[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 11:07

Gefeliciteerd Ladonna, Kvikur en Shadow *\o/* een ware babyboom vannacht :D

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 11:09

Gefeliciteerd Shadow, Kvikur en Ladonna!! *\o/* *\o/* *\o/*

suffie
Berichten: 5717
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 11:12

Gefeliciteerd Shadow, Kvikur en Ladonna!! *\o/*

Phileine83
Berichten: 243
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 11:15

Twee bevrijdingsveulens <3 Had ik ook graag gewild :D

AM_Horses

Berichten: 2632
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 11:18

Shadow ook gefeliciteerd!

Ik heb de laatste dagen dit topic een beetje verwaarloosd. Ik heb het zo druk met dekseizoen, de paarden en ook nog werk.

Ik lees wel altijd mee, maar lange bijleesposten lukte even niet.

Bij echt bang veulen doe ik ze juist altijd een halster aan om naar buiten te gaan. In het begin is het altijd een veulen vangen :') maar met kriebelen en het idee dat ze naar buiten gaan als het halster aan gaat. Wordt het steeds makkelijker.

Ik heb echt geluk met Jazzy. Totaal niet bang. Ik had dus de eerste weken geen halster aangedaan, puur omdat ze zo braaf meeliep met moeders en totaal niet bang is. Normaal doe ik een halster aan als ze enkele dagen zijn. De laatste 2 weken ben ik wel een halster gaan aandoen. Doet ze heel makkelijk, meelopen gaat ook goed. Ik merk enkel als ze los is met halster, dat ze dit niet tof vindt := schudden met haar hoofd

Ze blijft geweldig leuk. :+ <3
Afbeelding

Nigrante vordert wel echt door. Helaas door de vele regen nog steeds niet op de wei -O-
297 dagen. Ze lijkt voor te lopen op de vorige keren.
Afbeelding
Afbeelding

LaDonna75

Berichten: 2189
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 11:22

<3
Afbeelding

Muronia

Berichten: 19642
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 11:22

Wat een mooi getekend popje!

Phileine83
Berichten: 243
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 11:25

Heel mooi LaDonna

AM_Horses. Ik begrijp wel dat het nu druk voor je is. Zijn er al veel dekkingen? Jazzy is echt erg leuk hè? Ik ben erg benieuwd wat Nigrante straks op de wereld zet :j

Al_Zawraa

Berichten: 2360
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 11:44

Shadow ook gefeliciteerd!
En allemaal meisjes vannacht <3
Laten jullie please 1 voor mij over? _O-

AM, Jazzy is echt leuk!

Happy, wat vervelend dat ze diarree heeft. Als het echt water dun is zou ik wel goed opletten, dan verliezen ze snel een hoop vocht.

Hier is vooral Jabbar heel mensgericht. De kleine is ook zeker niet bang, maar net iets minder. Maar hij is sowieso ook een stuk zachter van karakter (tot nu toe iig), dus daar past het ook wel bij om iets voorzichtiger te zijn.

Phileine83
Berichten: 243
Geregistreerd: 03-05-03

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 11:54

Ja jij verdient als geen ander een meisje :D

kiko

Berichten: 795
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 12:00

Shadow jij ook gefeliciteerd
Een merrie veulenboom!!

Thioro dat was ik. Mijn merrie en veulen zijn kontkriebelaars. Dan gaat dat neusje de lucht in en geniet hij helemaal. Kom amper aan mesten toe want hij wurmt zich er elke keer tussen zo van kriebelen jij.. hij is net zo erg als zijn moeder :-)

Happy eet jouw veulen zand? Anders even kuurtje vlozaad geven. Die van mij had ook water en ben vlozaad gaan geven (brokjes weken in warm water en dan erdoorheen mengen) en hij heeft nu weer keutels.

Ladonna wat een plaatje. Die heeft vooraan gestaan bij de pot met verf. Mooi vier witte beentjes en een blesje!

Am ik zag inderdaad op Instagram allemaal doosjes staan. Je bent er maar druk mee. Zie mooie foto’s voorbij komen!
Phileine je hebt nog vandaag. Wie weet gaat ze vanavond!

Muronia ik heb de eerste weken ook geworsteld nadat ik hem had gevangen maar tegenwoordig laat ik hem met het halster spelen en als hij het neusje erin doet dan doe ik hem om. En dan gelijk kriebelen op zijn hals/schoft als beloning. Het gaat al steeds makkelijker. Dus heeft tijd nodig. Cover is nu 6 weken dus best effe geduurd. Maar de aanhouder wint.

Hier heb ik een hinnikend veulen als ik buiten kom en hij staat in de wei. Vaak komt hij naar mij toe. Dat is echt zo schattig. En daarna met kont naar mij toe zo van kriebelen. Ik heb hem nu al verpest :-)

Vanmiddag komt er weer iemand foto’s maken voor zijn portfolio dus ben benieuwd.

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 12:02

Kiko, ga ik doen! Wilde veulen brokjes gaan halen gezien ze vandaag echt met mama aan het mee eten was.
Hopelijk is het dan snel beter!
Hoeveel deed jij erdoorheen?

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 12:22

Lol ik zat nu echt te denken, wat zijn "wilde veulen" brokjes, brokjes voor wilde veulens. Hmmmm
Na 3x lezen drong het pas tot mij door wat er nu echt stond. :')

Hier de merries 319 dagen :D

JoannevZ
Berichten: 503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 12:26

Phileine83 schreef:
Twee bevrijdingsveulens <3 Had ik ook graag gewild :D


Wat niet is kan nog komen <<) Ik duim voor je dat het snel komt.

Mooie aftekeningen heeft jouw veulen, Ladonna.

Kendra

Berichten: 8758
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 12:43

LaDonna, Kvikur en Shadow, gefeliciteerd!
Mooie veulentjes en allemaal merries!
Vergis ik me of zijn er dit jaar meer merries?

Nog even over de camera: wij hebben deze
https://www.geboortealarm.nl/a-69472394 ... escription
Was niet zo duur als deze (beursaanbieding). Vind het ideaal.
Wifi op stal lukt net niet (we moeten ooit nog een kabeltje ingraven voor een extra wifipunt), maar met deze nooit problemen gehad. Met een batterij en een magneet, dus mobiel (wij hebben ook schapen, dus als we ze niet tegelijk in de gaten hoeven te houden kunnen we met één camera toe). Wij hebben boven de merriestallen metalen plaatjes tegen de houten spanten geschroefd, daar plakt ie prima aan. Heeft nachtzicht, dus nooit meer licht aan in de stal. App werkt goed en geeft signaal als de batterij bijna leeg is. Een geschikte databundel vinden vond ik wel lastig. Uitgekomen bij Lebara, als alles er is gaan we het weer opzeggen.

Chrisssy

Berichten: 854
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Rotterdam-Overschie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 14:21

Ik heb ook even niet meegelezen omdat ik vorige week in Duitsland was.

Gisteren terug en toen vond ik allerlei vieze drap in haar staart en aan de vulva. Direct de DA gebeld, maar die kon niks afwijkends vinden (temp goed, veulen actief, placenta niet verdikt)… volgens haar een voorteken van een aanstaande bevalling.

Afbeelding

En zojuist de eerste harsdruppel aan de tepel… spannend!! Vandaag 330 dagen drachtig van Succession (v secret)!

Afbeelding

kiko

Berichten: 795
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 15:43

Happy ik doe altijd eerst wat gekookt water erover zodat gelijk een papje wordt en dan koud water erbij om nog iets dunner te maken en dus niet te warm is. Da zei hij zal nu tussen de 80-100kg zitten dus geef 2x daags ongeveer 45 gram per keer. Hij vindt het lekker. In het begin echt gevoerd met de lepel maar nu eet hij zelf uit het bakje.

Mirjam ik moest eerst ook nog een keer lezen.. dacht ook wilde veulen brokjes maar dacht dat klopt niet dus.. :-)
Jij zit morgen ook op veilig.. fijn idee hè

Chrissy ik heb dit niet gehad bij mijn merrie dus geen ervaring mee. Gelukkig dat het allemaal goed was. Hopelijk meld de kleine zich!

Fotoshoot was erg leuk. Ben benieuwd naar de foto’s! Cover keek eerst de kat uit de boom en later kwam hij elke keer met zijn kont zo van kriebelen maar! Ze moest echt om hem lachen.

shadow33
Berichten: 151
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Nijeholtpade

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:36

Mijn veulen had na 12 uur al zachte mest. Herkennen jullie dat? Dus snachts is de darmpek, die harde drolletjes er wel af gekomen, maar vandaag wel hele dag zacht lichtbruin. Hele kont is meteen al vies. Kan ik me zo niet herinneren vd vorige veulens..

Sanet

Berichten: 7987
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:47

Eet het veulen nu al andere dingen? Of drinkt het uit moeders waterbakje?

Mijn eerste veulen at dus helemaal niets, die hebben we echt met 2,5 maand zo ongeveer brokjes moeten dwangvoederen, die at geen gras, geen hooi, nooit slappe poep gehad.

En nu deze zit al bij moeders uit de voerbak te eten en hooi te eten en gras en… deze is zo anders :D. Maar gelijk ook dikke (of nou ja, dunne) vieze mosterd gele poep natuurlijk.

Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:13

Hier ook fluo oranje poep op dag 2. Maar die probeert idd ook alles te proeven wat moeder eet.

shadow33
Berichten: 151
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Nijeholtpade

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:30

Nou waterbakje kan ze nog niet bij.
Zie haar in het hooi wel mee rond snuffelen, maar had gedacht dat dat hooguit paar sprietjes zou zijn op deze leeftijd van nog geen 24 uur oud. Dus kunnen ze daar meteen al wat van aan de dunne zijn?

Sanet

Berichten: 7987
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:35

Temp is wel goed?

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:37

LaDonna, Kvikur en Shadow van harte gefeliciteerd!

Hier dag 361 en geen enkel teken van een naderende bevalling....


Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14659
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:45

Arme jij cp :=
Kiko ja super fijn idee als ze veilig zijn, zeker na de abortus vorig jaar van Eli.

Oh heerlijk die verhalen over dunne stront, nu al zin in, not :')

Cynthia82

Berichten: 9340
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:51

AZ, jij mag mijn merrie van dit jaar. Ik wil haar niet :+