[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 23:05

Gefeliciteerd

kiko

Berichten: 791
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 23:11

Cantodea gefeliciteerd en wat een fijne tijd kun je vannacht gewoon lekker een beetje slapen als het goed gaat.

Nieky Jaa zo schattig. Elke keer als ik kom. En soms volgt hij mij ook al in de stal en de wei. Super lief! Hoe gaat het met Blue? Ph nog verder gezakt?
Wat een geweldige foto en super leuk om die kleintjes zo samen te zien. Helaas heb ik (nog) niet een speel maatje voor Cover. Zou wel willen maar vind maar wat..
Nu nog keuze stress welke foto’s ik bij bestel. Ze zijn allemaal leuk maar dan wordt het wel een dure aangelegenheid.

Kabayo die van mij zet geen stap als ik daar een touw aan doe dus dan maar los en tot nu toe gaat het goed. Alleen laatste stukje is altijd een sprintje maar zolang dat de bak in is ipv terug vind ik dat prima.
Jaa Minthe is super leuk en mooi! Wie weet komt er ooit nog een bonte en anders maar mijn shet met een bonte laten dekken. volgens mij is G-star een bonte.
Ja ben wel blij dat ze al zolang kan staan. Maar de komende dagen regen dus moet ik even kijken dat het niet te drassig wordt want ze racen echt naar achteren.
Er zitten echt hele mooie foto’s tussen maar is lastig kiezen. Luxe probleem die keuze stress :-)
En geweldig dat Zilver zo blijft staan.. die denkt daar word ik moe van met die dikke buik!

Romy wel fijn dat ze dan bij de dierenarts staat. Stel dat niet goed gaat dan is er gelijk iemand bij. Ik had een waker in Australië en een ervaren fokker die ik mocht bellen en na de geboorte heb ik ook nog de dochter van de fokker van Naku gesproken dus had gelukkig wel backup. Aangezien het voor mij de eerste keer was.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 06:05

Gefeliciteerd!

AnsoDM

Berichten: 238
Geregistreerd: 05-11-20
Woonplaats: Wevelgem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 06:21

Gefeliciteerd

SparkYY_8

Berichten: 392
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 06:41

Gefeliciteerd Cantodea!

Muronia

Berichten: 19631
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 06:53

Cantodea van harte gefeliciteerd!!

Ik leer veulens vanaf een paar dagen (wanneer ze een halstertje om krijgen) meteen aan een touwtje meelopen. Ook al vinden ze dat moeilijk en snappen ze het niet. Ik begeleid eerst met hand voor de borst en achter de billen langs (met 2 personen) maar dat touwtje komt er meteen aan en die neemt het uiteindelijk over. Leren ze het heel snel en heb je, vind ik, daarna voordeel van.

pradadaan

Berichten: 4681
Geregistreerd: 13-05-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 06:54

Knap veulen Cantodea! Gefeliciteerd!

Sanet

Berichten: 7986
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 06:58

Gefeliciteerd!! Mooi tijdstip inderdaad.
Mijn knappie heeft me maar 1x wakker gebeld vannacht, maar daarna vond ik het wel heel eng.
Afbeelding

Met dat horror weer wat voor vandaag voorspeld is, vanochtend maar lekker eruit en vanmiddag voor de ellende naar binnen, zul je zien dat ze bedenkt dat het prima buiten geboren kan worden met hagel en onweer… nope nope nope.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 06:58

Gefeliciteerd Cantodea!

angelpam

Berichten: 1376
Geregistreerd: 04-03-09
Woonplaats: Kruisland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 07:07

Gefeliciteerd cantodea

LaDonna75

Berichten: 2187
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 07:31

Gefeliciteerd Cantodea!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 07:45

Gefeliciteerd Cantodea!

Hier nog steeds een veel te rustige merrie... dag 337 alweer.
Nog even en ze gaat gewoon overtijd. 8)7 En ze had nog wel zo'n haast }:0
Die andere 2 met 324 en 335(nouja net over 12 door onrust op stal dus eerder 334).
2 april caravan opgehaald omdat ze echt serieus werd, zijn we inmiddels gewoon zowat 2 weken verder -O-
Tot zover mijn geklaag :9

Veel op de veilige lijst, ben benieuwd wanneer er weer een veulen boom komt.

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:09

Even een korte vraag: hebben jullie de veulens ook een dek op nu het kwik bij een graad of 12 blijft steken?

Cremaeli
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:12

Goedemorgen,

Iedereen gefeliciteerd met de geboren veulentjes. :D
Ik zal mij even voorstellen, ik kijk al een tijdje mee, maar nog niet voorgesteld.
Ik ben Lisette en heb op dit moment een Welsh Cob Jewel die drachtig is van Cassanova du Bois. Jewel heeft in het verleden bij mij een veulen gehad. Alleen was dit niet gepland en heb ik haar drachtig gekocht. Jewel is vandaag 320 dagen drachtig. Ik kijk in ieder geval uit naar het veulen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6642
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:37

Gefeliciteerd!

Ik snap sws niet dat er nog dekens op liggen momenteel. Tenzij ze veel buiten staan in alle weertypes....

Hier met slecht weer meer op stal. Dus nee, geen deken. Tenzij medisch noodzakelijk.
Zelfs met deken een hele dag in regen en vieze wind laten staan vind ik niks :=

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:41

Hier laatst alle dekens eraf, ook de paar die 24/7 buiten staan. En ik hoop echt dat ze af kunnen blijven maar als het zo gaat regenen ivm harde wind dan doe ik bij een paar toch ff weer een regendekkie op.

Veulen blijft dan gewoon binnen. Het is ff niet anders. Hoewel zolang het droog is ze echt wel ff een paar uur eruit kunnen. 12 graden is niet extreem koud zolang ze dan maar niet nat worden.

Jaydee_WP

Berichten: 212
Geregistreerd: 17-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:42

Gefeliciteerd cantodea! *\o/* <3

stal_HD
Berichten: 3091
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:46

Cantodea gefeliciteerd. Dat is een mooie tijd.
Alles goed met moeder en kind?

Kabayo

Berichten: 14081
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:47

Cantodea gefeliciteerd! Benieuwd naar droogfotos

Sanet haha lekkere dikke spin. Niks aan inderdaad het weer dat voorspelt is! Ik zet ze straks ook weer op stal. Wil ze liever niet in het onweer op open veld hebben staan

SophievdV met dit weer gaan ze gewoon zonder deken naar buiten. Het is niet koud. Als ze maar niet nat worden als ze nog heel jong zijn

Cioccolato mee eens. Met 10+ kunnen alle paarden prima zonder deken staan. Daar zijn ze voor gemaakt.. Er is ook onderzoek gedaan dat een paard zich tussen de 5 en 15 graden het fijnste voeld qua temperatuur.

Cremaeli welkom! Leuke combinatie. Spannend! Duurt vast niet lang meer

Kyrkelover ze doet mee met de andere fopmerries := Hoop voor je dat ze snel doorzet. Slaap je nu in de caravan?

Claudia doe ik inderdaad ook. En dat gaat wel eens gepaard met protest en zichzelf op de grond laten vallen :+ Maar dat kwartje valt binnen een week. Ideaal!

Kiko het is even puzzelen maar je moet een balans vinden haha. Je moet eigenlijk niet gaan trekken. Het is wel handig want dan vliegen ze niet meer overal heen. Vaak na een week gaat het goed. Je kan ook een touw om de kont doen en op die manier vooruit gaan.
Klopt G star is ook bont. Leuke hengst. Hier ook een drassige wei als het veel regent en racende paarden -O- Vond zilver haar reactie zo grappig _O- "Nou nee, hier doe ik niet aan mee"

Nog even genieten van de weide voordat we een week lang regen hebben -O-
Afbeelding
Afbeelding

SophievdV
Berichten: 14757
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:01

De oudere paarden staan bloot. De wind is nog echt koud. De bodem is klam en aan de koude kant. Ik zet hem max 1,5 uur per keer buiten en vaak twee keer per dag. Bij regen staat hij sowieso binnen.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:03

Ik heb ze nu lekker zonder deken staan, de temperatuur is prima en de grond is nu (nog) droog. Als het wel gaat regenen doe ik de veulens wel even een deken op, of ik haal ze binnen als we thuis zijn.

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:05

Cantodea gefeliciteerd!

LaDonna75

Berichten: 2187
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:15

Ik heb mijn rijpony’s ook al een tijdje zonder deken staan. Boven 10 graden overdag is het in principe zonder deken. Alleen bij veel regen en koude wind net boven de 10 graden overweeg ik een regendeken maar dan nog liever niet. Een natgeregend paard droogt veel sneller dan een natte deken.
Jonge veulens is wat anders, als ze liggen in de natte wei vind ik niet zo fijn.

TJ_Stables

Berichten: 9
Geregistreerd: 30-01-24

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:27

Gefeliciteerd Cantodea!

Hier vandaag nog 60 dagen tot de 335d *\o/*

Afbeelding

TJ_Stables

Berichten: 9
Geregistreerd: 30-01-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 09:29

Over de dekens, al mijn warmbloeden (BWP, Zangersheide) staan zonder deken, mijne Ierse volbloed daarintegen is een koukleum... Die draagt nog lekker een deken.