[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 07:49

@Moner denk valse weeën net zoals Treasure had.

De naam is geworden:
Trage Hendrik. Nee grapje ik weet het dus nog niet. De namen zijn totaal niet passend voor dit pittig manneke.

LaDonna75

Berichten: 2174
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 07:52

Gefeliciteerd Kyrke! Eindelijk pff.

En Sanet ook gefeliciteerd!

angelpam

Berichten: 1375
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 08:00

Gefeliciteerd Sanet

Sabbuh
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 08:02

Gefeliciteerd Kyrkelover en Sanet! :D

Cioccolato

Berichten: 6625
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 08:13

Gefeliciteerd!

Muronia

Berichten: 19589
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 08:17

Moner ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt daarmee. Ik herken het wel van mijn merries. Die hebben dit soort gedrag ook wel vertoond, meestal rond de 300 dagen dracht. Wat dat precies is weet ik niet.

Kyrkelover wat fantastisch, na jouw zorgen huppelt hij daar nu gewoon vrolijk rond <3

Elina hoe is de nacht bij jou verlopen??

Kvikur
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-03-24

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 08:36

Gefeliciteerd Sanet! *\o/*

Phileine83
Berichten: 242
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 08:51

Sanet van harte gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Thioro

Berichten: 4000
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:00

Gefeliciteerd Kyrkelover, eindelijk het lange wachten beloond.

En ook bij Sanet een veulentje, gefeliciteerd.

Wij blijven nog rustig bovenaan de lijst staan :') .

shadow33
Berichten: 147
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Nijeholtpade

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:04

Gefeliciteerd kyrkelover en sanet!

Snap dat je daar stress van krijgt moner!

@philleine: ze laat het idd niet toe als ik aan de uier kom, dan kan ik een trap verwachten :P gelukkig laat ze het wel toe zodra ze is bevallen, dus bij een sloom veulen kan ik wel de eerste biest met de fles geven.

Annash
Blogger

Berichten: 26557
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:05

Kyrke, gefeliciteerd! Eindelijk dan.

Saber, ook van harte.

Moner, ik heb daar zelf geen ervaring mee dus kan er helaas weinig over zeggen.

Een paar berichten geleden ging het over merrie tv, maar ik kan zeggen dat merrie-en-veulen-tv nog leuker is! :D

Kabayo

Berichten: 14055
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:14

Muronia schreef:
Elina hoe is de nacht bij jou verlopen??

Even een snel berichtje.

Maar alles was hier rustig. Uier is niet bepaald fotowaardig. Ben benieuwd of ze zich aan mijn gokje van dit weekend houdt :+

Al_Zawraa

Berichten: 2358
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:30

Kyrkelover en Sanet gefeliciteerd! *\o/*

AnsoDM

Berichten: 236
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:48

jeetje wat gaan jullie snel

Kabayo: Heel veel succes hoor. Ik hoop dat ze jou niet te lang laat wachten met die ph, en dus jou gokje juist zal zijn :)

Annash: Dat kan ik geloven. Ik heb helaas geen merrie TV dus ook geen merrie +veulen tv. Helaas.

Thioro: Die van jou mag dan ook wel eens gaan doordoen hé :)

kyrkelover: EINDELIJK!! *\o/* gefeliciteerd!! hahaha dat kan een bijnaam worden. _O- Zo lekker rond lopen op stal. Moeder is er nog rustig mee.

moner: o jeetje, dat snap ik hoor al die stress. Ik hoop dat ze snel doorzet en dat er een mooi gezond veulen naast loopt.

Sanet: Jij ook gefeliciteerd. Alles goed verlopen?

SophievdV: Het is erg hé die regen. Ik hoop echt dat het weer gaat draaien hoor. We hebben nood aan de zon!

xsurfdiary: och heb ik de naam gemist? Ook een nova :)

Muronia: Och die foto's geweldig.

nieky1993: Ook bij jou die foto's geweldig.

Ik wacht nog op de foto's van de shoot zal wel nog even duren. Maar ben echt zooo benieuwd. En zondag hebben we nog een shoot gepland voor de kleine maar ook voor de honden. _O-
Nog even ivm me die diaree van paar dagen terug. ik weet dat het rond die periode normaal is dat ze het krijgen. DA eeft eens gekeken toen ze er was voor haar chip en toch even wat medicatie voor Nova. Maar ze neemt het met veel plezier binnen. Al iedere dag de poep zitten wassen omdat het zodanig erg was. Maar het begint wat te verbeteren vind ik.

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:53

Gefeliciteerd Sanet! *\o/*

Cynthia82

Berichten: 9318
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 09:54

Kijk deze druktemaker dan :')



Nou let op!
Uier op dag 309 de afgelopen vier jaar
Afbeelding

En vandaag dag 309
Afbeelding

Ik ben benieuwd waar jullie denken dat ze zit.

En haar puntbillen
Afbeelding

kiko

Berichten: 774
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 10:51

Cynthia wat een druktemaker daarbinnen.. je zou medelijden krijgen met de merrie..
hopelijk hoeft ze dit niet al te lang te doorstaan.. je zou er beurs van worden :-)

Kabayo ik wil een verjaardagscadeau dus doe maar maandag bevallen!

Anso at die van jou nou ook zand? Ik geef nu ruim een week 90gram vlozaad verdeeld over 2x per dag met geweekte brok en Cover heeft nu mooie keutels ipv water wat eruit spoot. Ik hoop dat hij ook een beetje bijtrekt want ik zou hem iets voller willen zien maar dat zal wel door het vele zand komen wat hij in zich had. Ga ook nog maar even door met geven zodat ik zeker weet dat het eruit is.
Super leuk dat je een shoot hebt! Je kan niet genoeg foto’s hebben van je dieren!

Anna’s hij geniet ook van merrie-veulen tv en nu zie ik ze staan als ik naar buiten kijk aan de eettafel.

Kyrkelover je hebt net zo’n stuiterbal als die van mij.. die rent en springt ook door de stal. Met naar buiten doen heeft hij ook al haast.

Hier 2 foto’s die ik al heb uitgekozen van de shoot die ik 2 weken geleden had.
Afbeelding
Afbeelding

Annash
Blogger

Berichten: 26557
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 10:53

Jeetje Cynthia, die is wel heel druk! :')

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 11:37

Ik lees morgen weer bij ben nu ff in Engeland.
Kreeg alleen net een appje van mijn moeder Zyva heeft sinds gister lijkt wel uitslag op der neusje?
Moeten we er iets op smeren of beter even vanaf blijven?

Afbeelding

Balou_k

Berichten: 14070
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 11:48

Ik weet niet of het wratjes zijn? Die vallen er vanzelf af.

Twee veulens geboren vannacht, onwijs leuk!

Kyrke, wat bedoel je met stijve voetjes?

Ik zie een filmpje van een heel druk veulen, gaaf!

Hier heeft mijn merrie deze morgen juist een vrij lege uier. Ik heb nu al geen geduld meer. :+

Sanet

Berichten: 7978
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 12:41

Yesss! Fijn dat het veulentje geboren is nu Kyrke! Hopelijk voelt de merrie zich nu snel beter en kun jij toch het laatste weekend van je vakantie nog even genieten van die 2.

Nou, dat geboorte alarm heeft me dus meerdere keren per nacht de afgelopen 2 weken uit bed gebeld, maar wanneer het daadwerkelijk moet, nix. Snap er niets van, maar ik twijfelde al een beetje of ze misschien toch zou gaan vannacht. Dus ik had al meerdere alarmen staan, en 3.45 kijk ik dus op de camera en veulen ligt er al achter. Ik heb terug gekeken op de camera. Maar merrie staat om 3.20 super rustig nog te soezen, 1 been op rust, hoofd laag, nix aan de hand, als ik toen gekeken had, was ik ook gewoon verder gaan slapen.
Vervolgens gaat ze wel liggen, maar ook kalm, niet draaien of staart zwiepen of naar de buik kijken of staan liggen staan liggen. Dus dan was ik ook weer gaan slapen. Echt 2 minuten voor het veulen geboren wordt kijkt ze echt 1x om naar de buik.
Om 3.32 ligt het veulen er al achter.
Nou ja, alles goed gegaan, hij had zelf redelijk snel het vlies al stuk en moeder en zoon lagen dus nog toen ik op stal kwam.
Hij heeft echt mega lange stelten, waar hij geen snars van begreep, hij was ook al 2 rondjes de stal door getijgerd. Toen heb ik toch mijn man maar uit bed gebeld, want het lukte mij echt niet om hem overeind te krijgen. Wel de merrie in tussentijd gemolken en dat had hij dus al op.
Nageboorte ook netjes eraf gekomen toen hij dus door mijn man overeind gezet was en na 1 spuit Oxitocine, super fijn dat ik dat gewoon zelf mocht doen van de dierenarts.
Hij poept voor het vaderland heeft al lekker in de zon liggen slapen op stal. Hopelijk warmt het nog iets op, dat ze straks nog ff naar buiten kunnen het gras in de babykamer staat inmiddels kniehoog… dus werd tijd dat de baby geboren werd. Maandag nog een dag werken en dan ben ik lekker 3 weken vrij, super fijn, zeker met dit wisselvallige weer!
Mijn pendel had het hartstikke fout overigens.

Dit knapperdje heeft de naam Cyseau gekregen (uitspraak: ziezo). Merrie is zo trots als een pauw.

Afbeelding

Annash
Blogger

Berichten: 26557
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 13:24

Zo dan, dat is vlot! Gefeliciteerd!

Carlijn zag je vorig jaar ook niks aan, had toen vijf minuten voor de pootjes eruit staken ook nog op de camera gekeken.

Dit jaar was ze super onrustig. Zo zie je maar hoe het kan verschillen per merrie maar ook per dracht!

Cioccolato

Berichten: 6625
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 13:33

Zo'n halster en singel alarm is idd niet heel betrouwbaar. Maar dat is wel bekend.. daarom hier ook gekozen voor iets anders.
Geen enkel alarm is 100 procent betrouwbaar. Waken is alleen betrouwbaar.. maar ja :+

Sanet

Berichten: 7978
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 13:52

Ja, als ik niet ook nog braaf moest werken om mijn te dure hobby te financieren :D… dan was ik wel gaan waken, maar ja…

SaraViavia

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 13:58

Annash schreef:
Zo dan, dat is vlot! Gefeliciteerd!

Carlijn zag je vorig jaar ook niks aan, had toen vijf minuten voor de pootjes eruit staken ook nog op de camera gekeken.

Dit jaar was ze super onrustig. Zo zie je maar hoe het kan verschillen per merrie maar ook per dracht!


Ik die heel erg hoop dat het vandaag/vannacht geboren wordt ivm morgen weer e.e.a. aan verplichtingen op de planning en twee merries die nog zeer rustig staan te koekeloeren op +14 ...