[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimwilliam

Berichten: 1188
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 11:06

Hier begint langzaam het uier te veranderen.
Nog een goede 3 weken tot veilig.


Begin van dr dracht
Afbeelding

Gisteren
Afbeelding

cp112

Berichten: 14749
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 11:29

Ik ben jaloers op al die uiers....

-O- 359
Afbeelding

kimwilliam

Berichten: 1188
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 11:43

cp112 schreef:
Ik ben jaloers op al die uiers....

-O- 359
[ [url=m/fNCoFt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Cp112 die van mijn merrie lijken erg op die van de jouwe alleen zit de mijne op dag 295... hopelijk wil die van jou straks haast maken en wacht de mijne voorlopig nog maar even :D

SparkYY_8

Berichten: 392
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 12:15

Gefeliciteerd SaraViavia!

Hier een dikke chagrijnige merrie met vol uier maar nog geen veulen. Ze harst en lekt ook nog niet, doet ze normaal wel. Dus het zal vanacht ook nog niet komen denk ik. Ze is er wel klaar mee!

TJ_Stables

Berichten: 9
Geregistreerd: 30-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 12:17

Vandaag dag 293, en ook eens een uier foto genomen :D
Afbeelding

In vergelijking met een maand geleden weer een beetje gevulder (miniem)
Afbeelding

JoannevZ
Berichten: 503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Ruurlo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 12:33

Gefeliciteerd Sara! Alles goed gegaan?

stal_HD
Berichten: 3091
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 12:37

Saraviavia gefeliciteerd. Dat is balen. Maar gelukkig goed gegaan.

De merries houden het vol zeg.


Hier hebben we geen regen of onweer gehad. Wel iets meer wind 's avonds laat. Vanmorgen wat miezerregen, maar is ook alweer droog.

Kabayo

Berichten: 14101
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 13:36

Veel volle uiers en veilige dames... maar geen veulens... dat moet anders hoor :D

Hier gaat alles goed
Afbeelding
Afbeelding

Thioro

Berichten: 4003
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 13:46

Gefeliciteerd Saravia.

Nu wachten op de volgende lading veulentjes.

Hier ook even buiten gezet.


Afbeelding

Afbeelding


@Nieky: nee. De merrie is getest AAEE en kan dus enkel bruin geven. De vader is homozygoot zilver. Dus veel anders dan zilverbruin kan het niet zijn. Welke tint wordt even afwachten.

Jaydee_WP

Berichten: 212
Geregistreerd: 17-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 14:04

Gefeliciteerd Saraviavia! *\o/*

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 14:37

Gefeliciteerd saraviavia!

Wat een leukerd kabayo! Grappig zijn oortjes

Dotje doet het goed <3
Afbeelding

En muis begint ook eindelijk!
Afbeelding

LaDonna75

Berichten: 2193
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 18:14

Heerlijk die veulens <3

Haha Kabayo, hij moet nog in zijn oren groeien?!

Sanaa krijgt haast, hars!

Afbeelding

AnsoDM

Berichten: 243
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 19:34

magic_lover: zuchtplaat idd Mira had deze ook, zowel nu als haar vorige dracht

SaraViavia: dat blesje, het is net alsof ze een deel vergeten in te kleuren is met wit. Het ging dan wel een mooie cirkel zijn :P Proficiat met het veulen! Gelukkig dat het goed is afgelopen

Muronia: echt een plaatje!! vervelend hé die diaree, hopelijk is het snel weer over. Bij nova is het, ik wil niet te luid roepen, eindelijk beter. Kunnen haar billen eindelijk rusten en genezen want die liggen helemaal open helaas. Maar ze haat me gelukkig niet door altijd die billen te wassen :p

Phileine83: dat kan niet lang meer duren!

kiko: haha ik dacht huh plastraining . Ik dacht hoe leer je dat dan ik dacht helemaal aan iets anders hahaah. Nova vind water helemaal geweldig tot nu toe haha

LaDonna75: wat een mooi foto!!

cp112: jeetje, die zal nog even op hem/haar wachten

Kabayo: dat oortje geweldig ik zag het al op je instagram.

Thioro: och die foto waar hij onder komt piepen. <3

LaDonna75: dat zal ook vast niet lang meer duren

Hier gaan ze morgen eindelijk op de we dat zullen weer leuke nieuwe foto's worden :)

Phileine83
Berichten: 243
Geregistreerd: 03-05-03

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 20:15

Nieky1993. Hoeveel na Noortje moeten er nog bij je?

Cynthia82. Zo grappig het unieke proces per merrie. Ik ben ontzettend nieuwsgierig naar de baby van jouw Fi.

Kiko. Een bevrijdingsveulen lijkt me heeeel leuk!

Muronia. Is het nog gelukt met Sylfonia? Vindt ze je toch nog een beetje lief? :o

LaDonna75. Hele mooie foto!! Ik ben benieuwd naar de rest :j
Sanaa krijgt zeker haast! Spannend, succes!!

KimWilliam. Mooie verandering al!

cp112. Ohhh jeetje, wat weinig joh :+

Kabayo. Wel een alert ventje lijkt het <3

Thioro. Heerlijk zo in de wei <3

Luna2006. Ze doet het heel goed zo te zien!

AnsoDM. Wat heerlijk dat ze morgen de wei op mogen *\o/*

Silhouette haar spenen waren aan het einde van de middag wat leeg. Ik was een beetje teleurgesteld _O-
Ze ligt wel opvallend minder en heeft echt overal jeuk. Ze eet heel wisselend en is verdacht kalm. Ik hou het in de gaten. Ik ga zo weer even checken.

kiko

Berichten: 799
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 20:21

Cp ze wil gewoon het jaar volmaken!

Phileine wie weet gaat het nog wel lukken ook als de uier nu weer is teruggelopen.

Anso hij heeft nog niet zoals zijn moeder dat het leuk is om met water te spelen. Maar daarentegen kan ik wel wat water over hem heen doen en dat kan ik met zijn moeder weer niet doen dus dat bied hoop!

Kabayo die oren.. geweldig. Dan zie je dat hij nog heel erg moet groeien..

Ik zie allemaal hele leuke en mooie veulenspam voorbij komen!
Denk dat de merries nu zoiets hebben van we laten ze binnen zitten want veel te slecht weer!
We gaan gewoon voor de bevrijdings veulens!!

Thioro

Berichten: 4003
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 20:35

Knap kind is het (nee ik ben niet objectief :+).


Afbeelding

Ze staat vaak nog wat overkoot met het witte voetje.


Afbeelding

Maar dat weerhoudt haar niet om rond te racen.

Phileine83
Berichten: 243
Geregistreerd: 03-05-03

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 20:52

Thioro. Ahh zie haar gaan haha!

Kiko zou goed kunnen hoor. Ik sluit het niet uit. Ze is in hoe ze steeds verandert erg wispelturig. Haar uier is toch in een paar uurtjes tijd terug voller. :=


Afbeelding

JoannevZ
Berichten: 503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 21:27

Oh phileine, hoe herkenbaar. Hier ook een merrie waarvan het uier elke dag weer anders is. Van vol naar leeg en terug vol. Kan er niets van op aan. Ook zij is verdacht kalm >;)

Wat een knappe veulens komen er voorbij. Dat maakt me echt vrolijk en tegelijkertijd ook erg nieuwsgierig naar ons fluffy bolletje.

Kirrr

Berichten: 6200
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 22:24

Onder het principe ‘beter laat dan nooit’ kom ik ook meevolgen/posten.
We verwachten 1 veulentje dit jaar.
Merrie zit op 332 dagen.
Al wat onrustige nachten gehad, de afgelopen dagen en nachten waren weer heel rustig. Maar vanavond weer wat onrustiger. Wordt weer een gebroken nacht.
Afbeelding
Uier daarnet.

Leuk om al die veulentjes al te zien en grappig dat er wel meer merries de baasjes voor de gek houden. :+

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 22:35

cynthia82 Fi wilt toch nog heel even op de lijst staan :D

Muronia Sneu is dat he als je ze dan ook nog moet gaan plagen met wassen :(:) Ik heb vandaag hetzelfde moeten doen met Odin, die was ook niet zo happy met mij.

kiko Goeie training nu idd met die plassen haha. Hier hebben de veulens die buiten staan ook de vuurdoop gehad kwa regen :+ Gelukkig vinden ze het zelf niet zo erg, in tegendeel met die dikke vacht vonden ze de verkoeling wel lekker geloof ik.

Ladonna75 dat wordt toch echt wel vannacht/dit weekend gok ik :):) Leuke foto van je dame :+:

Kimwilliam Daar zit idd wat vooruitgang in

cp112 Jeetje Elza gaat voor een record ofzo dit jaar :')

Sparkyy Hopelijk dit weekend toch een veulen voor jou en je merrie.

Stal_hd heb jij ff mazzel dat je geen regen gehad hebt. Hier is alles verzopen :+

Kabayo Wat een pienter hoofd zit erop <3

Thioro Leuk een zilver bruine, ben benieuwd naar de tint idd. Zie je ergens aan dat hij Zilver draagt al? April is ook drachtig van een hengst die Zilver draagt. Ben benieuwd of je het kan herkennen bij een veulen bij de geboorte.

Luna2006Dotje is echt een dotje :D <3 En Muis is goed onderweg al.

Phileine83 Na noortje hebben we nog 3 merrie's. Enerzijds blij dat het dan rustiger wordt en anderzijds vind ik het zo zonde als het erop zit dadelijk. We hebben nu 48 bevallingen doorheen de jaren gedaan en elke x blijf ik het even bijzonder, spannend en leuk vinden <3 jouw merrie probeert je te foppen maar gok toch echt dat je snel een veulen hebt :D

Kirrr Welkom en het wordt al meteen spannend zo te zien :D Heb je een foto van de combinatie?

Thioro

Berichten: 4003
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 22:54

@nieky: goh het hangt wat af van de lichtinval. Zilverzwarte is duidelijk bij de geboorte. Zilverbruin is vaak wat discreter en toont wat tussen vos en bruin in.
Bij dit veulen zit er een grijzige gloed over de onderbenen. Manen en staart zijn grijzig, niet rood zoals bij vos maar ook niet zwart zoals bij bruin.
Het bruine in de vachtkleur heeft ook een assige gloed. Oogleden zijn lichtgekleurd, wimpers vrij donker voor een zilver wel.

Dat is wat ik zover kan zien bij dit veulen. Aanraken of heel dichtbij komen is nog wat moeilijk. Hoewel ze vlak na de geboorte heel mensgericht leek, was dat gelijk weg na de eerste partij catch voor veulenspuitjes en navel ontsmetten. Nu is ze wat verlegen.
Al heeft ze ook wel het karakter van de moeder, snel beledigd :+ .

Al_Zawraa

Berichten: 2360
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 23:37

Veel succes voor iedereen die gaat waken vanavond!

Even ego mijn verslagje van de bevalling etc, het verliep allemaal niet helemaal soepel de eerste dagen en moest ook nog wat dingen voor mijn werk doen tussendoor. Dus nog niet eerder tijd gehad. Bijleespost ga ik morgen doen!

Mishrikah had me weer nogal gefopt, waar ik de dag ervoor op scherp stond, had ik dinsdag eigenlijk helemaal niet het idee dat het zou komen. Uier was minder vol 's avonds en ook geen verdere tekenen. Ik was dan ook thuis, hield haar wel in de gaten en had de camera op mijn telefoon aanstaan naast mijn bed. Ik werd wakker, keek op het scherm en toen zag ik haar liggen en het leek op persen :oo Dus ik stond in 1 sprong naast mijn bed, kleren aan, ondertussen meekijkend op het scherm en toen zag ik hem er zo grotendeels uitglijden. Hij spartelde ook meteen, dus wist dat het meeste goed was.
Snel op de fiets gesprongen en toen ik daar kwam lag hij nog met zijn achterbeentjes in Mishrikah. Alles verder goed, maar wat baalde ik van mezelf! Dit is de eerste in heel veel waar ik me heb laten foppen. Volgend jaar verlies ik haar echt niet meer uit het zicht als haar uier redelijk vol lijkt!

Maar goed, vervolgens ging het opstarten heel lastig. Staan was lastig, na heel even staan meteen weer heel moe en slapen. Later nog even gestaan, maar ook niet lang genoeg om echt te gaan zoeken. Dus eerst maar 2x een fles gegeven zodat hij iig genoeg binnen had. Daarna maar weer even gelaten.
Mishrikah nog moeten spuiten voor de nageboorte, maar die was er gelukkig na 3 uur ook af.
Toen hij om 7 uur nog niet zelf gedronken had, besloot ik even extra mee te gaan helpen. En gelukkig dronk hij toen tegen half 8, éindelijk!

Door de dag vond ik hem nog niet top, dus toch de DA gebeld om even te checken. Hij blijkt toch waarschijnlijk wat vroeg geboren te zijn, ondanks dat het op 323 dagen was. Zijn longen waren nog niet helemaal gerijpt/uitgevouwen volgens de DA. Daar heeft hij een injectie voor gehad en een vitamine boost pasta. Gelukkig begon hij toen 's avonds al iets meer op te leven. Het verklaarde in ieder geval waarom hij niet was zoals het moest zijn, want hij kreeg gewoon te weinig zuurstof binnen.

Inmiddels gaat het een stuk beter, maar je kunt wel aan hem zien dat hij nog niet helemaal 'af' is. Hij heeft natuurlijk wel de pech Jabbar voor zich te hebben, die al een week leek toen hij net geboren was :')

Een paar foto's van gister toen hij buiten stond. Een naam moet ik me morgen eens in gaan verdiepen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Jabbar eergister.

Afbeelding

Afbeelding

Het is echt een clown _O- _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan Rakizah op 297 dagen, uier begint ook langzaam iets te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sanet

Berichten: 7989
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 00:09

Wat een ontzettend knap dier je nieuwste veulentje AZ! Heel aansprekend!

kiko

Berichten: 799
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 00:30

AZ wat een knapperd zeg! Heel mooi sprekend hoofdje.

Thioro jammer dat het aanraken en in de buurt komen helaas niet zo makkelijk gaat. Als je er eenmaal bent laat het veulen zich dan wel aanraken? Want dan zou je lekker kunnen kriebelen. Ik kom amper aan mesten toe want ik krijg constant een kont naar mij toe zo van kriebelen maar dus dat is weer het anders uiterste.

Nieky dat geloof ik graag. Cover was elke keer aan het schudden.. die dacht wat is dat aan mijn lijf. Hij heeft geen dikke vacht dus heb hem niet te lang gedaan. En vanmiddag nog een keertje.
Naar binnen door de plas ging wel aardig maar naar buiten was wel een dingetje maar hij heeft het gedaan!

Phileine ik ga voor een Bevrijdingsdag veulen bij jou!

Welkom Kirr, dat is al een fikse uier!

Wakers succes vannacht

SaraViavia

Berichten: 1800
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 00:32

Cp112 ja dan begint het gewoon irritant te worden.. Al is mijne vanochtend dus ook met een vrij klein uier bevallen..

Al_Zawraa jaa snap ik dat je dan baalt, had soortgelijk iets vanochtend en baalde ook wel. Maar daarna wel weer blij dat alles goed en veilig was. Super schattig hoofdje!

Luna2006 ik vind die zo leuk!!

Joannavz jaa alles is goed gegaan dankjewel!

Kabayo wat een lekker stevige beentjes!

Bij deze de foto's van onze kleine man die vanochtend geboren is: Destiny's Real Patou.
Afbeelding
Afbeelding

En zijn trotse "grote zus" (4 dagen oud _/-\o_) Lovin' JoJo.
Afbeelding
Afbeelding