[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 09:02

Wat vreselijk AM zo'n knap veulen... ze is nog jong, hopelijk herstelt ze volledig.

Ik heb de merrie verkocht en veulen aangehouden. En een vriendinnetje voor haar erbij gekocht. Een erg leuk sportief gefokt haflinger veulen. Ze hebben een eigen paddock, schuilstal en halve hectare gras.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AM_Horses

Berichten: 2626
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 20:02

Myrthee. Oké. Was hier eerst de bedoeling dat white gold werd opgehaald door de eigenaar. Maar vond het zo'n gedaan om traces en alles te regelen. Uiteindelijk via transport gegaan, beviel me heel goed :j geen gedoe met papierwerk en keuring van nvwa. Regelde het transport allemaal.

Desi. Wat een leuk vriendinnetje

Gisteren was dr dierenarts geweest voor Torvi. Ik denk dat ik voorzichtig positief kan zijn. Hoorn moet nog een heel stuk groeien er zit nu nog een opening. Ontstekingwaarde was 0,fus gelijk van medicatie afgehaald. Wel nu even een goede kuur voor haar maag. Als het hoorn goed dicht is gegroeid moet ze waarschijnlijk op speciaal beslag. Nu nog absolute stalrust. Misschien moet ze heel haar leven op beslag, maar als dit ervoor zorgt dat ze pijnvrij kan rondlopen. Dan doen we dit natuurlijk :j
Afbeelding

Jolie is er ook nog steeds wat een heerlijk meisje <3 :')
Afbeelding
Afbeelding
Ze staat samen met mijn jaarling merrie

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 15:20

Wat een fijn nieuws AM, volledig boxrust lijkt me lastig, maar ach zo lekker is het nu ook niet buiten.

happytime

Berichten: 1244
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:14

Am wat een ellende,hoop dat het gunstig uitpakt.
Doen jullie hengstveulens ook mee met de bokt hengstveulencompetitie? Jodocus opgegeven. *\o/*

mirjamalvaro

Berichten: 14654
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 19:22

Ik doe daar nooit aan mee :')

xYaartje
Berichten: 1473
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 20:20

happytime schreef:
Am wat een ellende,hoop dat het gunstig uitpakt.
Doen jullie hengstveulens ook mee met de bokt hengstveulencompetitie? Jodocus opgegeven. *\o/*

Heb Gimli opgegeven, maar die is duidelijk niet populair :') . Ach. Hij hoeft van mij ook helemaal niet te winnen. Al staat die ergens onderaan. Voor mij is hij toch al het knapste en leukste veulen van de wereld <3 .

shadowstar

Berichten: 342
Geregistreerd: 13-12-14

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 08:40

Ik heb niet op Gimli gestemd maar vind het wel echt een knapperd en een schatje <3

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 09:02

Ik doe niet mee met de veulencompetitie. Laatste keer was in 2015 :'). Ik zie er inmiddels van af. Ik weet dat ik een heel fijn veulen heb gefokt en dat is me het belangrijkste.

De kleine man vertrekt over anderhalve week. We hebben vrijdag dus voor de laatste keer foto's laten maken door mijn stalgenootje (Laura Alexandra fotografie).

Afbeelding
<3

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:04

Ik doe dit jaar ook niet mee. De winst gaat vaak naar een veulen met een speciaal kleurtje is mijn ervaring. Ik weet dat we zelf leuke dieren gefokt hebben en de liefhebbers van het ras zijn het daarmee eens.

Cioccolato

Berichten: 6628
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:06

Of met een zielig verhaal er om heen.
Dat gevoel heb ik ook en is logisch. Die zijn bekend natuurlijk.

T is ook maar voor de leuk. Staat nergens dat het een goed veulen is verder.
Ik ben ook al afgehaakt.

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:26

ik heb gewoon voor de gein mee gedaan, maar er staat dan bij dat er geen verhaal bij mag en dan staat er 1 met zielig verhaal en die schiet omhoog (sorry AM, is je gegund hoor).
Had er eigenlijk nog nooit zo opgelet, maar wat is het nu eigenlijk een foto, beauty, populariteits of ...... wedstrijd.
Beetje onduidelijk zo.

YvonneV
Berichten: 8791
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:55

Ik heb wel meegedaan. Ik had geen stemmen verwacht maar hij heeft er toch al een paar

DDDara
Berichten: 995
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:03

Ik heb Tin Tin ook opgegeven.
Maar wel slechte foto... ik ben niet zo een goede fotograaf, eigenlijk maak ik nauwelijks foto's.
Ik hoef ook niet te winnen, ik vind het leuk om hem te laten zien, mijn grote trots!

xYaartje
Berichten: 1473
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 16:33

shadowstar schreef:
Ik heb niet op Gimli gestemd maar vind het wel echt een knapperd en een schatje <3

Dank je wel <3 .
Het is een boefje hoor. Vergis je niet haha. Hij ziet er oh zo schattig uit, maar hoe meer meneer zich thuis begint te voelen hoe meer praatjes hij krijgt.
Gimli Heeft helaas wel verlatingsangst opgelopen. Brult de hele stal bij elkaar wanneer Asfaloth heel even 15 minuten zijn slobber buiten de stal eet dus daar ben ik nu mee aan de slag gegaan om hem daarin te helpen.
Toen de osteopaat er vanmiddag voor Asfaloth was heeft Gimli de hele tijd gewoon rustig door de stalgang gelopen (schuifdeuren zaten dicht dus hij kon niet weg).
Een uur lang alleen op stal is nog geen optie. Dan is het fijn dat Gimli gewoon heerlijk rond kon lopen terwijl Asfaloth behandeld werd. Eerst maar beginnen met 15 minuten alleen op stal.

kiki1976

Berichten: 16865
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 19:53

Ik heb King ook opgegeven, maar echt niet met de illusie dat hij veel stemmen zou krijgen.
Ik vind ze eigenlijk allemaal leuk op hun eigen manier <3

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 08:39

Afbeelding
Wat groeien die veulentjes toch hard.
Als we gaan trainen met de merrie nemen wel haar altijd mee. Ze kan prima bij de anderen achterblijven maar dan kan ze even lekker stukje over de weg en uitrazen in de bak.
Bij het uitstappen wil ze dan altijd gelijk even drinken. En dan heb je natuurlijk een favoriete houding, kruip je gewoon onder het been van de amazone ...... gek beest.

AM_Horses

Berichten: 2626
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:48

Torvi heeft idd al wat stemmen. Zou ook wel erg leuk zijn na alle ellende. Ze wordt steeds vrolijker. Ik heb haar vandaag weer voor het eerst voorzichtig kunnen aaien :):) <3 ze was zo bang geworden voor iedereen. Afbeelding
Afbeelding

Ellyc. Heerlijk toch <3

Kiki. King krijgt ook nog best wat stemmen. Super leuk!is hij in iedergeval opgevallen :D

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:39

Ergens rond januari wil ik het veulen gaan spenen. Hoelang moet ze dan ongeveer bij de moeder wegblijven voordat ze weer terug kan bij de moeder?

happytime

Berichten: 1244
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 23:02

Ligt aan je merrie,ene merrie een maand andere merrie 2 maanden.mijn ene merrie vond het prima als na 2 maanden er weer een poging van drinken werd gedaan terwijl de andere van zich afsloeg

Kendra

Berichten: 8749
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 20:31

Wat groeien ze hard ....
De veulenverkiezing is mij volledig ontgaan, maar stemmen kan nog, dus ik zal eens kijken.
Tristan is een beetje een gewoon veulen - en dat is misschien wel wat ik juist héél erg graag wil :-).

Vandaag hebben we hem naar zijn huis voor de komende jaren https://www.deontginning.nl/ gebracht.

Dus dat was seizoen 23 ..... op naar 24 met 3 veulentjes in het vooruitzicht!

Afbeelding

Afbeelding

Myrthee_

Berichten: 2567
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:57

Mijn kleine man is van het weekend opgehaald door de nieuwe eigenaar en inmiddels veilig in Frankrijk aangekomen na een reis van ruim 9 uur.
Het gaat goed en staat al lekker op de wei met vriendjes. Ons seizoen is dus afgelopen. Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:07

Op de valreep nog gestemd voor paar veulens en na een periode boktvrije maanden duik ik ook nog even op hier.
Mijn kleine knappe meid groeit best goed, ben ik blij mee. De kans dat ze mama voorbijsteekt is reëel.
Wel zeer speciaal veulen amai nog nooit zo eentje gehad. Ze is lief en nieuwsgierig maar tegelijk ook zeer bang en heeft niet graag dat je in haar space komt. Heb zelfs iemand moeten laten komen om haar halster op te zetten zonder al te veel druk. Ze heeft dit nu twee maanden op gehad voor hoefsmid en chip en inentingen en ontwormingen. Arm ding dat gedoe rond haar vindt ze dus echt niet aangenaam. Ze verstijft ook gewoon van angst. Ze is gelukkig niet stout. Dus slaan en bijten doet ze niet maar ze is er nog steeds niet uit of mensen leuk zijn of haar gaan opeten. Dus hoop dat dit er op termijn nog wel gaat uitgaan. Halster is ze bijna uitgegroeid dus ik ga dat maar weer effe afdoen en ze even de tijd geven.
Nooit heb ik halsters aandoen moeten oefenen dat waren allemaal zo broekzakveulens. Dus deze meid is een serieuze uitdaging. Ze leest ook zo mijn gevoel of wat ik van plan ben. Tis echt een spiegel. Nooit gedacht zo mezelf nog tegen te komen.

Afbeelding
Groot is dus wel naast mama.

Afbeelding

Leuk jullie veulens te zien.

Amai Torvi heeft ook al best wat meegemaakt. Ik duim mee.

Maar wat een natte periode is het hier pfff modder modder modder

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 09:49

Ik heb jullie advies nodig.
Mijn veulen is nu ruim 5 maanden en in januariewil ik haar gaan spenen. Ik kan evt bij een kennis zetten maar eigenlijk wil ik haar het lieft thuis houden.
Nu heb ik 1 grote inloopstal met paddock die ik zou kunnen splitsen en dan moeder met ander paard aan de ene kant en veulen met pony aan de andere kant.
Stopt de melkproduktie als ze elkaar blijven zien?
En zouden jullie ze dan eerst alleen bv de nacht apart zetten en na bepaalde periode helemaal of gelijk helemaal apart?

De merrie is weer drachtig en het lijkt me niet wenselijk veulen tot het nieuwe veulen komt erbij te laten lopen. Merrie maakt ook nog niet de indruk dat ze veulen zat is.

Cioccolato

Berichten: 6628
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:18

Ik zou ze zelf zo zetten dat ze iig niet kunnen neuzen.
Ik heb alles nu abrupt gespeend. Ook wel eens opgebouwd qua uren maar merk geen verschil in hoe goed of juist niet het gaat. Ze horen en kunnen elkaar soms zien bij mij. Niet neuzen.

EllyC

Berichten: 8138
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 10:24

Doet neuzen al de melkproductie op gang houden?