Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:49

Brit knap gedaan!

Leuk opgelicht spoonwise alleen lijkt het hoofdje van de hond beetje blauw ? Dan bedoel ik het witte mee alsof gloed over heen zit.

Toch een vraagje, ik zou eens willen weten hoe mijn foto’s zijn als ze afgedrukt worden. Ben wel benieuwd waar jullie je foto’s laten afdrukken en doen jullie dit ook voor klanten ?

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:53

Ik print mijn foto's af bij Saal. Ik heb hier zelf een aantal prints van liggen voor eigen gebruik en deze bevallen mij erg goed. De kleuren zijn bijna gelijk aan zoals ik ze bewerkt op mijn scherm en de kwaliteit van de afdrukken is hoog. Wanneer een klant een foto van mij wil bestellen dan bestel ik deze voor de klant bij Saal.

Nu maak ik landschapsfoto's en is het wat dat aangaat makkelijker. Iemand vindt iets mooi en wil het hebben. Ze kopen bij mij dan enkel de afdruk, het originele bestand blijft in mijn bezit.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:55

Maaike muis bedankt voor je reactie :)

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:00

Ik bij saal of profotonet. Di3 laatste zit hier in de buurt dus kan ik ophalen.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:10

En wat drukken jullie het liefst af? Op canvas of toch op wat anders ?

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:16

Ik zelf houd niet zo van canvas. Maar het ligt eraan wat klant wil. Vaak gewone afdrukken in verschillende maten of acryl glas. Die laatste vind ik zelf erg gaaf, maar is wel prijziger.

Canvassen willen sommige mensen wel, maar waar ik ze bestel zijn ze wel duurder dan het Kruidvat dus dat vinden mensen vaak te duur in vergelijking. Een aantal wil dan liever grote bestanden en anderen willen wel meer betalen voor kwaliteit en garantie, dus die bestellen e wel.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:22

Okee, maar hoe weten jullie dan het best voor jezelf waar je dan het makkelijkst kunt laten afdrukken ? Ik zou graag willen weten hoe mijn foto’s eruit komen.

Of is dan via deze website een foto album maken ook een optie of alleen foto’s afdrukken?

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:51

Canvas vind ik echt zo lelijk |o . Doe ik zo mijn best om scherpe foto's af te drukken met super veel detail, willen mensen het afgedrukt hebben op een medium waar zo weinig detail in verwerkt kan worden dat het bijna onscherp had kunnen wezen.

Bij Saal druk ik graag af op Acrylglas of op hardschuimplaat.

Edit; ik heb een aantal foto's van mijzelf hangen in huis. Klanten krijgen van mij niet de originele bestanden. Ze kopen echt een print waardoor ik ook zelf het afdrukproces en de leverancier kan kiezen en zo de beste kwaliteit kan blijven leveren. Heel soms wil een klant iets anders wat wel ergens anders vandaan moet komen. Dan is het afdrukken op risico van de klant en dan vermeld ik dat op voorhand.
Laatst bijgewerkt door maaikemuis op 11-09-20 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:52

maaikemuis schreef:
Canvas vind ik echt zo lelijk |o . Doe ik zo mijn best om scherpe foto's af te drukken met super veel detail, willen mensen het afgedrukt hebben op een medium waar zo weinig detail in verwerkt kan worden dat het bijna onscherp had kunnen wezen.

Bij Saal druk ik graag af op Acrylglas of op hardschuimplaat.


Hahaha, precies!!!

Ik heb gewoon een paar foto's laten afdrukken bij verschillende leveranciers en gekeken wat uk zelf het beste vond.

Album is wel echt wat anders weer.

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:00

Laat ik trouwens weer eens een voor en na'tje doen. Landschapsfotografie kan ook heel leuk zijn. De voor en na van de foto die ook zijn eigen topic in de lijst heeft gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:05

Oh wauw :+:

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:07

Bedankt allemaal !

Maar ik lees vaak dat mensen dan bestanden afleveren aan hun klanten met hoge kwaliteit (dus een groot formaat zonder logo)

Maar.. hoe zit dan precies ? Iedereen doet het weer zo verschillend. Bij mij krijgen ze nu gewoon x aantal grote bestanden zodat ze zelf kunnen afdrukken als ze dat willen.

Want als ik goed begrijp Maaike krijgen ze bij jou alleen dus kleine bestanden digitaal? En hebben ze kans om bij jou dus te laten afdrukken. Bereken je dit al bij de prijs in ?

Want ik lees ook bij sommige fotografen dat ze +- 40 foto’s leveren op hoge kwaliteit. Maar neem aan dat die niet allemaal afgedrukt gaan worden door de fotografen.

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:19

Ik fotografeer landschappen. Die hebben als voordeel weinig te eisen... wanneer iemand een van mijn landschappen aan de muur wil hebben dan kopen ze een print.

In heel uitzonderlijke gevallen fotografeer ik mensen of dieren in opdracht. Ik lever dan in de meeste gevallen de 10 beste foto’s bewerkt aan de klant op klein en groot formaat en wens de klant er veel plezier van. Maar daar betalen mensen dan ook wel een bedrag voor. Dat vind ik het meest duidelijk. Je huurt mij dan in voor het maken van de foto’s, de klant weet hoeveel foto’s hij kan verwachten en alle rechten liggen bij de klant. Dat is voor mijzelf het rustigste. Maar no way dat dat 40+ foto’s zijn. Dan ben ik 2 weken bezig met bewerken... en ik wil alleen de allerbeste foto’s afleveren, niet alles waarvan ik denk ‘net niet’.

Nog een andere constructie is wat ik doe voor mijn sport. Ik maak de foto’s voor de klimhal en in ruil daarvoor mag ik gebruik maken van hun diensten. Een soort gentleman’s agreement. Maar ook daar geldt, ik maak de foto’s, zij bepalen wat ze er uiteindelijk mee doen.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:58

Granoek schreef:
Ik had denk ik wat meer plaats gelaten in de hoek boven de oren en aan de neus. Oog lijkt een beetje dof? Wel mooi geworden verder!

Thanks, en ook voor de tip! Het is nog een beetje goochelen soms. Ik ga zo nog eens verder met een andere bewerking. :)

maj0

Berichten: 6599
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:38

Kruipt even onder de meeleesstaan vandaan. Maar aluminum (alu dibond) bij Saal is ook gaaf

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:26

Mooi gedaan Maaike met dat licht en de kleuren van de bloeiende heide!

Ondanks dat ik niet veel heb gedaan voor deze bewerking is het contrast wel vrij groot. Vind het wel tof zo dit tafereel! Of vinden jullie het te ´hard´?

voor
Afbeelding

na
Afbeelding

Pommier
Berichten: 3379
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:29

Britt1 schreef:
Mooi gedaan Maaike met dat licht en de kleuren van de bloeiende heide!

Ondanks dat ik niet veel heb gedaan voor deze bewerking is het contrast wel vrij groot. Vind het wel tof zo dit tafereel! Of vinden jullie het te ´hard´?

voor
[ [url=m/pbKRcT.jpg]Afbeelding[/url] ]

na
[ [url=m/nVyrfq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind hem goed gelukt. De lucht voegt echt wat toe en netjes bewerkt

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:29

Britt1 schreef:
Mooi gedaan Maaike met dat licht en de kleuren van de bloeiende heide!

Ondanks dat ik niet veel heb gedaan voor deze bewerking is het contrast wel vrij groot. Vind het wel tof zo dit tafereel! Of vinden jullie het te ´hard´?

voor
[ [url=m/pbKRcT.jpg]Afbeelding[/url] ]

na
[ [url=m/nVyrfq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind hem gaaf! Alleen, zoals ik eerder ook al zei, als je de horizon verandert, let dan even op waar de zon van origine staat. Dit zie je namelijk terug in de foto. :D

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:30

Suzanne_k schreef:
Britt1 schreef:
Mooi gedaan Maaike met dat licht en de kleuren van de bloeiende heide!

Ondanks dat ik niet veel heb gedaan voor deze bewerking is het contrast wel vrij groot. Vind het wel tof zo dit tafereel! Of vinden jullie het te ´hard´?

voor
[ [url=m/pbKRcT.jpg]Afbeelding[/url] ]

na
[ [url=m/nVyrfq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind hem goed gelukt. De lucht voegt echt wat toe en netjes bewerkt

Thanks, echt een druk plaatje is het maar blijft me fascineren. En er was ook echt zonsondergang maar helaas kwam die niet door toen ik 'm schoot.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:30

Nayomie schreef:
Britt1 schreef:
Mooi gedaan Maaike met dat licht en de kleuren van de bloeiende heide!

Ondanks dat ik niet veel heb gedaan voor deze bewerking is het contrast wel vrij groot. Vind het wel tof zo dit tafereel! Of vinden jullie het te ´hard´?

voor
[ [url=m/pbKRcT.jpg]Afbeelding[/url] ]

na
[ [url=m/nVyrfq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind hem gaaf! Alleen, zoals ik eerder ook al zei, als je de horizon verandert, let dan even op waar de zon van origine staat. Dit zie je namelijk terug in de foto. :D

Ben wel benieuwd waar je dat aan ziet?

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:33

Vooral de lichtinval op de rechter boot en de man die de zee in loopt, daar komt het licht van rechts. :j

Vealosz

Berichten: 4556
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: ‘s-Heerenberg

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:52

Hoe doen jullie dat toch met die lucht? Zo mooi!

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:58

Vealosz schreef:
Hoe doen jullie dat toch met die lucht? Zo mooi!


Ik werk vaak met meerdere belichtingen. De basis wordt gevormd door de voorgrond, de lucht is 1 of 2 stops onderbelicht en die ‘schilder’ ik in het beeld van de voorgrond.

Kimmsel

Berichten: 819
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:07

Hier ook weer een before en after foto bewerkt, van mijzelf met mijn paard en hond. :)

Afbeelding

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:06

Nayomie schreef:
Vooral de lichtinval op de rechter boot en de man die de zee in loopt, daar komt het licht van rechts. :j

Hm dat is zo! Goed gezien :D

(oeps per ongeluk ook via pb)