Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10475
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 19:07

Ik had denk ik wat meer plaats gelaten in de hoek boven de oren en aan de neus. Oog lijkt een beetje dof? Wel mooi geworden verder!

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:49

@Ketly, enorm gaaf! Mooi hoe je hem hebt terug gezet naar een horizontale foto.
@Captain, niet mijn smaak, maar wel echt onwijs gaaf bewerkt!
@DiscoDipp, leuke foto en mooi subtiel bewerkt.
@Melewel, Enorm leuk bewerkt! Het hek in de foto heeft wel iets.
@DiscoDipp, alweer een leuke foto zo bij de heide
@Captain, prachtige foto!
@Luna, Persoonlijk had ik iets meer ruimte overgelaten bij het hoofd, wel mooi bewerkt.

Ik kom me ook melden, iedereen op de vorige pagina reactie op gegeven :) Ik ben vanavond even op pad gegaan met m'n nieuwe camera. Het is nog erg wennen, maar tot nu toe blij met het resultaat. Kwaliteit gaat helaas flink achteruit door het uploaden.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Amado7

Berichten: 10733
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 22:49

Ik vind hem erg mooi gelukt Veertje!

DiscoDipp

Berichten: 2872
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:44

Oh die onderste is echt mooi geworden!

veertje99

Berichten: 1184
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 22:31

Bedankt :D

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:27

Hallo fotofanaten! Ik zou graag van jullie horen met welke processor en hoeveel RAM jullie fijn kunnen werken met jullie fotobewerkingsprogramma´s? Ik werk met Photoshop en Luminar, waarvoor er eigenlijk 16GB RAM wordt gevraagd aan minimale vereiste, maar vraag me af of het ook met 8GB kan. Ik ben namelijk op zoek naar een fijne nieuwe laptop die ook nog een beetje betaalbaar is. Jullie ervaring en advies heel welkom!

Captain

Berichten: 21393
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:31

Ik heb het een hele tijd gedaan met 8GB RAM maar zeker met RAW foto's was dat echt hell. :') Hoevaak ik dat ding wel niet uit het raam heb willen flikkeren. _O- Kon zelfs geen Youtube er naast afspelen..
Nu geüpdatet naar 16GB en had ik echt jaren geleden moeten doen. :')

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:33

Captain schreef:
Ik heb het een hele tijd gedaan met 8GB RAM maar zeker met RAW foto's was dat echt hell. :') Hoevaak ik dat ding wel niet uit het raam heb willen flikkeren. _O- Kon zelfs geen Youtube er naast afspelen..
Nu geüpdatet naar 16GB en had ik echt jaren geleden moeten doen. :')

haha ja herkenbaar...is echt een gedoe en niet fijn he! Merk je dus veel verschil met de 16gb?
Welke computer heb je?

Captain

Berichten: 21393
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:37

Wereld van verschil!
Ik heb gewoon een oude desktop, merk Medion.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:38

Ah ja ik zit zo in dubio of ik ook toch over zal gaan op een desktop. Financieel leuker en qua laptop is het echt lastig er een te vinden die geen lawaai maakt. Maar alle suggesties welkom!

Captain

Berichten: 21393
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:39

Ik heb ook Photoshop op mijn laptop, als ik bij een vriendin ben ofzo en ik wil ff gauw wat bewerken, of met vakanties, maar ik vind dat kleine schermpje echt niets. Bij de desktop heb ik gewoon een groot scherm waar alles goed op te zien is. Ook iets om rekening mee te houden!

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:43

Dat is ook waar! Het makkelijk kunnen meenemen/verplaatsen van laptop vind ik daarentegen ook wel fijn. Punt met desktop is dat die dan boven komt te staan hier. Ook wel saai. Keuzes, keuzes...

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 16:41

Ik heb nu een MacBook Pro van 8gb en ik kan af en toe koffiezetten tussendoor. Ook een 4K beeldscherm trekt hij niet. Van de week een MacBook Pro van 32gb uit mogen proberen en opeens kreeg ik het gevoel opgejaagd te worden.

16gb is prima, 8gb is te licht wanneer je echt met meerdere lagen en bewerkingen werkt en er nog een goed beeldscherm aan wilt hangen.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 16:55

maaikemuis schreef:
Ik heb nu een MacBook Pro van 8gb en ik kan af en toe koffiezetten tussendoor. Ook een 4K beeldscherm trekt hij niet. Van de week een MacBook Pro van 32gb uit mogen proberen en opeens kreeg ik het gevoel opgejaagd te worden.

16gb is prima, 8gb is te licht wanneer je echt met meerdere lagen en bewerkingen werkt en er nog een goed beeldscherm aan wilt hangen.

Dank je! Word je er niet gek van dat ie zo traag kan zijn met 8gb?
Ik heb nooit met een MacBook gewerkt. Niet gewend, is het dan wel wat? Ik zag een gerefurbished exemplaar, Pro Retina - i7 Quad-Core - 16GB - 256GB SSD voor 1070 euro. Tja. Geen idee of dat wat is, omdat ik het dus niet ken.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:01

256 GB zit best snel vol. Ik heb nu m’n computer grotere sd kaart gezet. Maar vind wel fijn om niet gelijk alles over te hoeven zetten van de computer / laptop naar een extra geheugen kaart of iets.

Maar ik speel graag Sims er ook nog naast dus vind ik wel fijn. Maar ik bewerk normaal op vaste computer gewoon Windows met een benq beeldscherm die gekalibreerd is.

RachelB
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:01

Hoi Allemaal,

Zie hieronder mijn voor en na foto.
Wat vinden jullie ervan?


Afbeelding
Afbeelding

Captain

Berichten: 21393
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:29

WAUW!! <3

Pommier
Berichten: 3379
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:44

Heel mooi

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:50

Britt1 schreef:
maaikemuis schreef:
Ik heb nu een MacBook Pro van 8gb en ik kan af en toe koffiezetten tussendoor. Ook een 4K beeldscherm trekt hij niet. Van de week een MacBook Pro van 32gb uit mogen proberen en opeens kreeg ik het gevoel opgejaagd te worden.

16gb is prima, 8gb is te licht wanneer je echt met meerdere lagen en bewerkingen werkt en er nog een goed beeldscherm aan wilt hangen.

Dank je! Word je er niet gek van dat ie zo traag kan zijn met 8gb?
Ik heb nooit met een MacBook gewerkt. Niet gewend, is het dan wel wat? Ik zag een gerefurbished exemplaar, Pro Retina - i7 Quad-Core - 16GB - 256GB SSD voor 1070 euro. Tja. Geen idee of dat wat is, omdat ik het dus niet ken.


Ik kan de 32gb versie waarschijnlijk overnemen. De klap moet er nog opgegeven worden, maar mijn MacBook zorgt inderdaad met zijn 8gb voor frustratie. 16gb is beter. Ik heb genoeg aan 256gb maar dat is omdat ik thuis alles op de server opsla. Alleen bestanden waar ik actief aan werk staan op de computer zelf. I7 is ook prettig.

@rachel prachtig!!!

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:51

Even gespeeld!

Sarajevo <3

Afbeelding


Afbeelding

MyWishMax

Berichten: 25345
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:58

Ik heb een apart beeldscherm die ik aan kan sluiten op laptop. juist omdat ik laptop graag meeneem of mee op de bank zit. Voor echte bewerkingen sluit ik het beeldscherm dan aan.

Máár die heb ik wel gekocht toen ik geen nieuwe laptop nodig had, dus geen dubbele kosten haha. Mijn laptop heeft ook geen 16gb ram geheugen en draait ook PS en LR. Toen ik hem net had kon ik die 2 tegelijk aan zetten met internet, nu heeft hij wel meer moeite. Maar dat vergeef ik hem wel na een jaar of 9 geloof ik. Stomme is dus dat ik in het begin wel meerdere lagen en foto's tegelijk kon doen, nu af en toe niet meer. Maar goed, soms heeft die al moeite met alleen internet dus ik moet wel gaan vervangen

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 22:19

Ik heb MacBook Pro van 2015 met 8gb. Heb m nu al 4 jaar maar ding werkt echt als een trein. Werk ook in meerdere lagen en ook wel meerdere zware programma’s naast elkaar gedraaid. Als ik première pro, Photoshop, lightroom en bridge naast elkaar draai zegt hij wel NEE :+

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 22:44

Nynkster schreef:
Ik heb MacBook Pro van 2015 met 8gb. Heb m nu al 4 jaar maar ding werkt echt als een trein. Werk ook in meerdere lagen en ook wel meerdere zware programma’s naast elkaar gedraaid. Als ik première pro, Photoshop, lightroom en bridge naast elkaar draai zegt hij wel NEE :+

Oh he, bij jou werkt het wel goed ja? Wat voor een processor dit er in die Mac? Fijn dat het goed gaat in elk geval, als je tenminste niet teveel tegelijk doet :)
En geluid van de ventilator? Last van?

Spoonwise

Berichten: 64
Geregistreerd: 30-08-12
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:37

Ik lightroom over het algemeen alleen wat na... Ik heb veel respect voor de photoshoppers, niet mijn sterke kant en niet waar ik lol uit haal persoonlijk! Wel vaak heeeel erg mooi!

Afbeelding

Bij deze een voor-na-tje van mij

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:44

Britt1 schreef:
Even gespeeld!

Sarajevo <3

[ [url=m/ysTQMo.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/gVqV7k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf! Ik zou met veranderende lucht wel even op de zon letten. Nu zie je de zon, maar dat loopt niet gelijk met de schaduwen op de grond. Wel fijne sfeer! :j