[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EllyC

Berichten: 8139
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:57

Mooie valkhengst helaas te klein voor de mijne.

Uiteraard ga ik dit ook nog vragen aan DA maar wellicht dat jullie het ook weten.
Mijn merrie moet voor eind april geënt worden. Is het nog handig/verstandig om rondom het dekken niet te enten?

Cioccolato

Berichten: 6640
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:34

Ik heb ondertussen een lijst van 10 hengsten die mee aanspreken en daar ga ik uit kiezen. Dat wordt ook nog wat _O-

Ik kijk nu ook naar hengsten buiten de kwpn gekeurde hengsten.

Myrthee_

Berichten: 2568
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 14:50

Cioccolato schreef:
Ik heb ondertussen een lijst van 10 hengsten die mee aanspreken en daar ga ik uit kiezen. Dat wordt ook nog wat _O-

Ik kijk nu ook naar hengsten buiten de kwpn gekeurde hengsten.


Zo herkenbaar. Heb ook verschillende hengstenhouders om advies gevraagd. Was alleen wel zulk goed advies dit jaar dat ik op 1 na alle hengsten heb kunnen schrappen om inteelt :=

Cioccolato

Berichten: 6640
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 15:27

Ik had dus ook een ander idee..

Ik koop er gewoon een kudde fokmerries bii. Voila. Kan ik mn hele lijst gebruiken! *\%/*

MizzMontana

Berichten: 5688
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:08

Haha cioccolato dat denk ik dus ook steeds, dat ik meer merries nodig heb om al mijn favoriete hengsten te proberen :D ik had ook ruim 10 hengsten op de lijst en nu na de geboorte terug gebracht naar 2, dus nog niet helemaal zeker maar het begint er op te lijken.

Maar plan is om in elk geval van 1 naar 2 merries te gaan zodat ik elk jaar een jonge en een bewezen hengst kan gebruiken.

Setteli

Berichten: 3177
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 20:40

Morgen ga ik even haren trekken van Phoebe voor de WFFS test. Zal ze leuk vinden :)) Normaal kan ik de manen al niet trekken, dus zal het in 1 x goed moeten doen.

Ik zag dat FS Mr. Right, naast Ferienhof Stucker in Duitsland, ook bij Stal het Gruyter van Erik Braat wordt aangeboden. Stond alleen geen info bij over bestellen of dekgeld. Heb zondag al gemaild, maar nog geen reactie. Ik wacht de uitslag van de test even af en anders ga ik wel bellen.

Selente
Berichten: 1868
Geregistreerd: 14-05-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 21:24

Allemaal leuk, hoeveel hengsten er op de lijst staan, maar welke zijn het?!

Ik ben zo benieuwd wat voor mogelijke combinaties we gaan krijgen. :):) *\%/*

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:24

Oh ik heb het juist andersom :')
Afgelopen jaar meerdere hengsten gezien waarvan ik dacht, daar wil ik wel een veulen van.
Maar nu het serieuzer wordt lijkt niets geschikt meer :')

Myrthee_

Berichten: 2568
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:28

Selente schreef:
Allemaal leuk, hoeveel hengsten er op de lijst staan, maar welke zijn het?!

Ik ben zo benieuwd wat voor mogelijke combinaties we gaan krijgen. :):) *\%/*


Nou oke dan hahaha.
Voor de Davino x Jazz:
Bordeaux, Le Formidabele, McLaren, Spielberg, Top Gear, maar overweeg ook bijvoorbeeld een For Romance en een aantal andere Duitse.
Afgelopen jaar is deze merrie met de eerste twee hengsten geinsemineerd maar niet drachtig geworden.

De Dallas VDL x Hamilton:
Zirocco Blue, GlennFidditch, I'm special de Muze, Poker de Mariposa.

De Don Cremello du Bois x Kielshoop Honeyhill
Davinci du Bois, Gin Power, The Mickles Moxie, Veenstra's Grapjas, Mr Darcy

Dat zijn nu zo'n beetje mijn lijstjes, al wordt daar regelmatig wat aan toegevoegd of af gestreept.

Cioccolato

Berichten: 6640
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 22:30

Ik moet ook nog een goed oog erop loslaten hoor.. ben ook benieuwd wat dan nog past. Maar he. Zo op t eerste oog 9 hengsten uitkiezen vin ik best knap!
Heb dan nog een 10, maar die is njet onder het zadel. En een 11, ook niet ohz. Beide nog maar 3 maar oef. Spreken wel aan. Misschien nog even een jaar waxhten minimaal. En 1 ervan past niet op mn vaste merrie qua afstamming.

Ik neig in ieder geval erg naar For Friendship :j

Selente
Berichten: 1868
Geregistreerd: 14-05-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:18

Oh wat leuk dat je een dressuur, springen en pony hebt! Ik ben ook wel fan van I'm Special de Muze :j Hopelijk pakt je dressuur merrie dit jaar wel gewoon goed.

Cio, oh mag ik vragen welke driejarige je op het oog hebt? Heb er zelf ook een op het ook die dus nog het VO moet gaan lopen en goedgekeurd moet worden. Aangezien we dit jaar dezelfde hengst hebben ben ik benieuwd of we naar dezelfde kijken voor volgend jaar.

Yvk

Berichten: 102
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: 't zeeuwse land

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:39

StalMelyn & Pradadaan: Prachtige hengsten hebben jullie zeg! Spannend zo'n eerste dek jaar.
Er zijn toch wel veel bokkers met goedgekeurde hengsten!

Cioccolato: Wel gezellig zo'n hele kudde fokmerries. :D Ik ben ook wel benieuwd welke 3 jarige je op het oog hebt.

MizzMontana: Wil je voor dit jaar een merrie erbij?

Cioccolato

Berichten: 6640
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:49

Selente schreef:
Oh wat leuk dat je een dressuur, springen en pony hebt! Ik ben ook wel fan van I'm Special de Muze :j Hopelijk pakt je dressuur merrie dit jaar wel gewoon goed.

Cio, oh mag ik vragen welke driejarige je op het oog hebt? Heb er zelf ook een op het ook die dus nog het VO moet gaan lopen en goedgekeurd moet worden. Aangezien we dit jaar dezelfde hengst hebben ben ik benieuwd of we naar dezelfde kijken voor volgend jaar.


Springsteen en King kashmir :j
Zijn beide al wel goed gekeurd. Maar goed.. de 2e is alleen schimmel. En ik wil eigenlijk geen schimmel :oo

Selente
Berichten: 1868
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:42

Ben benieuwd Tinniie of zijn eerste sprong meteen succesvol is, maar zo klinkt het wel!


StalMelyn, ik snap die opmerkingen goed. Ik zou ook wel eentje in maatje paard hebben hoor.

Cio, ah Springsteen die zag ik idd ook voorbij komen maar wil ik ook graag eerst ohz zien! Met dat schimmel snap ik ergens wel... Ik had Ramos JW van 't Meulenhof ook op m'n lijstje staan, maar is er nu toch weer af. Kleur was daar overigens niet voor doorslaggevend hoor, maar hielp wel mee. :')

Cioccolato

Berichten: 6640
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 09:58

Een goeie heeft geen kleur. Maar als je uit zoveel goeien kan kiezen, kan kleur toch een klein beetje een factor zijn.
Daatom ben ik benieuwd naar King kashmir ohz. Als die me dan nog zo weet aan te spreken en goed blijkt.. moet ik misschien van mn geloof af stappen.

fokfanaat

Berichten: 20219
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:21

leuk om hier alle afwegingen weer te lezen, mijn eerste merrie is over 2 weken aan de telling, maar ook al druk met bedenken voor de volgende ronde, vind het wel heel lastig weer. heb al een heel excel doc met mogelijke matches

StalMelyn

Berichten: 2067
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 10:25

Yvk, die van mij is net niet goedgekeurd maar heeft sterpredicaat. Is veterinair gekeurd en is dan basisboek ster hengst en dekt met deklicentie. Als hij goed door ontwikkeld lever ik hem nog eens aan.
Ze vonden hem te vlak bewegen maar Welsh moet je aan de hand tonen ipv los en dat is toch een groot verschil. Ik houd ervan als ze braaf zijn aan de hand maar misschien toch leren dat hij wat meer mag 'gaan'.

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:16

Wat leuk de 2022 topic alweer *\o/* een stuk vroeger als vorig jaar.

Ik ben nu nog vol spanning aan het wachten op de veulens. Maar al zeker bezig met de volgende combinaties :j als alles goed gaat uiteraard.

Santareina (Houston x Feinbrand)
Gaat dan weer met onze eigen hengst Formidable (Florret AS x Ulster x Abgar xx)
Afbeelding
Afbeelding

Wild Thing (Jazz x Juventus) ben ik nog niet over uit. Ligt er ook aan hoe het gaat.

Afbeelding
Afbeelding

Heel misschien laat ik nog een jonge merrie dekken met onze nieuwe oldenburger hengst. Maar daar zijn we nog niet over uit.

Afbeelding
Afbeelding

Tinniie

Berichten: 4689
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:23

Satinka was geovuleerd, dus nog 16 dagen spannend afwachten..

FlashWolves

Berichten: 38
Geregistreerd: 28-12-13
Woonplaats: Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 19:59

Ik meld me ook.
Ik ga mijn merrie dit jaar laten dekken.
Tanja (Nickson x Zep x Dirigent) is mn gelderse merrie.
Afbeelding

De hengst die ik heb gekozen is:
Jetisem (Ditisem x Aquarel x Renovo)
Heel toevallig is hij het achterkleinkind van het paard waar ik op heb leren rijden (Watinka)
https://www.kgps.nl/jetisem/
Afbeelding

Yvk

Berichten: 102
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:18

Stal Melyn: Toch ook iets om trots op te zijn! Erg speciaal als er straks veulens van hem rondlopen :)

AM Horses: Ik volg als stille meelezer ook het 2021 topic. Ik hoop dat het met Wild Thing goed gaat en ze het veulen nog even binnenhoud. Wat leuk dat je de zwarte ook nog eens laat dekken. Vind het een erg leuke merrie.

Tinniie: Spannend! De eerste waar het duimendraaien begint. :D


Ik heb vanmiddag de hengstenhouder nog maar een keer gebeld, nadat mijn gekozen hengst toch niet zou dekken. Samen even goed kunnen sparren en ik ben eruit! Nu blijft het hier hopelijk bij. :')

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 23:11

FlashWolves schreef:
Ik meld me ook.
Ik ga mijn merrie dit jaar laten dekken.
Tanja (Nickson x Zep x Dirigent) is mn gelderse merrie.
[ [url=m/SJ4gVA.jpg]Afbeelding[/url] ]

De hengst die ik heb gekozen is:
Jetisem (Ditisem x Aquarel x Renovo)
Heel toevallig is hij het achterkleinkind van het paard waar ik op heb leren rijden (Watinka)
https://www.kgps.nl/jetisem/
[ [url=m/EGsbyq.jpg]Afbeelding[/url] ]


Watinka was van een kennis van ons.
Zij hebben ook Roy M gefokt uit watinka.
Roy M leeft al lang niet meer.
Maar ze hebben van de week nog een veulen van deze hengst gekregen. Er was altijd nog een beetje diepvries sperma van hem.

AM_Horses

Berichten: 2631
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:40

Spannend Tinniie. Hopen dat het gelijk heeft gepakt.

Dankjewel yvk. Het is zenuwslopend,ik hoop dat ze het nog een maand kan uitstellen.
Jammer dat de gekozen hengst toch niet dekt. Hopelijk toch blij met de andere hengst?

Flashwolves. Vosjes <3

lovejouuuIB

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: Schalsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:45

Hoihoi! Ik hoop dat ik ook weer gezellig mee mag kletsen :D Ik heb vorig jaar een mooi veulen van For ferrero gekregen uit mijn gelderse merrie Aronica en dit jaar ga ik voor Next Level. We gaan over een maand ong beginnen *\o/*
En ook deze keer hoop ik op een mooie zilverzwarte :D :')


Puckaronica v. For Ferrero
Afbeelding

En de combi voor dit jaar

Afbeelding

corinadrenth

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:08

wat leuk! t nieuwe topic

ook ik meld mij weer aan.
diva heeft net een sirius veulen aan de voet, eind deze maand hoop ik te kunnen dekken met castor II van de catshoeve.
hiervan heb ik in 2019 ook een veulen gehad.