Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 10:30

Ook ik nog een bewerking !

Afbeelding

Afbeelding

Amado7

Berichten: 10733
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:59

Wat een toffe bewerkingen zie ik hier! Ik heb nog niet zoveel bestand van bewerken maar ben er eens een beetje mee aan het spelen. Benieuwd of jullie tips hebben? Weet nou niet of ik de before of de after mooier vind _O-

Before


Afbeelding

After
Afbeelding

Edit: 2e even verwijderd
Laatst bijgewerkt door Amado7 op 18-09-20 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:03

Persoonlijke vind ik de voor foto's het mooist :o
Zeker de 1e. De 2e foto is onbewerkt al best overbelicht, ik zou die juist wat donkerder maken.
Maar wel de pony en het meisje met haar mooie blauwe shirt eruit laten springen. Kun je daar wat mee?

Zijn trouwens wel hele lieve foto's! <3

Britt, letterlijk een gouden pony. Fijne sfeer, ik heb er niks op aan te merken :)

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:21

Amado7 schreef:
Wat een toffe bewerkingen zie ik hier! Ik heb nog niet zoveel bestand van bewerken maar ben er eens een beetje mee aan het spelen. Benieuwd of jullie tips hebben? Weet nou niet of ik de before of de after mooier vind _O-

Before


[ [url=m/uHeJMY.jpg]Afbeelding[/url] ]

After
[ [url=m/OZZzY4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: 2e even verwijderd

Leuke filter maar ik mis het contrast een beetje in de nabewerking! Veder is de compositie wel goed vind ik!

Pepperrr schreef:
Persoonlijke vind ik de voor foto's het mooist :o

Britt, letterlijk een gouden pony. Fijne sfeer, ik heb er niks op aan te merken :)

Thanks!

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:10

Ik heb weer eentje gedaan vanavond!

Afbeelding
Afbeelding

Ik zou ze minder licht maken Amado!

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:26

@ketly: De foto is echt mooi, maar ik vind het vignet een beetje té.

Hier ook nog eentje, kwaliteit door het uploaden helaas wat slecht.

Afbeelding
Afbeelding

Amado7

Berichten: 10733
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 23:20

Wauw die laatste. Heel gaaf.

Die daarvoor is trouwens ook mooi! Wel vind ik het jammer dat de oren wegvallen.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 14:37

Okee vraagje ! Ik heb een best tof logo ontworpen via Photoshop. Alleen nu vind ik hem niet scherp al stempel als deze kleiner of groter word. Iemand tips ? Heb ik iets verkeerd in gesteld staan bij een nieuw document maken ? Te lage pixels of te groot bestand juist?

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 16:05

Normaal als je de foto opslaat dan moet dat gewoon goed zijn. Ik zie dat bij mijn logo ook wel eens als ik hem kleiner/groter maak, maar achteraf is die gewoon goed :)

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16173
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 16:47

BoschA schreef:
Janinevv schreef:
Toch even een vraagje aan hier voor de gene die werken in photoshop.

Ik heb volgens mij de photoshop geupdate maar nu mis ik in raw bewerken een fijn iets van verscherpen.
Boven in de werkbalken heb je de optie filter en dan naar camera raw filter, normaal kon je kiezen hoeveel je van de foto wilde verscherpen maar die optie heb ik nu opeens niet meer. Iemand enig idee?


Ik sluit hier even op aan. Ik had altijd een soort online versie van Photoshop via mijn opleiding. Ik heb afgelopen maand zelf photoshop gekocht i.v.m. afstuderen maar mis ook een aantal opties in camera raw filter. Is idd een net geüpdate versie. Grotendeels zijn de opties hetzelfde, maar mis wat in de effecten en de opties voor vignet zijn ook aangepast. En daarnaast kon ik altijd dingen lokaal aanpassen doormiddel van een kwastoptie en dat is ook weg. Het scherm dat zich opent bij camera raw filter is eigenlijk ook wat te groot voor mijn laptopscherm, iemand nog enig idee of ik de afmetingen aan kan passen? Photoshop zelf wordt wel gewoon goed weergeven en werkt prima :)


De kwast in RAW filter zit nu helemaal rechts in de werkbalk. Vlak daar onder zit het vignet optie.


Afbeelding

BoschA
Berichten: 192
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:44

Essie73 schreef:
BoschA schreef:

De kwast in RAW filter zit nu helemaal rechts in de werkbalk. Vlak daar onder zit het vignet optie.


[ [url=m/aSWISn.png]Afbeelding[/url] ]


Ah oke thanks! :) Tja die balk valt er dus net af bij mij helaas. Dan moet ik daar nog even een oplossing voor vinden.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:00

Erg mooi Discodip! <3

Voor
Afbeelding


Na
Afbeelding

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:55

Hier ook weer eens lekker gepield met wat fotowerkjes :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En twee extremere om alvast wat in het halloween sfeertje te komen :))
Afbeelding
Afbeelding

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:34

Heel gaaf Tigress!

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 22:09

Ketly schreef:
Erg mooi Discodip! <3

Voor
[ [url=m/cd2e0S.jpg]Afbeelding[/url] ]


Na
[ [url=m/wvXA9D.jpg]Afbeelding[/url] ]



mooi sfeertje! Denk dat als die auto er net niet opstond dat hij helemaal af was

Tigress schreef:
Hier ook weer eens lekker gepield met wat fotowerkjes :))
[ [url=m/WZUDPQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hsdZDS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/r2s3pg.jpg]Afbeelding[/url] ]

En twee extremere om alvast wat in het halloween sfeertje te komen :))
[ [url=m/ZJhkUp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ElDSz5.jpg]Afbeelding[/url] ]


wow! respect voor je skills!

Ketly schreef:
Heel gaaf Tigress!

Voor
[ [url=m/bv4jLv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na
[ [url=m/wcPP4k.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heeeeel netjes gedaan!


Ook eens voor en na van mij :D

voor:
Afbeelding

na:
Afbeelding

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 00:10

Gianti schreef:
Ook eens voor en na van mij :D

voor:
[ Afbeelding ]

na:
[ Afbeelding ]


Ohh deze is echt mooi! <3
Denk wel dat ik hem nog iets mooier zou vinden als de reflectie in zijn ogen, de witte stukjes zeg maar nog iets witter zouden zijn. Lijkt dan iets echter, maar dat is smaak denk ik!

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:08

Afbeelding
Afbeelding

niet heel goed gelukt. maar verveelde me dus heb dit eens geprobeerd.( Moet de snorharen nog verwijderen.)

kimwilliam

Berichten: 1171
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:46

FennyPower schreef:
[ [url=m/KPgfu4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JhaRe4.jpg]Afbeelding[/url] ]

niet heel goed gelukt. maar verveelde me dus heb dit eens geprobeerd.( Moet de snorharen nog verwijderen.)


Wauw !!! Met welk programma werk je ?

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 23:22

Photoshop :)

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:42

@Tigress; echt geweldig gedaan! De bewerking past super bij de sfeer en de tijd waarin het verhaal zich af kan spelen. En dat vind ik leuk, je maakt het verhaal af voor mij.

@Ketly; knap werkje om dat hele hekwerk weg te werken. Probeer wel de overgang tussen de voorgrond van het origineel en het weggewerkte wat vloeiender te laten verlopen. Opeens wordt nu het gras onscherp en de kleur anders. Vooral rechts van het veulentje.

@Gianti; hij is echt heel mooi en zacht geworden. De blik straalt ook iets heel liefs uit.

@FennyPower; ik vind het hem heel mooi geworden. Enige puntje dat ik kan vinden is dat de foto zelf net een beetje zacht is (niet onscherp, maar zacht). De afbeelding die je daarnaast hebt gebruikt is wel heel scherp. Daardoor wordt het contrast tussen scherp en zacht wat groot waardoor mijn blik niet meer direct naar de kat getrokken wordt.

Ik heb van het weekend nog een leuke gedaan. Het is weer herfst en dat betekend dat ik weer met mijn magische paddenstoelen aan het werk kan!

Voor:

Afbeelding

Na:

Afbeelding

Bovenop de basisfoto zijn er nog 5 foto's genomen waarbij ik in het bos een lampje heb gehouden boven de paddenstoel zodat het licht aangaat in de paddenstoel. Het eindresultaat zijn 6 foto's: de basis (zoals je hier ziet), eentje voor een goede focus op de paddenstoel en dan 5 met het licht aan in de verschillende regio's van het hoedje van de paddenstoel. Het is een werkje, maar zo leuk!

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:54

Ik ben fan van jouw paddenstoelenfoto's, zo leuk! :D

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:36

maaikemuis schreef:
@Tigress; echt geweldig gedaan! De bewerking past super bij de sfeer en de tijd waarin het verhaal zich af kan spelen. En dat vind ik leuk, je maakt het verhaal af voor mij.

@Ketly; knap werkje om dat hele hekwerk weg te werken. Probeer wel de overgang tussen de voorgrond van het origineel en het weggewerkte wat vloeiender te laten verlopen. Opeens wordt nu het gras onscherp en de kleur anders. Vooral rechts van het veulentje.

@Gianti; hij is echt heel mooi en zacht geworden. De blik straalt ook iets heel liefs uit.

@FennyPower; ik vind het hem heel mooi geworden. Enige puntje dat ik kan vinden is dat de foto zelf net een beetje zacht is (niet onscherp, maar zacht). De afbeelding die je daarnaast hebt gebruikt is wel heel scherp. Daardoor wordt het contrast tussen scherp en zacht wat groot waardoor mijn blik niet meer direct naar de kat getrokken wordt.

Ik heb van het weekend nog een leuke gedaan. Het is weer herfst en dat betekend dat ik weer met mijn magische paddenstoelen aan het werk kan!

Voor:

[ [url=m/ufnEgA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na:

[ [url=m/rRSRxd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bovenop de basisfoto zijn er nog 5 foto's genomen waarbij ik in het bos een lampje heb gehouden boven de paddenstoel zodat het licht aangaat in de paddenstoel. Het eindresultaat zijn 6 foto's: de basis (zoals je hier ziet), eentje voor een goede focus op de paddenstoel en dan 5 met het licht aan in de verschillende regio's van het hoedje van de paddenstoel. Het is een werkje, maar zo leuk!


Oh oh oh, wat ben ik fan van jouw stijl <3
Mag ik vragen hoe lang je bezig bent met het maken van deze foto's en daarna ook het bewerken?

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:43

@Tatjanaa, het maken zelf valt wel mee. Ik denk dat ik een half uurtje heb zitten pielen voor het paddenstoeltje (tot vermaak van voorbijgangers). De nabewerking is meer werk aangezien ik voor deze foto 6 beelden in Photoshop moest inschilderen. Na het intekenen begint de bewerking om het eindresultaat ‘af’ te krijgen. Ik denk dat ik er wel een uur of 2-3 in heb zitten. Maar ik ben niet de snelste met nabewerken: kopje thee, nog een kopje thee, koekje, cavia knuffelen, cavia eten geven, kopje thee.... dat werk :D

MyWishMax

Berichten: 25344
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:45

Gaaf weer maaikemuis. En dat bewerken is herkenbaar. Alleen dan met hond ipv cavia. _O-

Captain

Berichten: 21393
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:56

Prachtig maaikemuis!! <3