaam schrijf je zonder s op het eind :P

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:15

Mijn week 1 nog;
Afbeelding

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:18

Bellatrix schreef:
magda_90 schreef:
Waarom zou ik de foto moeten nabewerken Bellatrix... En waarom denk je dat ik dat wel/niet digitaal/in de doka heb gedaan?

Van de voorkant was inderdaad mooi geweest, dito als in het water. Via beide paden ben ik door de kustwacht verhinderd en al het publiek werd op één hoop gezet, jammer maar weinig keuze daarin. :)

Scherpte heb je een punt, achteraf had ik een andere lens mee moeten nemen deze is te modern voor mijn analoogje, kwam ik helaas later pas achter.

De horizon is recht overigens.

Tja, verder natuurlijk een smaakkwestie. ;)


Je moet niets nabewerken als je dat niet wilt maar tegenwoordig kom je daar bijna niet onderuit. De foto ziet er niet bewerkt uit maar dat komt misschien omdat hij analoog is, daar heb ik geen verstand van. Van het zelf ontwikkelen en eventueel bewerken in de doka heb ik ook totaal geen verstand. Sorry als ik je beledigd heb of wat, dat is niet mijn bedoeling. Laat ik het zo zeggen, de foto ziet er imo niet uit als een fototechnisch hoogstandje, de foto pakt mij niet, vind hem te plat zeg maar. Maar nogmaals, dat is mijn mening, die hoef jij niet te delen.


Ik ben niet beledigd hoor, maar ik vind dit wel een beetje leuk zeg maar. Je benoemt nu iets dat digitaal gezien de normaalste gang van zaken is maar zeker niet bij analoog.

Ik heb met dit rolletje namelijk juist het zwenken en de duur van fixeren zo gekozen dat het een wat vlakkere foto werd tov vorige zeer contrastrijke serie.

Zaken als contrast pas je natuurlijk niet aan met de computer (kan wel) maar al tijdens de keuze van je film en hoe je hem ontwikkeld. Van te voren denk je dus al na wat en hoe je iets wilt vastleggen en daar kies je de film op uit. Naderhand kun je in de doka nog iets bijsturen en dat is het. Dat maakt het dus tot een concept waarmee je bewust leert nadenken en fotograferen en niet klik en klaar en hopen dat Lightroom je er door heen sleept.

Daarom vind ik de bemerking van het na bewerken lichtelijk amusant want zo normaal is dat in mijn ogen eigenlijk niet. Je wilt de foto al zo goed mogelijk uit je camera hebben (naar mijn mening althans) en als je afhankelijk bent van Photoshop/Lightroom om je foto ergens op te laten lijken dan ging er imo iets mis.
Niet te verwarren met het bewust aanbrengen van filters ed.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101759
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:22

Wat dat betreft ben ik het met je eens. De basis moet al zo goed mogelijk zijn.

Maar ik wist niet dat het platte van de foto zo bedoelt was en dat je toch nog wat kunt prutsen in de doka. Nogmaals, daar heb ik geen verstand van dus dan zal ik best iets gezegd hebben wat kant noch wal slaat. :')

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VII - 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:27

Dat is ook het dingetje met feedback geven natuurlijk, ik snap dat magda haar foto wil “verdedigen” of in elk geval uit wil leggen en dat kan ook, maar in principe is jouw mening gewoon over de foto zoals jij het ziet. De achtergrond van hoe en waarom kun je niet weten en is ook niet zozeer belangrijk om je mening te kunnen uiten.