Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 19:32

Wat een toffe foto!

Als tip zou ik de voetsporen voor het vliegtuig (dat isst toch?) even weghalen, dan lijkt het nog meer op een verlaten wrak ;)

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 22:11

Heel gaaf neverland!
Ben ik ook geweest in 2017 :D

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:12

Is het ook een mogelijkheid om twee paarden op één foto te krijgen? En deze foto af te drukken? Wil namelijk mijn overleden paardje shoppen naast mijn huidige friesje.

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:31

Janinevv schreef:
Is het ook een mogelijkheid om twee paarden op één foto te krijgen? En deze foto af te drukken? Wil namelijk mijn overleden paardje shoppen naast mijn huidige friesje.

Als je twee goeie kwaliteit foto's hebt dan is dat zeker mogelijk! Ik ben er niet supergoed in, wil het wel proberen voor je.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:24

YentlShots schreef:
Janinevv schreef:
Is het ook een mogelijkheid om twee paarden op één foto te krijgen? En deze foto af te drukken? Wil namelijk mijn overleden paardje shoppen naast mijn huidige friesje.

Als je twee goeie kwaliteit foto's hebt dan is dat zeker mogelijk! Ik ben er niet supergoed in, wil het wel proberen voor je.


Jaa dat wel, wil straks als huidige friesje groter is en mooier weer mooie foto maken en dan lijkt het me gaaf om samen te voegen beetje dromerig effect of iets

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 15:45

Twee in 1 shoppen kan hoor, en als je blackfoto's hebt is het helemaal keimakkelijk :))


Afbeelding

Afbeelding

/

Afbeelding

Afbeelding

Captain; mega gaaf <3

Pinici

Berichten: 211
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 12:50

Knap weggewerkt! Op de eerste foto loopt de lijn van het roze fietspad alleen nog niet recht tussen de voorbenen, dat zou ik nog even opnieuw bewerken.

En een tip, volgende keer eerst even naar de omgeving kijken. Als je het model 10 meter meer naar achteren had gezet had je het bord niet weg hoeven te werken, scheelt veel tijd met nabewerken :D

Joscaa schreef:
Twee in 1 shoppen kan hoor, en als je blackfoto's hebt is het helemaal keimakkelijk :))


[ [url=m/RDQyHg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CUGNuC.jpg]Afbeelding[/url] ]

/

[ [url=m/CqAFeR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JE5M3O.jpg]Afbeelding[/url] ]

Captain; mega gaaf <3

FennyPower

Berichten: 1489
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 20:15

Afbeelding
was een lastige foto vond ik, maar het resultaat is wel okee geloof ik :)
Afbeelding

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 23:06

Oef daar ben je even zoet mee geweest zeker.. mooi hoor <3

FennyPower

Berichten: 1489
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 01:50

droomy schreef:
Oef daar ben je even zoet mee geweest zeker.. mooi hoor <3

Jaa 3 tot 4 uur bezig geweest met regelmatig een kleine stop tussen door :')
Lastig met zo'n net op de achtergrond ahaha, Dankjewel! :)

Shauniraquel

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 09:56

Jeetje, ja dat kost tijd! Knap van je het volhoudt. Ik wordt op een gegeven moment chagrijnig dat het lang duurt en ga het afraffelen haha! Maar echt heel goed gedaan!

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 10:27

FennyPower schreef:
[ [url=m/ZrZ6Bv.jpg]Afbeelding[/url] ]
was een lastige foto vond ik, maar het resultaat is wel okee geloof ik :)
[ [url=m/0ew4j3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow wat een werk moet dat zijn geweest!

Granoek
Blogger

Berichten: 10488
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:08

Ik ben hier nog niet zo goed mee dus ik reageer meestal gewoon vol verbazing op jullie creaties, maar wil toch 2 foto's van deze week ook delen omdat ik hoop dat jullie me nog wat tips kunnen geven.

Waar ik zelf tegenaan loop is dat er een soort waas over hangt, maar ik kan niet zeggen dat ik het lelijk vind. Maar ik zie het wel. :') Heb de waas gewist over paard en meisje maar dat vind ik dan ook weer niet nodig..
Dus ja.. dilemma in mijn hoofd :+
Ze zijn wat heftig maar dat is 'de bedoeling'. Verder dan schuiven met de curves ging ik nooit en ik wilde nu gewoon eens 'all out' gaan. Ik vind het wel mooi, niet voor àltijd maar voor mijn doel wel leuk. Foto's zijn voor mijn zusje en die weet dat ze slachtoffer was voor mijn oefenproject, anders had ik het wellicht niet gedaan. Ver buiten mijn comfort zone :')

De eerste
Voor
Afbeelding

en na
Afbeelding


De tweede
Voor
Afbeelding

en na
Afbeelding


en de tutorial die ik ongeveer gevolgd heb, bij de tweede al wat minder strikt dan bij de eerste
https://www.youtube.com/watch?v=YKRpesQfsz8
Fijne tutorial vond ik en veel technieken die ik nog niet kende

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 16:39

Zo die moeder op de achtergrond bij het meisje heb je knap weg gewerkt! Alleen net achter zn onderlip klopt iets nog niet helemaal voor mijn idee.

Oeh gaaf die van die kat. Snap dat dat een heel erg geduld werkje geweest is! :oo

Ah zal even kijken voor t fietspad, was me niet opgevallen O:) Pony verplaatsen ging niet ivm mijn gebroken enkel en voorbij het bord is een stuk verder dan 10 meter, pony staat op een bruggetje haha.

Edit; welk roze vh fietspad? Rechts dat 'roze' is kroos op de sloot dus dat hoefde van mij niet perse recht, maar t stoort mij ook niet. Maar kan t wel even aanpassen, dankjrwel voor het mee kijken en de tip :)

Isabel

Berichten: 2272
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 17:01

Granoek wat bedoel je precies met de waas? Als je het “aura” eromheen bedoelt; dat is een kwestie van je masker wat aanpassen. Vind ze wel mooi bewerkt, zeker de tweede! <3

MuffinX
Berichten: 284
Geregistreerd: 19-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:36

Wauw, dat is echt een mooie foto en super knap weg gewerkt met het paard en dat meisje!


Ik krijg steeds meer handigheid in photoshop, deze keer wel 'extreem' bewerkt en ik moet hem nog verder afwerken maar wilde hem toch alvast laten zien.

Afbeelding



Afbeelding

Matheno

Berichten: 7960
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:58

MiickeytJe schreef:
Wauw, dat is echt een mooie foto en super knap weg gewerkt met het paard en dat meisje!


Ik krijg steeds meer handigheid in photoshop, deze keer wel 'extreem' bewerkt en ik moet hem nog verder afwerken maar wilde hem toch alvast laten zien.

[ [url=m/nEdatq.png]Afbeelding[/url] ]



[ [url=m/9rWqBs.png]Afbeelding[/url] ]


Héél mooi!

MuffinX
Berichten: 284
Geregistreerd: 19-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:12

Matheno schreef:
MiickeytJe schreef:
Wauw, dat is echt een mooie foto en super knap weg gewerkt met het paard en dat meisje!


Ik krijg steeds meer handigheid in photoshop, deze keer wel 'extreem' bewerkt en ik moet hem nog verder afwerken maar wilde hem toch alvast laten zien.

[ [url=m/nEdatq.png]Afbeelding[/url] ]



[ [url=m/9rWqBs.png]Afbeelding[/url] ]


Héél mooi!


Zijn de kleuren bij jullie ook goed ? Ik heb het idee dat mijn laptop heel erg afwijkt met kleuren

Captain

Berichten: 21424
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:00

De foto's met het weggewerkte gaas bij de kat en vogel vind ik echt heel knap! :oo Hoe is dat gedaan? Met de kloon-stempel tool?

Van mij ook weer een! Nabewerking misschien wat heftig, op origineel formaat is dat wat minder. :+
Afbeelding

Afbeelding

Pinici

Berichten: 211
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:17

Captain schreef:
De foto's met het weggewerkte gaas bij de kat en vogel vind ik echt heel knap! :oo Hoe is dat gedaan? Met de kloon-stempel tool?

Van mij ook weer een! Nabewerking misschien wat heftig, op origineel formaat is dat wat minder. :+
[ [url=m/f1yqik.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Uct8Xp.jpg]Afbeelding[/url] ]



Heel gaaf, en netjes dat oortje! Waarmee heb je de vacht verscherpt? Ik zou persoonlijk de lampen op de muur wegwerken. Of de rechter lamp net helemaal zichtbaar laten. Nu is ie net onhandig afgesneden. Verder heel fijn beeld!

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:53

Dat gaas ook weer bij die kanarie :wow: Kleuren zijn iets heftig, maar wel okay hoor!

Gaaf die met dat paard. Ja da's vaker he, als je het verkleint dat het allemaal net even wat heftiger word _O-

Sneeuwneus

Berichten: 307
Geregistreerd: 18-11-15
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 03:12

Fennypower: Wat een wegwerkskills, heel netjes gedaan. Hij is gaaf geworden zo!
Granoek: Oh wauw, vooral die tweede. Die zou zo aan de muur kunnen.
Miickeytje: Heel knap gedaan, hoe lang ben je daarmee bezig geweest? De kleuren zijn op mijn scherm(en) erg fel, maar dat is makkelijk op te lossen door de saturatie iets omlaag te gooien. Mooi!
Captain: Bizar hoe je van een redelijk simpele foto naar zó een krachtige plaat kan gaan, het paard spat van het scherm. Schitterend, ik ben fan!


Van mij ook weer eens een extreme. Ik heb geen idee hoe mensen het voor elkaar krijgen bloesemshoots te doen met honden, gelukkig hebben we photoshop nog.
Mijn liefste vriendje van alweer 11,5 jaar. <3 Nog altijd een hartenbreker. Geschoten met de nikkor 50mm f/1.8.


Afbeelding


Afbeelding

Celine_Famke

Berichten: 6740
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 07:14

Ushanka schreef:
Fennypower: Wat een wegwerkskills, heel netjes gedaan. Hij is gaaf geworden zo!
Granoek: Oh wauw, vooral die tweede. Die zou zo aan de muur kunnen.
Miickeytje: Heel knap gedaan, hoe lang ben je daarmee bezig geweest? De kleuren zijn op mijn scherm(en) erg fel, maar dat is makkelijk op te lossen door de saturatie iets omlaag te gooien. Mooi!
Captain: Bizar hoe je van een redelijk simpele foto naar zó een krachtige plaat kan gaan, het paard spat van het scherm. Schitterend, ik ben fan!


Van mij ook weer eens een extreme. Ik heb geen idee hoe mensen het voor elkaar krijgen bloesemshoots te doen met honden, gelukkig hebben we photoshop nog.
Mijn liefste vriendje van alweer 11,5 jaar. <3 Nog altijd een hartenbreker. Geschoten met de nikkor 50mm f/1.8.


[ [url=m/OACrL8.png]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/f6zylK.png]Afbeelding[/url] ]


Waaaaauw heel erg mooi gedaan! <3 Waar heb je die achtergrond vandaan?

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Voor- en nafoto's (fotografie en Photoshop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:48

Heel gaaf gedaan, die hond! :wow: Wow! Enige is dat zijn neus op mijn laptop wel érg wit/overbelicht is, daar zie ik verder geen detail meer in, maar echt onwijs vet gedaan :+:

Nayomie
Berichten: 32795
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:56

Ushanka schreef:
Fennypower: Wat een wegwerkskills, heel netjes gedaan. Hij is gaaf geworden zo!
Granoek: Oh wauw, vooral die tweede. Die zou zo aan de muur kunnen.
Miickeytje: Heel knap gedaan, hoe lang ben je daarmee bezig geweest? De kleuren zijn op mijn scherm(en) erg fel, maar dat is makkelijk op te lossen door de saturatie iets omlaag te gooien. Mooi!
Captain: Bizar hoe je van een redelijk simpele foto naar zó een krachtige plaat kan gaan, het paard spat van het scherm. Schitterend, ik ben fan!


Van mij ook weer eens een extreme. Ik heb geen idee hoe mensen het voor elkaar krijgen bloesemshoots te doen met honden, gelukkig hebben we photoshop nog.
Mijn liefste vriendje van alweer 11,5 jaar. <3 Nog altijd een hartenbreker. Geschoten met de nikkor 50mm f/1.8.


[ [url=m/OACrL8.png]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/f6zylK.png]Afbeelding[/url] ]


Super gaaf gedaan. <3