[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kyrkelover
Blogger

Berichten: 9333
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:55

Mooie beelden heeft je camera GA.
Ik moet die van mij ook langzaam weer installeren.
Ze zit inderdaad nog lekker strak in het pak al zien degen die haar kennen het wel.
Vorige keer HOOOOG drachtig( dream paar uur later geboren)

Afbeelding

(Voor ik commentaar krijg, voor haar staat haar moeder die in de 30 is en dus hoogbejaard.)

pradadaan

Berichten: 4669
Geregistreerd: 13-05-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:45

Ik volg het KWPN qua letter (dit jaar de S) en al mijn zelf gefokte veulens krijgen een plaats/stad/land naam.
De namen die ik echt ga gebruiken hou ik voor mijzelf maar op het lijstje stond bijvoorbeeld:
San Marino
Saint-Tropez

Shanti Nagar
Sierra Leone
Saint-Valery

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:40

Leuk thema die plaats/land namen met een S!

Voor een hengstje ben ik er wel ongeveer uit, voor een merrie nog niet helemaal. De merrie naam wil ik laten eindigen op ‘-rose’ ivm de moederlijn.

Kabayo

Berichten: 14006
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:30

Pradadaan leuk om het veulen zo te vernoemen. Is Nacho dan ook vernoemt? Vind zijn naam zo lastig haha

MacavityL oh ja lijkt mij lastig inderdaad om dan iets leuks te vinden als merrienaam. Welke letter heb je?

Kyrkelover wow die wordt echt niet dik! Wel lekker haha. Al zou ik dan veel te bang zijn dat het veulen verworpen is := Ze ziet er mooi uit! Wanneer zijn de kampioenschappen?

Goldenarrow mooi beeld op de camera. Ben echt heel benieuwd wanneer de kleine zich meld *\o/*

Balko welkom terug! Die van jou zijn ook al een tijdje op weg.

Jessicazz *\o/* spannend!

Xyaartje wat een heerlijke foto's. Wat een rust <3

Janinevv mooi buikje!! En wat glimt ze mooi :) Je Atje doet ook mooi mee met groeien :D

MelissaV goh ook al bijna dag 300 *\o/* Ik wordt er zo blij van :D

Floripori ahh wat een pech. Rustig aan :(:) Ze is lekker bol, en heel wit :))

Eilinora wat een heerlijke buikjes! Das pas rond :') Ze zien er mooi en tevreden uit. Sterkte met het verlies van je schoonvader :(:)

Knolselder ik voel je :+ Dit is mijn hengstenkeuze van dit jaar. Een mooie homozygote Champagne.. heb er nu alweer zin in!
Afbeelding
Afbeelding
Je bent dus niet de enige haha!

Wpaard ze ziet er echt goed uit! Dagen tellen mooi door :j

Toushie ja niks aan die koliek.. Mooi buikje he :D Ja eindelijk! Lange 11 maanden hoor.. Wou de baby al zien toen die er net in zat.. maar ja :+

We tellen hier rustig door. Nog een dikke maand en dan is Zilver alweer veilig. Mooi weer gehad afgelopen tijd. Eindelijk weer droog en konden ze weer rollen.
Afbeelding
Tot vandaag }> Regen.. wind... blubber ;(
Afbeelding
Nahja fijn. Gelukkig is januari eindelijk voorbij na vandaag!! Wat een lange saaie maand zeg :=
Tietupdate. Weinig loos. Wel handig om te monitoren
Afbeelding

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:49

Ok Kabayo. Ik kan al niet meer wachten op Zilver haar veulen in 2023 :):) :))
Als alles goed gaat hier ook mogelijke champagnes volgend jaar!

Toushie

Berichten: 7271
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 14:56

Kathleenvw , ik moet ook zeggen dat ik het zo leuk vind als ik van de eettafel naar buiten kijk en ik zie ze lopen.
Dus ik snap dat stukje geluk van aan huis hebben staan helemaal. Alleen soms soms denk ik wel goh wat was het fijn toen bijna alles gedaan werd :')

Wpaard , komt ziet er goed uit. Ik heb ook wel lijstje namen maar het kan maar zo als het veulen er is dat je denkt het word heel wat anders wat al die namen passen er niet bij.
Ik heb nu in mijn volgtopic ook maar gevraagd aan de Volkers voor stamboomnaam creaties en dan is het toch leuk om te zien waar anderen nee komen en hoop inspiratie.

Xyaartje , zul je zien is dit gewoon een heel rustig hengstveulen. Ik vermoed hier ook merrieveulen gewoon omdat ze anders draagt dan de vorige keer. Maar dat zegt natuurlijk nog helemaal niks.

Golden Arrow , oei een aantal merries schieten al flink op zeg. Spannend!

Eilinora. Jeetje die zijn echt flink :oo

Knolselder , haha ja ik heb de hengst voor dit jaar ook al uitgezocht dus ben al klaar voor volgende topic :')

Floripori , agh mama en kind tot be hebben het nu al te verduren. Kan als ze straks bevallen is alleen nog maar goed gaan dan


Kyrkelover , daar zie je nog bijna niks aan. Maar zo te lezen ook al die tijd flink actief geweest nog.
Heeft je merrie niet zelf zoiets is nu van het mag wel ietsje minder ?

Kabayo : de naam van nacho van pradadaan doet mij altijd denken aan eten :')
Van mij mogen feb en maart ook wel voorbij en dan lekker goed voorjaar met allemaal huppelende veulentjes.

Dit is de papa tot be voor dit jaar.

Afbeelding

Luna2006

Berichten: 3162
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:13

Fleuribelle: sterkte met je jaarling merrietje! Hopelijk betert het snel!

Toushie: ze is inderdaad nog mooi bescheiden nu voor het aantal dagen dat ze draagt.

Dark7: Leuk dat jullie samen kunnen afwisselen zo. Hier ook met een aantal vriendinnen tegelijk die gaan waken.

Wpaard: Wat een leuk merrietje, ook al goed rond zie ik :D

goldenarrow
: Weer eentje bijna veilig *\o/* Kort op zo he!

Eilinora
: Wat zijn je dames al gigantisch, en ze moeten nog een heel eind.

Knolselder: Leuk dat de combinaties gemaakt zijn! Hier ook er bijna uit met al enkele dames ook al het brengen geregeld :D

floripori17: Wat een pechvogel is ze toch...

Jessicazz
: Die doet beter als Bibi hier! jij kan ook al aftellen hihi!

Janinevv: Bolle buikjes al :) gaan goed vooruit al.

xYaartje: Genieten zo die rust in de kudde en dan zo'n heerlijk zonnetje erbij

kyrkelover: Ik vind haar nog mooi strak hoor! maar ze sport natuurlijk wel erg goed!

Welkom terug Balko!

goldenarrow: Vorderingen!! *\o/*

Kabayo
: Knappe hengst! Wat leuk, een hele hoop mogelijke champagne baby's in 2023! Wij gaan ook dekken met een champagne hengst! maar verwachte eind stokmaat van baby ligt wel onder de 80cm hier :+


Dag 331 voor Bibi! Maar kan nog rustig op mijn 2 oren slapen :z

Afbeelding

Afbeelding

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:25

Pradadaan, leuk idee geografisch thema! Ben benieuwd welke het wordt bij jou. Ik vind best veel plaatsen zowel v merrie als v hengst geschikt jij ook? Of wel echt verschillende?

MacavityL, vind ik altijd mooi zin stamnaam v merries. Wel soms lastig te verzinnen lijkt me

Kabayo, jouw merries schieten mooi op! En wat een leuke kruisingen met Zilver heb je bedacht! Ben heel benieuwd wat daaruit komt!ja balen he weer regen, kon ook wel janken....

Knolselder, leuk champagne in maak, voor mij nieuwe kleur, ik kende die eerst nog niet maar erg gaaf!

Toushie, die papa is knap!! Bruin bont dus drie kleur zie je niet zo vaak en lekker veel wit erbij en ook nog blauwe ogen, wat zijn je kleurkansen?

Mijn heksje vandaag 279, klinkt al best veel! Ze gaat ergens anders bevallen dus over een maandje vertrekt ze al
Buik begint nu wel maar als mollige quarter is ze voor de meesten van jullie sowieso al een tank denk ik dus schrik niet!!!Afbeelding

Vorig jaar een veulen van KWPN merrie dus toen met de R gedaan. Gekeken wat bij haar paste en is Rosalie geworden.
Dit jaar dus een quarter en daar heb je geen letter, heel vrij, maar nog lastiger vind ik dat!
Is gebruikelijk om iets van de ouders namen terug te laten komen

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:31

Leuk om het zo in een thema te houden met de namen. Eerste wat mij dan te binnen schiet, Saint Lucia. <3 Ben verliefd geworden op dat eiland. :))

Toushie

Berichten: 7271
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:10

Symke , ik vind haar nog heel netjes. Hier voor stamboom inderdaad ook bezig met namen van de ouders erin.

De kleurkansen voor het volgende veulen met deze papa zijn:

Afbeelding

Luna2006 Bibi is al ver , maar ze doet nog rustig aan of niet

xYaartje
Berichten: 1467
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:59

kyrkelover: Wat een onwijs knappe merrie! Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat voor ras is ze? Had haar moeder juist zo op eerste gezicht echt geen 30 geschat, iets jonger juist! 20/25.
En hier is Maria ook de slankste van de drie drachtige merries :j . Terwijl ze ong. gelijk oploopt met Jenny.

Balko: Welkom! En nu toch wel heel benieuwd welke app je daar gebruikt op de telefoon (?). Die lijkt mij onwijs handig!

goldenarrow: onwijs heerlijk! Uiteindelijk blijkbaar dus stilte voor de storm :D . Daar zie ik inderdaad een al wat vollere uier! Dat word aftellen!

Kabayo: Dank je wel <3 . Het was echt genieten die rust. Vandaag waren ze frisser, maar storm Corrie zal daar ook wel voor gezorgd hebben. Wat een gave hengst zeg! Heel benieuwd nu al naar volgend jaar haha (en de veulens van dit jaar moet nog geboren worden). Fok je bewust buiten het ras? Wel heel benieuwd naar deze kruising! Dat kan niet anders dan een knap 2023 veulen worden <3 .
Ja rot is die modder he? Hier is het ook weer een en al blubber. Wel even gelongeerd in de wei. Op een plek. Zodat we hem niet helemaal kapot lopen, maar ook alleen stap en draf gedaan. Asfaloth had alleen zoveel energie dat we wel echt even iets moesten doen.

Toushie: Die kans zit er dik in hoor, Maria haar kennende :+ . Die heeft met Fabulous en Benny MS tot nu toe alleen maar hengstveulens gegeven. Dus ga er maar vanuit dat het met Frodo niet heel veel anders gaat worden. Maria heeft gewoon een grote voorkeur aan hengstveulens. Kan er niet anders van maken :D .
Belangrijkste is nog altijd dat het gezond is <3 .
Wat een onwijs gave papa heb je voor dit jaar!

Luna2006: Ja het was echt genieten <3 . Voelde echt weer een beetje als het voorjaar. Beetje jammer dat het nu weer regen en blub is, zucht. Bibi heeft dus geen haast? Maar wat een lieverd is het zeg <3 . En zo schattig! Kom op Bibi. We willen je veulen zien!

Symke: Jij gaat ook al hard richting de 300 dagen!

Vandaag met Jenny het hoeven optillen weer opgepakt. Voor gaat nog goed. Dus die sowieso behandeld. Omdat achter gewoon een regelrechte ramp is weer helemaal van voor af aan begonnen en heb vandaag alleen even geconcentreerd op oppakken en in alle rust weer terug zetten. Gaan we morgen mee verder en ze deed het echt super netjes! Mag niet klagen.

De dames zijn vooral erg nat op het moment :') Vanavond even uitrekenen op hoeveel dagen Jenny nu zit.

Jenny
Afbeelding

Zoë
Afbeelding

xYaartje
Berichten: 1467
Geregistreerd: 25-05-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:47

Jenny zit nu op 273 dagen.
Maria zit dan op 269 dagen.
Van Zoë heb ik alleen 30 mei genoteerd staan dus die zou nu op 246 dagen ong. moeten zitten. Mits ze van de tweede dekking drachtig is, maar die kan ook later uitgerekend zijn.

Maar nog een maandje wachten en dan zit Jenny haar veulen veilig *\o/* En die van Maria ook *\o/*

lovejouuuIB

Berichten: 353
Geregistreerd: 17-04-09
Woonplaats: Schalsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:43

Ik kom ook weer even aanwaaien, hahah.( dat wil wel met dit weer :') )
Ik lees vaak wel alles maar heb simpel weg niet altijd de tijd om te reageren

Heerlijk dat het zo opschiet en dat sommigen al bijna zo ver zijn. *\o/* geeft toch weer een beetje het gevoel dat het bijna weer voorjaar is {:}

xYaartje jou dames schieten al mooi op ! nog maar een maand en dan kan het echte waaken beginnen.

Toushie dat zijn een hoop kleur mogelijkheden :D en een hele knappe papa to be

Symke mooie dame! ze ziet er gezond uit :j maar niet mega overdreven hoor vind ik !

Luna2006 331 dagen :wow: ze laat je wel wachten. al zou ik met dit weer ook nog even blijven zitten :') :')

Kabayo je dames vorderen mooi ! En ook ik kan niet wachten op je veulen van 2023 ! :D :D heb al meerder champagne friezen gezien en die vind ik heel gaaf :o

Nika zit nu op 243 dagen.. voor mn gevoel kruipen de dagen voorbij.. misschien komt het door het weer of dat ik al zulke mooie veulentjes heb voorbij zien komen maar mn geduld is een beetje op haha

toch nog een klein zonnetje het weekend :)

Afbeelding

We zijn afgelopen lente van stal verhuisd, we staan nu particulier en deze mensen hebben in elke stal een camera hangen. Ideaal! De vorige dracht veel gedonder gehad en dan is het nu toch wel heel relaxed dat je het hele jaar rond lekker naar je paard kan loeren :')

xYaartje
Berichten: 1467
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:19

lovejouuuIB: Wat een prachtige foto van je knappe merrie! En dat kan ik mij goed voorstellen dat dat een heel gerust gevoel geeft!
Het echte waken laat ik mooi aan de eigenaar van Maria en de eigenaar van Jenny en Zoë over :D . Ik lig tegen die tijd 's nachts heel nerveus te zijn in bed in de hoop op een telefoontje met goed bericht.
Tegen dat ze zover zijn ga ik wel 2x op een dag kijken. In het verleden ook gedaan bij de kudde :j .

Kabayo

Berichten: 14006
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:24

LovejouuulB jaa telt mooi door! Gelukkig := Leuk dat je ook al uitkijkt naar Zilver haar volgende veulen <3 Ik vind ze ook helemaal gaaf! Wat een mooie foto! Maak je die zelf? Heel mooi licht! En ik spot een buikje *\o/* Heerlijk dat je nu zonder stress lekker naar je paard kan turen. Beter dan zoveel gedonder...

Xyaartje geloof ik ja dat je van de rust geniet <3 Heerlijk. Hier waren ze vooral teleurgesteld door storm corrie. Echt zo van... blubber? You serious? Sorry dames :(:) Dankje! Ben helemaal weg van hem. Hij is nog maar 2 jaar. Ik zoek echt al heel erg lang een champagne hengst met een redelijke stokmaat voor mijn fries. Het staat echt al zo lang op mijn verlanglijst. En soms... moet je even die drempel over en gewoon doen. Ik vond ineens deze homozygote <3 Direct verliefd. Ik heb hem bekeken vorig najaar en het is zeker een goede match met mijn merrie. Het is een kruising tussen een Rocky Mountain, Peruaanse paso en een Arabier (vader is El Maymoun. Bekend op bokt) en hij zal een stokmaat krijgen tussen 1.50 en 1.60 cm. Hij heeft een goede stap. Toont geen extra gangen. Heeft een luxer (vooral korter) hoofd dan Zilver. Haar hoofd vind ik wat te groot, te lang. Wel luxe genoeg. Hij heeft verder een correcte draf en galop. Het zal zeker geen wereldbeweger worden. Hij is wel beter gebouwd dan Zilver. De champagne blijft net zoals de bonte bij mij. Hierna wil ik weer gewoon stamboom Friezen fokken. Deze 2 zijn even uitstapjes := Mijn vorige 2 Friese veulens heb ik verkocht. Dat waren echt hele goede bewegers!
Wat zien ze er uit als verzopen katjes :(:)

Toushie leuke kansen! Haha ja nachos zijn ook heel erg lekker :+ Officieel heet die iets can Nacimiento of zo iets. Ik vind hem lastig :P Ja ik vind dit 2 vreselijke maanden := Mooie hengst zeg!

Neonlight wat een mooie naam! Ken de plek zelf niet. Zo te horen het googlen waard!

Symke leuk is hij he! Een droom die uit komt als het lukt. De hengst komt bij mij op stal staan tot ze drachtig is. Dat is wel fijn. Ik ook. Janken we samen :=
Mooie rooie! Wat een buik zeg. Volgens mij lopen Zilver en die van jou aardig gelijk dan! Spannend op een andere stal. Gaat vast goed :j

Luna Dankje! Wat leuk dat jullie ook met een champagne gaan dekken ! Gelukkig is deze homozygoot, hoef ik niet over de kleur te twijfelen haha. Die is wel wat kleiner :P Bibi haar uier veranderd toch wel! Mag ook wel :P Ze lijkt er klaar mee te zijn

Knolselder gaaf is ie he!! *\o/* Wat leuk!! Meer champies <3

Balko

Berichten: 1137
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 00:32

Xyaartje ik gebruik Filiumapp ;)

Even wat foto’s van afgelopen weken van de babybuikjes

Gali met haar bijrijdster en mijn dochter;
Afbeelding

Hillene;
Afbeelding

En Inoa;
Afbeelding


Hoe is jullie ervaring mbt het dekken van een shet die bekend is met hoefbevangenheid?
Ben er nu vlot bij maar twijfel nu toch erg om haar erbij te doen.

pradadaan

Berichten: 4669
Geregistreerd: 13-05-13

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 01:09

Ja Nacho heet officieel natuurlijk Nacimiento en dat is een plaats in Chili :j
Zijn moeder heet Giverny en dat is een plaats in Frankrijk.
Ik heb nu een Griekse en een Spaanse naam bedacht

AM_Horses

Berichten: 2619
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 03:14

Jessicazz. Bijna veilig *\o/*

Janine. Zijn goed rond

Yaartje. Fijn dat Maria weer goed gaat. Yenny is flink

Kyrkelover. Echt wel een buikje te zien. :j

Balko. Welkom terug. Dames zijn mooi rond.

Goldenarrow. Het begint er al op te lijken. Super spannend

Pradadaan. Mooie namen, leuk bedacht

Kabayo. Prachtig kleurtje. Dames zijn echt mega aan het worden. Voor silver gaat het ook al opschieten

Toushi. Mooie date voor dit jaar

Luna. Ze doet het op haar gemak. Toch wel verschil in het uier

Symke. Mooi rond is ze

Loveyou. Wat een fijn gevoel is dat. Ze ziet er goed uit


Hier ook weer een mijlpaal bereikt. Wild eindelijk de 200 dagen bereikt, Nigrante langzaam aan aftellen *\o/*
Afbeelding
Nigrante begint nu ook wel echt dik te worden
Afbeelding

Papa to be, White Dream. Zie je met de dag ontwikkelen <3
Afbeelding

Het is de bedoeling dat Nigrante leeg blijft.
Liezella mijn schimmel merrie wil ik optijd dekken. Ligt er even aan of ik een reductie krijg bij een dekstation ivm verliezen van veulen.
Dan wil ik een 3 jarige dekken met White dream.
Wild Thing wordt ook terug gedekt. Ligt eraan hoe het gaat en het veulen is. Wellicht nog een keer met White dream

Kathleen_vW

Berichten: 4287
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:40

Touchie: Dankjewel! En betreft het vele werk, ja, dat heb ik wel eens. Maar ik ben ook weer zo’n perfectionist, dat ik dan gelijk me al die keren herinner dat ik op een stal of manege stond en ik niet tevreden was over het voer, de aantal uren buiten, etc. Vind het echt heerlijk dat ik dat zelf in de hand heb nu. Enne… wat is die hengst een partijtje knap! <3

Wpaard: Mooi buikje heeft Joly hoor!

goldenarrow: Je hebt er zat drachtig, en de eerste merrie is al over de 300! Wordt een mooi seizoen! +:)+

Eilinora: Gecondoleerd met het overlijden van je schoonvader Y;( . Snap dat je daar even van bij moet komen. Pepper en Britt zien er goed uit, mooie buikjes!

Knolselder: Herkenbaar hoor! Ik ben er ook bijna uit. Wacht nog even het veulen van dit jaar af en ik wil de hengst die ik in gedachten heb voor Day een keertje zien, maar als dat niet tegenvalt heb ik m’n beslissing al genomen.

xYaartje: Fijn dat Maria zo opgeknapt is! En die laatste foto’s :') , wat een verzopen katjes.

floripori17: Echt niet normaal hoeveel haar er van Deja komt. Ik borstel er bijna iedere dag een emmer aan haar uit. Vervelend dat je zoveel pech hebt gehad :(:) . Hopelijk wordt het goedgemaakt en heb je er straks een prachtig veulen naast lopen!

Jessicazzz Dat schiet al op, zeg! Super spannend! :):)

MelissaV: Ook lekker aan het verbouwen dus. Hier zijn we ook alles baby-proof aan het maken.

Janinevv:Wat zit Fairy fijn in het haar, zeg. Mooi hoor. En het A’tje ziet er ook tevreden uit.

kyrkelover: Hoi :wave: ! Fijn dat Treasure lekker gaat, ze ziet er goed uit.

Balko: Welkom terug! Leuke foto’s! Ik heb geen ervaring met dekken met hoefbevangenheid.

pradadaan: Leuk topografisch thema. Ik heb eigenlijk altijd Engelse namen (vorig jaar Ruby Rose, Rise And Shine), en verder hou ik de begin letter aan zoals het KWPN dat doet inderdaad.

Kabayo: Balen van al die bagger, he. Ik heb hem voor de regen goed open getrokken, dus het is tot nu toe aardig te doen. De merries schieten lekker op!

Luna2006: Dat gaat hard, zeg! *D

Symke: Merrie ziet er goed uit. Helemaal geen mollige Quarter, hoor.

lovejouuuIB: Wat een heerlijke foto van jouw merrie <3 . Hier kruipt de tijd ook voorbij hoor. Vind dit toch altijd een spannende tijd sinds er eentje veel te vroeg geboren is.

AM_Horses: Voor jou duim ik extra. Erg benieuwd naar de combinaties!

MacavityL: Gefeliciteerd met je verjaardag! Y)(^)

Zo, ik ben weer bij :') .

Hier alles prima. Het dak ligt er nog op en de bomen staan nog soort van overeind na de storm van gister. Echt droog is het niet meer, maar het is wat het is. Day had het gister wel slecht in de storm, arm ding :(:) . Ze vond de wind en het krakende dak erg spannend. Logisch, ze staat er ook pas twee weken. Gelukkig is ze nu alweer rustiger.

Vraagje; hebben we niet meer dat mooie aantal dagen overzichtje? Of komt dat vanaf een bepaalde datum? :o

Ik duik de stal in. Tijd om te gaan mesten.

MallyBelly

Berichten: 3534
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:07

Buikje zit nog niet in de weg! :D nog 2,5 maand te gaan.. nu begint het leuk te worden :D
Afbeelding


Kathleen volgens mij is het vanaf veilig (320dgn) maar weet het niet zeker.
amhorses knappe hengst heb je toch ! Heel benieuwd naar jou veulentjes!
Balko geen ervaring mee.. worden lastiger dragend toch?!
Kabayo voor jou begint echt bijna aftellen! Kom maar op met die vlekjes!
lovejouuuIB gave kleur heeft je merrie! <3
kyrkelover zaira draagt m ook hoog en van zich zelf extreem rond geribd (kopijzer xxxl :+ ) tot twee weken geleden nog getwijfeld of echt wat in zat.. wel fijn dat het te combineren valt sport en de dracht.

Symke
Berichten: 799
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:08

Toushie, wat een kleurkansen, leuk leuk! Blue is onbekend bij mij, plaatje die ik zocht lijkt schimmel?

XYaartje, fijn dat hoeven iets beter gaan, misschien idee om dat met clicker training te doen? Dat gaat hier super zelfs met t veulen. Ja bah nat nat en die kleintjes met korte pootjes zitten ook nog dicht bij de grond dus buikjes ook snel nat.

LoveyouuulB, dankjewel. Ja voelt traag hè in dit jaargetijde vind ik ook! Mooie merrie! Aparte kleur, is dat nu zilver appel? Fijn een nieuwe plek met goede camera :):)

Kabayo, leuk dat de aparte kleurtjes blijven, ook als hengst is? Als je dan toch aparte kleurtjes met Zilver fokt dan hoort een Friese appaloosa er ook nog bij! Die zijn ook gaaf!

Balko, ah ik wacht zo op jouw Swarovski veulens! Zit nog steeds in dubio of nog 1 x dekken.....
Mooie gladde glanzende paarden +:)+ geen ervaring met bevangen shet, goed opletten in weide dan moet kunnen?

AM horses, Nigrante gaat eerst de sport in na dit veulen? WD ziet er mooi uit maar ik vind roze niet zo stoer v een echte hengst.... _O-

Kathleen, dankjewel, moet zelf nog wel beetje wennen aan bouw en massa v quarters _O- . Fijn dat de storm schade meeviel!

Melissa, oh wat is di mooi!!! Ik vind zo'n kleur stiekem zo gaaf...... En wat een leuk scheer patroon! Ga ik opslaan!

MukiwaCobs
Berichten: 1401
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Ergens in Limburg

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:32

Wiske 2e dag op rij de buiksingel stuk :')
Geen flauw idee hoe ze het doet.
Heb al een nieuwe besteld
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:33

Rollen, been erin proppen als er teveel ruimte is en weer op staan KRAK!

Jessicazz
Berichten: 29
Geregistreerd: 20-09-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:35

Ik heb mijn nieuwe camera binnen, helaas zit ik thuis in quarantaine tot zondag dus hopelijk blijft het veulen nog even veilig in de buik zitten O:) O:)

Dan maar even testen op de hond :=

Afbeelding

Kathleen_vW

Berichten: 4287
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:45

Melissa1996: Zwangerschap gym. Stofzuigen kan ze nog prima! Dat bedoelde ik overigens niet. Vorig jaar in het 2021 topic maakte de mods een overzichtje iedere dag van welke merries er aan de tijd waren. Zo konden we elkaar een beetje in de gaten houden.

MukiwaCobs: Wat een sloper. Ik moet zeggen dat ik ook een lading gespen, haken en lieskoorden reserve heb liggen, hoor.

Jessicazz: Beterschap!