[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabbuh
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 21:21

Ik meld me hier ook alvast.
Mijn merrie is 25 april drachtig gescand na 1 ronde insemineren en met een 'slechte' kwaliteit sperma (slechts 6% beweeglijkheid).
Volgende week weer een check.

AM_Horses

Berichten: 2632
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 00:44

Sabbuh. Gefeliciteerd. Fijn dat het toch gelukt is ondanks de kwaliteit

Mer. Verassing :Y) duimen op dracht. Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd waarom hij deze hengst beter vindt passen als de andere twee.

Baudyh. Dianthe was weer vliegensvlug. Hopelijk maar netjes één vruchtje

Kabayo. Ik vindt ook wel na een paar veulens dat je dit kan zien.
Is silver al eens drachtig geworden in veulen hengstigheid? Dan denk ik dat natuurlijk meer kans geeft als diepvries. Al hoor ik ook genoeg positieve verhalen over diepvries. Ik snap de twijfel goed

Snap ik. De kleuren valk variëren gigantisch. Dat is altijd een gok. Ik vindt het persoonlijk allemaal wat hebben. Maar een echte gouden valk is echt prachtig <3

Dennenboom. Welkom op het wachtbankje. Duimen draaien

Jennyk. Oké. Vindt cas altijd plaatjes geven. Duimen dat alles goed verloopt

Aankomende donderdag komt er een dierenarts hier op stal. Gelijk geïnformeerd of hij tijd heeft om te scannen en dat kon nog. Ik ben benieuwd.
Wild Thing op dracht 15 dagen, ivm kans oo 2ling wel fijn
Rosa scannen op hartslag

jennyk
Berichten: 3617
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 08:04

sabbuh: gefeliciteerd!

mer: vindt je Powerbank ook goed passen?

baudyh: succes op het wachtbankje. Hopelijk zijn de andere 2 netzo snel!

Dennenboom: succes op het wachtbankje

AM: het kan geen kwaad om eens een andere hengst te proberen hoe die fokt met Goldy
Succes met scannen donderdag, hopelijk wild thing ook drachtig en hartslag bij Rosa!

AM_Horses

Berichten: 2632
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 10:13

Jennyk. Nee snap ik hoor. Is ook zeker een leuke hengst!
Ik ken er een aantal van deze hengst. Vindt de Arabische opdruk wel heel mooi!

Wie zit er nu nog allemaal op het wachtbankje?

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:02

Seven Dat snap ik dat het raar is dat jullie al klaar zijn met alles. Maar klinkt alsof je het nog druk zat hebt. Ben ook heel benieuwd hoe je dame uitgroeit.


Kabayo Wij gebruiken vaker de veulen hengstigheid. Pakt eigenlijk altijd wel goed. Diepvries heb ik geen ervaring mee.

Denneboom Dat kan dan ook nog een verklaring zijn idd. Welkom op het wacht bankje :D

Ik heb de paarden samen met iemand anders en hij heeft de stallen aan huis. Is een oude varkens boerderij die failliet is gegaan en hij heeft er paarden stallen in gemaakt.

Baudyh Dat ging vlot bij Diantha :D nu afwachten maar.

Mer1980 Dat was dus een verrassing nog welke hengst het werd :D

Sabbuh welkom en gefeliciteerd. Dan heb je geluk gehad dat ze drachtig is geworden

Am_horse ik ben benieuwd of Wild thing drachtig is. Heb je al een bepaald gevoel erbij?

Hier is Loes toch vanzelf hengstig geworden met veulen aan de voet dus helemaal blij ermee.
Loes is een merrie van 1.48m. Ze heeft nu een veulen van Tiesto aan de voet maar heeft 2j geleden al een veulen van Booster gehad.
Loes zelf
Afbeelding

En de 2 jarige van Booster.
Afbeelding


Vandaag is Ashley 18 dagen na de laatste dekking dus eens zien of ze hengstig is of niet.

Overigens iets raars en ik ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft. Mirthe heeft de 2de mei afgeslagen. Ze was overduidelijk niet hengstig. De dagen erna bleef ze ook boos naar de hengst (ik loop dagelijks met de hengst door de stalgangen). Gisteren stond ze ineens mega hengstig te piesen. Kan ze een 2de ei/eisprong gehad hebben? Iemand ervaring hiermee?

Hennos

Berichten: 501
Geregistreerd: 07-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 17:13

Hilde is niet drachtig maar er komt wel weer een mooie hengstigheid, denk vrijdagmiddag dat wij het weer kunnen proberen.

AM_Horses

Berichten: 2632
Geregistreerd: 10-05-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 18:11

Nieky. Dat is wel heel raar. Meestal geen goed teken, denk ik...
Fijn dat loes zelf hengstig is geworden

Na een paar dagen was ik heel erg overtuigd dat wild Thing drachtig is. Maar nu helemaal niet meer :') geen idee dus. Echt afwachten wat de scan zegt.
Bij Rosa merkte ik gelijk verschil.

Hennos. Wat jammer, op naar een nieuwe ronde

Ponytante

Berichten: 229
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 19:15

AM: als ik het wachtbankje goed snap, dan zit ik er ook. Na het weekend check (18 dagen of zo?).

Qua gedrag denk ik: zou kunnen. Bijvoorbeeld laatst was ze helemaal neutraal tegen een ruin. Niet verliefd maar ook geen seconde oren naar achteren. Te zen zeg maar. :+ Maar kan ook toeval zijn. Dus nog een week wachten.

Gezien beginnersstatus geen ervaring qua vraag Nieky.

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 19:18

Geen ervaring mee Nieky.

moner

Berichten: 34
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Pindorp

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 19:56

Nog heel veel merries niet drachtig, hier dus ook, vandaag gescand, maar beide merries niet drachtig en nog niet hengstig

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 20:05

Oh balen ;(

AM_Horses

Berichten: 2632
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 21:47

Moner. Dat is flink balen. Op naar een nieuwe poging.

Ponytante. Jaa klopt wachtbankje als merrie gedekt is tm dracht scan :+

Soms is het lastig te peilen.
Wat ik vaak zie, dat ineens bozig zijn op andere paarden. Zen ik omgang. Wild vindt ik nu lastig om te peilen omdat ze enkel met haar veulen staat.

rensju

Berichten: 1598
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 23:24

Balen Moner.
Nieky geen ervaring mee..

Hier nog geen hengstige merrie en geen verandering op de scan. Ze is 18, zou het naast het weer ook de leeftijd kunnen zijn? Of moeten oudere merries vaker hengstig gespoten worden?

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 23:40

Balen Moner!

Ik verwaarloos jullie echt, ook in het andere DBT topic. Hopelijk snel weer wat meer tijd dan alleen van deze korte berichten.

Hier wel goed nieuws want Anna is drachtig gescand :D

Dit is de combinatie:
Anna Rachel
Afbeelding

Jyar Meia Lua
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19642
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 06:48

Moner en Hennos wat jammer dat het nog niet is gelukt, gauw door naar de nieuwe ronde dan maar.

AM ik begon de laatste week voor de scan ook te twijfelen bij Elonia maar gelukkig was ze toch drachtig. Hopelijk bij jou net zo. Ik duim voor je donderdag.

GA gefeliciteerd met de dracht!

Ponytante nog een paar daagjes geduld, hoop op een mooie scan voor je.

Nieky ik heb dit een paar jaar geleden met Wainonia gehad, maar dat was niet gunstig toen. Haar cyclus was even helemaal van slag. Ik weet niet hoe dat zit met een tweede eisprong. Ik denk dat als de hengstigheid voorbij is en er is nog een tweede ei dat deze niet verder rijpt maar verschrompelt. Maar, ik ben nu wel benieuwd, misschien leer ik hier iets nieuws van.

Sabbuh gefeliciteerd met de dracht!

Ik haak vanaf hier even weer aan, het was druk de afgelopen dagen en ik had hier van alles gemist, excuus :)

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:03

Gefeliciteerd GA!

marion82

Berichten: 2775
Geregistreerd: 31-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 08:12

Ik lees alles mee en vind het ook heel leerzaam.
Zelf ook geen ervaringen, om tips of adviezen te kunnen geven. Dat laat ik wel over aan de ervaren mensen.

Gefeliciteerd met de drachtige merries. Balen voor de nog niet drachtige, ik hoop dat de volgende cyclus aanslaat voor jullie.

Wij hebben een verstopper, is moeilijk op beeld te krijgen. Ziet er goed uit allemaal hoor. We scannen over een paar weekjes weer, als het groter is en niet zo verstopt meer ligt. Nu al eigenwijs haha

Sinds ze drachtig is, likt haar vriendin steeds aan haar staartwortel. Niet de hele tijd, maar als ze bij elkaar zijn, dan doet ze dat standaard. Deze merrie heeft zelf ook veulens gehad. Het is net of ze haar vanachter wast. 2 ruinen heb ik er ook al op betrapt, maar ik dacht er niet zoveel van. Zien jullie zoiets vaker? Ik kan er eigenlijk niets over vinden

DDDara
Berichten: 1011
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 09:11

Moner balen, hopelijk volgende ronde meer geluk!

AM
daar waag ik me niet aan om aan gedrag in te schatten of ze drachtig zijn. Ik weet al dat er bij mijn 2 zwangerschappen zo vreselijk veel verschil zat in mijn gedrag.....

GA
Gefeliciteerd!

Marion
, mijn merries roken ook veel onder elkaars staart toen ze drachtig waren maar echt likken nooit gezien.

Hier is het nog gekker geworden dan het al was.......
Het begon afgelopen Dinsdag, ik zag nog geen hengstigehied maar omdat ik wist dat het (2 dagen later) precies 21 dagen geleden was dat ze hengstig was, ben ik gaan scannen. De dierenarts zag een ei maar de baarmoeder was nog niet zacht genoeg, het advies was naar de hengst brengen en na 1 of 2 dagen insemineren.
Eenmaal bij de hengstenhouder aangekomen stond mijn merrie naast de hengst en ze was echt TOTAAL niet hengstig had geen enkele aandacht voor de hengst. De dag erna ook totaal niet dus vroeg de hengstenhouder of hij haar mocht laten scannen de volgende dag. Dus die donderdag (vorige week) werd ze gescand en er was geen ei te zien. Deze dierenarts zei dat we de volgende (deze) week even aan moesten kijken en anders einde van de week hengstigspuiten. En nu kreeg ik gister bericht van de hengstenhouder dat mijn merrie sinds gister super hengstig is.........

Laylah2002

Berichten: 1238
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 09:39

Zo ben even een tijdje afwezig geweest, vrij druk gehad.
Het ziet er allemaal goed uit wat ik langs zie komen, wij mogen vandaag dan eindelijk weer insemineren *\o/*

Muronia

Berichten: 19642
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 09:50

Marion ik heb dat niet eerder gezien dus het komt mij niet bekend voor.

Dddara dat is zeker bijzonder, maar ze staat nog bij de hh? Dan maar goed ook en op naar een goede ronde!

Laylah succes met insemineren en daarna eisprong :)

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 10:06

Even DA gebeld die komt morgen aan huis scannen. Want we hebben er 2 en die gaan allebei voor het eerst. Beter even thuis in de opvoelbox scannen dan samen op de trailer.
Kijken hoe ver ze zijn.
Beide 4 jaar en voor het eerst gedekt worden.
Spannend.

Ponytante

Berichten: 229
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 10:55

Totaal off-topic, maar als "ze" de persoon bij die arabierhengst hebben weggephotoshopt, dan hadden ze het restje touw ook mogen meenemen. Nu blijf ik zoeken naar de kabouter. :+ Wel een prachtige hengst! Toen ik klein was droomde ik van juist zo'n vurige arabier. :D

Succes Laylah!

En DDDara sterkte met de merrieperikelen. :)

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 12:59

Hoi allemaal!

Mag ik mij hier ook (weer) melden? Zat (zit) ook in het 2024 topic, zie al veel bekende namen. Leuk om jullie allemaal weer te zien!

Carlijn heeft op 23 april het veulentje gekregen, De Vliege's Daredevil, een valkhengstje:

Afbeelding

Ik heb net de kliniek even gebeld om te vragen waar ik terecht kan etc. (voor mij is alles nieuw) en wil even overleggen met de stalhouder om misschien zaterdag 18 april te scannen (25 dagen na geboorte) zodat we een beetje weten waar we staan.

Voor dit/volgend jaar heb ik voor deze hengst gekozen:

Afbeelding

Libenti's Milagro! Nog leuker is dat hij gefokt door en in eigendom is van bokker Quir. :)
Ik vind het zo'n ontzettend mooie pony, veel ponytype, drie heel fijne gangen, iets kleiner dan de hengsten die voorheen gebruikt zijn (en ook weer een kleinere vader + grootvader erachter via de vaderlijn). Hopelijk pakt alles snel en gaat het goed, dan ben ik heel benieuwd naar Baby V 2.0 in 2025! :):)

jennyk
Berichten: 3617
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 15:04

Annash: welkom! Succes met scannen. Mooie hengst.

Dddara: succes deze ronde! Fijn dat ze mooi hengstig toont! Handig hoor dat ze dat ze bij de hengstenhouder staat

Marion: dus toch drachtig nog! Lastig dat ie nu verstopt zit.
Baudyh: succes met scannen, altijd spannend zo'n eerste keer en idd als je er 2 moet is thuis wel zo handig

Laylah: succes met insemineren

crazy_funky

Berichten: 6196
Geregistreerd: 25-12-03

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 15:43

Baudyh, Jammer geen ster maar wellicht fokt ze super leuk inderdaad! Diantha is zeker een snelle :D nu duimen dat het ook gelukt is. en spannend voor die 2 jonge dames.

Seven, nou lekker toch dat je al klaar bent :D en je kleine dame is zeker een knapperd <3

AM_Horses, nou spannend, nog 2 dagen voor wild! Ik zit ook nog op het bankje, tot volgende week woensdag.

Nieky, Oh kijk, dat zijn er nog al wat :D en aardig goed op weg zo.

Kabayo, geen ervaring met diepvries. Ik ben het nu even kwijt B-) , voor wie ga je nou dit jaar?

Goldenarrow, jeej gefeliciteerd met de dracht van Anna! knappe papa to be zeg!

Mer1980, haha dat zal gek zijn geweest, verwacht je een bepaalde hengst en krijgt je toch iets anders :+

Sabbuh, wow dat is geluk zeg! gefeliciteerd!

Rensju, geen idee, het zou kunnen, is ze al wel eens eerder drachtig geweest? heb je haar zelf al wel eens hengstig gezien?

Marion82, dus toch drachtig dan! fijn. ik ken het likken aan de staartwortel niet zo bij die van mij.

Dddara, dat is apart zeg! nu mooi gedekt dus :D

Welkom Annash, knap veulen heb je dit jaar! en leuk dat je de hengst van Quir gebruikt.


Nou hier een domper, ik schouw mijn merrie bij de ruin om te kijken of ze hengstig aan het worden is. niet echt een reactie. toevallig kwam de da scannen voor andere merries op stal dus die kijkt ook even bij die van mij. Is ze echt net hengstig geweest |o
Dus korte cyclus gehad dit keer. Nu weer wachten tot de volgende en dan ga ik maar op tijd beginnen voor het weer zo kort is :+