eerste veulen stienen quarterhorses is er!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 04:49

Twisted Dun Suprise is ook nog een mogelijkheid Knipoog

Bijzonder mooi veulentje Vingers aflikken

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 10:16

jeeeemig Bloos! zeg wat een lekker ding. Vingers aflikken ..
Ik hoop dat die open(stal) dag bij jullie heel snel gaat komen....... Schijnheilig

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:35

Cody schreef:
Oh waaaaauw, mijn favo kleurtje!!
Toch jammer dat die vrijwel alleen bij de Quarters voorkomen.
Ik zou er graag eentje bestellen van rond de 1.63 Haha!
Gefeliciteerd, ze is prachtig!


Ik ook!!!!

Wat een plaatje zeg, gefeliciteerd!!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:40

Miss Twisted Enterprise

Echt een plaatje is het ! Lovers

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:24

wauw wat een prachtig veulen GEFELICITEERD!!!!!!!!!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:28

Gefeliciteerd met dit gezonde prachtige veulen. Ziet er echt heel leuk uit Lovers

=^.,.^=

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 21:52

twisters dawning enterprise
en de naam die je zelf verzonnen had vind ik de leukste Bloos kusj mandy

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:23

Gefeliciteerd met je prachtige veulen OK dan!
Echt heel mooi!!!
Ik wil wel nog meer foto's zien Knipoog

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:35

Aangezien mams schimmel is, en de kans bestaat dat je veulen dat ook wordt (heb er vandaag nog een heel gesprek met Jeddah over gehad) zou ik "dun" niet in de naam gebruiken.

Omdat het jullie eerste veulen is op Stienen QHses zou ik voor: Twist It First gaan

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 22:55

XoNo schreef:
Aangezien mams schimmel is, en de kans bestaat dat je veulen dat ook wordt (heb er vandaag nog een heel gesprek met Jeddah over gehad) zou ik "dun" niet in de naam gebruiken.

Hey zit Jeddah bij jullie?Was al het wachten tot ze zou reageren!
nou vertel het nogeens hier,hoe zit dat,kan ik nu al zien of het veulen gray word?

Iedereen nog bedankt voor de complimenten en alle namen-opties!,ze word met de dag leuker! Haha! OK dan! Lovers
Ik hou jullie op de hoogte wat de naam uiteindelijk gaat worden(met een paar nieuwe foto's,natuurlijk!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 12:51

Oh wat een mooi veulentje!!! Lovers Helemaal verliefd op!
Deze naam is ook wel grappig, maar waarschijnlijk ongeschikt: Dun It With Miss Dawn. Knipoog

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 22:49

Hey Jessie Janes!! Van harte gefeliciteerd met jullie veulen OK dan! !!! Wat een kanjer! Echt super ik ben zo blij voor jullie dat het een mooie merrie is geworden!
Het veulen kan inderdaad schimmel worden (ik zat er dus terwlij deze mooie baby geboren werd inderdaad met Xono over te kletsen!). Eerlijk gezegd ziet ze er imo nu al schimmel uit, maaaaaaaar ik heb geen ervaring met Dun veulens Bloos! , al helemaal niet met Dun schimmel veulens, maar ik zal er even research over doen!

Ik denk aan schimmel omdat de benen van het veulen nu al vrij donker zijn, en niet creme kleurig al;s bij een vos veulen, maar een Dun heeft zelf ook meestal donkerder benen dan een gewone vos, dus daar kan het ook prima van komen!

Misschien dat Ods (waar ben je Verward ?) ons ook kan helpen, die is weer veel meer "into" de dun gekleurde paarden!

maar goed, wat voor kleur dan ook, ik vind het een kanjer, prachtig koppie en natuurlijk kwalitatief erg goed gefokt! Heel, heel veel plezier en ik hoop dat we nog veeeeeeel foto's zullen zien!!!

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38772
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:08

Im here!!! Ten eerste JessieJanus, SUPER veulen!! Het is mijn droom ook dit jaar een Dunvariant uit mijn merrie te ontvangen!! Maar ik moet nog even, Super mama als ik dat zo zie op de fotos, ze staan er zo vertederend op!! SUPER! De naam die bij mij binnenkwam was "Twisting At Dawn'

Ik twijfel ook een beetje, ten eerste omdat de kleur mij ook wat Greyerig aan doet, inderdaad de benen. Duns worden over het algemeen éénkleurig op de wereld gezet en de markings op de benen komen pas later. Bij Grey veulens zie vaak dat ze gelijk al donkere benen hebben. Je veulen kan kwa kleur, zoals ze nu is, alleen (Bay) Dun zijn. Daarvoor heeft ze de Agouti gen nodig en we weten niet of dat bij de ouderdieren erin zit. Geen idee wat voor een kleur jou merrie geboren is? Weet jij dat misschien? Dun It With A Twist kan van vader wel het Agouti gen hebben gekregen......het zou dus heel goed een (Bay)Dun kunnen zijn jou mooie veulen. De tijd zal het leren maar ik gok toch......Grey!

Hou je ons op de hoogte?

Dapnik

Berichten: 3227
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Julianadorp [NH]

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 11:20

hoe duur was het wel niet om te dekken want die vader van die hengst is toch heel veel geld waard??

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 13:01

Ods schreef:
. Daarvoor heeft ze de Agouti gen nodig en we weten niet of dat bij de ouderdieren erin zit. Geen idee wat voor een kleur jou merrie geboren is? Weet jij dat misschien? Dun It With A Twist kan van vader wel het Agouti gen hebben gekregen......het zou dus heel goed een (Bay)Dun kunnen zijn jou mooie veulen. De tijd zal het leren maar ik gok toch......Grey!


Miss heeft voor dit veulen 4 andere veulens gehad, brown,grullo, dun en een gray, deze zijn allemaal van hollywood dun it.
Haar moeder ,1st dam ,heeft 9 veulens gehad 3 x bay, 1x sorrel, 2 x gray, van de andere weet ik de kleur niet want die staan niet vermeld in het performance pedigree.
The 2nd dam heeft 8 veulens gehad 3 x sorrel, 5x black.
Als je nog meer info nodig hebt, just let me now.

Groetjes Ron. (Man van JessieJanes )
Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 03-03-04 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 13:36

daphne13 schreef:
hoe duur was het wel niet om te dekken want die vader van die hengst is toch heel veel geld waard??

Niet alleen de vader van de Dun it with a twist,maar ook zijn moeder peppymint twist is een heel goed paard.Dun it with a twist heeft zelf ook heel veel gewonnen.Op deze manier probeer je sportpaarden te fokken,die van nature al heel wat talent hebben,en hopelijk zelf ook heel goed gaan presteren.
Als je hier leest weet je meer:
http://www.mcquaystables.com/reining/du ... _twist.htm

En ja het kost allemaal veel geld,maar dit zijn ook hele goede paarden(hopen we!),dan kan je je bedenken wat zo'n veulen wel niet moet kosten!

Hey ods en jeddah,bedankt voor jullie uitgebreide uitleg,MAAR ik mag toch hopen dat jullie geen gelijk hebben Haha! Haha! Ik wil een dun,dun,dun Huilen !
Ik hou jullie wel op de hoogte over de wel of niet kleurverandering.Wanner kan ik dat verwachten?
Groetjes,jessiejanes
Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 03-03-04 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 13:57

aanvulling:
1st dam van miss Dawn is gray.
2nd dam:is black.

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 20:00

Wat is nou de definitieve naam geworden??

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 20:06

Whoops! Laat maar! Eerst lezen, Lisetje!! Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 20:36

Gewoon een nieuwsgierige vraag, waarom heb je voor deze merrie voor Dun It With A Twist gekozen?

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 20:47

LisetteSugar schreef:
Wat is nou de definitieve naam geworden??

zie hier:
[KS] DE NAAM!!!

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 21:29

XoNo schreef:
Gewoon een nieuwsgierige vraag, waarom heb je voor deze merrie voor Dun It With A Twist gekozen?


Hey XoNo.
Allereerst wij hebben de merrie niet zelf laten dekken, maar dragend gekocht.
Wel is het zo dat Dun It With A Twist een van onze favo hengsten is, ik durf zelfs zo ver te gaan dat ik hem in sommige gevallen zou verkiezen boven zijn vader. (sorry Tim) Knipoog
Dit is waarom:Ten eerste is DIWAT (even afkorten) een hele mooie hengst, hij is zeer lief en rustig, slim en getalenteerd.
Volgens sommige breeders en performers is hollywood dun it x Peppy san badger dochter een magic cross dit trouwens ook volgens de Amerikaanse hengstenspecial van dit jaar,
Peppymint twist is niet zomaar een peppy san badger dochter Tong uitsteken .
Ik zou van die merrie maar al te graag een veulen willen, dream on dream on.
Even terug,om de cow-sens van peppymint twist in de hollywood dun it line te brengen vind ik persoomlijk een goede zaak.
En als je daarnaast naar de resultaten kijkt van de eerste performance aged offspring van het afgelopen jaar, dan kunnen we de komende jaren nog heel wat DIWAT offspring bewonderen binnen de showpen.
Als ik een gokje mag wagen, nog 2a3 jaar en DUN IT WITH A TWIST hoort bij het lijstje NRHA million dollar sires.

Groetjes Ron (Man van JJ)

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:54

Zoals je het beschrijft klinkt het als een hele leuke hengst! Ik heb hem op internet nog even opgezocht, en ja...leuke hengst Haha!