[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mang

Berichten: 4585
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Tholen

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:50

Bedankt! Ik denk dat de scherpte toch echt door het uploaden en door bordermaker komt, die opmerking kreeg ik al eerder :P Maar hier op de pc in het groot zijn ze toch echt haarscherp :o

unicumW
Berichten: 576
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: noord- brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:08

noor 20 euro
fading 40 euro
joyce bunny ik zou er niks voor geven. lekker oefenen. :)
nadine 15 euro
gianti 20 euro
loontje 25 euro
seven 30 euro
nina charlie 15 euro
channie 15 euro
bellatrix 25 euro
milou lover 50 euro
dyan 15 euro
irene 50 euro
many 30 euro..

mijn foto,s..
Heb ze van bokt geup;oad dus ben benieuwd of er iets van de kwaliteit overblijft. Heb de foto,s zelf niet meer op mijn pc :)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://i153.photobucket.com/albums/s204 ... G_1634.jpg

http://i153.photobucket.com/albums/s204 ... G_1572.jpg

ben benieuwd..

FemkeRoosje

Berichten: 1514
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:13

Nooor_ ongeveer tussen de 20 en 30 euro.
Fading ik vind je uitsnede en scherptediepte erg mooi! Ik denk zeker wel 40 euro.
Joycebunny je eerste foto is erg leuk! De rest vind ik iets minder. Ik ga verder mee met Bellatrix.
Nadineex ik denk rond de 20/25 euro.
Gianti nette foto's! Zeker wel meer als 15 euro! :)
Loontje_ ik vind je series altijd erg mooi! Er zit echt een hele leuke bepaalde sfeer in! Wat voor bedrag daar bij hoort vind ik erg lastig om te bepalen.
Seven ik vind je "anders" foto's het leukst, zit voor mijn idee het meeste 'sfeer' en je 'eigen stijl' in. Ik denk rond de 20 euro.
NinaCharlie ik heb echt geen idee hoeveel je hiervoor zou moeten vragen. Ik vind alleen je composities nog niet heel fijn kijken, het lijkt alsof het paard in de derde foto bijvoorbeeld een beetje omvalt en in de eerste ook een beetje.
Channiiiej ik vind je honden foto's het leukste! Maar ik denk wel 20 euro.
Bellatrix je eerste foto vind ik zeker wel 25 euro waard, de andere 2 vind ik lastiger om te taxeren.
Milan_lover ik vind het jammer dat je 3de en de 1e ook een beetje overbelicht is. Ik denk rond de 20 euro.

Ik ben ook erg benieuwd! :)

Paarden:
1#
Afbeelding

2#
Afbeelding

http://www3.picturepush.com/photo/a/8173431/img/2012-4-21-Donna%2C-Terhorsterzand/DSC-0386--.png
http://www5.picturepush.com/photo/a/8661293/img/Vanalles/DSC-0254.png

Honden:

3#
Afbeelding

http://www4.picturepush.com/photo/a/7973537/1024/2012-3-25-Kleine-zwarte-en-bruine-hondje%2C-Hondenfotomeeting-Hilversum/DSC-0376.png

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:27

Milan_lover : Heb weinig op je foto's aan te merken. Fijne kleuren, scherpte en achtergrond. Het witte bij de kat iets iets overbelicht maar vind dat niet eens echt storen. €35-€45.

xDyan : Ik vind je copyright in het paars eigenlijk helemaal niets. :o Ik zou dat gewoon in 1 kleur houden of 2 als het qua achtergrond kleur weg zou vallen. Foto's van voor (eerste foto) hou ik persoonlijk niet zo van maar dat is een kwestie van smaak. Wel goed moment alleen vind ik ook (persoonlijk) de kleuren iets te fel/duidelijk. De hond zou ik lager fotograferen, nu ben je te hoog. Compositie ook aan werken, mis een poot en de hond kijkt niet actief/leuk/alert. De kat is netjes. :j Goed scherp en op goeie hoogte. Scheen de zon zo erg? Vind hem wat rood/bruinig maar als de kat die kleur heeft dan heb ik niets gezegd. €15-€20

Irene96 : Ik vind jou foto's erg gaaf!! :)) Heel helder en scherp. Mijn camera krijgt dat gewoon niet voor elkaar. -O- €45-€70.

mang: Prima foto's op zich. Niet echt veel op aan te merken. Goed gebruik van lichtinval, scherp. €25-€35.

unicumW : Jammer dat het neusje wegvalt bij de 2e foto. Rijfoto's maak ik persoonlijk liever vanaf de zijkant maar dat is weer een kwestie van smaak. :') Zijn prima foto's maar ik mis iets..kan alleen niet echt zeggen wat. := €10-€15.

FemkeRoosje : Ik hou persoonlijk niet van scheve foto's. :+ De eerste 2 zijn prima. Prima kleur en scherpte. Je hond foto vind ik de sterkste. Erg mooie kleuren en scherpte. :) €20-€35

Heb zelf ook foto's gemaakt bij de cross in Vrouwenpolder:

http://i48.tinypic.com/2i0688o.jpg
http://i50.tinypic.com/34yyys3.jpg
http://i49.tinypic.com/5tw7r9.jpg
http://i48.tinypic.com/fabtop.jpg

Anoniem

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:31

UnicumW: Persoonlijk vind ik het niet zo mooi, ik zou hier nog even niets voor vragen.

FemkeRoosje: Prima foto's! €30,- ?

Bedankt voor de taxaties en reacties op mijn foto's overigens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:32

Joycebunny:
Foto 1: Wel een gave foto, altijd moeilijk om een 'binnenshow' te fotograferen. Ik mis wel net wat scherpte bij het voorste paard op het hoofd. Maar verder vind ik hem wel geslaagd :D
Foto 2: Als je hem van lager had genomen was de compositie waarschijnlijk gelijk al een heel stuk beter geweest. Ook vind ik die gele glijbaan echt enorm storen. En je ziet het hoofd bijna als een donkere vlek. De oogjes komen er niet uit.
Foto 3: Sowieso had ik deze foto liever horizontaal gezien in plaats van verticaal. Ook mis ik kwaliteit en scherpte.

Ik zou dus nog geen geld gaan vragen voor je fotoreportages maar eerst nog even flink veel oefenen. Ga veel portfolioshoots doen! Daar leer je enorm veel van!


Nadineex
Foto 1: Opzich een goede foto, vind enkel de compositie niet helemaal super. Verder wel mooie scherpte en nette scherptediepte. De foto lijkt wel wat rare kleuren te hebben. te veel contrast.

Foto 2: Dit had echt een hele gave foto kunnen zijn. Echt heel erg zonde dat er niet echt scherptediepte in je foto zit. Hierdoor komt de hond er niet optimaal uit.

Foto 3: Als je een iets andere compositie had gebruikt. Dus de personen in het midden had deze foto al heel anders getoond denk ik, verder wel een mooie sfeerfoto.

Ik denk dat je best al een fotoreportage kunt houden hoor, je kan volgens mij wel €20,- tot €30,- voor je reportages vragen.


Gianti
Foto 1: Ik stoor me enorm aan die letter M. Ook die groene bak en draden op de achtergrond vallen voor mij erg op. Ik had dit weggewerkt denk ik. Verder is het wel een gaaf moment, en heb je nette kleuren.

Foto 2: Mooie foto hoor, mooie compositie. Al had hij nét wat meer van onder genomen worden. Hier ook mooi kleurgebruik!

Foto 3: Zonde van dat paardje rechts, maar met veulentjes kan je daar natuurlijk niets aan doen! Verder wel mooie kleuren hoor!

Ik denk dat je wel rond de €25,- tot €30,- kan vragen.


Loontje_
Foto 1: Ik vind het echt een hele gave foto. Erg mooi zo met dat zwart-wit effect! Ook de compositie spreekt mij echt heel erg aan!

Foto 2: Weer prachtig! Prachtig kleurgebruik en mooie scherpte en scherptediepte. Het effect vind ik er ook echt bijpassen. Echt een warm gevoel geeft deze foto mij!

Foto 3: Weer prachtig, staat perfect in deze omgeving. Ook weer een super effectje erop gedaan. Ik ben fan van jou stijl!

Ik ben echt fan van jou hoor. Jou effectjes zijn echt heel gaaf. Ik denk dat je voor mensenfotografie wel €50,- tot €60,- kan vragen!


Seven
Foto 1: Jammer dat deze foto geen scherptediepte heeft waardoor het een geheel lijkt te zijn en het paard er niet uitspringt. Is inderdaad lastig met zulke foto's maar een grotere afstand tussen dier en achtergrond had het beter gemaakt denk ik. Verder wel mooie kleuren!

Foto 2: Ben wel benieuwd hoe deze er verticaal had uitgezien! Wel mooie scherptediepte en bokeh. Ik vind het een mooie foto met nette kleuren!

Foto 3: Die boom lijd mij enorm af, maar wel lastig weg te werken dat snap ik! Wel een leuk idee zo , maar vind de uitvoering toch minder.

Ik denk dat je wel rond de €25,- tot €30,- kan vragen!

NinaCharlie
Foto 1: Vind het een mooie foto, mooie kleuren, scherptediepte en achtergrond. Vind wel dat het paardje het hoofdstel/halster niet echt mooi staat. Maar dat is eigen smaak!

Foto 2: Mooie blackfoto. Hier is hij perfect zwart! Ik had misschien nog een klein beetje meer nek gezien, vind hem nu wat lomp overkomen. Wel erg mooie kleuren!

Foto 3: Had deze iets rechtgetrokken en de teugels weggewerkt. Dan zou hij al heel anders uitkomen denk ik. Ook zonde van de © in het midden van de foto. Verder wel weer echt mooie kleuren en scherpte!

Ik denk dat je zeker wel €40,- tot €45,- kan vragen!


Ik heb nu even geen tijd meer, reageer de volgende keer verder!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:39

Wat super om te zien dat er zoveel mensen commentaar en tips op elkaar geven. +:)+

Narratify

Berichten: 424
Geregistreerd: 26-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 19:46

Ik ben zelf nog in de uitprobeer fase maar ik ben toch benieuwd wat jullie van mijn foto's vinden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 19:52

Wauw super bedankt voor alle tips en commentaar. Ben ik echt veel mee +:)+
Ik ga inderdaad voorlopig gratis portfolioshoots doen bij vriendinnen enzo. Op zich hoef ik er niets voor, ik doe het graag en ik leer elke keer wat bij :j

C_Spirit

Berichten: 1828
Geregistreerd: 01-06-11

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:09

zet even een stipje.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 15:45

Nooor__: 25 euro voor een kale fotoreportage. Ik vind je foto's erg netjes, maar het is nog niet veel speciaals en ze spetteren nog niet echt :)
Fading: 50 euro. Nette foto's, al vind ik dat je nog wel wat mag oefenen op het wegwerken van lijntjes (haflinger). Foto's zijn van nette kwaliteit en scherp.
Joycebunny: 10-15 euro voor een kale fotoreportage. Je foto's zijn nog niet goed scherp en vrij saai. Probeer er wat meer iets bijzonders van te maken. Zoek wat fijnere momenten uit, want de foto van die schimmel (met mond open) vind ik echt niks, net als de hond op de glijbaan. Ik zie de prijs van jouw fotoreportage meer als afschrijvingskosten van de camera :)
Nadineex: 30 euro. Je foto's zijn netjes, scherpte is prima. De eerste foto had wel iets meer van onder genomen mogen worden.
Gianti: 35 euro voor een kale fotoreportage. Je hebt al mooie momenten te pakken bij de actiefoto's, maar de portretfoto kijkt niet echt fijn. Daar mag je nog wel wat op oefenen :) Foto van het veulen lijkt overigens ook niet helemaal het goede moment, maar is wel mooi qua kleur.
Loontje: 60 euro. Ik vind dat je iets heel bijzonders maakt van de bewerking en dat kan ik zeker waarderen. Ziet er apart uit, anders dan de foto's van anderen. Dat zorgt ervoor dat ik jouw foto's wat hoger taxeer dan die van de vorige fotografen.
Seven: 30 euro voor de paardenfoto's, 15 euro voor de rest. Je foto's zijn een heel nette basis voor meer. De 2e hondenfoto vind ik helaas niet echt geweldig, vooral door de houding van de hond. De foto's van de mensen doen mij ook niet veel, zoals de afgesneden handen. Ook je tractorfoto's vind ik nog niet heel speciaal, daar mag je nog wat creatievers mee doen.
NinaCharlie: 25-30 euro. Je houdingen kijken nog niet echt heel lekker. Probeer eens wat meer in te zoomen bij het maken van portretfoto's en een wat lager standpunt te nemen.
Channiiiej: 15-20 euro. Je foto's zijn netjes, maar je mag zeker nog een hoop oefenen. De eerste foto is erg somber, de tweede foto vind ik van een wat te hoog standpunt genomen. Bij de derde foto is het jammer dat de hond zo boos kijkt en nat is.
Bellatrix: 40 euro. Je foto's zijn netjes, de houdingen zijn ook netjes, maar ik zou nog wat spelen met je standpunt (bij de derde foto).
Milan_lover: 45 euro. Je foto's zijn fototechnisch goed en je probeert ook wat leuks met de belichting te doen. De eerste foto vind ik wel wat aan de felle kant.
_xDyan: 10 euro voor een kale fotoreportage. Je foto's zijn technisch nog niet helemaal geweldig en de kleuren ook nog niet echt mooi. Het zijn voor mij standaard kiekjes, daarom enkel afschrijvingskosten voor je camera en nog geen kosten voor de reportage zelf.
Irene_96: 25 euro. De eerste foto is leuk, maar niks bijzonders. Ik zou ook niet zo snel in de regen gaan fotograferen. Je ziet bij jou ook dat de foto ontzettend somber en grijs is. De tweede foto kijkt ontzettend moeilijk als het gaat om de houding van het paard. De derde foto vind ik wel netjes, maar mist wat scherpte.
Mang: 35 euro. Je maakt nette foto's, maar probeer er nog eens iets meer bijzonders mee te doen. Ik vind ze nog vrij 'safe'. Volgende keer ook even vliegje wegwerken (foto 2) en een klein beetje naverscherpen.
UnicumW: 20 euro. Je foto's lijken niet scherp. Let op de kleine dingetjes, zoals de blaadjes voor de neus van het paard. De boom bij de derde foto stoort mij ook. Bij foto 4 zou je wat meer ruimte links mogen nemen. Zet ook even het paard netjes neer op foto 5 de volgende keer :)
Femkeroosje: 40 euro. Je afsnedes zijn niet helemaal mijn ding, maar toch nette foto's. Probeer echter nog wat meer lef te tonen en probeer eens wat bijzonders.
BaroucheSaar: 30 euro. Je foto's zijn netjes, maar missen nog wat opvallends. De vierkante foto lijkt niet helemaal scherp en de staande foto's vind ik nogal klein.

Ik ben uiteraard ook benieuwd naar wat jullie van mijn foto's vinden:
1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
Meer op mijn website http://www.silentshiver.nl :)

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:53

wauw iedereen bedankt, ook super dat jullie tips erbij geven wat beter moet :D :D

@SSDesign: ben helemaal weg van de foto's in jouw portfolio, die je hier hebt geplaatst vind ik wat minder. Eerste is wel enorm mooi van kleur, maar oogt niet helemaal scherp. Maar van wat ik zie in je portfolio denk ik zeker 60-70 euro :)

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:01

Gianti schreef:
wauw iedereen bedankt, ook super dat jullie tips erbij geven wat beter moet :D :D

@SSDesign: ben helemaal weg van de foto's in jouw portfolio, die je hier hebt geplaatst vind ik wat minder. Eerste is wel enorm mooi van kleur, maar oogt niet helemaal scherp. Maar van wat ik zie in je portfolio denk ik zeker 60-70 euro :)


Bedankt voor de feedback. Ik zit helaas niet op mijn eigen pc, dus had geen andere foto's bij de hand dan deze :). De eerste is overigens gewoon haarscherp...

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:03

SSDesign schreef:
Gianti schreef:
wauw iedereen bedankt, ook super dat jullie tips erbij geven wat beter moet :D :D

@SSDesign: ben helemaal weg van de foto's in jouw portfolio, die je hier hebt geplaatst vind ik wat minder. Eerste is wel enorm mooi van kleur, maar oogt niet helemaal scherp. Maar van wat ik zie in je portfolio denk ik zeker 60-70 euro :)


Bedankt voor de feedback. Ik zit helaas niet op mijn eigen pc, dus had geen andere foto's bij de hand dan deze :). De eerste is overigens gewoon haarscherp...


heb ook gevoel dat het door verkleinen/uploaden komt, dan krijg je nml een ander soort onscherpheid, dan dat je hem onscherp hebt geschoten :P maar kan ook aan mijn computer liggen :)

C_Spirit

Berichten: 1828
Geregistreerd: 01-06-11

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 13:08

Wauw!
SSDesign ik zou hier zeker 70 euro voor willen geven

NinaCharlie

Berichten: 3181
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 14:38

Iedereen heel erg bedankt voor de feedback, kan ik zeker wat mee! :j

thoraklover

Berichten: 2332
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 15:59

Milan_lover: 20,- Vind het prima foto's maar de eerste en de derde zijn iets te overbelicht naar mijn smaak.
_xDyan: 15,- Rommelige achtergrond en niet echt fijn kijkende composities. Wel mooi scherp en bij de laatste mooie scherpte diepte.
Irene96: 40,- Nette foto's!
mang: 40,- Goede foto's!
unicumW: 20,- Nette foto's maar kleuren mogen wat levendiger en meer contrast.
FemkeRoosje: 30,- Vind de foto's iets te licht maar zijn voor de rest prima.
Bellatrix: 30,- Beetje bleke foto's en de kleuren zijn me iets te hard. Wel zijn ze mooi scherp en je hebt het goede moment gepakt!
BaroucheSaar: 30,- Nette foto's, maar erg brave composities: probeer hier meer mee te spelen.
SSDesign: 35,- Goede foto's, vind de eerste alleen op een of andere manier niet lekker kijken.

Mijn commentaar komt waarschijnlijk harder over dan het is. Vind het niveau in dit topic over het algemeen vrij hoog :j

Foto 1: Frozen Lips
https://p.twimg.com/AvcxFdPCMAA9HMZ.jpg

Foto 2: Scared
https://p.twimg.com/Avspy_BCMAEBrCT.jpg

Foto 3: Good to Great
https://p.twimg.com/AuEqUihCQAA0chj.jpg

Kwaliteit achteruit gegaan door uploaden (zijn origineel haarscherp!). Foto's zijn uit drie verschillende series, dus horen niet bij elkaar.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:48

Thoraklover, ik vind je foto's totaal niet aansprekend. Waarom zou ik mezelf schrikkend op de foto willen zien als ik een fotoreportage bij jou boek? Of waarom alleen mijn lippen? Daarom ga ik voor een bedrag van 15-20 euro.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 19:50

Ik denk dat jij een hele andere doel groep hebt thoraklover. Jouw foto's zullen bijv. mooi uit komen op de kaft van een boek (zeg dan maar iets als voorbeeld) zou dan ook niet weten hoeveel

thoraklover

Berichten: 2332
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:11

SSDesign schreef:
Thoraklover, ik vind je foto's totaal niet aansprekend. Waarom zou ik mezelf schrikkend op de foto willen zien als ik een fotoreportage bij jou boek? Of waarom alleen mijn lippen? Daarom ga ik voor een bedrag van 15-20 euro.


Dit topic gaat er toch niet om of de foto's je aanspreken? Het gaat om de kwaliteit ervan, niet of je een fotoreportage bij me wil boeken. Zo zijn mijn foto's (die ik geplaatst heb) misschien niet als serieuze fotoreportage (serieus, ik zou wel gek zijn als ik zulke foto's zou maken voor iemands cv :+ ), maar voor bijvoorbeeld boeken of tijdschriften etc..

Gianti schreef:
Ik denk dat jij een hele andere doel groep hebt thoraklover. Jouw foto's zullen bijv. mooi uit komen op de kaft van een boek (zeg dan maar iets als voorbeeld) zou dan ook niet weten hoeveel

Ik dacht dat dit topic niet alleen voor de doelgroep 'paarden en hondenfotografie was?' of vergis ik me nu? :=

Verder bedankt voor jullie reacties! :D

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:13

thoraklover schreef:
SSDesign schreef:
Thoraklover, ik vind je foto's totaal niet aansprekend. Waarom zou ik mezelf schrikkend op de foto willen zien als ik een fotoreportage bij jou boek? Of waarom alleen mijn lippen? Daarom ga ik voor een bedrag van 15-20 euro.


Dit topic gaat er toch niet om of de foto's je aanspreken? Het gaat om de kwaliteit ervan, niet of je een fotoreportage bij me wil boeken. Zo zijn mijn foto's (die ik geplaatst heb) misschien niet als serieuze fotoreportage (serieus, ik zou wel gek zijn als ik zulke foto's zou maken voor iemands cv :+ ), maar voor bijvoorbeeld boeken of tijdschriften etc..


Als ik de vraag gesteld krijg hoeveel iemand anders kan vragen voor zijn foto's, dan beantwoord ik die op basis van de kwaliteit die ik zie, maar ook zeker in hoeverre de foto's mij aanspreken. Want dat bepaalt toch ook een groot deel de waarde van je foto's? Ik kan wel een bepaalde waarde noemen die voor mij geldt, maar daar hoeft iemand anders helemaal niet mee eens te zijn... :). Oftewel, ik kijk wel degelijk naar of de foto's mij aanspreken.

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:17

@ thoraklover; we zitten op een paarden forum dus er zullen vooral mensen zijn die paarden gefotografeerd willen hebben. Dus je hebt wel degelijk een andere doelgroep

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:18

Ik vind je foto's erg mooi thoraklover. :j Het zijn geen paarden of andere dieren maar wel speciaal. Maar vind het moeilijk om te taxeren want denk dat de prijzen anders zijn voor jou doelgroep....hoger denk ik. Omdat het de entertainment industrie is...

Nooor_

Berichten: 3852
Geregistreerd: 15-02-10

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:21

Ik denk trouwens als het echt voor tijdschriften etc is, je ook gedoe krijgt met belastingen enzo.

SSDesign

Berichten: 12698
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:27

Nooor_ schreef:
Ik denk trouwens als het echt voor tijdschriften etc is, je ook gedoe krijgt met belastingen enzo.


Veel tijdschriften en kranten hebben toch een vaste bijdrage per foto... Dus ja. :P Maar je kunt dan toch KVK aanvragen.